Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Frivillig fredning i karret!!!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Frivillig fredning i karret!!!!
    Sendt: 14 Nov 2012 kl. 21:39
Aften
Ishøj indstiller til alle om at respekterer deres frivillige fredning af Karret i Ishøj.
Samtidig gøres opmærksom på at der gerne må fiskes uden for Øen samt i Åen (såfremt man har indløst behørigt fisketegn)
Opmærksomhenden henledes på at det er forbudt at fiske efter farvede fisk - Mig bekendt er det de samme farvede fisk der strejfer rundt inden for og uden for deres selvbestaltede fredningsbælte.
Men åbenbart i orden såfremt man indløser fisketegn.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 23:01
Det er jo det samme med fiskeriet i de jydske å`r der fisker man jo også på farvet fisk, og tager dem gladeligt hjem. Vi andre som fisker på kysten! genudsætter de farved fisk! men  til hvad nytte.
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 23:12
Sikke da noget vrøvl hans jørn din knallert, skal vi forstå du vil frede alle åer ?
Eller skal vi forstå du udsætter alle farvede fisk, og er gokkekulturel på alt over 400,001 mm ???
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 23:28
Det er da fint at Ishøj foreningen vil lave en frivillig fredning, der er blot det problem at det ikke er deres fiskevand og de har derfor ingen rettigheder overfor dem der fisker der - den anden side af slusen er derimod deres men der må man gerne fiske i samme periode - dobbeltmoralsk så det batter, hvis de virkelig mente noget med det så stoppede alt fiskeri i St. Vejle Å også samtidigt.
Men det kommer jo til at koste på indtægtssiden at skulle gøre det.
 
michael
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 23:40
Citat: Fluefisker

Det er jo det samme med fiskeriet i de jydske å`r der fisker man jo også på farvet fisk, og tager dem gladeligt hjem. Vi andre som fisker på kysten! genudsætter de farved fisk! men  til hvad nytte.
Det var dog den værste gang violinpladder jeg længe har hørt, "VI" som fiskeri de jydske åer genudsætter også i vid udstrækning farvede fisk, men hvis du prøver at sætte dig lidt i tingende vil du opdage at der faktisk også findes blanke fisk i åerne, ikke kun de jydske
 
Jesper Rasmussen
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 23:42
Citat: jhh

Sikke da noget vrøvl hans jørn din knallert, skal vi forstå du vil frede alle åer ?
Eller skal vi forstå du udsætter alle farvede fisk, og er gokkekulturel på alt over 400,001 mm ???
Jeg mener det jeg skriver, os der fisker på kysten genudsætter en farvet fisk for at den kan komme i åen og gøre det den skal der. men hvad nytter det så at den fanges igen i åen og får gokket der.
 
Syntes blot at den farvede fisk skal fredes helt, og det er uanset hvor den fanges, det har ikke en disse med at frede åerne at gøre.
 
 
 
 
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 23:45
Citat: Rasmussen

Citat: Fluefisker

Det er jo det samme med fiskeriet i de jydske å`r der fisker man jo også på farvet fisk, og tager dem gladeligt hjem. Vi andre som fisker på kysten! genudsætter de farved fisk! men  til hvad nytte.
Det var dog den værste gang violinpladder jeg længe har hørt, "VI" som fiskeri de jydske åer genudsætter også i vid udstrækning farvede fisk, men hvis du prøver at sætte dig lidt i tingende vil du opdage at der faktisk også findes blanke fisk i åerne, ikke kun de jydske
 
Jesper Rasmussen
Er såmen fuldt ud klar over at der er blanke i åen, og det er sq.. helt i orden at fiske efter dem, er man så uheldig at få en farvet på krogen, ja så retur med den i stedet for at gokke.

Redigeret af Fluefisker - 14 Nov 2012 kl. 23:45
Til top
Arne Nørreskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ANK

Tilmeldt:: 02 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ANK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 23:54
En hver død fisk farvet eller ej videreføre ikke slægten fanget på kysen eller i åen gør ingen forskeld .

Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 01:27
Hmm. (Ishøj indstiller til alle om at respekterer deres frivillige fredning af Karret i Ishøj) Sjovt når de stadig er dem der mest fisker der om vinteren.
Ps. Den med farvede fisk bliver vi fiskere vist aldrig enige omConfused Jeg fisker også hvor der forkommer farvede ørreder(ishøj/isefjorden) om vinteren. Men sætter dem altid forsigtig ud igen.Thumbs Up 
Skulle vi helt stoppe med vores vinter fiskeri.??
Skal vi stoppe åfiskeri??
Der ville nok ikke være den ballade hvis der var flere fisk,så brug jeres energi på det der virkelig ødelæger det(garnfiskeri) indberet tyvfiskeri så der kommer noget mere forkus på det og vores politikere bliver nød til at gøre noget ved det.
Puha. Der fik jeg lige luftet udEmbarrassed
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 02:38
Citat: MORTEN ANDERSEN

Aften
Ishøj indstiller til alle om at respekterer deres frivillige fredning af Karret i Ishøj.
Samtidig gøres opmærksom på at der gerne må fiskes uden for Øen samt i Åen (såfremt man har indløst behørigt fisketegn)
Opmærksomhenden henledes på at det er forbudt at fiske efter farvede fisk - Mig bekendt er det de samme farvede fisk der strejfer rundt inden for og uden for deres selvbestaltede fredningsbælte.
Men åbenbart i orden såfremt man indløser fisketegn.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Det er ikke forbudt at fiske i karret, hvis man skulle være heldig at fange en ørred, som er farvet, så er det jo bare at sætte den ud igen,, men men men, det giver egenligt slet ingen mening at have fredning på de farvede ørreder i området eller for den sags skyld deres frivillige fredningsbælte i karret, dels da ørrederne jo alligevel ikke gyder i åen og dels fordi ørrederne jo er P&T-fisk og dels, så er det jo totalt dobbeltmoralsk, når man gerne må fiske på de samme ørreder inde i åen.
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 13:26
Jeg kan faktisk heller ikke lade være med at se dette som værende dobbeltmoralsk fra Ishøj foreningens side.
 
De vil frede karret alt imens medlemmer og holdere af fisketegn kan fiske videre på den anden side af slusen.
Hvorfor er det så lige at man vil frede karret hvis det ikke gælder åens udløb?
 
Jeg havde selv tænkt at skulle en tur derned i weekenden evt, men kom så til at se det med fredningen, og selvom det er en "frivillig" fredning så er jeg da sikker på der nok skal komme ballade ud af det, og det har jeg ikke lyst til.
Faktisk ville jeg fiske aborrer, men man kan jo ikke sige sig fri for sidegevinster i form af HØ, farvede eller ej.
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 13:50

Jeg vil fiske efter torsk i karret, med 15-20g blink i weekenden, hvis ellers vejret holder tørt. Fiskeri efter torsk er vel ikke omfattet af denne underlige frivillige fredning. Skulle der komme en havørred forbi, står der kun til torsk på mine blink. Så håber jeg de kan læse

SmileN
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 14:03
Citat: Maestro

Jeg kan faktisk heller ikke lade være med at se dette som værende dobbeltmoralsk fra Ishøj foreningens side.
 
De vil frede karret alt imens medlemmer og holdere af fisketegn kan fiske videre på den anden side af slusen.
Hvorfor er det så lige at man vil frede karret hvis det ikke gælder åens udløb?
 
Jeg havde selv tænkt at skulle en tur derned i weekenden evt, men kom så til at se det med fredningen, og selvom det er en "frivillig" fredning så er jeg da sikker på der nok skal komme ballade ud af det, og det har jeg ikke lyst til.
Faktisk ville jeg fiske aborrer, men man kan jo ikke sige sig fri for sidegevinster i form af HØ, farvede eller ej.
Tag du bare der ned, hvid eller brun/sølv jigs plejer at virke på denne årstid til aborrene eller flådfisket reje/orm/småskalle kunne også være en mulighed.
Du kan være ganske sikker på, at der med stor sandsynlighed nok kommer et dobbeltmoralsk og politiwannabe medlem forbi, hvis du fisker i karret og ... "bla bla bla", iklædt et; det er os der ejer karret attitude og du må ikke fiske her nu ---> At Ishøj foreningen selv har premieretur med mange medlemmer d. 16/1 siger ligsom alt, da stortset alle ørreder også vil være farvede/nedgænger-agtige på den dato,,, Men nu er det lige pludselig ok at fiske. Og den med at fiskene skal have fred og ro - øh! fred og ro til hvad???, det giver slet ikke mening at skulle give de der P&T fisk fred og ro, og når de fleste lystfiskere dernede i forvejen alligevel fisker C&R på de der put-ørreder (og aborre) (lovpligtigt i åen), så er det sgu bare at fiske løs... med hensyn til fred og ro, så kunne man have respekt for tiltaget, hvis Ishøj foreningens medlemmer helt selv lod være med at fiske i karret HELE ÅRET,, det andet er bare noget dobbeltmoralsk pjat.
- Der burde måske indføres et helårligt fredningsbælte igen ved Store vejle å, så var man ude over det pjat.


Redigeret af Steen Kehler - 15 Nov 2012 kl. 14:09
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 14:06
Citat: Nicolai Berthelsen

Jeg vil fiske efter torsk i karret, med 15-20g blink i weekenden, hvis ellers vejret holder tørt. Fiskeri efter torsk er vel ikke omfattet af denne underlige frivillige fredning. Skulle der komme en havørred forbi, står der kun til torsk på mine blink. Så håber jeg de kan læse

SmileN
Jeg har faktisk fanget en 2 kg´s torsk inde i åen for 6-7 år siden en dag i februar, så deeeeettt... 
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 14:23
Hahahah frivillig fredning, Confused har man os hørt den med LOL mon ikke de har hørt det her nummer lidt for meget http://grooveshark.com/#!/search/song?q=OPS+Ish%C3%B8j+Mafia hahaha kunne ligeså godt sige i må ikke fiske her da det er vores vand/fisk og vi helst ser at vi selv fanger dem på den anden side af slusen Dead
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 14:38

Har lige læst deres oplæg, hvor der bla. står "for at beskytte fiskene"

 
Og for at de kan få fred og ro.
 
Det ville jeg ikke have problemer med, men jeg kan ikke se at de er beskyttet , eller får fred og ro i åen.
 
Så for mig virker det også meget dobbeltmoralsk.
 
Er det fordi de vil have penge fra dagkort?
 
Er det fordi de føler de ejer fiskene?
 
Fiskeri frit fra 16- jan.    Skal nedgængerne ikke beskyttes og have fred og ro?
 
Mon der er en fra foreningen der har nogen gode argumenter for denne frivillige fredning?
 
Jeg fatter det ikke
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 15:25

SmileN
[/QUOTE] Jeg har faktisk fanget en 2 kg´s torsk inde i åen for 6-7 år siden en dag i februar, så deeeeettt... [/QUOTE]

Årh skulle det være noget ?...En herinde fra har faktisk engang fanget en skrubbe i Rold Skov.

Mvh Smile
Jim.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 20:05
Kære Morten A :
For det første, så henstiller ISK, ikke indstiller Smile
Herudover kan jeg svare som medlem, og ikke på vegne af ISK, at vi ikke mener at det er fornuftigt at fiske på primært fredet havørred (efter loven).
Vi ser i Ishøj, at de fisk som træffes i karret, oftest er gamle farvede fisk, og kun et fåtal af værdige blankfisk (altså i fredningstid)
Derfor HENSTILLER man..

Når du vil citere, for at hidse en stemning op, så gør os andre den tjeneste, at citere rigtigt -i det  mindste. 
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 22:33
Kære Simon A
 
Henstille eller indstille - nok samme betydning, som jeg læser tråden er der ikke andre der har problemer med at forstå hvad jeg mener.
 
Men ifølge
Den Danske Ordbog:
 

indstille verbum

Bøjning-r, -de, -t

Udtale[ˈenˌsdelˀə]

ophøre med en bestemt aktivitetSPROGBRUGformelt

Synonymerstandse stoppe

 

henstille verbum

Bøjning-r, -de, -t

Udtale[-ˌsdelˀə]

høfligt anmode nogen om at gøre nogetSPROGBRUGformelt

 

Og - Ja Simon de fleste fisk i HELE området er farvede, derfor er det dobbelt moral når i indstiller/henstiller til at i "jeres" karret  skal en gammel ophævet fredning respekteres.
Underligt at i ikke også fastholder de udvidede fredning fra d. 16. september, som var engang.
Så sent som i søndags var der medlemmer fra Ishøj, der fiskede fra Campingpladsens side, og fangede fisk.
Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 22:44
Citat: simon agerholm2

Kære Morten A :
For det første, så henstiller ISK, ikke indstiller Smile
Herudover kan jeg svare som medlem, og ikke på vegne af ISK, at vi ikke mener at det er fornuftigt at fiske på primært fredet havørred (efter loven).
Vi ser i Ishøj, at de fisk som træffes i karret, oftest er gamle farvede fisk, og kun et fåtal af værdige blankfisk (altså i fredningstid)
Derfor HENSTILLER man..

Når du vil citere, for at hidse en stemning op, så gør os andre den tjeneste, at citere rigtigt -i det  mindste. 
 
De fisk der går igemmen karret er vel de samme fisk som er i åen ? eller de hopper måske over karret LOL så hvornår henstiller man så på den anden side af slusen ?


Redigeret af indonesiaflyfishing - 15 Nov 2012 kl. 22:46
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 22:47
Kære Morten

I søndags var det den 11. november og ikke d. 16. Lad nu være med at gøre det hele endnu mere indviklet :-)

Kort fortalt, så er den frivillige fredning indført for at beskytte de farvede fisk som er fredet ifølge loven i netop denne periode. Du ved selv hvor mange der fisker i området og vi har før oplevet at der er blevet hjemtaget en hel del farvede fisk fra Karret i fredningstiden. Det er for at undgå alle de diskutioner om hvorvidt en fisk er farvet og dermed fredet eller ej. Tro mig, der er mange som prøver at hjemtage farvede fisk. Grunden til at vi derfor prøver med denne frivillige fedning, er udelukkende for at komme dette til livs og dermed beskytte de fredede fisk.
At der ikke er frivillig fredning inde i åen, det er fordi at alle havørreder herinde er fredede i denne periode, det gælder såval farvede som blanke, så inden for slusen løser problemet sig selv.

Vi gør det ikke for at holde andre væk fra "vores" vand som nogle skrive. Ishøj medlemmerne fisker jo heller ikke selv i Karret i denne periode.
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 22:59
Citat: mahimahi

Kære Morten

I søndags var det den 11. november og ikke d. 16. Lad nu være med at gøre det hele endnu mere indviklet :-)

Kort fortalt, så er den frivillige fredning indført for at beskytte de farvede fisk som er fredet ifølge loven i netop denne periode. Du ved selv hvor mange der fisker i området og vi har før oplevet at der er blevet hjemtaget en hel del farvede fisk fra Karret i fredningstiden. Det er for at undgå alle de diskutioner om hvorvidt en fisk er farvet og dermed fredet eller ej. Tro mig, der er mange som prøver at hjemtage farvede fisk. Grunden til at vi derfor prøver med denne frivillige fedning, er udelukkende for at komme dette til livs og dermed beskytte de fredede fisk.
At der ikke er frivillig fredning inde i åen, det er fordi at alle havørreder herinde er fredede i denne periode, det gælder såval farvede som blanke, så inden for slusen løser problemet sig selv.

Vi gør det ikke for at holde andre væk fra "vores" vand som nogle skrive. Ishøj medlemmerne fisker jo heller ikke selv i Karret i denne periode.
 
Hvis de alle er fredet er der vel bare mere grund til at "henstiller" fiskeriet i åen ! hvorfor fiske noget der er total fredet ! giv nu fiskene ro hahahaha så de kan være klar til næste år ville jo ikke være meget ved hvis de kom tilbage total stresset ! og om fisken bliver fange i åen eller karret ødelægger vel dens ro !
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:05
Hej Steen
 
Jeg kan godt forstå hvad du mener.
Jeg synes bare det er forkert at i forsøger, at få alle til at respekterer en for længst ophævet fredning. (som dengang startede 16. september)Smile
 
Debatten om farvede/blanke fisk er lang og skal ikke foregå her. Det må være op til den enkeltes samvitighed om man vil fiske i områder hvor man kan støde få disse fisk.
 
Men det kan man jo også, når der fisken i Åen.
 
Håber i får en god og fiskerig vinter
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:08
Kære Chris K Z

Prøv lige at læse min tekst en gang til og prøv ar forstå den.

Inde i åen kan jo sagtens fange aborrer m.m. i denne periode, det er jo tilladt. Det sker jo mange steder i landet at man fisker i vande, selvom der forekommer arter som er fredet i en nærmere bestemt periode. I vores tilfælde er det havørreden som er fredet og man fisker selvfælgelig ikke bevidst efter disse. Det kan selvfølgelig ske at man fanger en havørred under aborrefiskeriet, men så løsner man den forsigtigt fra krogen i vandkanten og lader den svømme videre.

Inde i åen, som jo er ferskvand, er alle havørreder, farvede som blanke , fredede i følge loven i perioden 16. november - 15. januar, så her løser det problem, som er årsagen til den frivillige fredning i Karret, jo sig selv.

Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:15
Citat: mahimahi

Kære Chris K Z

Prøv lige at læse min tekst en gang til og prøv ar forstå den.

Inde i åen kan jo sagtens fange aborrer m.m. i denne periode, det er jo tilladt. Det sker jo mange steder i landet at man fisker i vande, selvom der forekommer arter som er fredet i en nærmere bestemt periode. I vores tilfælde er det havørreden som er fredet og man fisker selvfælgelig ikke bevidst efter disse. Det kan selvfølgelig ske at man fanger en havørred under aborrefiskeriet, men så løsner man den forsigtigt fra krogen i vandkanten og lader den svømme videre.

Inde i åen, som jo er ferskvand, er alle havørreder, farvede som blanke , fredede i følge loven i perioden 16. november - 15. januar, så her løser det problem, som er årsagen til den frivillige fredning i Karret, jo sig selv.

 
Efter hvad jeg kunne forstå var det for at give fisken ro ! og der er jo os aborre i karret efter hvad jeg ved ! så er det vel os ok at fiske aborre i karret at man så kan være uheldig at få en havørred på kan man jo hurtig sætte den ud igen, sorry kan bare ikke se forskellen er jo det samme ! ud over der ikke kommer penge i kassen i karret !
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:19
Jo Steen
 
Når jeg vade fisker i havnen efter aborre, fisker jeg på bunden i dagslys.
De aborre jeg fanger ryger op i mit fangst net som flyder i overfladen. De stiller sig roligt i bunden af nettet skulder ved skulder. Ved fisketurens afslutning, vurderer jeg om de alle skal slippes ud, eller der kan blive til en middag til mig og fruen.
 
Skulle jeg mod forventning støde på en farvet Havørres, får den selvfølgelig friheden igen.
Nøjagtigt som hvis jeg havde indløst fisketegn inde i Åen.
 
Og til Hr. Simon A - Jeg er ikke ude på at piske en stemning op, men vil gerne have lov til at ytre min holdning.
 
Stadig På kanten af det døde hav
Morten Andersne
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:21
Til Raymond

Lige et par svar til det som du "spørger" længere oppe i tråden.

Om vi gør det for at sælge flere dagkort og dermed tjene penge.
Nej bestemt ikke, vi syntes at der bliver solgt rigeligt dagkort til åen, ja skal vi være helt ærlige, så nok også i perioder flere end der egentlig burde sælges.
Men ifølge vores aftale med kommunen, så skal alle have adgang til at kunne købe et dagkort og dermed fiske i åen.

Om vi gør det fordi vi føler at vi ejer fiskeriet.
Her må jeg igen svare bestemt nej. Ishøjs medlemmer fisker jo heller ikke i Karret i den nævnte periode, så det er ikke fordi vi vil have det for os selv.
Vi er tværtimod stolte over at have været med til at bygge det fiskeri op, som der findes i området i dag, via vores udsætninger og tiltag i gennem mange år.
Tænk at der findes et sådant fiskeri i umiddelbar nærhed af en millionby som København. Det er af enorm rekreativ værdi for rigtig mange mennesker og det er bestemt noget vi gerne deler med alle som fornøjes med fiskeriet i Ishøj
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:28
Hej  Morten

Jeg tror bestemt at vi er enige et langt stykke hen ad vejen. Du kan godt finde ud af at sætte dine farvede fisk ud igen og hvis bare alle kunne det, så var der jo intet problem og ingen grund til at opfordre til en frivillig fredning.

Problemet er bare at der desværre er en hel del som ikke er som dig og så er det at man bliver nød til at finde på alternative måder at løse problemerne på.
Det er jo desværre sådan at det altid er dem som ikke kan finde ud af at overholde regler og love, som gør alting mere besværligt for alle os andre.

Sørgeligt men sandt
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:31
Korrekt Steen
Men det kommer vi aldrig til livs - Heller ikke med jeres "henstilling"
 
Morten
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:36
Sorry bliver mere og mere forvirret ! der holders gudenå konkurence hvor halvdelen af fiskene er kakkelovns rør der holders kyst konkurence "på fyn" hvor der fiskes kakkelovns rør ! og nu er det et kæmpe problem ! at fange farvede fisk som er sadt ud og som ikke kan videre føre sig selv ? må gerne hjælpe mig lidt med at forstå hvad det er folk vil have ! den ene dag er det ok den næste skal det henstilles ????????????
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:40
Vi kan jo altid prøve, Morten. Vi har jo kørt med denne frivillige "fredning" i 4 år nu og det er faktisk gået rigtig godt. Der har været nogle ganske få tilfælde hvor folk har overhørt vores høflige "henstilling", men generelt har langt de fleste støttet op om "fredningen" og det høber vi selvfølgelig også vil ske i år

Knæk og bræk, ude på kanten af det døde hav :-)

Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:43
Kære Chris K. Z.

Hvad de gør på Fyn og til Gudenåkonkurrencen, det kommer jo ikke denne sag ved. Vi gør bare hvad vi finder det bedst for vores fisk og fiskeri.
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 23:51
Jeg kan godt følge hvad i vil frem til og ville selv mene at det var en super løsning, kan bare ikke finde ideen i at stoppe for fiskeri i karret og så fiske videre i åen, men jag kan da kommer med en god ide, hvad om i gjorde det gratis at fiske i åen i denne periode, så ville folk nok bedre kunne forstå og ville der nok være større chance for at folk ville følge det Thumbs Up og ville vel os vise at det ikke var et tiltag fra jeres side for at få flere penge i kassen
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 02:26
Jeg ville lige høre, om der var stemning for, at der blev lavet en aborrekonkurrence i Karret d. 15 januar 2012, det skulle selvfølgelig være gratis at deltage og med masser af sponcerede præmier???
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 08:33
Hej Steen.

Jeg "spørger" som du angiver i parantes, da jeg godt kan forstå fredning af farvede fisk.
Men i min verden meget underligt at de bliver forstyrret inde i åen.

Jeg fisker der ikke selv, så det er ikke at jeg føler mig "henstillet" til ikke at fiske der.

F.eks Audebo mener jeg er samme type område.

Der er ingen fredning eller henstilling.

Jeg var ikke klar over at havørrederne er fredet inde i selve åen.

Det giver lidt bedre mening, men ikke at de skal have fred og ro.

Så vidt jeg har forstået er der et stort fiskepres inde i åen.

Jeg er sikker på at der er et lige så stort problem , at der hjemtages HØ i fredningen i åen , som der ville være farvede HØ hjmetaget i karret 15-11 /16-01

Men tak for svaret og godt fiskeri til jer i åen.

Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 08:45
Til Chris K. Z.
Som jer også skriver længere oppe i denne tråd, så er tiltaget ikke et spørgsmål om at få flere penge i klubkassen, gennem at sælge flere dagkort til åen.
Den egentlige årsag er også skrevet længere oppe.
Der er en klar fordelingsnøgle beskrevet i aftalen med kommunen, så hovedparten af dagkortindtægterne bliver ført videre og går således ikke ind i klubbens kasse.
 
Til Steen Kehler
Jeg opfatter udelukkende dit indlæg som en provokation, så det vil jeg ikke bruge mere tid på at kommenterer.
 
Jeg kan som afslutning nævne at vi har en stor opbakning til vores "frivillige fredning" fra rigtig mange lyst- og sportsfiskere og det er både medlemmer og ikke medlemmer af Ishøj foreningen, som syntes at det er en rigtig god ide.
Vi får også stor ros fra forskellige myndigheder for vores forvaltning af fiskeriet i området, så der er noget der tyder på at vi gør det rigtige Smile
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Online
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 10:43
Citat: mahimahi

Vi kan jo altid prøve, Morten. Vi har jo kørt med denne frivillige "fredning" i 4 år nu og det er faktisk gået rigtig godt. Der har været nogle ganske få tilfælde hvor folk har overhørt vores høflige "henstilling", men generelt har langt de fleste støttet op om "fredningen" og det høber vi selvfølgelig også vil ske i år
Husk nu i samme ombæring at henstille til, at jeres medlemmer ikke "forstyrrer/ generer" eventuelle lystfiskere, som vælger at se bort fra jeres "høflige henstilling", fiskeriet er trods alt frit, hvilket i er nødt til at respektere !! Smile
 
Ps. Fisker ikke i området, og kommer aldrig til det, mener i øvrigt man bør holde sig fra steder, hvor koncentrationen af gydefisk, målsfisk osv. er stor !! Smile
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 10:53
Citat: mahimahi

Til Chris K. Z.
Som jer også skriver længere oppe i denne tråd, så er tiltaget ikke et spørgsmål om at få flere penge i klubkassen, gennem at sælge flere dagkort til åen.
Den egentlige årsag er også skrevet længere oppe.
Der er en klar fordelingsnøgle beskrevet i aftalen med kommunen, så hovedparten af dagkortindtægterne bliver ført videre og går således ikke ind i klubbens kasse.
 
Til Steen Kehler
Jeg opfatter udelukkende dit indlæg som en provokation, så det vil jeg ikke bruge mere tid på at kommenterer.
 
Jeg kan som afslutning nævne at vi har en stor opbakning til vores "frivillige fredning" fra rigtig mange lyst- og sportsfiskere og det er både medlemmer og ikke medlemmer af Ishøj foreningen, som syntes at det er en rigtig god ide.
Vi får også stor ros fra forskellige myndigheder for vores forvaltning af fiskeriet i området, så der er noget der tyder på at vi gør det rigtige Smile
 
Er skam ikke fordi jeg ikke synes det er en god ide, Mennn ideen ville bare være lidt bedre vis det ikke kun var på gratis stykket men i hele åen, og det må du vel os kun give mig ret i ! så virker som tidliger sagt dobbeltmoralsk at i som klub går ud og prøve at lave en fredning på gratis stykket og så selv fisker gladligt videre på den anden side af slusen, og den med at der stadigt er et godt aborre fiskeri holder jo ikke helt er der jo os i karret !
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 11:39
Hej Chris
 
Jeg prøver lige en gang til Smile
 
Det har intet med om der bliver fisket på det gratis stykke eller inde i åen hvor det kræver dagkort.
 
Inde i åen, altså i ferskvand, er alle havørreder i følge loven frdede i perioden 16/11 - 15/01. Her løser det nævnte problem altså sig selv via lovgivningen.
 
Ude i Karret, altså i saltvand, er det tilladt at tage blanke havørreder i nævnte periode. Problemet er her at folk ikke kan eller vil se forskel på blanke/farvede fisk og hjemtager de ulovlige fisk. Vores opfordring til den "frivillige fredning" er et forsøg på at beskytte disse fisk og slippe for alle de problemer og diskutioner som hjembringningen af disse fisk medfører.
 
 
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 11:42
Så hvis man antager at man godt kan differenciere mellem en blankfisk og en farvet, så er i OK med at man fisker der? Det ligger lidt mellem linjerne, men alligevel ikke.
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 11:47
Hvadså med uden for øen ? er vel os saltvand ? og kan vel os give en del diskutioner om de er farvet eller blanke ?
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 11:47
Hej Michael
 
Prøv at læse meddelsen på forsiden igen.
 
Jeg tror at "ordkløver" en smule nu Smile
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 12:04
Karret er den gamle fredningszone, så det er vel meget naturligt at begrænse sig til det.
Hvis vi også skulle gå uden for øen, eller måske ud til molerne, eller hvad med standen uden for havnen, hvor skulle vi så stoppe !!
 
Nu tror jeg at Ishøj Sportsfiskerklubs begrundelse for at opfordre til den frivillige fredning er blevet forklaret grundigt gennem tråden og de forskellige spørgsmål er blevet besvaret, så resten herfra vil nok have tendens til at blive lidt "ordkløveri".
 
Så nu vil jeg ønske alle en god og forhåbentlig fiskerig weekend
Knæk og bræk
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 15:43
Det kunne jo også lugt lidt af at ISK gerne vil have en premiære fiskedag af mange fangster når vi kommer til d. 16/1 for at kunne tiltrække nye medlemmer.
 
Blot en strøtanke LOL
Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 20:45
Jeg synes  Jeres henstilling skulle lyde således:
"Når du fisker i karret henstiller vi dig til at genudsætte  alle aborrer samt  farvede havørreder i perioden 15/11-16/1.
Bevar det rekreative fiskeri - Tænk dig om."

Jeg synes som skrevet højere oppe, at det er besynderligt at frede fiskeriet i frit fiskevand og samtidig tillade at fiskene bliver tæppebombet med jigs o.lign inde i åen. Det giver ingen sammenhæng i min optik og hvis jeg en dag skulle have lyst til at fiske i karret i omtalte periode, synes jeg I bør udvise den pli ikke at henvende jer til mig med diverse opfordringer eller grov tale , men lade mig nyde mit fiskeri. Bare rolig jeg har praktiseret C&R i + 30 år (undtaget de 3-5 blanke havørreder der ryger med hjem året).
Fortsat godt fiskeri i åen og karret.
Smile

Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 20:56
Citat: wennecke

, synes jeg I bør udvise den pli ikke at henvende jer til mig med diverse opfordringer eller grov tale
 
 
Det modsatte er vel ikke noget du har oplevet?
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Phoenix

Tilmeldt:: 15 Nov 2012
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phoenix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 21:19
Nu kender jeg kun til Ishøjs fiske vand af omtale men kunne man ikke indføre et alm. frednings bælte på 500m. Åen jo er mere end 2 meter bred ved udløb til saltvand..
det ville nok hjælpe både ørred og brakvands aborren i området samt den pressede bestand af brakvands gedder som vist heller ikke har det alt for godt i Ishøj og kort salget ville falde.
Eller er det at gå for hårdt til værks..
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 21:31
Morten Andersen :

Ja, jeg tolkede nok dit indlæg lidt for negativt - beklager mit ordvalg.

Sjovt nok FUNGERER det meget godt nede i Ishøj.
Lystfiskere hygger sig sammen,og klarer langt flere ting i god ro og orden, end der normalt "klares" herinde i forumWink.
Med lidt rutine i fiskeriet dernede, finder man faktisk selv ud af, at det ikke er fornuftigt at smide en ørredagn i Karret i denne periode, så henstillingen fra Ishøj er i pagt med langt de flestes fiskeri.
Om der kunne være drejet et ord anderledes, eller ordlyden kunne vinkles anderledes - vil altid (kunne) diskuteres.



Til top
Tue Blaxekjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Blaxekjær Avatar

Tilmeldt:: 17 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blaxekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 21:37

Hej Hans Jørgen

Fredningen har intet med ISKs premiere i karret d. 16/01 at gøre. Baggrunden for vores frivillige fredning har Steen Lyngsø så fint beskrevet i diverse indlæg.

Jeg vil dog gerne tilføje, at fredningen ej heller har noget at gøre med at vi i ISK ønsker flere fisk i karret d. 16/01 som vi så selv kan fange. Vi spekulerer heller ikke i at få flere medlemmer via et klubarrangement som vores tur d. 16/01.

Mvh

Tue Blaxekjær

Bestyrelsesmedlem ISK

Til top
Tue Blaxekjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Blaxekjær Avatar

Tilmeldt:: 17 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blaxekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 21:47
Citat: wennecke

Jeg synes  Jeres henstilling skulle lyde således:
"Når du fisker i karret henstiller vi dig til at genudsætte  alle aborrer samt  farvede havørreder i perioden 15/11-16/1.
Bevar det rekreative fiskeri - Tænk dig om."

Jeg synes som skrevet højere oppe, at det er besynderligt at frede fiskeriet i frit fiskevand og samtidig tillade at fiskene bliver tæppebombet med jigs o.lign inde i åen. Det giver ingen sammenhæng i min optik og hvis jeg en dag skulle have lyst til at fiske i karret i omtalte periode, synes jeg I bør udvise den pli ikke at henvende jer til mig med diverse opfordringer eller grov tale , men lade mig nyde mit fiskeri. Bare rolig jeg har praktiseret C&R i + 30 år (undtaget de 3-5 blanke havørreder der ryger med hjem året).
Fortsat godt fiskeri i åen og karret.
Smile

 

Hej Jens

Som Steen Lyngsø allerede har skrevet, har vi nogle forpligtelser overfor Ishøj kommune hvad fiskeriet i St. Vejle å angår.

Det forholder sig nu sådan at langt de fleste havørreder som er i området i fredningsperioden enten står i karret eller langt oppe i åen, hvor der ikke fiskes efter aborre. Hvis du kom i området ville du ved selvsyn kunne se at der stort set ingen havørreder bliver fanget i den nederste del af åen hvor aborrefiskeriet foregår.

Såfremt du i fredningsperioden ønsker at fiske i karret og bliver mødt med grov tale fra nogle af ISKs medlemmer vil jeg meget gerne høre derom. Jeg kan dog ikke forhindre folk i at tage kontakt til dig på en pæn og høflig måde.

Mvh
 
Tue Blaxekjær
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum