Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fiskehjul til kysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Allan Kendahl Døj Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dojsejler Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dojsejler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt fiskehjul til kysten
    Sendt: 20 Dec 2012 kl. 23:01
Hejsa.
 
Jeg skal have et nyt fiskehjul til kysten. Mit gamle Shimano Stradic 2500FB er stået afCry.
 
Jeg fisker med en Shimano Speedemaaster 9,6 fod, kastevægt 10-30g. Jeg går mest med blink/wobler fra 12-26g.
 
Jeg har ca 1500-2000 kr og lege med Big smile og har kigget lidt omkring.
 
Jeg har set på et Shimano Rarenium ci4 4000, men vil gerne høre om der er andre gode ideerThumbs Up
 
Mvh
 
Allan
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2012 kl. 23:08
Hej Allan.

En af mine venner har fisket mange år med Shimano Technium, og det har bare holdt og holdt, faktisk kører det ligeså godt i dag.

http://www.fiskerishop.dk/shimano-technium-fc.html

Mvh
Jim.
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2012 kl. 01:25
Bare til info fås det ca. 200,- billigere hos korsholm i netop den model: http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/tilbud-fiskeri/spinne-og-fluehjul/shimano-exage-1000fb-2.html
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2012 kl. 01:52
Citat: dojsejler

Hejsa.
 
Jeg skal have et nyt fiskehjul til kysten. Mit gamle Shimano Stradic 2500FB er stået afCry.
 
Jeg fisker med en Shimano Speedemaaster 9,6 fod, kastevægt 10-30g. Jeg går mest med blink/wobler fra 12-26g.
 
Jeg har ca 1500-2000 kr og lege med Big smile og har kigget lidt omkring.
 
Jeg har set på et Shimano Rarenium ci4 4000, men vil gerne høre om der er andre gode ideerThumbs Up
 
Mvh
 
Allan
Daiwa Ballistic 3000
Til top
Tommy Silberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Silberg

Tilmeldt:: 22 Jan 2005
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Silberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2012 kl. 08:39
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2012 kl. 13:29
Dam Quick fd eller et Penn hjul så har du et hjul der holder
Til top
Allan Kendahl Døj Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dojsejler Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dojsejler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2012 kl. 16:55
Uha alle de forslag - mange tak Clap
 
Jeg ved nu hvad jeg skal kigge lidt på i aften Wink
 
Og så ud og se/føle dem i en butik.
 
Glædelig jul.
 
Mvh
A
 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2012 kl. 19:42
køb dig noget en tand bedre f.eks http://www.angel-domaene.de/Shimano-Biomaster-3000-SFB--547.html det koster omkring 1500kr  +- 100kr i forsendelse..
og det holder i mange mange år Wink
Til top
Mili Saric Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mili

Tilmeldt:: 28 Dec 2010
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mili Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2012 kl. 22:31
Shimano Biomaster FB er kanon køb...Kører perfekt,super flot hjul eller brugt Stella FD/FE kan købes til omkring 2000 kr...str 4000 passer bedst til din Speedmaster 9,6 food
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2012 kl. 22:53
Nemlig Mili nu er bio 3000 jo også med sfb spole, men jeg ville nu sige det nok godt kun gøres med et bio 3000 til 9,6 men det er jo lidt efter egen smag
Ellers er der jo altid stella fd/fe som mili siger, men tror ikke det kommer under 2000kr
men man kan da være heldig Wink
Til top
Allan Kendahl Døj Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dojsejler Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dojsejler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 21:31
Nå det endte med et Shimano Rarenium ci4 4000 og det er købt ved den lokale grejpusher, grejbiksen Trige :-)
 
Tak fo alle svarene og en ekstra tak til PeterThumbs Up
Til top
peter mathiasen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kondor Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kondor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 21:20
Hvis du ikke kun er til shimano er dette hjul et rigtig lækkert hjul til kysten
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 21:37
PETER DET ER FINT DU VIL REKLAMERE FOR DIN EGEN HJEMMESIDE
 
MEN SÅ GØR DET SOM ALLE ANDRE VIA ANNONCE.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 05:11
Hej
Jeg har været inde og se på den side - desværre savner jeg oplysinger om hvad linemængde hjulene kan tage samt vægten - det er desværre en mangel man kan finde på en del hjemmesider med fiskegrej,,,
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 09:56
Citat: Boss

Hej
Jeg har været inde og se på den side - desværre savner jeg oplysinger om hvad linemængde hjulene kan tage samt vægten - det er desværre en mangel man kan finde på en del hjemmesider med fiskegrej,,,
Enig, det er sgu lidt tyndt, når man tager i betragtning, at sådanne oplysninger hurtigt ville kunne kopieres fra producentens hjemmeside f.eks. fra ABU:
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres