Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

100% tæt taske til spejlrefleks

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 100% tæt taske til spejlrefleks
    Sendt: 26 Nov 2012 kl. 19:51
Hej

Jeg skal have anskaffet mig en 100% tæt kamerataske eller drybag til canon 1100d
Det er meget vigtig at den er 100%!! Tæt fordi den skal bruges til flydering.

Har kigget lidt på nogle drybag som denne
http://www.eventyrsport.dk/fold-drybag-bs-xs.html

Men holder den 100% tæt?
Kom med nogle forslag

Mvh Anders
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 20:57
Jeg bruger en simms dry creek day pack  ...  den passer perfekt og så er der plads til lidt ekstra hvis det er .... 100 % vandtæt  .... Thumbs Up
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 22:09
Patagonia har en rygsæk, hvor man kan spænde seletøjet af. Jeg havde den med i opløbet da jeg selv skulle have en. Den virker meget overbevisende med hensyn til at være vandtæt.
 
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 22:38
http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/julegaver/tasker-og-rygsaekke/aquapac-mini-phone-case-104.html
 
Tror ikke du får en bedre taske til prisen, som er 100% vandtæt.
 
Jeg har selv solgt min Simms Daypack til fordel for denne taske, da Simms tasken ikke er vandtæt i lynlåsen. Så skal du op i den model, som har rulle lukning, hvis det skal være Simms.
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 23:00
Der er løsninger på flere niveauer - jeg startede med en almindelig LowePro TopLoad fototaske i en vandtæt pose, som du selv linker til. En rimelig funktionel men lidt klodset løsning. Hvis det er besværligt at hive kameraet frem misser du mange billeder... Kamera i en pose uden nogen foring virker lidt risikabelt.

En langt bedre løsning er en Ortlieb Aquazoom (for eksempel http://spejdergear.dk/shop/ortlieb-aqua-zoom-936p.html). Kombinationen af en (vand?)tæt lynlås og rullelukning er nemt at håndtere og virker meget robust!

Dog vil jeg aldrig stole så meget på nogen lukning, at jeg bare lader tasken ligge og bade i længere tid. Overvej altid at tasker med meget omstændeligt lukkesystem alt andet lige giver større risiko for at få lukket forkert og dermed miste vandtæthed.

Har du brug for mere plads har LowePro en serie vandtætte rygsække (jeg har en DryZone 100 til salg...) En løsning i professionel kvalitet er transportkasser fra for eksempel Pelican.
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 07:53
hej anders. enhver kano og kajak butik har 100% vandtætte poser i alle mål.leif.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 07:59
Jeg bruger en Pelican til vinterfiskeriet fra småbåd og turbåd. Sådan en kasse kan tåle utrolig mange tæsk og er samtidig vandtæt.
Min har rutsjet frem og tilbage. Folk er faldet på den og regn og saltvands sprøjt har ramt den uden problemer. Mit digitale SLR har altid ligget godt :)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 09:13
Jeg er meget enig med Nicolai i at vælge en Pelicase
personligt har jeg brugt dem i årevis på fotooptagelser fra flyderinge, både, kanoer med mere.
Pelicase adskiller sig markant fra andre systemer ved  at man lynhurtigt kan åbne boksen tage kameraet ud tage de skud der brug for, for derefter at sikre det i boksen lige så hurtigt igen.
Ideelt på en flydering er det hvis pelicasen er spændt fast.
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 11:34
+1 til Pelicase! Den professionelle løsning der også er til at betale.
Og et bonus-tip: køb den i gul eller orange - så er den til at finde igen, skulle den prøve at flygte i bølgerne. 
Til top
peder Zeuthen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pederzeuthen

Tilmeldt:: 18 Jan 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pederzeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 16:47
Er helt enig Pelican er et godt valg og bruges af proffesionelle fotografer.
Et andet valg kunne være tyske EWA, de er beregnet til dykning og dermed er dit kamera altid klar til brug, du skal ikke "fiske" det op af en taske.
EWA er tæt til 20 meters dybde.

Hilsner fra Peder
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 17:13
Tak for alle ideerne 

Det skal lige siges det ikke behøves at være en taske. Søger mere en lille "pose" hvor kameraet lige passer i.

Syntes også jeres ideer er lidt dyre. Prislejet er på omkring 350 kr men meget gerne billiger.

Kan ikke lige finde ud af hvad pelican er? Kan i ikke lige give et link.
Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 17:19
http://customcases.dk/cases/peli-cases.html?gclid=CLamza3G77MCFTJ2cAodiWAAdQ
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 20:13
Så ville jeg kigge på undervands poser i stil med ewa-marine....
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 23:53
Steen et al: Hvilken model bruger I til fx. et hus med 1-2 objektiver og en flash? Jeg synes det er lidt svært at danne sig et indtryk af modellerne...

Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2012 kl. 07:48
Hej Peter, check
pelicase  1200, 1300 og 1400
http://www.peli.com/en/maletas-de-proteccion-estancas-al-agua-1200.html
http://www.peli.com/en/maletin-pequen-de-proteccion-total-1300.html
http://www.peli.com/en/estuches-pequenos-de-proteccion-total-1400.html
Jeg har selv haft en 1300 for en del år siden og der kunne faktisk ligge ret meget i hvis man minimerede skummet - den blev desværre tygget i af østgrønlandsk slædehund. Siden har min foretrukne været pelicase 1450

ellers kik mere her på http://www.peli.com/en/peli-cases.html?page=3
god fornøjelse
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2012 kl. 11:22
Du vil gerne have dit Digirtale spejlrefleks kamera med ud og svømme, men du vil ikke betale hvad en god vandtæt pose/taske koster... Sorry men det hænger ikke helt sammen....
Mon ikke du skulle købe et billigt all weather kamera, og lade dit DSLR blive på land
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2012 kl. 14:29
Hvad med den pose jeg linket til er det noget lort?? Eller hvad

Fandt denne pose
http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/bags-packs/fototasker/simms-dry-creek-camera-bag.html
Er der nogle der ved om der kan være en canon 1100d med standart 18-55 mm linse
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2012 kl. 15:26
Når vi snakker et 1100D med standardoptik, så kunne du overveje at investere i et G1X og et originalt undervandshus i stedet for. Jeg vil vove den påstand at når vi snakker billedkvalitet vil forskellen vare marginal plus du får mulighed for at skyde under vand osv.
 
Jeg har selv et G1X med undervandshus som backup til mine dslr da jeg var for nærig til at betale hvad et godt undervandshus til dslr koster :) Oven i hatten kan jeg også få konen til at slæbe på G1X'eren, det gider hun ikke hvis jeg prøver at overtale hende til dslr.
 
Det behøver naturligvis ikke være et G1X, men jeg er Canon mand, der er konkurrenter derude som fint vil kunne gøre det efter.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum