Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

p&t tæt på randers?

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Yde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mede-morten

Tilmeldt:: 23 Okt 2012
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mede-morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: p&t tæt på randers?
    Sendt: 09 Nov 2012 kl. 20:40
De sidste par gange har vi været heldige i gunnerup fiskepark, men vi synes der er langt at køre fra Randers.

Hvilken af disse vil i anbefale?

Medestedet i Arden

volstrup P&T ved hobro

pinds mølle århus

purhus p&T...


hvor ville i lige anbefale??


mvh
Morten.
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 20:46
Hej Morten
 
Hvad fisker du flue eller spin ?
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Morten Yde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mede-morten

Tilmeldt:: 23 Okt 2012
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mede-morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 20:48
det er spinnere, blink, power bait, ganske lidt flue efter bombarda...

men hovedsageligt spin...
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 20:59
Vil jeg anbefale pinds mølle.....og vil anbefale powerbait på bunden på denne årstid.....og vil mene pinds er det sted i jylland med flest udsætninger......og så kan man få en varm kop kaffe eller kakao eller en toast for den sags skyld :o) ellers er medestedet os et fint bud
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 21:18
jeg holder på medestedet . men der er revsbæk på sydsiden af hadsund. den plejer også at give godt både på små spinnere og bait 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 21:20
og forresten hold dig fra purhus, den er blevet rigtig ringe efter den gamle ejer desværre gik bort. før var vandet klart helt til bunden, nu ligner det der svæver en grøn gas i vandet :/
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 21:25
Glem det bæ brune vand hos pinds, glem medestedet (det er dog et konge sted)

Hvis du vil ha mange fisk - spritklart vand - super kondition - 

Harlev P&T Thumbs Up har vel haft en 100+ ture derude det er sku godt, skøn natur også :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 21:27
Crhis ellers kan man jo bruge 3-4 min. i bil fra medestedet og købe mad på tanken Embarrassed
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 21:34
Citat: Steffan

Glem det bæ brune vand hos pinds, glem medestedet (det er dog et konge sted)

Hvis du vil ha mange fisk - spritklart vand - super kondition - 

Harlev P&T Thumbs Up har vel haft en 100+ ture derude det er sku godt, skøn natur også :)
 
Vil helt klart give dig ret harlev er en super sø og er super spritklart vand.....men er der ikke max grøde i søen i nu ? har jo ikke været der ude noget tid da der er lidt langt fra indonesien, men super flue sø men synes nu ikke den er noget specialt hvad angår spin og mede fiskeri....fiske pinds bare bedre med sit bæ brune vand Tongue
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 21:41
Hehe sidst jeg var der 3 uger siden så vidt jeg husker, havde de lige klippet begge søer, og det er ikke sådan en tøse klip, de rykker hele lortet op hehe 
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 21:57
Citat: Steffan

Hehe sidst jeg var der 3 uger siden så vidt jeg husker, havde de lige klippet begge søer, og det er ikke sådan en tøse klip, de rykker hele lortet op hehe 
 
Hehe jeps så er harlev et godt bud....valgte at ikke nævne den da den jo ikke er nem med spin hvis der ikke er klippet grøde Wink
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Morten Yde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mede-morten

Tilmeldt:: 23 Okt 2012
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mede-morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 22:09
jamen jeg hælder da til harlev så... lyder til det er ok til Mede??
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 22:12
Powerbait og bombarda og langsomt indtræk fungere super Wink eller på bunden plejer os være godt
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 22:24
Harlev er godt til alt, har før taget rigtig mange fisk på flue på en dag, mede virker altid derude, og spin jaah det sikrede da mig en 5. plads med en fisk på 4.2kg til århus mesterskaberne i P&T :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Morten Yde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mede-morten

Tilmeldt:: 23 Okt 2012
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mede-morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 22:33
fedt... den prøver vi i morgen....
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Multefrede

Tilmeldt:: 30 Jun 2009
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Multefrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 09:41
Syns ellers Medestedet er et superflot sted, men ved ikke hvordan det er med fangsterne derovre. Men hyggeligt er der inde i skoven .
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 10:02
Citat: Steffan

Harlev er godt til alt, har før taget rigtig mange fisk på flue på en dag, mede virker altid derude, og spin jaah det sikrede da mig en 5. plads med en fisk på 4.2kg til århus mesterskaberne i P&T :)
Hehe Har vundet 2 gange ved harlev og en anden plads.....og vundet 3 gange ved pinds, ved harlev har jeg bare ikke været over 15 kilo fisk i nogle af deres konkurence.....men ved pinds efter 1.5 times fiskeri kunne jeg sætte mig ned og nyde en kold bajer med 28 kilo fisk og med 2 over 7.5 kilo....så pinds kan os....og med en record på 46 fisk på 3 timer kommer herlev ikke tæt på Wink men vandet er spritklart og det er pinds ikke men her er mange flere fisk Tongue
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 10:08
Det er imponerende cris, men nu nyder jeg f.eks. rigtig meget at kunne se fiskene og fiske efter dem, og nyder når fluen fanger deres interesse og se selve hugget, det er sku svært i pinds :D
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 13:27
Citat: Steffan

Det er imponerende cris, men nu nyder jeg f.eks. rigtig meget at kunne se fiskene og fiske efter dem, og nyder når fluen fanger deres interesse og se selve hugget, det er sku svært i pinds :D
 
Forstår godt hvad du mener at det visuelle fiskeri er sjovt men er nu lidt sjovere i en å som ansager eller grindsted hvor du skal liste dig ind på fisken og den er super nem at skræmme og du kun har et kast til at ligge fluen rigtigt, og ikke en "dum" put fisk du kan smide fluen 10 cm fra med et ordenlig plask uden den regere, og er nu tit du kan se fisken tage din flue ved pinds komme jo helt an på hvor højt du fiske den i vandet Tongue eller er der jo en fin tørflue sæson (er nok ved at være slut nu ) men evt. brug en cat whiskers er lidt nemmere at se i det lorte brune vand LOL
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Morten Yde Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mede-morten

Tilmeldt:: 23 Okt 2012
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mede-morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 14:12
må erkende at hverken bid eller fiske var pæne... så tror vi holder os til gunnerup fiskesø fremover... 

skal dog siges der var pæne arealer omkring søen og vandet var klart.. 

Til top
SS Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
winner Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 154
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér winner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 16:20
Hej Morten.
Purhus har været ren 2 mdr nu,efter der er kommet ny forpagter.Spritklart vand igen.Også fine fisk,men også en del små.Fangstbegrænsning.
Var i Medestedet i dag.Flot klar vand og masser af fisk i søerne.Fik 2 flotte +3 kg på en sort/rød woolly bugger,.En ting er,at man kan klage over,at man ikke fanger fisk,hvis de ikke er der.Det er de altid i Medestedet og er en fin kvalitet.
Revsbæk fisker meget svingende,men rammer man dagen,kan der virkelig hives fisk i land.Det samme kan vel siges om Voldstrup.
Til top
Michael Palm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MP

Tilmeldt:: 23 Nov 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 16:33

Hej Chris 

Bare lige for ren nysgerrighed, har du fanget 46 ørreder i Pinds Mølle på 3 timer ?

Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 19:11
Citat: MP

Hej Chris 

Bare lige for ren nysgerrighed, har du fanget 46 ørreder i Pinds Mølle på 3 timer ?

 
Jeps du kan jo bare gå op og spørge hvor mange gange jeg var oppe og købe fiskekort ved Lillian eller Ricard Wink hehehe skal lige sige jeg er kommet der ude i over 29 år nu Shocked men var standart jeg fik over 20 fisk dengang på en 3-4 timer....og de var alle taget på tørflue Big smile
 
Mvh- Chris


Redigeret af indonesiaflyfishing - 10 Nov 2012 kl. 19:16
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 20:21
Var ved Pinden idag, 5 fisk på et par timer... Iøvrigt fine fisk! Alle taget på flue
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 20:52
nu hopper jeg lige ind her :) var ved svejstrup forleden dag gik med flyde line og 3 meter forfang med belastede wolly buggere i sort lilla og chatruese hvid . fik ikke et eneste hug, står de for dybt eller ? skal man overveje synke line i den her tid ?
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 21:06
Citat: hp8900

nu hopper jeg lige ind her :) var ved svejstrup forleden dag gik med flyde line og 3 meter forfang med belastede wolly buggere i sort lilla og chatruese hvid . fik ikke et eneste hug, står de for dybt eller ? skal man overveje synke line i den her tid ?
 
Har aldrig brugt synk i puttten men i det kolde del af året kan du fint bruge 4.5-5 meter forfang (tippet) og gerne efter kastet giv flue en 10 sekunder til at ryger i dybet før start af indtræk, og så er extrem langsomt indtræk gerne vejen frem evt. giv flue en pause mellem indtræk da hugget tit falde når flue daler i vandet, også lange træk gerne 40-50cm da du vil fiske mest vand af på den mådeWink håber du forstår hvad jeg mener er ikke nemt at forklare med skrift Confused
 
Mvh. Chris


Redigeret af indonesiaflyfishing - 10 Nov 2012 kl. 21:12
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 21:08
forstår :) problemet i det du siger er bare jeg stadig er ny i faget og går jeg med over 3 meter forfang er det lig med line kludder :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 21:20
Citat: hp8900

forstår :) problemet i det du siger er bare jeg stadig er ny i faget og går jeg med over 3 meter forfang er det lig med line kludder :)
 
bruge du tapperet forfang gør det gerne det hele lidt nemmere Wink og det er jo kun en måde at lære det bliv ved med at prøve, og så må det jo koste de vindknuder der kommer evt. brug nylon i starten og ikke flourocarbon da det hurtigt kan blive dyrt Smile og nylon virker nu fint, en god nylon line er siglon tournement i 020.5 har jeg brugt i mange år før flourocarbon bliv kendt
 
og grunden til jeg ikke kan lide synk er fordi den for fluen til at synke for hurtigt og ikke give den gang i vandet jeg synes virker
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 21:21
bruger scierra's seatrout/steelhead med but dia på 30
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 21:36
Citat: hp8900

bruger scierra's seatrout/steelhead med but dia på 30
 
Så du laver ikke selv dine forfang ? og mener du spids er 0.30 ?
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 21:49
ja min fejl :) tip 0.30 nej har noget 10pounds tippet fra drennan jeg bruger til mine købte forfang
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Michael Palm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MP

Tilmeldt:: 23 Nov 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 21:59

Hej Chris

Jeg har også haft min gang, med jævne mellemrum, ved Pinds Mølle de sidste 30 år og kender derfor også stedet ganske godt og kan absolut kun anbefale stedet.

Jeg har dog aldrig set nogen der tilnærmelsesvis nærmer sig de fangstresultater som du holder dig, hvilket naturligvis ikke betyder at det ikke er rigtigt, men 46 fisk på 3 timer giver dig i runde tal 4 minutter til at kaste, fighte, afkroge, aflive og placere fisken der, hvor du nu samlede din fangst, pr fisk.

Det holdt op med at du efter de 3 timers hæsblæsende fiskeri har et sted mellem 60 og 100 kg fisk liggende klar til rensning gør at jeg bare gerne vil høre, hvilken grejsammensætning der gør dette muligt.

Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 22:04

Idag når jeg er i dk tappere jeg ikke mine forfang men bruge kun 4.5 meter 0.18-0.20.....men vil anbefale dig at købe en 0.25 som but mellem stk 0.235 og som spids 0.205, kan købes her http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=63&serieID=16 og her er 2 gode måder at binde dem sammen på http://seaguar.com/seaguar-community/double-uni-knot.htm eller http://seaguar.com/seaguar-community/surgeons-knot.htm 

Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 22:13
ja okay hvor lang skal hver sektion sådan ca være , altså hvis jeg vil lave et forfang på 4meter?
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 22:15
Citat: MP

Hej Chris

Jeg har også haft min gang, med jævne mellemrum, ved Pinds Mølle de sidste 30 år og kender derfor også stedet ganske godt og kan absolut kun anbefale stedet.

Jeg har dog aldrig set nogen der tilnærmelsesvis nærmer sig de fangstresultater som du holder dig, hvilket naturligvis ikke betyder at det ikke er rigtigt, men 46 fisk på 3 timer giver dig i runde tal 4 minutter til at kaste, fighte, afkroge, aflive og placere fisken der, hvor du nu samlede din fangst, pr fisk.

Det holdt op med at du efter de 3 timers hæsblæsende fiskeri har et sted mellem 60 og 100 kg fisk liggende klar til rensning gør at jeg bare gerne vil høre, hvilken grejsammensætning der gør dette muligt.

 
Hej michael
 
Så kender du jo fint lillian og ricard så er det ikke lidt nemmere og bare gå op og spørge dem Wink efter mange år med mange ture derud vil jeg mener de kender mig rigtigt godt(4-5 ture om ugen), så vil hun sikker fortælle dig at det er rigtigt. og hvad angår flue er den hjemme bundet og stang en hmg kl. 8 på dette tidspungt da vi skulle have været til kysten denne dag og bruger aldrig net Smile og grunden til jeg stoppede med at fiske denne dag var det var ved at blive lidt dyrt i fiskekort da fangst begræsningen er på 10 stk og det sjove lidt gik af det LOL og nu vil du sikkert tænke hvordan jeg kunne nå op og køber fiskekort men har altid haft en aftale om at kunne betale efter endt fiskeri (med minus de sidste 4 år) da jeg ikke er kommet så meget derude
 
Mvh. Chris
 
Mvh. chris


Redigeret af indonesiaflyfishing - 10 Nov 2012 kl. 22:17
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 22:28
Citat: hp8900

ja okay hvor lang skal hver sektion sådan ca være , altså hvis jeg vil lave et forfang på 4meter?
 
But ca en 1.7 m og mellem 1.5 m og så spids 1.3 m (4.5 m) men du kan jo lave det lidt kortere efter ønske
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 22:41
ok tak for hjælpen :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 22:45
Citat: hp8900

ok tak for hjælpen :)
 
Var så lidt KNÆK OG BRÆK Wink
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Rasmus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus - Baitogbid

Tilmeldt:: 30 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus - Baitogbid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 06:11
Moesholm på djursland er også et bud på en sø nær Randers.
Der er en god bestand af små rigtig fine ørreder i søen.

http://www.moesholm.dk/

Mvh Rasmus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres