Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vurdering af div. gamle hjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Brønnum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus Brønnum Avatar

Tilmeldt:: 03 Mar 2004
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Brønnum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vurdering af div. gamle hjul
    Sendt: 14 Dec 2012 kl. 12:19
Hej
 
Jeg har været i gang med lidt oprydning og har fundet lidt gamle hjul frem fra gemmeren.
De har ingen værdi for mig, men jeg kunne godt tænke mig en vurdering inden jeg forærer dem væk eller evt. sælger.
 
ABU Svängsta Cardinal 66 - brugt, uden æske
 
ABU Cardinal 60 Model A - brugt, uden æske
 
ABU Cardinal 70 - brugt, uden æske
 
ABU Cardinal 140 - ubrugt, i original æske
 
ABU Garcia Cardinal 862 - brugt, uden æske
 
Daiwa A-160X - brugt, i original æske
 
Shakespeare President II (1984) - ubrugt, i original æske
 
Håber nogen kan hjælpe med en seriøs vurdering.
 
/Rasmus
Til top
Rasmus Brønnum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus Brønnum Avatar

Tilmeldt:: 03 Mar 2004
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Brønnum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2012 kl. 14:27
Jeg får lige taget nogle billeder og smider dem op senere.
Det gør det måske lidt nemmere at vurdere.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2012 kl. 14:50
Hej Rasmus.

Jeg solgte mit Cardinal 66 for et par år siden, dvs det indgik som handel med andet grej i en butik, jeg mener helt bestemt jeg fik 500,- for det.
I øvrigt så tror jeg næppe at der nogensinde er fremstillet et fastspolehjul som mht slidstyrke kommer blot i nærheden af dette hjul.
Mit gamle Cardinal 66 havde gennem mere end 25 år fået så mange bank at man dårligt forstår det, og det gik stadigt som altid da jeg solgte det.
Skiller man hjulet ad så begynder man at forstå hvorfor. Dette var virkeligt første klasses snekkedrev når det er bedst.
I dag laver man ganske vist hjul som kører mere lækkert og blødt, dog nok med den forskel at når et sådan hjul uanset pris er kørt sønder og sammen...så er en Cardinal 66 blot ved at være nogenlunde kørt til.

Mvh
Jim.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2012 kl. 15:31
Jeg venter også kun på Rasmus sender dem på auktion for mere slidstærke hjul findes ikke som de gamle ABU :-)

Lidt billeder af de gamle ABU modeller kan findes her i øvrigt:
http://www.reelstown.com/abu.htm
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2012 kl. 20:13
Citat: scott

Hej Rasmus.

Jeg solgte mit Cardinal 66 for et par år siden, dvs det indgik som handel med andet grej i en butik, jeg mener helt bestemt jeg fik 500,- for det.
 
Mit gamle Cardinal 66 havde gennem mere end 25 år fået så mange bank at man dårligt forstår det, og det gik stadigt som altid da jeg solgte det.
 

Mvh
Jim.
 
 
Godt nok en høj pris du fik for dit gennembankede hjul
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2012 kl. 20:17
Citat: Rasmus Brønnum

Hej
 
 
ABU Svängsta Cardinal 66 - brugt, uden æske
 
ABU Cardinal 60 Model A - brugt, uden æske
 
ABU Cardinal 70 - brugt, uden æske
 
ABU Cardinal 140 - ubrugt, i original æske
 
ABU Garcia Cardinal 862 - brugt, uden æske
 
Daiwa A-160X - brugt, i original æske
 
Shakespeare President II (1984) - ubrugt, i original æske
 
Håber nogen kan hjælpe med en seriøs vurdering.
 
/Rasmus
 
C66  2-300 kr  evt højere hvis der er flere der er intra
C 60 A 150-250 kr
C 70 150-200 kr
C 140 ubrugt i æske 200-400 kr
Cardinal 862 150-200 kr
 
Daiwa og shakespeare ved jeg intet om
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2012 kl. 23:40
Citat: Kevin rostrup

Citat: scott

Hej Rasmus.

Jeg solgte mit Cardinal 66 for et par år siden, dvs det indgik som handel med andet grej i en butik, jeg mener helt bestemt jeg fik 500,- for det.
 
Mit gamle Cardinal 66 havde gennem mere end 25 år fået så mange bank at man dårligt forstår det, og det gik stadigt som altid da jeg solgte det.
 

Mvh
Jim.
 
 
Godt nok en høj pris du fik for dit gennembankede hjul

Det har du ret i.
På et tidspunkt efterlyste Hvidovre Sport gammel velholdt grej som formentlig har haft interesse som samleobjekt, og da jeg skulle købe et fluehjul kunne de så på den måde give mig et afslag på 500,- så i princippet har jeg jo fået en god pris for hjulet.
Det er klart at jeg aldrig havde fået denne pris i ren handel hvilket også er en helt anden sag.
Selv om jeg sagde at hjulet havde fået bank igennem 25 år skal det blot forstås sådan at det var meget meget brugt....men dog i pæn stand.

Mvh
Jim.



Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2012 kl. 02:52
  ja  pas på dit grej.   især det gamle..  33   44, eller 66.  og 77  cardinal  ,eller  dam..   det er guld..   forfanden hvor  bliver der  lavet  meget møg grej,  med 15 kulelejer!, holder de?   nej.!  ups.     gamle penn. hjul  er klasse..  mvh.   

Redigeret af kano3 - 15 Dec 2012 kl. 08:48
Til top
esben bøgh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
esben

Tilmeldt:: 02 Apr 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2012 kl. 07:23
hvad sådan noget er værd aner jeg ikke - men få fat i dansk grej samler forening. vi har for nogen år siden haft dem på besøg her i det sydvestjydske og de er nogle herlige hjælpsomme nørder som bare ved det der. de afholder auktioner et par gange om året. så bare kontakt dem. men uha man kommer til at tænke på sin første gedde, makrel - hornfisk og hvad man ellers dengang kom hjem med - fanget på et færdigsæt af mærket abu
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2012 kl. 10:13
Citat: esben

hvad sådan noget er værd aner jeg ikke - men få fat i dansk grej samler forening. vi har for nogen år siden haft dem på besøg her i det sydvestjydske og de er nogle herlige hjælpsomme nørder som bare ved det der. de afholder auktioner et par gange om året. så bare kontakt dem. men uha man kommer til at tænke på sin første gedde, makrel - hornfisk og hvad man ellers dengang kom hjem med - fanget på et færdigsæt af mærket abu
 
 
Flere af de hjælpsomme nørder følger skam opmærksomt med herinde Wink
 
Det er ikke de mest attraktive cardinaler der er tale om her og jeg vil mene Kevin rammer værdier ganske godt plet med sine bud:
 
C66  2-300 kr  evt højere hvis der er flere der er intra
C 60 A 150-250 kr
C 70 150-200 kr
C 140 ubrugt i æske 200-400 kr
 
C66 er der masser af på markedet så hjulet skal være flot for at værdien ryger op over 2-300 kr. C 60 A og C 70 kommer sjældent over 200 kr. Man kan selvfølgelig altid så være så heldig, at et par stædige købere presser prisen op på en auktion.
 
Det mest attraktive hjul set med samlerøjne er C 140  hjulet da det er mint og i æske. Det burde kunne indbringe 3-400 kr. 
 
Peter
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2012 kl. 10:43
De gamle velholde hjul fra ABU og Quick og Michel har ikke nødvedigvis en høj pris.
 
Jeg var så letsindig, at sælge mine gamle hjul til en samler, og ja det har jeg fortrudt, men med nystiftet familie, og et godt økonomisk tilbud var fristelsen for stor dengang.
 
I dag, har jeg indenfor de sidste 4 år købt hjulene op, mest herinde på 123nu, og jeg har samlingen komplet i de gamle Cardinaler, og jeg vil da mene, at jeg gennemsnitlig har måtte give ca. 250kr. pr. hjul, iøvrigt i meget flotte og velholdte udgaver. Ganske få var mint, men der var nu ikke større prisforskel på grund af det.
 
Ja, de gamle ABU hjul lavet i Sverige var mekanisk noget af det bedste, der var / er lavet, men man skal lige holde sig for øje, at andre mærker havde samme fine indmad, men de vejer temmelig meget, kontra moderne hjul.
 
Jeg har i dag en udsøgt glæde ved mit fiskeri, med det gamle grej, og Cardinalerne sat på danske Marlin eller Hardy stænger, så bliver det ikke bedre, på mine gamle dageSmile
 
Mvh
P.k.
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2012 kl. 18:18
Hej alle.
Brugtpriserne svinger voldsomt på de gode gamle modeller. Jeg har selv samlet på gammelt grej i over 20 år, og nogle af de modeller der var oppe i pris for ti år siden, kan man købe i dag for en brøkdel af prisen. I samme periode er der så andre ting der stiger.
Sådan skifter det fra tid til anden, men specielt internettet har betydet meget for gennemskueligheden. 
Der er ca to gange årligt auktion i Østerbros-og Birkerøds lystfiskerklub. Sidste auktion i november i år, havde blandt mange andre ting, et rimeligt velholdt RECORD 1300 i original æske. Hammerslaget lød på 135 kroner. Ikke meget når man tænker på de over 50 år, hjulet havde på nakken. For 15-20 år siden, var prisen nok landet på 2-4 gange så meget, men netop op her, har tilgangen via internettet, vist samlere hvor almindeligt netop dette hjul er. 
At vi i grejbranchen fra tid til anden, bytter gamle grejer for nyt brugsgrej, kan godt sætte priserne lidt højerer, da begge parter derved har lidt mere ud af det. Og en byttehandel er kun god, hvis begge parter er tilfredse.
Jeg sælger fiskegrej i Hvidovre Sport, og bytter fra tid til anden, gamle grejer til nye.
Så kan bedstefars el. bedstemors gamle grejer blive konverteret til nyt udstyr, der er noget mere tidssvarende.

Så har du noget liggende, så sæt dig lidt ind i priserne via nettet, og kig så gerne forbi Hvidovrevej 158, til en kop kaffe og en byttesnak. Ring gerne først.
36 75 13 15

Mvh
Carsten Faber
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 14:55
Hej Rasmus.
Det er bestemt dårlige tider for samler grej. Jeg følger opmærksomt priserne på adskellige auktions sites og auktioner, naturligvis på grund af min interesse for omtalte grej.
Set i forhold til priserne for 5-10 år siden, er salgspriserne faldet med 50 - 75 %.
Det er der flere årsager til. Dels er der ALT for mange sælgere, iregnet mig selv der er total amatør. Dels er der en del der uden at vide det "dumper priserne"  ned til et niveau hvor "emnet" næsten bliver uinteressant for samleren.
Mit bud til dig er at lægge dine hjul i skuffen nogle år, til markedet finder en opadgående priskurve. Det kommer af sig selv. Selv Tosser bliver træt af at sælge smukke og spændende ting til dumpingpris, som de måske reelt taber penge på hvis man ser bort fra at de selvfølgelig indimellem får supleret deres egen samling med et agn eller et hjul de ikke havde i forvejen.
Selv har jeg gennem de senere år købt en del dubletter ind, der skal bruges til suplement senere når priserne stiger igen.
Så: Vent.
/frederiksen
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 14:58
PS. Det er fantastisk så mange herinde der hele tiden finder gamle antikke ting i gemmerne :-))
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 15:49
@Frederiksen
 
Det kunne jo også tænkes at priserne er der hvor de burde være idag,at flere har opdaget at det i virkeligheden ikke er så sjældent grej som før internettet havde sit gennembrud.
Til top
Hans H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HansH Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HansH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 16:44
Nu vi er ved det spændende grej af ældre dato.
Har en bekendt som har et ABU Ambasadeur guldhjul fra slut 60'erne mener han.
Hjulet har aldrig været brugt, men er blevet påspolet line og er ikke kommet længere.
Hjulet kommer i original trækasse med værktøj, olie osv. som da det forlod fabrikken.
Hvad vil prislejet være på sådan noget???
Mvh.
Hans H.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 16:58
Citat: HansH

Nu vi er ved det spændende grej af ældre dato.
Har en bekendt som har et ABU Ambasadeur guldhjul fra slut 60'erne mener han.
Hjulet har aldrig været brugt, men er blevet påspolet line og er ikke kommet længere.
Hjulet kommer i original trækasse med værktøj, olie osv. som da det forlod fabrikken.
Hvad vil prislejet være på sådan noget???
Mvh.
Hans H.
Hvis der er tale om det hjul jeg regner med, er det gode penge værd. Hjulet er efter min mening ikke egnet til auktion her på sitet, jeg vil sætte det op på e bay evt lauritz hvor der lidt flere internationele bydere.
Da jeg IKKE er køber til hjulet tør jeg ikke pris sætte, det er bare for let såfremt man ikke selv er interesseret.
Her skal du nu nok have fat i Heinz, han er lidt mere modig.
/frede
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 16:59
ps, grejsamlernes auktioner besøges fra tid til anden af internationale samlere har jeg set. Det ville også være et sted der er egnet at bortauktionere hjulet.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 09:43
Hej herinde
Er selv grejsamler og har været det siden starten af grejsamlerklubben og jeg vil da gerne bakke flere ting op;
Prisniveauet som beskrevet af Kevin og Vangsø, passer da meget godt, en smule optimistisk men?. Det kan en gang imellem være en joker når noget et mint / boxed, der har været abu grej på tradera, der er gået relativt høje priser, i denne stand.
Jeg tror de fleste kan huske da cardinalerne kostede en plov uanset stand (næsten) det kommer de nok aldrig til igen, da antallet af producerede overlevende enheder langt vil overstige antallet af samlere også er der lavkonjunkturen, den tror jeg alle kan mærke.
Ellers vil komplimentere Rasmus (trådstarter) for den fornuft der ligger bag at lægge vurderingen ud offentligt, åbenhed istedet for lukkethed.
Det vil i øvrigt overraske mig, hvis ikke mindst hundrede grejsamlere ser disse sider med auktioner, flere gange hver uge. Så 1) man kan med hensyn til at få den rigtige pris, trygt lægge sine ting ud på en længere auktion på et af disse større sites. Det kan da godt være at man ikke får sine vildeste drømme opfyldt, men men har en reel garanti for at få tidens markedspris. 2) Sælg eller køb aldrig uden at have hørt priser fra flere uafhængige, uanset hvem det er og hvor højt selvpromoveret vedkommende burde være. 3) Det undrer mig, at med alle de genkendelig grejsamlere der er på sitet, hvoraf mange er "utroligt flittige brugere" og skriver op og ned, i det uendelige, at flere af disse ikke melder sig her?
k&b
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 14:08

@S.V Jørgensen

Jeg er kun en glad amatør når det gælder at samle,mine priser kommer fra at kikke på tradera,ebay,og her på siden,og jeg skriver så slutpriset ind på et eget hjemmelavet program og graderer dem efter eget hoved og de billeder der er på hjulet,derigennem får jeg et gennemsnits pris.
 
Jeg har kun været medlem i grejsamler klubben i under 12 måneder,og har intet hjælp kunne hente der ang. priser på de forsk. abu hjul derfor lavede jeg dette program så jeg ikke betaler overpriser.
 
For mig at se virker det som grejsamler klubben kun har et foremål nemlig køb og salg og fremtidige auktioner,der er intet forum på deres hjemmeside hvor man kan hente hjælp og skrive og bede om hjælp. Det er noget jeg virkelig savner og noget om tekniken og gør det selv reperationer,det er ikke alle der har samlet en mands alder
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 15:08
Citat: Kevin rostrup

@S.V Jørgensen

Jeg er kun en glad amatør når det gælder at samle,mine priser kommer fra at kikke på tradera,ebay,og her på siden,og jeg skriver så slutpriset ind på et eget hjemmelavet program og graderer dem efter eget hoved og de billeder der er på hjulet,derigennem får jeg et gennemsnits pris.
 
Jeg har kun været medlem i grejsamler klubben i under 12 måneder,og har intet hjælp kunne hente der ang. priser på de forsk. abu hjul derfor lavede jeg dette program så jeg ikke betaler overpriser.
 
For mig at se virker det som grejsamler klubben kun har et foremål nemlig køb og salg og fremtidige auktioner,der er intet forum på deres hjemmeside hvor man kan hente hjælp og skrive og bede om hjælp. Det er noget jeg virkelig savner og noget om tekniken og gør det selv reperationer,det er ikke alle der har samlet en mands alder
 
Hej Kevin
 
Kigger Du ind på hjemmesiden, så eksisterer der en postkasse hvor alle kan få råd og vejledning - den skrives af mig, men jeg henter masser af info fra andre i klubben, som besidder den ekspertise som der er nødvendig.
 
Tager du telefonen og ringer til en i bestyrelsen eller undertegnede - skal jeg hjertens gerne sætte dig i forbindelse med ligesindede - som kan gi' dig en hånd med et prisniveau eller lign., ligesom man kan udveksle erfaringer med hinanden.
 
For at drive et forum på hjemmesiden, kræver det daglig pasning og en eller anden form for kontrol, når fnidder og vrøvl tager overhånd. Det har vi set forsømt på mange fora - ingen nævnt - ingen glemt - så det har man valgt ikke at bruge hjemmesiden til.
 
Jeg kan kun opfordre dig til at forsøge at komme til en at de to årlige weekender - den næste i det tidlige forår i Korsør - hvor der især lørdag er køb, salg, bytte, hygge m.v. - hvor man sammen med ligesindede kan udveksle alt fra tung viden til løsagtige lystfiskerhistorier (det er ikke kedeligt). Klubben udmærker sig ved at der altid er hjælp at hente - så jeg håber du får revideret dit indtryk !
 
med venlig hilsen
Heinz (aftrådt formand for DGK gennem 21 år) nu menigt medlem og brevkasse-bestyrer på hjemmesiden !
 
ps: Jeg kan se du bor i Frederikshavn - der går futtog hele vejen til Korsør - og jeg skal hjertens gerne arrangerer afhentning på stationen - og retur igen, hvis du ikke kan finde andre nordjyske medlemmer der måske kan køres sammen med !
 


Redigeret af tackler - 17 Dec 2012 kl. 15:12
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 22:08
Kan helt tilslutte mig Heintz's betragtninger.
Har selv været medlem af grejsamlerklubben, i mange år, og har nydt, og nyder godt af vores fælles videnbank.
Jeg har flere gange henvendt mig, via vores medlemsblad, til alle klubbens medlemmer, når jeg ønskede viden omkring et emne. Der er altid blevet reageret, enten fra et af de mange venlige medlemmer, eller fra vores arkivar.
Jeg har også været i den heldige situation, selv at kunne være den der hjalp, eller svarede på henvendelser.

Så ( til Kevin) at du har fået oplevelsen af, intet hjælp at kunne hente, overrasker mig. Et forum på hjemmesiden eksistere rigtigt nok ikke, men der er jo mange andre måder at få Info på, bla ved selv at spørge medlemmer via vores blad: Loppefiskeren.

 Heintz's postkasse på hjemmesiden er også flittigt brugt, og er som Heintz skriver stadig 100% aktiv, så det er bare med at beskyde vores "gamle" formand.

Men kom til vores træf, og du vil gå rigere derfra, både på oplysninger, men forhåbentlig og i særdeleshed også på oplevelser..... Det er sgu hyggeligt, når en masse grejnørder mødes, på tværs af samlerområder og hvad der ellers dertil høre.

Håber at se dig i Korsør til marts....( andre er også meget velkomne til lørdagens træf og loppemarked, uanset om man er medlem eller ej, der er i øvrigt fri entre.Smile)

Mvh
Carsten Faber





Til top
Jacob Viereck Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
salmonfisher.dk Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salmonfisher.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2012 kl. 08:04

Kevin og andre samlere,

Mød op til DGK's træf i weekenden 9-10 marts 2013 i Korsør.
Det plejer at være en rigtig hyggelig weekend.
 
Alle "eksperterne" er der. Vores medlemmer fra Sverige, Tyskland og England er der også.
 
Der er en masse grej man kan købe, både samlergrej og brugsgrej.
Alle er velkomne til at kigge forbi og har du noget grej liggende i gemmerne, som ikke bruges mere, så tag det med.
 
 
Mvh
Jacob
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2012 kl. 16:23
Når vi taler om værdi af ting og sager, får jeg lyst til at citere en gammel bekendt :
"En ting er det værd, som du kan få for den" Wink.
 
Jeg har i øjeblikket en auktion kørende, her på siden under Spinnegrej :
 
Denne auktion medførte et par henvendelser på mail ang. Ambassadeur 6500.
"Kan du sende flere billeder af hjulet ?"
"Hvad nummer står der på hjulholderen ?"
 
jeg har ikke selv den store interesse for brugt grej, og vil bare have stang og hjul konverteret til flere ørreder i Storebælt. Det har ikke været i brug i meget lang tid og ville heller ikke komme det, fra min side.
 
Min nysgerrighed blev dog vækket, og jeg varmede Google op.
Til min store overraskelse viser det sig, at hjulet, nøjagtigt mage til mit, denne sommer, er solgt på e-bay for 211£, svarende til kr. 2000 Shocked.
 
 
Pt. er stang og hjul budt op til kr. 580 Smile.
 
Det bliver spændende at se hvor mange havørreder det sæt er værd.
 
KNÆK og BRÆK til jer alle
Og glædelig Jul.
 
 
 
 
 
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2012 kl. 09:56
Hej Per.
 
Dit hjul er rigtigt interesant i samlerøjne, da det kun er produceret i 4 år (77-80)
 
De tidlige hjul havde indgravering, hvor de senere havde decal påklistret.
 
Skriv endelig nummeret i hjulfoden her, så jeg, og alle andre interesserede kan se hvilken årgang vi har med at gøre.
 
Oplysninger om stand, og evt ir på bla hjulfod vil også være meget kærkomment,
men post det her på sitet, så alle har en chance for at se det.
 
Mvh og held og lykke med salget, og stor ros for det fine initiativ.
 
Mvh
 
Carsten Faber
 
 
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2012 kl. 11:26
Hej Carsten.
 
Tak for interessen Smile.
Hjulet er, som jeg skrev, nøjagtigt det samme som i link til e-bay, 6500, Highspeed.
nummeret i hjulfoden er også identisk med det på linket, nr. 791101.
Nummeret er dog en smule mere tæret, men kan stadig læses.
Som du kan se på billedet, har det decal påklistret.
Der er slidspor i lakken (ca. 8 mm.) under 6500 mærkaten. og svage tæringspor på hjulfoden.
Det kan se ud, som om der er ridser i gavlen på det nederste billede. Det skyldes dårlig billedkvalitet, da mit kamera på et tidspunkt blev brugt som undervands-kamera sammen med min undervands-vadejakke Cry.
der er kun 2 små skrammer (ca. 1 mm.) på kanten af gavlen med decal "High speed"
 
 
Mvh.
Per.
 
 


Redigeret af Per Bjerring - 19 Dec 2012 kl. 12:27
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres