Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Go Pro?

 Besvar Besvar
Forfatter
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Go Pro?
    Sendt: 28 Okt 2012 kl. 19:23
Hej jeg overvejer mig at anskaffe mig sådan et kamera til at optage nogle af mine fangster. Men jeg har ikke lige så meget forstand på alle modellerne og huk kort størrelser mm.

Jeg skal kun bruge det til amatør film på youtube og lign så det behøver ikke være det bedste af det bedste med mindre det er det eneste der funger :)

Hvad bør jeg vælge?


Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 19:25
Jeg ville nok vælge gopro hd hero 2. Gopro hd hero 3 er rimelig dyr, og der er ikke særlig stor forskel på det første og hd hero 2. 

Så hvis det "blot" er til youtube brug så ville jeg personligt vælge hd hero 2, og måske vente lidt, da priserne formentlig vil falde, når folk skal ud og ha hd hero 3, og derfor sælger deres hd hero 2. 

alt i alt vil jeg sige hd hero 2. Men du kan selvfølgelig altid købe hero3 hvis du synes det passer bedst :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 19:28
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 19:39
Hvad hvis jeg skal spænde det fast på maven eller hovedet skal jeg så købe noget ekstra udstyr?
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 19:45
Ikke hvis du køber det her, scroll lidt ned og du kan se havd der følger med det

http://www.webhallen.com/dk-da/forbrugerelektronik/143523-gopro_hd_hero2__outdoor_edition
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 20:54
Jeg er glad for mit go pro hero 2, og det har jeg ingen problemer med.
Ca. 85 af indholdet på denne "kanal" , er optaget med et Go pro Hero 2 Se her Hvis du køber outdoor modellen, så følger hoved montering med.

Der er masser der sælger deres go pro hero 2 på dba efter den nye kom frem, der kan du gøre nogle gode køb og få en masse ekstra udstyr med.
Dog skal du være opmærksom på at de fleste sælger go pro hero 2 til omkring 2100 kr.

Mvh Thomas

Redigeret af Hoffen - 28 Okt 2012 kl. 20:57
Til top
Hans H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HansH Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HansH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 20:59
Hej Thomas,
Er også selv bruger af Go Pro Hero 2 og er MEGET tilfreds.
Har tilkøbt chestmount (sele til brystmontage) det gør optagelserne mere rolige end med hovedmonteringen, hvor bevægelserne godt kan være mange og meget hurtigere end når kameraet er monteret på brystet.
 
Mvh.
 
Hans H.
 
 
Til top
Michael Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michale

Tilmeldt:: 03 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michale Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 13:23
Hej

I min verden bør man mindst købe en HERO2 eller en HERO3 Silver.
Mangler der de sidste par hundrede kroner, så ville jeg vedte og spare det sidste op.

Jeg har selv et HERO2 og på min youtubekanal ligger en masse film som jeg har optaget med bla. GoPro
Se dem her  www.youtube.com/davkdk

GoPro HERO3 kommer i 3 forskellige udgaver alle med indbygget Wi-Fi så du kan styre det fra Mobiltelefonen eller Ipad.
HERO3 er
mindre, lettere, dobbelt så kraftfuldt som HERO2

White Edition - svare til GoPro HD
Silver Edition -
svare til GoPro HERO2
Black Edition - Ny model som er bedre på alle plan.


Du kan ringe ned til Trolling Centrum og få nærmere forklaring på GoPro

Tlf. 4343 1314





Redigeret af Michale - 29 Okt 2012 kl. 13:28
Med Venlig Hilsen
Michael K - Måleren
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 15:31
Til de absolut hurtigste..

Redigeret af Sofus_100 - 29 Okt 2012 kl. 15:34
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 15:41
Omkring Wifi på GoPro skal man tage med i betragtnigen at der er forsinkelse i forhold til modtager medie, på min Iphone 4s er forsinkelsen ca 4 sekunder, og på en Ipad 2 som jeg testede i Forum i går var forsinkelsen hele 12 sekunder, og så har jeg svært ved at gennemskue fordelen ved Wifi som betragtnings hjælper..der i mod er det smart at man kan styre kamera indstillinger I GoPro via Wifi...

Black Edition kommer til at koste 3.799,00 når den kommer til December... Her får man et 4K video kamera (2 x full HD) men som ved fuld opløsningen kun optager 12 fps, dvs at bevægelser bliver sådan stacato agtige... derimod skyder det 25fps i 2,7K som i sig selv er en fantastisk opløsning... Som Michael skriver har BE indbygget Wifi og remote med i prisen, men ens for alle nye modeller er at tilbehøret ikke er lige så omfattende som i HD2...

Så lige pt. er HD2 stadig meget attraktivt, især til de priser sættet sælges for nu.. 2000-2499 kr.
Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 15:48
Go Pro er et glimrende lille fiskeøje-kamera som brugt rigtigt kan lave glimrende klip.
Personligt har jeg det bare sådan at jeg meget hurtigt bliver søsyg at kikke på den runde horisont!
Brug Go Pro til det det lavet til og husk at mulighederne for at bruge det til ret meget forskelligt er begrænset. Drøm ikke om at lave en fiskefilm eller en bryllupsfilm med det.
Til top
Martin Grøn Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin_groen

Tilmeldt:: 06 Nov 2005
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin_groen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 15:48
Hey
 
Jeg bruger Contour ROAM. Det er som udgangspunkt vandtæt til 1m, hvilket vil sige at man kan tage det af "mountet" og filme under vandet mens man går ved elven/åen. Det giver fede film af fluer og fisk for enden af linen. Syntes også at Conturs design passer bedere til lystfiskeren da det nemt passer på hatten (jeg bruger en kasket) og kan sættes på fluestangen. At det uden etui (som giver en vandtæthed til 60 meter) er vandtæt gør også at man ikke skal være nervøs i et tropisk regnvejr som vi jo efterhånden oplever på disse kanter hver sommer. ;-)
 
Der kommer i øvrigt snart et ROAM 2. Tjek evt på youtube hvor der er lavet en masse sammenligninger af diverse systemer. ROAM optager i Full HD og kan indstilles til "mindre" formater (hvis man ønsker det). Desuden er der en smart feature med en justerbar linse som gør at man kan montere kameraet på alle tænkelige måder.
 
/MG   
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 22:21
GO Pro 2  Fås endnu billigere her... prisen er under 1900,- inkl. porto

/J
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 08:52
Citat: Jørgen S

GO Pro 2  Fås endnu billigere her... prisen er under 1900,- inkl. porto

/J
ja og det kan sikkert findes mange andre steder hvis man gider lede...Hos den danske forhandler er der trods alt dansk garanti med, men hvis man vil spare 150 kr. og undvære garanti.. nå ja.. go ahead
Til top
Nicki Landbo Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nickilandbo

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nickilandbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 18:23
Hejsa..
Jeg går selv med idden om at købe dette kamera til mine ture ved vandet, søen eller hvor jeg nu fisker.. Jeg er dog selv kommet frem til at JVC adixxion GC-XA1 skulle være betydelig bedre - i hvert fald i de test jeg har set på nettet sammenlignet med Go Pro Hd 2.. Wi-fi skulle også være betydelig bedre og samtidigt virke på både android og apple produkter. Derudover er prisen lidt billigere end den man finder på Go pro.. personligt hælder jeg mere til JVC end Go Pro - MEN hører gerne fra andre med andre erfaringer.
 
Nicki
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 19:20
Jeg har selv et go pro 2 og super tilfreds med den syntes den er nem at betjene og optager en fin kvalitet ! Og prisen er jo rigtig fin efter 3 er kommet på marken. Bruges min alle de steder jeg kan komme til det , selv på hunden hvor jeg optager i 120 fps og får mega fede slow video ud af det . Skulle min gå i stykker over alle forventninger ville jeg ikke tvivle på hva jeg så skulle have igen
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 19:23
#nickilandbo Har du set denne ? Jeg synes kameraet du nævner, ser lidt mat ud i farverne ?
Og det er ikke kun på denne video det ser sådan ud, men også flere andre. Men bedøm selv

Til top
Nicki Landbo Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nickilandbo

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nickilandbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 19:48
#ThomasGraversen Jeg tror som du selv siger det er en smags sag, men kan godt se hvad du mener i det link du viser..
Men prøv evt. at se denne test:  http://www.magacin.dk/motorcykler/program-50-27092012/vi108/ testen starter ved 18.09min ;o)
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 21:27
Hvad med huk kort hvad bruger i der?
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 22:07
Vær også opmærksom på monteringsmuligheder.. mener kun at det er GoPro der har mulighed for chestmount, alle de andre er vist designet til hjælm eller styr montering
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum