Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluestang hjul og line allround?

 Besvar Besvar
Forfatter
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluestang hjul og line allround?
    Sendt: 11 Nov 2012 kl. 00:32
Hej søger råd til en god stang hjul og line til en pris omkring de 1000-2000 for det hele. har gået med en ron thompson stang #6/7 og fenwick iron 56 og syntes der skal lidt bedre grej til nu da jeg er blevet bidt af fluefiskeriet. Det må gerne være en stang med lidt fast aktion da jeg syntes min nuværende er aaalt for blød . stangen vil blive brugt på kysten, i åen i put søen og nok os til gedder i ny og næ. så søger en god allround stang hvilken klasse det skal være tænkte jeg at jeg ville overlade til de erfarne fluefiskere her på siden :) håber på mange gode råd og på forhånd tak 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 01:15
Kan se denne stang er til salg Sage z-axis 690-4 til 1500kr.....er en super stang og kan bruge til det du vil....og så kan du jo købe hjulet senere da det ikke har den store betydning
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 12:52
Du skal lægge dine penge i en god stang og line,  et godt hjul kan du så købe senere, da det ikke er så vigtigt--som   Chris   rigtigt skriver !!
Jeg vil anbefalde en #7 på 9fod---jeg selv er til Orvis-stænger ! I Flere butikker kan man prøve først.
Hvis du er medlem af en klub, kan du jo spørge om hvad de har og evt prøve deres !

Det er der flere der har nydt godt af i vores klub og der- ved undgået fejl-køb Wink


Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 13:16
Jeps en kl 7 ville os være fint, men vil anbefale dig en stang der ikke er super stiv.....da du jo er rimelig nu i faget, og jo stivere jo mere vil du mærke dine fejl, men vil du have en kastekanon kan du jo se om du ikke kan finde en sage tcr som er en super stang eller vil jeg sige sage z-axis er en super stang da den tilgiver en del af dine kastefejl.....eller som carsten sige er orvis os super men helios ligger lidt over dit bruget Wacko ellers kunne hardy os være en fint bud ved man kan få brugt marksman til fornuftige penge.....men mit bedste bud til de penge du har ville være z-axis brugt skal du jo ikke tænke på da der er livstid garanti og en ny line og så senere købe et nyt hjul
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 13:27
Citat: indonesiaflyfishing

Jeps en kl 7 ville os være fint, men vil anbefale dig en stang der ikke er super stiv.....da du jo er rimelig nu i faget, og jo stivere jo mere vil du mærke dine fejl, men vil du have en kastekanon kan du jo se om du ikke kan finde en sage tcr som er en super stang eller vil jeg sige sage z-axis er en super stang da den tilgiver en del af dine kastefejl.....eller som carsten sige er orvis os super men helios ligger lidt over dit bruget Wacko ellers kunne hardy os være en fint bud ved man kan få brugt marksman til fornuftige penge.....men mit bedste bud til de penge du har ville være z-axis brugt skal du jo ikke tænke på da der er livstid garanti og en ny line og så senere købe et nyt hjul
 
Mvh. Chris

Det er ikke rigtigt, det er kun første ejer der har den garanti!

Læs her http://www.sageflyfish.com/about/warranty/ og bemærk sætningen "original owner warranty"

Mvh
Henning


Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 13:35
Citat: Henning

Citat: indonesiaflyfishing

Jeps en kl 7 ville os være fint, men vil anbefale dig en stang der ikke er super stiv.....da du jo er rimelig nu i faget, og jo stivere jo mere vil du mærke dine fejl, men vil du have en kastekanon kan du jo se om du ikke kan finde en sage tcr som er en super stang eller vil jeg sige sage z-axis er en super stang da den tilgiver en del af dine kastefejl.....eller som carsten sige er orvis os super men helios ligger lidt over dit bruget Wacko ellers kunne hardy os være en fint bud ved man kan få brugt marksman til fornuftige penge.....men mit bedste bud til de penge du har ville være z-axis brugt skal du jo ikke tænke på da der er livstid garanti og en ny line og så senere købe et nyt hjul
 
Mvh. Chris

Det er ikke rigtigt, det er kun første ejer der har den garanti!

Læs her http://www.sageflyfish.com/about/warranty/ og bemærk sætningen "original owner warranty"
 

Mvh
Henning


 
Jeg har flere gange fådet bytte min stang uden bevis og ja hvis det er udfyldt har du helt ret men det er de fleste jo ikke og er de kan du give mener det er 200 kr og så får du et nyt garantibevis...også selv om du ikke har kvit.....så hvis din forhandler ikke vil bytte skal du måske finde en anden forhandler
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 14:16



Det er ikke rigtigt, det er kun første ejer der har den garanti!

Læs her http://www.sageflyfish.com/about/warranty/ og bemærk sætningen "original owner warranty"
 

Mvh
Henning


 
Jeg har flere gange fådet bytte min stang uden bevis og ja hvis det er udfyldt har du helt ret men det er de fleste jo ikke og er de kan du give mener det er 200 kr og så får du et nyt garantibevis...også selv om du ikke har kvit.....så hvis din forhandler ikke vil bytte skal du måske finde en anden forhandler
 
Mvh. Chris

Det der står på Sage' hjemmeside er vel indiskutabelt! 
Men at der så rundt omkring, bliver lavet en masse hundekunster, for at omgå garantireglerne, er en helt anden sag!

Fakta er, at livstidsgarantien kun gælder første ejer.

Mvh
Henning
   


Redigeret af Henning - 11 Nov 2012 kl. 14:18
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 14:25
Citat: Henning




Det er ikke rigtigt, det er kun første ejer der har den garanti!

Læs her http://www.sageflyfish.com/about/warranty/ og bemærk sætningen "original owner warranty"
 

Mvh
Henning


 
Jeg har flere gange fådet bytte min stang uden bevis og ja hvis det er udfyldt har du helt ret men det er de fleste jo ikke og er de kan du give mener det er 200 kr og så får du et nyt garantibevis...også selv om du ikke har kvit.....så hvis din forhandler ikke vil bytte skal du måske finde en anden forhandler
 
Mvh. Chris
[/QUOTE]

Det der står på Sage' hjemmeside er vel indiskutabelt! 
Men at der så rundt omkring, bliver lavet en masse hundekunster, for at omgå garantireglerne, er en helt anden sag!

Fakta er, at livstidsgarantien kun gælder første ejer.

Mvh
Henning
   
[/QUOTE]
 
Fakta er vel virkeligheden og ikke hvad der står på deres side ? eller måske det var i en drøm jeg fik bytte ja det er vel ved at være en 4-5 stænger uden noget bevis og ja har os fådet bytte en del med bevis men tit er forhandler ligeglad med om du har eller ikke har.....og når de kan byttes er det vel fuldstændigt ligegyldigt hvad der står på deres hjemmeside ? og nu køber man jo ikke stænger fra sage selv men deres forhandler og hvis de vil bytte dem er det vel fint ? eller er det et problem for dig ? fatter ikke helt hvad du vil frem til ?
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 15:10

   
 
Fakta er vel virkeligheden og ikke hvad der står på deres side ? eller måske det var i en drøm jeg fik bytte ja det er vel ved at være en 4-5 stænger uden noget bevis og ja har os fådet bytte en del med bevis men tit er forhandler ligeglad med om du har eller ikke har.....og når de kan byttes er det vel fuldstændigt ligegyldigt hvad der står på deres hjemmeside ? og nu køber man jo ikke stænger fra sage selv men deres forhandler og hvis de vil bytte dem er det vel fint ? eller er det et problem for dig ? fatter ikke helt hvad du vil frem til ?
 
Mvh. Chris

Ved at "man" omgå garantibestemmelserne, er man medvirkende til at pumpe priserne op. Det ser jeg som et problem!

Og det jeg ville frem til er, at det er forkert at påstå, at eksempelvis Sage har en livstidsgaranti der gælder alle, når det ikke er noget man har ret til, men som du selv er inde på, man svindler sig til den. 
Om det så er forhandleren eller forbrugeren der snyder og bedrager, - det er et fedt! Længere er den ikke.

Mvh
Henning
  
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 15:41
Citat: Henning


   
 
Fakta er vel virkeligheden og ikke hvad der står på deres side ? eller måske det var i en drøm jeg fik bytte ja det er vel ved at være en 4-5 stænger uden noget bevis og ja har os fådet bytte en del med bevis men tit er forhandler ligeglad med om du har eller ikke har.....og når de kan byttes er det vel fuldstændigt ligegyldigt hvad der står på deres hjemmeside ? og nu køber man jo ikke stænger fra sage selv men deres forhandler og hvis de vil bytte dem er det vel fint ? eller er det et problem for dig ? fatter ikke helt hvad du vil frem til ?
 
Mvh. Chris

Ved at "man" omgå garantibestemmelserne, er man medvirkende til at pumpe priserne op. Det ser jeg som et problem!

Og det jeg ville frem til er, at det er forkert at påstå, at eksempelvis Sage har en livstidsgaranti der gælder alle, når det ikke er noget man har ret til, men som du selv er inde på, man svindler sig til den. 
Om det så er forhandleren eller forbrugeren der snyder og bedrager, - det er et fedt! Længere er den ikke.

Mvh
Henning
  
 
Så du mener et lille market som danmark pumper prisen op ??? og når forhandleren i danmark love mig noget har jeg vel ret til det ? og om det er mig eller en anden der knækker stangen kan vel komme ud på et ? må da godt nok sige du er lidt af en kedelig per af en paragraf rytter....burde da bare glade dig over at forhandlere give en god service og holder salget i gang da det nok ellers ville være svært at komme af med sine gamle stænger og sage ikke ville sælge nær så mange stænger i danmark hvilket jeg er sikker på ville presse prisen mere op.....så kan du jo sige snyder og bedrager.....men efter hvad jeg har set så er det vel sån cirka alle der har sage i dk der sælge med u-udfyldt garantibevis
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 15:48
og niks jeg svindler mig ikke til en pind ! jeg går jo bare til en sage forhandler og sige min stang er knækket og så sige de ingen problem ? så kan ikke se jeg laver nogen fejl ? men du kan måske fortælle mig hvor min fejl ligger ???????
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 16:16
hvis vi lige tæller til 123456789 10

Og så forholder os til trådens kerne og ikke diverse svindel beskyldninger samt reklamations sager.

Nikolaj
jeg vil anbefale dig at kigge lidt på tfo bvk, den har fået rigtig meget ros over hele linien, og kender flere der bruger den med meget stor tilfredshed, ellers er der ticr modellen, den synes jeg kaster rigtig godt. Som der er sagt før, så ville jeg måske nedpriotere hjulet og så satse på en go stang og line. Selv kører jeg pr. med et kinetic waterspeed hjul til 149kr. det fungere udemærket.  
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 16:32
Steffan Thumbs Up blev helt revet med af stemningen LoL Evil Smile
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 16:37
Citat: indonesiaflyfishing

og niks jeg svindler mig ikke til en pind ! jeg går jo bare til en sage forhandler og sige min stang er knækket og så sige de ingen problem ? så kan ikke se jeg laver nogen fejl ? men du kan måske fortælle mig hvor min fejl ligger ???????

Nej, det rækker mine evner hvis desværre ikke til! 
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 16:46
Break----Det var en stang til Nicolej det drejer sig om Wink

Kan se der er en der sælger sin Orvis allrounder #7 det er godt nok en ældre sag, men et ganske godt køb (700Kr) kunne jo være den kunne pruttes længere ned i pris.
Har selv haft en HLS og syntes at det var en god kraft-fuld stang
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 16:51
Citat: Henning

Citat: indonesiaflyfishing

og niks jeg svindler mig ikke til en pind ! jeg går jo bare til en sage forhandler og sige min stang er knækket og så sige de ingen problem ? så kan ikke se jeg laver nogen fejl ? men du kan måske fortælle mig hvor min fejl ligger ???????

Nej, det rækker mine evner hvis desværre ikke til! 
 
Havde jeg heller ikke regnet med LOL 
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 17:16
jeg er selv ny fluefisker og er blevet helt bidt af det.
Jeg købte mig en 9" #8 Saxild Pro Series hos grej.dk som jeg synes er en fin stang og varmt kan anbefale. Stangen blev købt som sæt med et Kinetic Godspeed #7/9 fuldt monteret med line og klar til brug for ca 1.800,-

Som sagt er jeg blevet bidt så meget af fluefiskeri at jeg også har købt mig en Hardy Swift mkII 9" #5 med tilhørende hjul, feeed stang (man må ikke gå ned på udstyr!!!)LOL, hovedsalig til brug i P&T og å, så vil Saxild´en nok blive til kyst og geddefiskeri


Redigeret af moesby - 11 Nov 2012 kl. 17:17
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 17:22
så kommer man hjem fra en put tur og så der satme gang i tråden :) spøg til side snakkede med en ved vandet der gik med en trud fluestang fra 3bee i kl 8 den prøvede jeg og syntes den kastede betydeligt bedre end min , de ret så billige kunne jeg lige se på deres hjemme side. men er det for billigt ? :/
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 17:25
Det er jo langt hen ad vejen et spørgsmål om smag og behag, i forhold til pris, plejer man ca. og få hvad man betaler for, men der kan bestemt være undtagelser imellem, jeg bruger f.eks. Kinetic Goodsped stang i 9" #7 og er meget tilfreds. Den er jo os forholdsvis billig, men lever udemærket. 
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 17:27
det klart penge betyder dog noget for kvaliteten 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 17:41
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 17:54
Citat: indonesiaflyfishing


Havde jeg heller ikke regnet med LOL 

Du kan sgu da heller ikke regne! Wink
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 11:50
Hejsa - jeg bruger Scierra HMS Scandinavian Saltwater, en stang jeg er rigtig glad for. Kan ind i mellem findes på nettet til omkring 1000 kr. brugt - nypris var omkring 3200 kr.
God fornøjelse med fluefiskeriet
Til top
Polle Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jacojaco Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jacojaco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 14:05
Hej Nikolaj
 
Hvis du er interesseret, så har jeg en brugt 3BEE Trud, som du kan købe billigt. 9 fod #6.
 
Kr. 400,00. afhentet i Århus. Der følger pose med .... dog ikke rør
 
hilsen
Polle
 
22 219 219


Redigeret af jacojaco - 12 Nov 2012 kl. 14:10
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 14:24
Citat: Kim-salmo

Hejsa - jeg bruger Scierra HMS Scandinavian Saltwater, en stang jeg er rigtig glad for. Kan ind i mellem findes på nettet til omkring 1000 kr. brugt - nypris var omkring 3200 kr.
God fornøjelse med fluefiskeriet
 
Hms og hm 2 er fine stænger lige til de knækker og du ikke kan købe en ny topdel har selv 2 stk som er knækket......så kan jeg ikke anbefale på nogen måde
 
Mvh. Chris 
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 14:33
Citat: Henning

Citat: indonesiaflyfishing


Havde jeg heller ikke regnet med LOL 

Du kan sgu da heller ikke regne! Wink
 
 
Behøves heller ikke har ik set nogen fange fisk i nu ved at regne Tongue


Redigeret af indonesiaflyfishing - 12 Nov 2012 kl. 14:36
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 15:18
Citat: indonesiaflyfishing

Citat: Henning

Citat: indonesiaflyfishing

og niks jeg svindler mig ikke til en pind ! jeg går jo bare til en sage forhandler og sige min stang er knækket og så sige de ingen problem ? så kan ikke se jeg laver nogen fejl ? men du kan måske fortælle mig hvor min fejl ligger ???????

Nej, det rækker mine evner hvis desværre ikke til! 
 
Havde jeg heller ikke regnet med LOL 


Din fejl er at du indleverer noget du ikke er den oprindelige første ejer af.
Forhandlerens felj er at han/hun ikke tjekker dit garantibevis
Sages fejl er at de ikke tjekker om forhandleren indsender den rigtige stang for den rigtige ejer.

Konklusionen må være at SAGE er en stor fejltagelse.

(PS: Det var en joke inde Sage fanś lyncher mig)


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 16:00
Citat: hp8900

Hej søger råd til en god stang hjul og line til en pris omkring de 1000-2000 for det hele. har gået med en ron thompson stang #6/7 og fenwick iron 56 og syntes der skal lidt bedre grej til nu da jeg er blevet bidt af fluefiskeriet. Det må gerne være en stang med lidt fast aktion da jeg syntes min nuværende er aaalt for blød . stangen vil blive brugt på kysten, i åen i put søen og nok os til gedder i ny og næ. så søger en god allround stang hvilken klasse det skal være tænkte jeg at jeg ville overlade til de erfarne fluefiskere her på siden :) håber på mange gode råd og på forhånd tak 

Hej jeg vil komme med et af mine standard svar. Prøv nogle stænger. Meld dig ind i en klub og få hjælp i dit nærområde. Vi har stor succes i vores djurs fluefisker forening, med at hjælpe folk igang. Vi har stænger som der kan prøves og vi hjælper med, at sammensætte liner osv osv.

Tjek om der er en forening, som vil hjælpe, der findes masser af gode stænger til alle priser. Dem der anbefales af andre er ikke nødvendigvis rigtigt for dig. Omvendt er det heller ikke raket videnskab. God fornøjelse.

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 16:06
Citat: indonesiaflyfishing

Citat: Henning

Citat: indonesiaflyfishing

Jeps en kl 7 ville os være fint, men vil anbefale dig en stang der ikke er super stiv.....da du jo er rimelig nu i faget, og jo stivere jo mere vil du mærke dine fejl, men vil du have en kastekanon kan du jo se om du ikke kan finde en sage tcr som er en super stang eller vil jeg sige sage z-axis er en super stang da den tilgiver en del af dine kastefejl.....eller som carsten sige er orvis os super men helios ligger lidt over dit bruget Wacko ellers kunne hardy os være en fint bud ved man kan få brugt marksman til fornuftige penge.....men mit bedste bud til de penge du har ville være z-axis brugt skal du jo ikke tænke på da der er livstid garanti og en ny line og så senere købe et nyt hjul


 

Mvh. Chris


Det er ikke rigtigt, det er kun første ejer der har den garanti!


Læs her http://www.sageflyfish.com/about/warranty/ og bemærk sætningen "original owner warranty"

Jeg har flere gange fådet bytte min stang uden bevis og ja hvis det er udfyldt har du helt ret men det er de fleste jo ikke og er de kan du give mener det er 200 kr og så får du et nyt garantibevis...også selv om du ikke har kvit.....så hvis din forhandler ikke vil bytte skal du måske finde en anden forhandler

<b>og er de kan du give mener det er 200 kr og så får du et nyt garantibevis...også selv om du ikke har kvit</b>
WHAT!!?? DVS. at hvis en eller anden husker sit stang serie nummer, så kan vedkommende bare få et nyt garantibevis uden nogen former for beviser på at man ejer den?

Redigeret af Kim Krikau Jensen - 12 Nov 2012 kl. 16:16
Hilsen Kim.
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 17:25
Citat: finnjensen

Citat: indonesiaflyfishing

Citat: Henning

Citat: indonesiaflyfishing

og niks jeg svindler mig ikke til en pind ! jeg går jo bare til en sage forhandler og sige min stang er knækket og så sige de ingen problem ? så kan ikke se jeg laver nogen fejl ? men du kan måske fortælle mig hvor min fejl ligger ???????

Nej, det rækker mine evner hvis desværre ikke til! 
 
Havde jeg heller ikke regnet med LOL 


Din fejl er at du indleverer noget du ikke er den oprindelige første ejer af.
Forhandlerens felj er at han/hun ikke tjekker dit garantibevis
Sages fejl er at de ikke tjekker om forhandleren indsender den rigtige stang for den rigtige ejer.

Konklusionen må være at SAGE er en stor fejltagelse.
(PS: Det var en joke inde Sage fanś lyncher mig)


 
Hvor har jeg skrevet jeg ikke var første ejer ? eller måske jeg skal til at bruge briller for kan jeg ikke se nogen steder, og jeps er vel en super service at jeg kan få et nyt garantibevis når det er blivet væk (kan jeg ikke se er en fejltagelse)......og ja at forhandler ikke spørg om garanti bevis er vel ikke min fejl....men kan vel kun sige når alle forhandler jeg har været inde ved og få lavet garanti gør sån er det vel standart og er vel ikke en fejl at yde en extra service ? men hvis i nu kikker godt efter når folk sælger sage herinde ser i vel os tit med uudfyldt garantibevis (ca. alle stænger) så efter hvad i sige må der være en del med dårlig smag i munden, bare ikke mig Wink og hvis i ikke selv fisker sage kan jeg slet ikke se hvorfor i skal blande jer, ud over at få styret jeres lyster for at diskutere
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 20:14
Citat: hp8900

det klart penge betyder dog noget for kvaliteten 


Hej Nikolaj,

Prøv at gå ind til Jesper i Randers Jagt & Fiskeri og fortæl hvad dit budget er.
Så er jeg sikker på at han finder noget rigtig godt til dig til en rigtig god pris.




Redigeret af finnjensen - 12 Nov 2012 kl. 20:14
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 00:37
ja har kigget lidt rundt og overvejer en a jensen argon men villee lige høre om hvad forskellen er på 9 og 10 fod går selv med en 9'er og det syntes jeg er en meget passende længde men hva er fordelene ved en 10er ?
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres