Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kattinge vig???

 Besvar Besvar
Forfatter
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kattinge vig???
    Sendt: 28 Dec 2012 kl. 09:34
Hej.

Overvejer en tur til roskilde fjord en af dagene, og har lige læst om forskellige pladser i fisk og fri, samt snakket med jan og bo i roskilde. Begge nævner bla. Kattinge vig som også ser lovende ud, men når jeg så går ind og ser på fredningsbælter, ser det ud til af hele vigen er helårs fredet... Må der fiskes her???
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 09:59
i følge dette link her!
Står der ikke noget om at du ikke må fiske med stang og snøre, du kan også læse hvad der stå i  Bekendtgørelse om fredningsbælter ved en del af Sjællands vandløb
 
 
Der står i pargraf!!
 
§ 15. I hele Kattinge Vig vest for en linje regnet fra en ret linje fra Askehoveds sydspids på Bognæs til nordligste landkending nord for Bistrup Parselgård, jf. bilag 9,

1) må der ikke udøves fiskeri med nedgarn, og

2) der må ikke udøves dørge- og trollingfiskeri.

Så mit svar er jo!!! Du må godt fiske der bare det er med stang og snøre
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 10:00
Ja, der må fiskes, men bemærk fredningsbæltet ved udløbet ved Kattinge Værk og ellers kan du jo kaste dig over https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=8722 og blive langt klogere.  Det korte svar er: YES der må fiskes og ja, der kan fanges fisk ...Wink  
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 10:16
Ok og tak Smile

Jeg vover forsøget og er opmærksom på udløbet, og håber så at kystfiskeren her kan finde ud af sådan en gang fjord fiskeriSmile

Linket jeg blev i tvivl om var foresten dette:

 http://viskort.dk/viskort/PopupMap.aspx?CallingApp=BorgerDk&PageId=def&ActivePanelTabs=a,r,k&ActivePaneId=a&MapThemes=bg,sat,fd,kom&DefaultOn=bg

Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 14:28
http://img189.imageshack.us/img189/2880/kattinge.jpg
 
 
Hej Nikolaj.
 
Du kører til den sidste P-plads inden slusen (hvis du kommer fra Roskilde :) )
 
Jeg mener P-skiltet enten et taget ned, eller bare godt skjult.
 
Følg stien ned til vandet, du passerer en træstamme , næsten helt nede, så lige en tur gennem en sti , i sivene, og så kommer du ud til den 1. pynt. Så er det bare at gå i gang. Bemærk, de kan være meget tæt på land, så affisk inden vadning.
 
 
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 14:36
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 19:22
Ja! så er det prøvetSmile Ingen HØ i kattinge vig men masser af kutlinger. Var ikke li opmærksom på at der allerede kl. 12 var skygge på pladsen. Mest lovende fjordplads jeg har prøvet (fin bund) og skøn natur, altså indtil jeg nåede om til lerklinten hvor der var en masse hylene, stenkastene og krudt affyrende unger....
Så kørte videre til Herslev strand der mere ligner den kedelige fjordbund som jeg ellers har prøvet i Næstved og Præstø fjord, ihvertfald på denne tid, ser ud som om der godt kunne være en del ålegræs her i varmere perioder. Fik iøvrigt prøvet mit nye zpey Scandic Saltwater Intermediate skydehoved, som jeg var yderst tilfreds med, selvom det åske synker en anelse for hurtigt når der fiskes på mindre end 1 meter vand....

Godt nytår til alle, og tak for hjælpenSmile

Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 21:43
Jeg fisker intermediate det meste af tiden , og det fungerer fint også på lavt vand, bare lidt hurtig indtagning.
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum