Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ABU AMB. 5600 EXT

 Besvar Besvar
Forfatter
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ABU AMB. 5600 EXT
    Sendt: 29 Dec 2012 kl. 17:03
Jeg er ejer af dette lækre hjul og har nogle spørgsmål.
1. Er der nogen som ved om dette hjul er afløseren for Mørrum hjulet.
2. Jeg har ingen tekniske specifikationer på hjulet er der nogen som vil sende dem til mig.
 
Jeg takker på forhånd
Jørgen
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 18:12
Du kan finde lidt her: http://www.abugarcia.com/support/reel-schematics?field_schem_numb_value=5600+ext
Der er flere sæt tegninger, sandsynligvis fordi hjulet er modificeret lidt undervejs.
 
Jeg har list svært ved at se EXT som afløser for Mörrum, ikke mindst fordi Mörrum stadig produceres.
 
Mvh. Peter
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 19:35
Og de er vist langt fra hinanden rent prismæssigt......
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 16:28
Ja PL du har ret jeg er blevet fortalt en and. Og mange tak for linket så må jeg se om jeg kan finde den rigtige tegning. 
NUH ja det gør de, men opbygningen ligger meget tæt på hinanden ikke. Måske ikke med hensyn til antallet af lejer men ellers. Jeg er måske helt gl på den igen??.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 21:12
Rammen i EXT er så vidt jeg kan se opbygget som i Mörrum. Den største forskel jeg kan se, er at begge gavle i Mörrum er fræset i aluminium, hvor der er brugt plast i EXT. Det behøver ikke at betyde noget for hjulets funktion, men det er hvad der gør Mörrum hjulene så fantastisk flotte. Men bliv nu ikke ked af dit EXT hjul, jeg kender flere som er godt tilfredse med dem.
 
Mvh. Peter
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 07:37
Jeg syntes at mange multihjul er rigtig flotte, der kan fastspolehjulene ikke være med. Og når man står med hjulet føler man at her er der tale om god mekanik og kvalitet. 
Mit det gl.røde AMB5000 ligger i mit glasskab og skinner når jeg ikke bruger det.

Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 13:08
Nej PL jeg bliver ikke ked af det, for jeg er meget tilfreds og syntes hjulet går rigtig godt. Jeg har købt det på en aktion her på 123. Men jeg mangler oplysninger om hvormange meter line der kan være på hjulet.
Jeg mener at have set et link her på forum med henvisning til en total opgørelse i kronologisk rækkefølge af ABU amb. eller alle hjul. Er der nogen som hved noget om dette.
Hilsen Jørgen  
Til top
John Dyrehave Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kaiko

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kaiko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 13:45
Hej Jørgen
Jeg har selv et 5600 Ext og er super glad for det, og der er også en 5600 EXT Pro som har et par lejer mere og en lidt anden spole. Det er iøvrigt forløberen til Mørrum hjulet.
Gearing 5.3:1 og tager 165m 0,35 line
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 14:13
Mange tak JD for oplysningerne dejligt.
Til top
Freddy Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fnmulti

Tilmeldt:: 11 Aug 2009
Geografisk: Guldborgsund kommune
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fnmulti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 16:45
Ambas. Ext er ikke forløber for det klassiske mørrumhjul, da dette kom på markedet sidst i 90èrne! Der er desværre en del forhandlere i DK, der da EXT -hjulet kom frem , proklamerede, at det var en videreudvikling af mørrumhjulet, hvilket ihvertfald i min verden er en decideret fejlfortolkning, da der i den grad -på den ene og anden måde - er kvalitetsforskel på disse to typer af hjul. Wink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres