Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kastebro i København

 Besvar Besvar
Forfatter
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kastebro i København
    Sendt: 04 Jan 2013 kl. 10:55
Hej
Har lige læst dette indlæg, som lyder meget spændende.
Er der nogle der har prøvet dette sted. Da jeg med søn planlægger en tur der til i weekenden med min/vores nye indkøbte(meget brugte 2 håndsstang). Vi har øvet lidt på græsplænen, men det fungere ikke rigtigt. Er der overhoved muligt for at komme til?
Som jeg læser det, så er det åbent for alle? Eller har jeg misforstået noget?
SmileN
 
 
 
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 12:43
Hej N. Berthelsen.

Som Jørgen Sørensen skrev i sin artikel herinde, så mangler gangramperne lige at blive monteret inden man på forsvarlig vis har adgang til kastebroerne, så måske skulle du lige vente med at tage derud til denne er klargjort, men jeg skal nok smide en mail dig så snart broen er klar.
Nej du har intet misforstået, folk er velkomne til at komme med fluestangen og træne sine kast, og med tohåndstangen som du nævner, der er altså en lille håndfuld fluefiskere derude som er  rigtig skrappe og flinke til at lære fra sig.
Dog vil jeg lige påpege at disse broer er sat i søen udelukkende for at træne sine kast med fluegrejet, da mulighederne i så henseende er meget begrænset, hvor imod der i den øvrige del af området er masser af muligheder for fiskeri. 
Endvidere er der også ret lavvandet omkring broerne hvilket i sig selv ikke er særligt befordrende for fiskeriet.

Mvh
Jim Holm.




Redigeret af scott - 04 Jan 2013 kl. 12:44
Til top
Peter K. Krogh Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hook

Tilmeldt:: 14 Jun 2002
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hook Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 13:55
Bliver der markeret med skilte at broerne er forbeholdt fluefiskere ?
Hvis ja, så er der da ærgerligt... Der går jo fine aborre netop i det område og det vil da også være et rigtigt godt sted at stå når der er hornfisk.
 
Har prøvet at stille mig ved "trappen" ved Arla og opleve hvordan fluefiskere nærmest pressede mig væk derfra, for det var åbenbart deres sted...
 
/Peter
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 14:18
Hej Peter.

Ja, med mindre at et skilt som anviser broen udelukkende til kastetræning ikke kommer i karambolage vores ret "ret" til at udstede en lokal bekendtgørelse, så vil det blive skiltet at broen er forbeholdt kastetræning med fluegrej.
Hvis du har haft følelsen at at du er blevet "presset" væk fra hjørnet ved Arla, så understreger det jo netop behovet fore en bro udelukkende til kastetræning, også fordi der af gode grunde ofte er trængsel på dette sted.
Dog vil jeg retfærdigvis sige at vi aldrig har bedt folk om ikke at stille sig der da det jo er et offentligt område.
I hornfiskesæsonen hvor gangbroen over Sluseløbet er syltet ind i slim og fiskeaffald kræver det næppe den store fantasi at forestille hvad dette ville betyde på en træbro, så der er alle mulige gode grunde til at holde disse ting adskilt, og som tidligere nævnt er der masser af netop fiskemuligheder i den øvrige del af havnen.

Mvh
Jim.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 14:31
Godt det ikke er mig der skal være bussemanden der skal håndhæve reglerneOuch
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 14:33

Hej Jim

Efter nu at havde læst de mange sider på Khsl hjemmeside er jeg blevet noget imponeret over det store arbejde khsl har lagt for dagen i arbejde med at få disse broer og hele tanken bage lystfiskercenteret op at stå.Jeg vil, hvis der er nogen fra khsl der læser dette, gerne sende et stort tillykke med at projektet ser ud til at lykkes og glæder mig til at afprøve stedet en dag, sammen med min søn
 
SmileN
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 14:55

Trist det kun er til fluefisker, trode vi alle var i samme båd men igen bliver der sat en STORE fed streg over vi ikke er alle er lige lystfisker.. Nu har jeg fisket ved slugsen en million gange og mener da snildt der er dybt nok til spin i den ende også men jeg skal da ikke vide mig 110% sikker da vi som regel må nøjes med den trange plads ved gangbroren. Men nu er det så heller ikke alle der skider på hvor slim fiskerester mm ender henne, men kan godt se hvor det føre hen Desværre !!! Jeg spinner men kommer da også til at fluefiske men som der så fint stå er det vælg et offentligt område så alle kan vælg have sin ret til at bruge denne fine kastebro.. Er nu sikker på at om der kommer slim fra fisk eller alger skal denne bro jo nok blive fedtet at stå på med mindre man kommer en form for filt eller noget andet på den.  

 

 



Redigeret af Mallow - 04 Jan 2013 kl. 14:58
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 14:57
Hej NB.

Ja der er blevet lagt en masse arbejde i at få projektet ført ud i livet.
Her skal det altså lige nævnes at Stig Jørgensen som er projektleder for dette arrangement virkeligt har været en ildsjæl i sin ihærdig og vedholdende bestræbelser på at gøre dette muligt, og jeg er sgu nødt til at sige at uden ham var dette næppe blevet en realitet.
Men ja...det skal nok blive alle tiders når det kommer rigtigt op at køre, og jeg håber på at folk vil komme og bruge de muligheder som projektet var tiltænkt.

Mvh
Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 15:17
Citat: Mallow

Trist det kun er til fluefisker, trode vi alle var i samme båd men igen bliver der sat en STORE fed streg over vi ikke er alle er lige lystfisker.. Nu har jeg fisket ved slugsen en million gange og mener da snildt der er dybt nok til spin i den ende også men jeg skal da ikke vide mig 110% sikker da vi som regel må nøjes med den trange plads ved gangbroren. Men nu er det så heller ikke alle der skider på hvor slim fiskerester mm ender henne, men kan godt se hvor det føre hen Desværre !!! Jeg spinner men kommer da også til at fluefiske men som der så fint stå er det vælg et offentligt område så alle kan vælg have sin ret til at bruge denne fine kastebro.. Er nu sikker på at om der kommer slim fra fisk eller alger skal denne bro jo nok blive fedtet at stå på med mindre man kommer en form for filt eller noget andet på den.  


Hej CRC.


Lad mig lige slå helt fast at her på ingen måde er tale om "diskriminering", eller at fluefiskeri er mere "fint" end alt andet, det handler udelukkende om at kastetræning med fluegrejet har været, og endnu er stærkt begrænset pga manglende muligheder, bla fordi at det af gode grunde er langt mere pladskrævende.
Hvis du har fisket en "million gange" ude på Sluseholmen ville du vel også have opdaget at de fluefiskere du taler om aldrig har virket nedladende eller afvisende af andre segmenter af fiskeriet.
Og nej, du har da fuldstændigt ret i at det ikke er alle lystfiskere som lader hånt om ordenlig opførsel mht fiskeaffald, men det ændrer desværre bare ikke på det faktum at man om sommeren vader rundt i fiskeaffald, sildestykker og orme ude på selve gangbroen.

Mvh
Jim Holm.

 

 

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 20:22
Citat: hean

Godt det ikke er mig der skal være bussemanden der skal håndhæve reglerneOuch

Ja, du har ret, man kan jo godt frygte nogle "madfiskere" ikke kan respektere denne eneste kastebane i Danmark ved vand og for hvem en dialog desværre er nytteløs.

/J
 


Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2013 kl. 00:08
Aften
 
Mig bekendt er stedet ment som et videncenter for alle typer fiskeri, og ikke kun Fly!
Som jeg har forstået det er det meningen af alle fra børn til pensionister, skal kunne tilegne sig viden og erfaring ud i vor skønne sport.
 
Området er idielt til at træne med to hånds flue, idet der næsten altid er strømvand. Men det afholder da ikke andre fra at benytte området.
 
Den skare af lystfiskere som i mange år har holdt til i området, fortjener et samlingssted. De er altid villige og hjælpsomme med gode råde og vejledning såfremt det ønskes.
Dejligt at se der sker noget for vor sport i Københavns havn. Det bliver spændende at følge det videre forløb, herfra skal lyde et stort GODT GÅET.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersn
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2013 kl. 01:05
Alle er velkommen til videncenteret. Der gives råd og vejledning til alle og alt fiskeriClap 
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2013 kl. 01:39
CRC.
Selv om det er offenligt område kan man ikke gøre som man vil. Så hvis reglerne siger at broerne kun er for fluekastere, så må andre typer fiskeri/kast finde sig andre steder.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2013 kl. 02:18
Citat: MORTEN ANDERSEN

Aften
 
Mig bekendt er stedet ment som et videncenter for alle typer fiskeri, og ikke kun Fly!
Som jeg har forstået det er det meningen af alle fra børn til pensionister, skal kunne tilegne sig viden og erfaring ud i vor skønne sport.
 
Området er idielt til at træne med to hånds flue, idet der næsten altid er strømvand. Men det afholder da ikke andre fra at benytte området.
 
Den skare af lystfiskere som i mange år har holdt til i området, fortjener et samlingssted. De er altid villige og hjælpsomme med gode råde og vejledning såfremt det ønskes.
Dejligt at se der sker noget for vor sport i Københavns havn. Det bliver spændende at følge det videre forløb, herfra skal lyde et stort GODT GÅET.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersn

Hej Morten.

Dejligt at se en som virkeligt har forstået formålet med projektet.
Så vi håber at du kommer en tur med tohåndstangen, forholdende er simpelthen ideelle til at træne med både en- og tohånd.
Og vi har altid kaffe på terkokanden så er mere end velkommen, det skal nok blive rigtigt hyggeligt.

Mvh
Jim Holm.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2013 kl. 07:18
Hans-Erik nu kan jeg se formanden for projektet Henrik Hvass er med her også og når han skriver det er for alle, mon så ikke de finder en løsning på hvordan området skal bruges og efter hvilke regler, når det engang er færdig til brug. Held og lykke med projektet.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2013 kl. 11:46
Tommy
Det må man da håbe.-) Men stadig, fordi at et område er offentligt er det stadig ikke alt man kan/må fortage sig, der er stadig regler der skal følges.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2013 kl. 12:05
Du har helt ret, men det er vel op til bestyrelsen at lave de regler, de mener der skal til for at stedet kan fungere, med hensyn til de forskellige brugere. Om det er spind, flue, ormebader eller noget helt tredie. Om det har været meningen at den bro skal reserveres til fluefiskere, det er så op til bestyrelsen at finde ud af.
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2013 kl. 19:13

Broerne er til undervisning i fiskeri. Fiskeri fra dem ville medføre at man skulle  lege politimand hvis der ikke var plads til undervisning og træning, det er ingen interesseret i. Desuden har vi set hvordan slusebroen ligner en svinesti  af fiskeaffald  og andet  folk efterlader der. Hvordan de endelige regler bliver kommer senere.

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2013 kl. 19:53
Et par stykker af disse må vel være sagen
og polsk også 
/J




Redigeret af Jørgen S - 05 Jan 2013 kl. 20:00
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 01:14

+1 til Morten, bedre kan det ikke siges :)

Jeg er kommet ved slusen igennem to sæsoner nu, og det er efter min mening netop et sted hvor alle slags mennesker, og alle slags fiskere, kan mødes!
 
 
<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum