Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluefiskeri Sisimiut

 Besvar Besvar
Forfatter
Per M Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per M Sørensen

Tilmeldt:: 01 Jun 2002
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per M Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluefiskeri Sisimiut
    Sendt: 11 Nov 2012 kl. 08:45
Hej
 
Skal til Sisismiut næste sommer... er der nogen der kender til om der er nogle elve i nærheden som man kan fluefiske i eller evt. kystfuefiske, uden at man behøver at sejle...
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 09:00
Hej
Prøv om du kan finde en der hedder Klaus Thune Andersen, han været der mange gange
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 11:14
Der er en lille elv lille uden for Sisimiut, hvor der er lidt fisk. Udover det så bliver du nødt til at skulle sejle til elvene.
I forbindelse med en flyforsinkelse på 4 dage var jeg med til at prøve kystfiskeri efter torsk og helleflynder. Vi havde ikke meget held med det, men det skulle kunne lade sig gøre. Vi fiskede langs med vejen ud til lufthavnen. Ellers vil jeg tro, at du kan få en lokal til at tage dig med ud.

Jan
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 12:00
Jeg er først i år begyndte at fluefiske så har ikke prøve at fiske omkring Sisimiut, men her i Nuuk hvor jeg bor er der flere som fisker helleflynder på flue..
Men jeg fandt denne gamle tråd omkring sisimiut:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/artikler2.asp?vaelg=3&placering=artikler&menu=Laesestof&kategori=Fluefiskeri+generelt&Action=comment&Action2=vis&laesestofId=8587&commentID=3391
Go-fishing arrangere også ture som du kan læse lidt om her:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/artikler2.asp?vaelg=3&placering=artikler&menu=Laesestof&kategori=Fluefiskeri+generelt&Action=comment&Action2=vis&laesestofId=8587&commentID=3391
På hvilken tid af året skal du herop, det er først omkring juli/august vi har ørreder som trækker op i elvene, her er det vildt sjovtTongue


Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 12:23
Hej Kim.
Lidt uden for emnet, får du fanget nogle fisk på dit nye havgrej?Hug
Vh.  IJ
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 14:25
Lige ved Sisimiut, er der ikke noget godt fluefiskeri. Den lille elv der løber lige uden for byen, holder meget få og kun små ørreder.

Ca. 3 kvarters sejlads mod nord, ligger der til gengæld en helt forrygende ørredelv. Det er ikke noget problem, at blive sejlet op langs kysten og hentet igen. Snak evt. med turistkontoret i byen.

Kystflue er ikke noget, der dyrkes ved sismiut. Klipperne går nærmest lodret ned til meget stor dybde. Der kan til gengæld tages meget fine uuvaq (fjordtorsk) og almindelige torsk på tunge kastepirke, og rødfisk og til tider havkat på agnkroge.

Har man adgang til båd, kan atlanterhavslaks Dørges/trolles. Men det er ikke voldsomt brugt.
Til top
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 17:22
Hej!
For 3 år siden var jeg selv ved Sisimiut for at prøve lykken.
 
Det bedste og sikreste resultat vil du få ved at købe en arrangeret tur, men hvis ikke du er så krævende, så kan det godt lade sig gøre, selv at lave en fornuftig tur.
 
Sydøst for Sisimiut ligger Oles Lakseelv. Der er rigtig fint fiskeri efter ørreder, men du skal sejles dertil.
 
Nord for sisimiut ligger der to fjorde. ( 1. og 2. Fjorden.)
 
For enden af 1. fjorden er der to mindre elve, hvor der findes ørreder. Da jeg var deroppe, var der en lokal, som havde tilladelse til i en tidsbegrænset periode at fiske med gamle fælder i den ene elv, og her fangede han flere hundrede ørreder i løbet af den uge, som jeg var der. Det resulterede desværre i et ødelagt fiskeri for os, men hans tilladelse var i orden, så det kunne der ikke gøres noget ved.
 
I 2. fjorden er der flere fine elve, men det tager lang tid at sejle hertil.
 
Mellen 1. og 2. fjorden er der flere elve som helt sikkert holder fisk. men igen - Det kræver sejllads.
 
Du skal være opmærksom på, at et er forbudt bare at "bestikke" en lokal med spiritus eller cigaretter (som man gjorde før i tiden), for derefter at lade ham sejle dig langt væk fra byen. Dette er bl.a. af hensyn til egen sikkerhed.
 
Du kal leje sejllads  i Sisimiut, men vær forberedt på, at det koster en formue. Prøv at søge på outfittere i sisimiut.
 
Kommer du først lidt væk fra byen, så er vandet klart, og der er et rigtig fint kystfiskeri efter torsk og ørreder. Den lille elv, som løber ved sisimiut vil jeg heller ikke anbefale.. Det er spild af tid!
 
Et rigtig godt råd er, at såfremt du skal ind i fjeldet, så SKAL du have nødraketter og/eller en spot-satelit eller en vhf-radio med, så du kan kalde efter hjælp...!
 
Hvis du skal til Nuuk eller Sdr. Strømfjord, så er det pt. billigere både hvad angår fly og sejllads ud til fiskestedet..
 
Jeg er gerne behjælpelig med tips om de to områder..
 
Mvh
 
 
Rasmus!
 
 - Og husk: En gang Grønland, Altid Grønland!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum