Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flydering

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flydering
    Sendt: 08 Nov 2012 kl. 15:36
Hej allesammen

Ville høre om i bruger neopren-waders eller åndbar når i fisker fra flydering ? 

Mvh Lasse 
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2012 kl. 16:11
Hej om sommeren åndbar og vinter neopren da de holder varmen bedre
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2012 kl. 16:14
Okay super tak for svar :) 
Til top
le fevre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Istap Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Istap Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2012 kl. 19:37
min erfaring med neopren-waders i flydering er de ikke kan holde til det di ravner under mine knæ 
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 14:44
Okay det vil jeg da lige holde øje med ved mine waders :) 
Til top
Sten Häggqvist Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sten TH

Tilmeldt:: 15 Apr 2012
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sten TH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 19:40
Køb en Pontonbåd så er du godt kørene + åndbare waders :-)
Sten TH
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 02:33
åndbare waders og kun åndbare hele året igennem, ingen problemmer med at holde varmenSmile
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 09:03
Sådan en ponton båd koster lige det mere og har lige købt en fishcat 4 :) 
Ja det er vel bare et spørgsmål at have godt med tøj på i de åndbar der ;) 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 09:38
Hvis du sørger for at bruge en stabil og fornuftig inderbeklædning evt. i flere lag, så burde det absolut ikke være et problem at holde varmen, alt andet end lige er bevægelses friheden i åndbare også meget højere end i neopren. 
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 10:26
Citat: Fiskern01

Sådan en ponton båd koster lige det mere og har lige købt en fishcat 4 :) 
Ja det er vel bare et spørgsmål at have godt med tøj på i de åndbar der ;) 
 
Det er ike så meget med at ha godt med tøj på, det er mere at ha den rigtige inderbeklædning og i de 3 lag.
Jeg har de samme lag på som hvis jeg skulle gå i neopren, selv i neopren fryser man hvis man ikke har det rigtige tøj, for så bliver tøj hurtigt klamt og fugtigt.
 
Til top
le fevre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Istap Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Istap Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 11:20
(åndbare waders og kun åndbare hele året igennem, ingen problemmer med at holde varmenSmile )
HMMMMMMM  Rene´H Jensen 

Hvorfor er der så lige du har neopren-waders på dit profil foto ?? 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 11:32
Citat: Istap

(åndbare waders og kun åndbare hele året igennem, ingen problemmer med at holde varmenSmile )
HMMMMMMM  Rene´H Jensen 

Hvorfor er der så lige du har neopren-waders på dit profil foto ?? 

Her er et par bud:

Billedet er af ældre karakter, måske inden Rene valgte at skifte til åndbare waders?
Han kan have været med en fiskeven ud og fiske og glemt sine åndbare waders og lånt et par slemme neopren banditter?
Han kan have købt dette par da hans åndbare var til rep.?

Mulighederne er mange.

Pointe = KAN DET IKKE VÆRE NOGET SÅ LIGE GYLDIGT FOR DENNE TRÅD?LOL
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 17:43
Når kulden spiller ind, drejer det sig om, at holde den på afstand fra kroppen.
 
Herudover er vi så mærkeligt indrettede, at vi hurtigt kommer til at svede - og sveden skal også væk..... derfor!!!
 
Et lag merino indertøj - evt. bare underdel ved flydering. Et sæt tykt filt, eller bare filt underdel (hvis det fåes).
 
Merino ulden trækker sveden væk fra kroppen (benene) og filten holder varmen væk fra den ydre kulde!.
 
Der findes andre "Jens lynere" end Merino udgaven men den er simpelthen den bedste (og dyreste).
 
Forslagene er naturligvis møntet på åndbare waders!.
 
Mvh. - Kim -
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 22:15
Citat: Istap

(åndbare waders og kun åndbare hele året igennem, ingen problemmer med at holde varmenSmile )
HMMMMMMM  Rene´H Jensen 

Hvorfor er der så lige du har neopren-waders på dit profil foto ?? 
 
Prøv nu lige at komme ind i kampenSmile tror du jeg sidder og lyver over for dig når jeg siger jeg fisker i åndbare waders hele året ????
Ja jeg har neopren på, på mit profil billede, men hvor gammelt er det så lige ???? og har aldrig sagt at jeg ikke har fisket med dem engang, men kommer aldrig til det igen efter jeg skiftede til åndbareSmile
Jeg kan godt skifte mit profil billede ud med et hvorjeg har åndbare på Wink og også godt sætte et på hvor det er vinter og jeg har åndbare påWink
Jeg har ingen problemer med at holde kulden ude, det er bare det rette valg af tøj og i de rette lag.
Smart wool (marino uld) inderste lag og fleece som andet lag, tyk eller tynd alt efter hvor koldt det er, og så et par fingerløse uldhansker, de varmer selvom de bliver våde.
Og smart wool sokker, et par det meste af året ellers et par tynde indersokker og i marino uld, så ingen problemer med at holde varmen for mit vedkommendeSmile
Knæk og bræk
 
 
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 22:20
Citat: Steffan

Citat: Istap

(åndbare waders og kun åndbare hele året igennem, ingen problemmer med at holde varmenSmile )
HMMMMMMM  Rene´H Jensen 

Hvorfor er der så lige du har neopren-waders på dit profil foto ?? 

Her er et par bud:

Billedet er af ældre karakter, måske inden Rene valgte at skifte til åndbare waders?
Han kan have været med en fiskeven ud og fiske og glemt sine åndbare waders og lånt et par slemme neopren banditter?
Han kan have købt dette par da hans åndbare var til rep.?

Mulighederne er mange.

Pointe = KAN DET IKKE VÆRE NOGET SÅ LIGE GYLDIGT FOR DENNE TRÅD?LOL
 
Thumbs UpThumbs UpThumbs Up
Til top
Mikkel Munksgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Munksgaard Avatar

Tilmeldt:: 27 Maj 2012
Geografisk: Helsingør
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Munksgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 22:53
Okay - jeg har alene sejlet i mine neoprenwaders, dels fordi jeg tænkte det meget hurtigt ville blive for koldt, eller svært at holde varmen i de åndbare - men også fordi jeg tænker at al belastningen bliver overført til anklerne, i de kortskaftede støvler der hører til de åndbare?

I er nødt til atkomme med nogle flere detaljer. :)

Har i støvler på, er 2 lag under de åndbare nok her i efteråret, og hvordan med belastningen - er det andre finner end dem der fulgte med?

/Mikkel
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 02:12
Du skal ikke tænke på "belastningen". De fleste af dem jeg kender bruger enten vadestøvler på åndbare og finner udenpå, finner udenpå en surfsko udenpå neopresokkerne, eller finnerne direkte på sokken (evt. med en ekstra sok udenpå for beskyttelse).

Det kommer noget an på selve finnernes udformning hvad der er mest hensigtsmæssigt. Det setup jeg selv bruger er helt simpelt som følger: Åndbare med sok, der udenpå en ekstra neoprensok til at modvirke slid, vadestøvler (korte om du vil) og sidst et par finner der kan klikkes udenpå med gummirem bagom foden.

Fisker i det ene par åndbare hele året. Rigtig beklædning (også på resten af kroppen især!) og skostørrelse er alfa omega. Men efter en god håndfuld timer selv med det hele på kommer jeg også til at fryse hænder og fødder (gør jeg relativt let generelt!). Er dog 100% på at et par neoprener ikke ville gøre nogen forskel måske tvært imod, da man så slet ikke kan komme af med sved som leder til kulde.

Der er ingen waders eller jakker der er glade for den type slid en flydering kan udsætte det for over årene, det skal man bare lære at være forberedt på! Grejet har en kortere levetid under denne type fiskeri, da man ofte slider overflade mod overflade på stoffet. For alle typer waders gælder at rigtigt størrelse er vigtig og at man rejser og sætter sig rigtigt i flyderne, så stoffet ikke strækkes unødigt - Det er der ingen waders der kan lide i længden!
Håber det kan bruges lidt - De andre har allerede kommenteret på gode brugbare 3-lags løsninger til beklædningen.


Redigeret af Swebbe - 11 Nov 2012 kl. 02:13
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum