Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Hammer" et blink

 Besvar Besvar
Forfatter
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Hammer" et blink
    Sendt: 24 Nov 2012 kl. 09:28
Hej
 
I tidernes morgen købte jeg et par blink hos Bjælkehytten i Vejle (butikken eksisterer ikke mere), dette blink hed "Hammer" var et lille 12g blink (mener vægten var 12g), lignede et håndmalet blink og på blink'et var der håndskrevet, med en meget sirlig skrift, "Hammer 12g" .. jeg var som flere af jer, pisse uheldig og have indbrud i min bil, hvor mine 2 sidste eksemplarer af dette blink blev neglet. Dette er ved at være adskellige år siden, og jeg har ikke kunnet finde blinket i nogle butikker. Derfor håbede jeg på, at der var nogle af jer der evt. lå inde med et par eksemplarer, kendte nogen der havde, måske var der nogle af jer der ligefrem havde lavet en støbeform eller noget lign.
 
Håber der er en venlig sjæl der kan være behjælpelig i dette henseende
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2012 kl. 09:57
Det ved PK. nok noget om Wink
 
Vh.  IJ
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2012 kl. 09:58
http://www.kineticfishing.com/default.aspx?pageId=180

Hvis det er denne her du mener er den helt normal og fås mange steder.. Om ikke andet så kan alle butikker som som handler med fairpoint (stort set alle) bestiller dem hjem på ingen tid.  
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2012 kl. 10:06
Citat: Ørde



Hej
 
I tidernes morgen købte jeg et par blink hos Bjælkehytten i Vejle (butikken eksisterer ikke mere), dette blink hed "Hammer" var et lille 12g blink (mener vægten var 12g), lignede et håndmalet blink og på blink'et var der håndskrevet, med en meget sirlig skrift, "Hammer 12g" .. jeg var som flere af jer, pisse uheldig og have indbrud i min bil, hvor mine 2 sidste eksemplarer af dette blink blev neglet. Dette er ved at være adskellige år siden, og jeg har ikke kunnet finde blinket i nogle butikker. Derfor håbede jeg på, at der var nogle af jer der evt. lå inde med et par eksemplarer, kendte nogen der havde, måske var der nogle af jer der ligefrem havde lavet en støbeform eller noget lign.
 
Håber der er en venlig sjæl der kan være behjælpelig i dette henseende


ABU laver et "Hammer" blink, mon det er hvad du søger?
http://www.abugarcia.dk/catalogue/agn-kunstagn,885/blink,905/hammer,5425.html

Dem har Bilka til ingen penge.


Redigeret af finnjensen - 24 Nov 2012 kl. 10:10
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2012 kl. 10:22
Ivan@ Du siger noget ..
Nikolaj@ Nej desværre .. det er et gammelt støbt blink tror jeg .. jeg er ikke sikker ..
Finn@ Nej, heller ikke .. er temmelig sikker på at den var støbt, og så med håndskrift stod der "Hammer"
 
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2012 kl. 10:45
Citat: Ørde



Ivan@ Du siger noget .. Nikolaj@ Nej desværre .. det er et gammelt støbt blink tror jeg .. jeg er ikke sikker ..
Finn@ Nej, heller ikke .. er temmelig sikker på at den var støbt, og så med håndskrift stod der "Hammer" 


Kan det være de gamle UL blink fynboen Axel Thomsen lavede som bl.a. kunne købes via Go Fishing?

Er det dem, så kan de ikke fåes længere da de indeholdte bly.
Du kan måske være heldig i en eller anden lokal biks at finde nogle stykker du kan købe til "eksport"

Jeg har et billede af Lushage 14 gram som Axel Thomsen lavede.
I serien fandtes flere modeller og vægte bl.a Æbelø (og jeg syntes at erindre en Hammer).


Redigeret af finnjensen - 24 Nov 2012 kl. 10:54
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2012 kl. 10:52
Citat: Ørde

Ivan@ Du siger noget ..
Nikolaj@ Nej desværre .. det er et gammelt støbt blink tror jeg .. jeg er ikke sikker ..
Finn@ Nej, heller ikke .. er temmelig sikker på at den var støbt, og så med håndskrift stod der "Hammer"
 

Nu er hammeren jo et støbt blink Smile 

Den er heller ikke altid blevet lavet af kinectic, de har købt rettighederne til det af Ole Gregersen mener jeg.. Men nok om det Smile
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2012 kl. 12:21
PK. er nok ikke online, måske er han ude med snørenWink
Vh.  IJ
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2012 kl. 18:36
Jeg ved da at Hammer blinket findes i to versioner, som stadig fåes: Den fra ABU:
http://cdn0.bilka.dk/~/productimages/Images/Products/DSG/63_Variant_Fiskeri/63542100140_1/2/Blink___Hammer_Kobber_orange___15g.jpg
og så det fra OGP:
http://www.fiskogfang.dk/shop/blink-7787p.html
ingen af har dog navnet skrevet på dem. Så bare af nysgerrighed, hvilken af de to versioner tænker du på?
Mvh
Torben
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2012 kl. 18:47
OGP Hammeren kan vel næppe betegnes som et gammelt blink, har vel kun været på markedet i en 7-8 år.

Langt tilbage i hukommelsen kan jeg godt huske det blink trådstarter omtaler, men har fyldt så meget på harddisken siden da, at jeg glæder mig til at få opfrisket hukommeren med et evt billede
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 10:09
nu er det jo lidt svært at se på billedet, hvor meget blinket bøjer på selve den "flade" side, men det mindede lidt om http://cdn0.bilka.dk/~/productimages/Images/Products/DSG/63_Variant_Fiskeri/63542100140_1/2/Blink___Hammer_Kobber_orange___15g.jpg og så var den bare lidt smallere fortil, og så var den malet på bagsiden som den Finn Jensen ligger frem, og så var den skrevet med samme type skrift som på samme blink,
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 12:56
Jeg tillader mig lige at bumpe denne, i tilfælde af at der kommer nye folk forbi, der kan have en ide til ovenstående.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres