Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lille klip

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lille klip
    Sendt: 28 Dec 2012 kl. 22:04
Hey...

Jeg vil lige dele et lille klip med jer, fra en torsketur jeg var ude på i går.
Det forgik fra kutter på Øresund, og der blev fanget en pæn havørred også :-)
Torsketur på Øresund

Hvad siger i til den ?
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 22:20
Fin lille film, så den på Facebook. 
Fin havørred til Robin (hørte at han fik en lille torsk på Penisfluen også he,he... ) 

Thumbs Up

Mvh
Rasmus
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 22:30
Jeps... jeg så godt han fik torsken på den flue. Han sagde faktisk også inden vi tog ud, at du ville blive glad hvis han fangede på den :-)
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 00:13
Fin lille film. Superflot klippet sammen. Dog lidt "instagram agtig", hvilket jeg ikke er så begejstret for... Men det er flot, at få både optakt og afrundning med i så kort en film. :)
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 00:23
Jeg skulle lige prøve at rode lidt med farverne i klippet.
Jeg synes at flydedragterne så meget voldsomme ud, når de normale farvetoner var i spil.
Derfor rettede jeg på farverne, på stykket hvor der bliver spillet musik.
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 16:30
Super film. Rigtig fint arbejde. Det er sjovt at se hvor meget i bruger gaffen. På Nordsøen var samtlige fisk på filmen blevet løftet ind i linen. Det er også fedt at I, på det nærmeste, holder parole og parade, som ved fællesjagt. På Nordsøen fisker vi bare:-)
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 17:56
Hej Mads godt at du kunne lude klippet

Det er også fedt at i på Nordsøen fisker på dybere vand med tungere grej, og derfor har mulighed for at løfte samtlige fisk ind. Tillykke med det. Vi synes så det var sjovt at fiske på lavt vand ( mellem 8-11 meter vand ) med let grej. Derfor var det ikke muligt for alle, at løfte fiskene ind over kanten på båden. På Nordsøen synes i vel også det er fiskeri, at hamre trekroge i siden på fisk ? Folk på klippet fisker som de plejer, med undtagelse af når enten Gorden (der tog billeder) eller jeg spurgte folk om de lige ville holde fisken op foran kameraet. På Nordsøen havde jeg sikkert fået en stak røvsyge klip ud af det, men på Øresund fik jeg faktisk en del jeg kunne bruge Fordi folk gik med til lige at vise fisken frem.

Og godt nytår forresten

Redigeret af Hoffen - 29 Dec 2012 kl. 18:20
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 21:15
Øh, hvor kom den der med at hamre trekroge i siden af fiskene fra? Fiskene står ikke tæt nok til at man kan rykfiske på Nordsøen og hvis vi prøvede på vragene ville det sgu blive dyrt. Det sker da på hver eneste tur at nogle fisk bliver kroget forkert, specielt hvis vandet er grumset ved bunden, men det er aldrig meningen. Vi kastefisker ofte på 30 m vand med 75-150g pirke og små ophængere. Selv under dette lette fiskeri sker der fejlkrogninger så jeg har svært ved at forestille mig at det ikke også sker hos Jer.
Jeg var ikke ude med riven. Jeg synes Jeres havfiskeri ser sjovt ud og jeg er da helt sikker på at I gør det der virker...
Jeg er sikker på at du kunne lave en fed film på Nordsøen, men det ville nok blive uden de store monologerSmile Folk derude vil med glæde vise Deres fangster frem. Vi har bare ikke tradition for at starte dagen med parole og fællesskål, ligesom vi aldrig lukker ballet med den paradelignende komsammen i har på dækket. Det ser hyggeligt ud og måske kan vi lære lidt derWink 
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 21:43
Den med trekroge var blot de klassiske billeder man ser på Øresund om vinteren, de gange jeg har været med ude. Derfor har kutterfisker aldrig rigtig sagt mig noget.

Grunden til at der bliver startet på denne måde var, at det ikke var alle der havde været på en kutter før. Og så var det et arrangement som Gordon www.megalops.dk havde inviteret til. Vi havde båden for os selv, så det var ikke bare folk der havde meldt sig til en tilfældig tur Det glemte jeg vist at skrive
Havde det været en alm. kuttertur, så tror jeg også at folk havde synes at det var lidt underligt at der blev startet og sluttet med den salgs.

Der er nu heller ikke de store monologer med i klippet, og musikken er med vilje skruet højere op end talen fra personerne. Det blæste en del derude, og det meste er optaget med et go pro. Så lyd sådan et sted... tja det kan man bare ikke bruge til noget.

Jeg tror jeg misforstod dig i dit indlæg, lidt som om at folk der fiskede på Nordsøen bare var bedre til alt
Så det tager jeg i mig igen.
Folk viste godt at jeg ville lave et eller andet klip fra turen, så jeg havde bedt folk om at smile lidt og måske lige vise en fisk frem når der var noget. Ellers havde det jo bare været et klip, af en masse mennesker med ryggen til. Og det er der jo ingen der vil se på   

Nu må jeg se om jeg en dag for mulighed for at lave video fra Nordsøen, man ved jo aldrig. Men det er nu ikke den type fiskeri der ligger højest på min "det skal jeg opleve liste" .

Mvh Thomas

Redigeret af Hoffen - 29 Dec 2012 kl. 21:45
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 22:27

Det ser sku godt ud!! Bliv endeligt ved med det! :)

<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres