Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USA østkyst - Cape Cod

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Michaelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niels Michaelsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2012
Geografisk: Ribe
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Michaelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: USA østkyst - Cape Cod
    Sendt: 04 Dec 2012 kl. 16:18
Hej
Sommerferien går i juli 2013 til USA. Regner med at lande i New York og kører nord på mod Cape Cod, Boston, Vermont, Main til Nova Scotia.

Selvom det er en familetur, så er fiskegrejet med.

Har du nogle steder du kan anbefale jeg prøver, så sig til. Alle tips og triks er meget velkommen.

Kan se der er mulighed for stripped bass direte fra kysten (og guidet bådture) og flats (elsker flats!). Der er også store tun til havs.

Jeg er spinnefisker i å, sø og kysten, men har også kyst erfaring (surf cast) efter hajer og rokker.

På forhånd tak.
Til top
Joe Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
joe christiansen

Tilmeldt:: 17 Dec 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér joe christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 18:02
Hej Niels
Jeg kan varmt anbefale Cape Cod (har været der en del gange). juli er ikke en af topmånederne til kystfiskeriet da vandtemperaturen er ved at være for høj, men som herhjemme i Juli så kan nat og morgenfiskeriet være godt. Striped bass er ikke så glade for det varme vand, Hvorimod Bluefish er ligeglade.
Du skal lige vide at der er en tidevands forskel på 2.5-3.0 meter. så du skal passe på hvis du vil fiske ude på flats'ene især når fiskeriet spiller, så glemmer man hurtigt tiden.
Vandtemperaturen på nordsiden er lidt køligere så der vil jeg nok prøve og der er nogle fine pladser du kan besøge: Brewster flat - Wellfleet - og Racepoint. På sydsiden er der: Yarmouth - Cockle cove - og Monomoy som er et besøg værd. I Juli  skal du betale parkeringsafgift på næsten alle parkeringspladser nær strandene. og du vil rende ind i en masse "Private Beach" skilte men du har ret til at færdes i højvandslinien, selvom de prøver at bilde dig noget andet ind Wink
Til top
Niels Michaelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niels Michaelsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2012
Geografisk: Ribe
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Michaelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 19:24
Hej Joe

Super godt. Kan desværre ikke flytte tidspunktet - det vil skabe en mindre familie krise :-) , så jeg må tage det som det kommer.

Mht. til tidevandet, så bor jeg ude til vadehavet og færdes en del der, så jeg er helt bekendt med hvad tidevand betyder. Men tak for advarslen.
Ved du om det er på stigende eller faldende vand jeg skal forsøge mig?

Er vandet koldere længer nord på (nova scotia?), så det måske var bedre at satse der?
Til top
kristian ehlern Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ehlern

Tilmeldt:: 02 Feb 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ehlern Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 22:26
Hej Niels,
 
Glæd dig - det er super fedt. Har også været i området et par gange - men kun med fluestangen. Der er selvfølgelig masser af muligheder med spin også. Som Joe nævner er det ikke top-måneden, men jeg har været på cape cod i Juli og det blev til både stribers og bluefish. Monomoy er fantastisk og skal opleves.  Jeg stødte også på stribers helt tæt på stranden på Nantucket - så tag færgen der ud fra Hyannis og oplev en perle. Boston og særligt nord for(crane beach, rockport) kan give sommerstribers. Hvis du har råd - så book en guide. Evt. jamaica bay fra New York - det spiller.....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum