Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluebinding nybegynder

 Besvar Besvar
Forfatter
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluebinding nybegynder
    Sendt: 25 Okt 2012 kl. 13:35
hej har gået og tænkt lidt på at begynde og binde fluer selv da det jo nok os er billigst i sidste ende, men nu jeg ikk så fiks på fingrene og ville lige høre er det nemt at komme igang med ? Regner med at købe det sæt de har på lystfisk.dk. Er der nogle specielt gode bøger og film på dansk med fluebinding og hvad er ellers jeres olevelser om det da i engang begyndte med at binde fluer ?
På forhånd Tak :) Mvh Nikolaj
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 13:45
Prøv at gå ind på Salmon Fly"s hjemmeside. Der ligger flere små videoer med fluebinding fra begynderstadiet. En god indgang til en god interesse.
Mvh. Ivan.
Thumbs Up
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 13:47
Mit råd vil være, at kontakte en lokal forening, hvor de har fluebinding som aktivitet. Her vil du kunne få "hands-on" vejledning, og i mange tilfælde vil du kunne starte med at låne et fluestik og evt. også bindematerialer.

mvh
Allan
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 13:54
Citat: wermuth

Mit råd vil være, at kontakte en lokal forening, hvor de har fluebinding som aktivitet. Her vil du kunne få "hands-on" vejledning, og i mange tilfælde vil du kunne starte med at låne et fluestik og evt. også bindematerialer.

mvh
Allan


Den eneste rigtige aktive forening i dette område er Silkeborg Fluebinderlaug http://www.silkeborgfluebinderlaug.dk/

Randers Sportsfiskerforening har en del grej men ikke fluebinding på programmet (mig bevidst ihvert fald)

Århus Sportsfiskerforening har vist nogle klubaftner hvor der bindes fluer.

Det var lige dem jeg kom i tanke om i Randers området hvor Nikolej færdes.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 14:07
Du skal sku ikke binde fluer for at spare penge for det kommer ikke til at ske det vil altid være dyrre selv at binde:( men det er sindsygt fedt at fange på sine egne kreationer og det giver endnu et stadie til fluefiskeriet:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 14:14
Hej Nikolaj 

Jeg har lavet omkring 50 videoer om fluebinding som alle ligger på youtube. 
Men den letteste måde at se dem er på dette link til kystfluerne jeg har lavet som video.
Men der er både, å-fluer, geddefluer, tørfluer og nymfer også.

Jeg har gennem sidste 14 år været instruktør i fluebinding, både for juniorer og på diverse kurser generelt.
Med fare for at komme i voldsom krydsild, da jeg selv driver en webshop med fluebinding, vil jeg lige dele min tanker om de billige fluebindingssæt:

Jeg har set mange af disse sæt og de ender ofte med at være den dyreste løsning, fordi man alligevel skal ud og udskifte flere vitale elementer, efter meget kort tid. 
Dette siger jeg ikke for at få dig til at lægge dine penge andre steder end lystfisk, men for at hjælpe dig til den rette løsning
Materialerne ser fine ud i sættet. Men ofte er det en bedre løsning at finde et par lette fluer, med få materialer, og så købe materialerne til dem. Når du så vil udvide, kan du købe til en flue mere, osv. På denne måde kommer du ikke til at have materialer, du ikke kan bruge.

De fire stykker værktøj, som man skal være særligt varsom med at gå på kompromis med er: 

Saks: fordi det ellers er det svært at få klippet rent og få lavet flotte fluer.

Stik: Fordi det er vigtigt at krogen blive fastholdt stabilt.

Trådholder: Det er vigtigt at have en keramisk holder da en trådholder uden keramisk indlæg kan have eller få metal grater som skære tråden over i det uendelige.

Hackelklemme: En god klemme holder fjerene fast og gør det hele meget lettere.

Held og lykke med det hele, du står på tærsklen til en fed, udfordrende og givende hobby i hobbyen. 

MVH Daniel D Holm

www.justonemorecast.dk

www.bluedotmediashop.dk

Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 14:37
Mange tak der var nogle gode råd og tage af :) nu må vi se hvad det bliver til men grejet skal hvertfald købes ind nu på lønningsdagen :) 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 14:52
Køb eller lån denne her bog og Dvd. Den giver en god forklaring til en nybegynder.
http://www.wideopen.dk/pi/Godt_i_gang_Fluebinding_med_DVD_1730_34.aspx
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 14:59
Hej Nikolaj
 
Jeg må give Daniel ret, pas på med at købe for billigt!
Men det behøver heller ikke koste en formue!
Køb et stik som f.eks. Danica eller Snowbee Flymate, der får du et fint stik der kan holde en del år og som ikke koster en formue!
Køb den bedste saks du kan finde!
En god trådholder med keramisk indlæg samt en hackel klemme.
Jeg ville så supplere med en lidt billigere saks til det grovere materiale f.eks. skind samt en lille tang til kuglekæde øjne og lign.
 
Og så ville jeg starte med at binde red tag.
Fordelen med Redtag er at den indeholder de mmest grundlæggende teknikker omkring fluebindig, kan binndes som tørflue, vådflue, nymfe med og uden belastning og i alle str.
Og så kan den fange fisk i alle de vande vi har i DK, alt fra aborre over ørred til torks og makrel.
 
Materiale listen er som følger:
Påfugleherl
Brun hane nakke (Køb en mellem klasse nakke)
Og så rødt uldgarn til tag, man kan også bruge rød marabou eller andet rødt, men originalen siger uldgarn :-)
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 15:18
Har i et link til noget iorden grej til ikke flere milloner :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 15:41
Aldrig købt et begynder sæt, det er AAAAAAAAALT for dyrt... 
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 15:58
Kan kun sige at Daniels videoer er pisse gode (undskyld sproget) !! 
Jeg begyndte uden nogen som helst anelse om noget ... Og bandt udemærkede fluer efter Daniels instruks på video - fantastisk gennemgang af alverdens fluer 

Udover det - så tilslutter jeg mig de som siger man ikke skal købe startsæt - alt for dyrt og du får en masse skrammel du ikke skal bruge ... Med mindre du vil have en masse forskellige ting til at træne og lave eksperimenter med så kunne det måske være en god ide.

Held og lykke med det
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 16:09
Hej er et par forslag:
 
 
Og så en saks til det grove:
 
 
Det ender omkring 1000,- og dertil kommer så for nogle hundrede kroner materialer.
Det er muligt du kan finde det billigere andre steder, men jeg tog bare den første webshop jeg ved har materialerne.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 16:10
Okay mange tak :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 16:15
Hvor i landet bor du?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 16:16
Jeg bor i randers :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 16:22
http://www.fluer.dk/produkter-fiskegrej/191-restsalg/1769-fluebindingssaeligt-crown/

Hva med sådan et er det for meget i den billige ende ?
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 16:30
Det er fint til en start, men en god saks og måske en keramisk trådholder ville jeg skrive på ønskesedlen som noget af det næste.
De gør livet noget lettere.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 16:36
Så tror jeg sku drt blir sådan et og så det jo godt man snart har fødselsdag ;)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 17:06
Held og lykke med det!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 17:23
Tjek Taimen først her kan man nemt spare en del pange Wink
 
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 18:02
Jeg laver et decideret begynderkursus nu på søndag her i Himmerland i Trend-foreningens klubhus kl. 10-16.30.
Det er godt nok især for juniorer, men der deltager også et par voksne og vi har såmænd også plads tid dig, hvis logistikken er ok.
Vi binder 10 hårdtfangende begynder-fluer i dagens løb og det koster kun 50 kr. at være med inkl. kroge og materialer - samt grillpølser. brød og en vand til frokost.
Du kan låne stik og værktøj og samtidig kan vi lære dig at binde dine egne fluer både bedre og meget billigere end købefluer...
Hvis det har interesse, kan du sende mig en mail
K&B
Orla Bertram-Nielsen
DSF-instruktørWink
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 18:19
for en der skal begynde og binde er det vel næppe nødvendigt med sakse og keramiske trådholdere der koster en del yderligere...?
Jeg bruger da stadig den saks der fulgte med det begyndersæt jeg købte for snart 20 år siden. Jeg har dog en ny neglesaks liggende fra Tiger forretningen - den har kostet 20 kr. og er også rigtig god!
Først og fremmest skal du nok købe et billigt sæt( det sæt du har linket til ved fluer.dk ser fint ud) og materialer til et enkelt eller to mønstre som du alligevel fisker med. Derefter må du igang med at binde for overhovedet at se om det er noget du gider i længden. Kender flere som har sæt liggende... og de ligger også bare fordi de alligevel ikke gad binde.
Fisker du på kyst, eller? og hvilke fluer fisker du normalt med? Kunne være fedt hvis en del materialer var til flere af dine yndlingsfluer alligevel.

Det er ikke billigt at binde selv... måske den enkelte flue er, men man har tendens til at købe lidt af det ene og lidt af det andet for til sidst at kunne binde 100 forskellige... hvoraf man fisker med 5! Det har været dyrt for mig da jeg har alt alt for meget som jeg har købt gennem årene.
fisker man kyst så køb:
-Et par forskellige str. stingerkroge gamakatsu f314. - 2,4,6
-Noget klart nylontråd - ikke den tyndeste.
-lidt lak
-noget icedub i kobber - så har du allerede til kobberbassen
- køber du noget stf dubbing og måske lidt ræv i tilsvarende farver, så har du allerede til et par rejeimitationer... og kan du selv brænde øjne er mulighederne ikke mindre.
Sådan kan man blive ved... men start i det små med de fluer du selv vil fiske med og tag den derfra...

Til top
Mik Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mik Andersen

Tilmeldt:: 24 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mik Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 19:58
Tror at mit bedste råd er at starte med nogle fluer som er lette at binde... Og så nøjes med at købe de materialer og det værktøj som du skal bruge...
 
Jeg har skrevet lidt om det her: http://mikandersen.dk/Fluebinding.htm
 
 
Mvh Mik :-)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 20:27
Jeg starter ud med sættet fra fluer til at starte med og fisker mest put and take så det mest nobler osv. Og så fisker jeg i gudenåen men dog ikk med fluen endnu da jeg lige vil ha lidt mere styr på kaste teknik osv først.Men overvejer stærkt og begynde at fiske gedder på flue så det bliver nok også aktuelt når stangen er købt ind til det :) og tak for tilbuddet ole men tror jeg starter i stuen og tager den derfra :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 20:31
Hej igen Nikolaj.

Nu har jeg som sagt min egen fluebindings webshop og jeg er faktisk ved at lave et custom værktøjssæt, til en rigtig fin pris. 

Jeg mangler dog af få dele hjem til sættet inden det kommer på shoppen, men de skulle gerne lande først i næste uge.

Sættet vil komme til at bestå af følgende:
Stik: Regal kopi med bordbeskænding.

Keramisk trådholder.

Dyrlæge saks kopi. Den er ikke helt i den oprindelige dyrlæge saks kvalitet, men bestemt bedre end nogen af de sakse, der eller følger med til sæt.

Tiemco hackelklemme. Ring model

Kina dubbingnål, dubbing twister og whipfinish

Alt i alt kommer dette til at have en skarp pris på omkring 500.- 
Og vil du hellere have en rigtig dyrlæge saks med finder vi ud af en rimelig mer pris.

Det er den bedste kvalitet til prisen.
Mange steder vil du kunne finde sæt, som er på "Tilbud", eneste problem med dette, er at tingene aldrig har været solgt til ganske fiktive før pris. Samtidig kommer mange sæt i en flot kasse. Men intet er gratis ;) og derfor går prisen for kassen, ud over kvaliteten af noget andet.

Jeg ville ønske at jeg kunne linke direkte til det færdige sæt, men som sagt bliver det først en gang i næste uge.

Håber det hjalp dig en smule og ikke gjorde dig mere forvirret.

MVH Daniel D Holm

www.bluedotmediashop.dk

www.justonemorecast.dk
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 21:03
citat:
Du skal sku ikke binde fluer for at spare penge for det kommer ikke til at ske det vil altid være dyrre selv at binde:( men det er sindsygt fedt at fange på sine egne kreationer og det giver endnu et stadie til fluefiskeriet:)

 

HØRT HØRT.....

 
Det løber helt af hånden Beer
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 21:11
hej ole mit grej bliver først købt onsdag når der er kommet lidt mønt på kontoen :) tror ikke konen bliver glad hvis jeg bruger mine sidste penge nu :D men hvis det er der onsdag vil jeg hvertfald kigge på dit sæt og tage stilling til det der, hvad er dit site ?
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 21:52
Daniel Holm :

Jeg kan ikke anbefale dig, at mistænkeliggøre andres førpriser, samtidig med at du henviser til dit eget produkt.. Det tjener ingen til ære.

Nikolaj :

Send mig en mail med din adresse, så sender jeg dig mit fluebindingsgrej, uden beregning.
Det er i topklasse, og så behøver du kun finde et fluestik... Jeg har faktisk et fremragende fluestik jeg købte af Johnny Fisker (mens han levede) - men det koster nok en formue at sende,, og der er jo trods alt grænser for hvilke udgifter jeg kan påføre mig, for at forære noget vækSmile
Jeg har lidt af hver, men opgav, da jeg havde fisket (længe?), med at blankt alurør.. Jeg er jo natfisker, og havde ikke opdaget at alt mit flotte binderi, var faldet afLOL.
Det var der mange på hvilebænken som fik et grin ud af, da jeg slukøret kom over og satte mig ned med "fluen".
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 21:59
Hej igen.

Min shop finder du her:http://www.bluedotmediashop.dk/

Klik lidt rundt.

Mvh Daniel D Holm

Www.justonemorecast.dk

Www.bluedotmediashop.dk
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 22:04
Hej simon ham johnny fisker var han fra randers?  og tak daniel
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 22:08
Kan kun sige hvis fanden tager ved dig, hvad han sansynligvis gør så er
 
 
Nogle af de steder hvor du finder de fedeste materialer, jeg har bundet i 3 år nu, og er ingen ørn....!
Ménnnnnn, det griber om sig, og en kombination af de nævnte forretninger så har du adgangen til Álles he he - og så starter vinterhyggen, med vennerne, Wiskey, kolde øl, fluebinding, taxier hjem osv osv osv. Ikke mindst forventningens glæde til det forestående fiskeri med dine egne kreationer, for man tænker tit og ofte helt ud af boksen i forhold til hvad man har set og lært Beer
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 22:13
Johnny Fisker var fra Århus, men boede de sidste MANGE år af sit liv ved Høje-Taastrup.
Jeg sender grejet til dig inden weekenden er overstået.
Mener jeg købte hele lortet hos Korsholm, og i den øvre del af segmentet.
Dejligt det får en ny chance.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 22:24
Jeg takker hvertfald mange gange simon,  det jeg utrolig glad for 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 09:21
Hej igen Nikolaj.

Det er et godt og rosværdigt tilbud Simon fremsætter. Det skal du klart benytte dig af. 
Jeg håber du kan bruge videoerne, og skulle du have ønsker til fluer, du gerne ser lavet som film, eller have spørgsmål om fluebinding generelt, er du velkommen til at sende mig en mail på danieldholm@gmail.com

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke bag stikke og ved vandet. Det er en fed verden du begiver dig ud i, med dette projekt.

Knæk og Bræk herfra Daniel D Holm

www.justonemorecast.dk

www.bluedotmediashop.dk
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 09:47
Jeg takker hvertfald os daniel det nogle rigtig nyttige videoer du har lavet der :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres