Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stangbygning, kun for fluefiskere?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stangbygning, kun for fluefiskere?
    Sendt: 01 Nov 2012 kl. 12:40
Hej Alle
 
Jeg går med tanken om at bygge mig nogle spinnestænger og renovere nogle gamle stænger (når jeg får ryddet op i værkstedet Wink).
 
Så jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet for at finde inspiration og materialer, samt evt nogle klinger i fornuftig pris, men 9 ud af 10 sider man finder har kun fittings og blanks til fluestænger.
 
Hvor handler I andre jeres spinneklinger og fittings?
 
mvh Frank
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 13:07
Udvalget herhjemme er småt.
Jeg peljer at kigge i england eller tyskland hvis det er småting.
 
http://www.mudhole.com/ ligger i USA men de har til gengæld ALT
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 13:59
Her er både til spin,flue og hav
 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 14:00
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 14:20
Kalder det nu at montere en stang, ikke bygge Wink men tjeck her :
http://www.rutenbau.eu/shop/blanks-c-21.html?osCsid=971df443275785295ca6771f6243240b

Vh Mads



Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 15:27
Hej Frank
 
Jeg gik med den samme ide, men det koster en formue at få samlet alt udstyret.
Jeg fandt en stangbygger, og tro mig det er billigere end man tror. Han er rigtig dygtig, han laver rep på stænger eller bygger efter dine speks. jensenfinn.dk tjek siden ud og du bliver hooked. PS han RST klinger.
 
Mvh. Jonas
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 15:47
Citat: steenbuchen

Hej Frank
 
Jeg gik med den samme ide, men det koster en formue at få samlet alt udstyret.
Jeg fandt en stangbygger, og tro mig det er billigere end man tror. Han er rigtig dygtig, han laver rep på stænger eller bygger efter dine speks. jensenfinn.dk tjek siden ud og du bliver hooked. PS han RST klinger.
 
Mvh. Jonas
 
Hej Jonas
 
Det var nu ikke lige det jeg havde i tankerne ;0)
 
Jeg binder også mine egne fluer, som jeg sikkert kan købe billigere hvis man regner det ud på den lange bane.
 
Tanken var at gå og sysle med lidt stangmontering og renovering i de kolde vinteraftener i mit lille værksted i kælderen og sætte mit eget præg på nogle stænger, samt eksperimentere lidt med materialer og farver. Den hygge får jeg ikke meget af ved at bestille ved en stangbygger.
 
Og tak til alle jer andre for at komme med links til gode steder at shoppe, de vil blive gransket i den kommende tid
 
- Frank
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 16:51
Hej Frank,
Jeg bestiller løsdele fra USA i næste uge, så hvis der er noget, du vil have, kan jeg tage det med hjem, hvis leverandøren har det. Hvis det er aktuelt, så kontakt mig via mailcenteret.
Claus
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 18:42
Hej Frank

Jeg har bygget lidt spinde stænger, og det går fint.
Vedr. Udstyr så er det ikke meget der skal til.
Find John Vestergaards bog om gør det selv grej, der er en glimrende gennemgang af processer og udstyr.

Løsdele køber jeg i USA hos www.mudhole.com, men kun i større partier og via skopudser.dk.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 19:41
http://www.batsonenterprises.com
super service og 'alt', man kan drømme om Tongue
 
vh Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2012 kl. 09:07
Tak igen til alle. Ddt bliver ikke i denne eller de kommende uger jeg skal have bestilt grej hjem, da jeg først er ved at få toptunet (læs muget ud!) i værkstedet og det er en længere proces når det er et par år siden sidst Wink Men fra Nytår skal jeg hjem på barsel i et par måneder, så der kommer der helt sikkert skred i tingene, lige nu er jeg på research-stadiet.
 
mvh Frank
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2012 kl. 10:29
Hej Martin Honoré
Den med over skopudser.dk fik jeg ikke lige. vil du forklare nærmere
 
MVH
Topper
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2012 kl. 12:38
Citat: Toppen

Hej Martin Honoré
Den med over skopudser.dk fik jeg ikke lige. vil du forklare nærmere
 
MVH
Topper
Mon ikke det er via f.eks. ShopUSA, da man derved kan spare en del i forsendelse:

Redigeret af Steen Kehler - 02 Nov 2012 kl. 12:38
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2012 kl. 13:12
Jo det er shopusa.dk, det bliver åbenbart til skopudser.dk når man bruger en iPhone til at skrive på :-)
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2012 kl. 15:08
Citat: Greg 
 
Jeg binder også mine egne fluer, som jeg sikkert kan købe billigere hvis man regner det ud på den lange bane.
 
Tanken var at gå og sysle med lidt stangmontering og renovering i de kolde vinteraftener i mit lille værksted i kælderen og sætte mit eget præg på nogle stænger, samt eksperimentere lidt med materialer og farver. Den hygge får jeg ikke meget af ved at bestille ved en stangbygger.
 
- Frank
[/QUOTE


 
Det er lige præcis, hvad "gør det selv" handler omClap
 
Det er lige præcis, hvad "gør det selv" handler omClap


Redigeret af chan - 02 Nov 2012 kl. 15:09
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2012 kl. 09:01
Så har jeg kigget lidt rundt på lidt af de foreslåede sider, men de amerikanere er sku lidt små skøre, gennemsnittet af deres klinger er 6 fod (overdrivelse fremmer forståelsen) og max 2 dele ;)... flere endda udelte Thumbs Down ikke lige noget for mig.
 
Er der nogen der har et bud på et sted hvor de har 3-4 delte spinneklinger i 9fods størrelsen i forskellige aktioner og kastevægte.
 
Er der nogen der vil give en kort forklaring på hvordan man omregner OZ (ounze?) til g?
 
mvh Frank
Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2012 kl. 09:08
1 ounce = 28,35 gram.
Mvh. Ivan


Redigeret af IPN - 05 Nov 2012 kl. 09:11
Til top
Eigil Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eigre Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eigre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2012 kl. 09:57
Der er også en rigtig god en i Tyskland. Så slipper du for moms, told osv. Smile
http://www.tackle24.de

Redigeret af eigre - 05 Nov 2012 kl. 09:59
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum