Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trysil

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dr. V

Tilmeldt:: 23 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Trysil
    Sendt: 28 Okt 2012 kl. 11:02
Hej jeg overvejer en tur til trysil til sommer.
Nogle der kan fortælle lidt om det?
Det skal være en tur med bambus og tørflue.
Løber der nogle side løb til trysil elven eller er det kun den man fisker i der oppe?
Dry fly or die..
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 15:36
Tá til slovenien
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dr. V

Tilmeldt:: 23 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 15:37
Okay så kom med lidt Info tak.
Dry fly or die..
Til top
Lars Thorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
The Viking

Tilmeldt:: 13 Feb 2010
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 15:51
Det er nok hvad jeg kan hjælpe med Tongue

http://vimeo.com/29117598

Vh.
Lars
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 17:22
fluefiske-trysil.com
Det er nok hvad der er
Men jeg mener stadig det jeg skrev

Mvh
Peter
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 17:27
Øh var nok ikke helt vågen det er jo søndag
Her er lidt om Slovenien ellers giv mig en pr-mail
Med dit Tlf nr så skal beg give dig Info
www. Flyfishing-slovenia.si
Mvh
Peter
Til top
Jørn Ehlert Hofman Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn H Avatar

Tilmeldt:: 21 Sep 2012
Geografisk: Herlev
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 10:52
Prøv at kontakte Ove fra Hvidovre Sport .Han arrangerer ture hvert år og han er alle tiders fyr
Mvh
Jørn
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 11:48
Lige vest for Trysil ligger flere elve, bla. Slemmaelven som jeg har tilbragt nogen tid ved, den snor sig gennem lækker skov, og huser fine sø/bækørred og Stalling, og i visse partier fine gedder, absolut et anbefalelsesværdigt sted, jeg fik at vide jeg bare kunne fiske løs, ingen solgte vist kort på det tidspunkt, mødte heller ikke andre fiskere i de 12 dage jeg gik der.
 
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 12:06
Citat: Dr. V

Hej jeg overvejer en tur til trysil til sommer.
Nogle der kan fortælle lidt om det?
Det skal være en tur med bambus og tørflue.
Løber der nogle side løb til trysil elven eller er det kun den man fisker i der oppe?
Tørflue - hm!, altså sådan noget kan man jo ikke planlægge, da vejr og vandføringen i elven er afgørende for, om det er tørflue eller nymfe (eller orm), som skal benyttes. De sidste 2 sæsoner har der været meget eller rigtig meget vand i elven og der har været mere regn/køligt end godtvejr, så tørfluefiskeri har kun været muligt et fåtal dage i elven nedstrøms Elvdalen,,, så hvis det skal være tørflue, så kan det være en god ide at medbringe en flydering eller båd også tage de ca. 50 km. op til strækningerne oppe ved Sennsjøen, hvis vandføringen er stor (over 110-120 m3/s).
Det er også oppe opstrøms Elvdalen ved Sennsjøen, at Matt Hayes fisker i starten af denne video og sidenhen fisker han ned gennem Elvdalen:
 
 
 


Redigeret af Steen Kehler - 29 Okt 2012 kl. 12:12
Til top
Niklas Seyfarth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas_s

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Greve
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas_s Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 19:00
Jeg var med Ove fra Hvidovre sport oppe ved Trysil i år. Det var en rigtig sjov tur, og fik prøvet at fange pæne stallinger, bækørred og store aborrer. Og Naturen deroppe er vildt lækker..
Vi var så heldige at Danica fluen lige var klækket, og vi købte nogen af fluer af Espen som er guide deroppe, og fiskene huggede konstant på dem. Min kammerat fik desuden en rigtig flot Stalling på 1.2 kg.

Hvis du bor i nærheden af Hvidovre Sport, så kan du sikkert få en DVD fra årets tur og se de fantastiske billeder..






Til top
Niklas Seyfarth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas_s

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Greve
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas_s Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 19:04
Den video Sten linker viser virkelig hvor lækker natur der er...

Billed af den fisk min kammerat fangede.

Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2012 kl. 20:43
Jeg har været i Trysil, og det var sidste gang jeg kom der desværre, det er ikke noget jeg vil anbefale. Men det er jo værd sin smag, en ting du skal huske er masser af penge, da ALT deroppe koster en ½ krig, næste år prøver jeg Slovenien, hotellet bugget, og betalt, så det glæder jeg mig til :) 
Til top
Kristoffer Vestergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KV. Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KV. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 11:20
Hvis du kan afvige lidt fra "Trysil" så kan jeg anbefale området lidt nordligere. Engerdal/Femund nærmere betegnet. Her løber Femundelven igennem inden den løber ud og bliver til Trysilelven - naturen er det samme som i Trysil. Til orientering koster 1 uges fiskekort til Engerdal-området 300 NKR,-.
KV.     
Til top
Bo Teut Kloster Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fario_lover Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2011
Geografisk: Sverige
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fario_lover Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 11:56
Hvis du vil til Trysil, så synes jag at du skal se på en fiske camp som hedder Call Of the Wild. De har vist noget rimelig vildt stalling fiskeri ;)
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 17:13
Trysil - Flot Norsk natur, Hvidovre sport har et kanon koncept til rimelige penge hvor alt er tilrettelagt.
Du kan trygt kontakte Ove.
 
Slovenien har den store fordel at der ikke er nogen myg!!!
Du kan få en uge i Slovenien Sava eller Soca, for omkring 8000,-
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum