Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp med vægt

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Sommer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sommerfugl

Tilmeldt:: 13 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sommerfugl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp med vægt
    Sendt: 15 Okt 2012 kl. 11:41

Kære brugere..

Lige taget fiskeriet op igen, idet min søn på 6 år synes det er fantastisk... Kan I hjælpe med at sætte en vægt på denne aborre, idet min vægt var løbet tør for batteri..
Længde 43,4 cm..
Vægt ???
 
 
Morten Sommer
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 11:51
Hvor er den fra. Det kan til tider hjælpe med at fastslå vægten for forskellige stammer har forskellig fysik.
Men det er under alle omstændigheder en fin fisk.
Jeg vil tro vi er omkring eller måske et lille stykke over 1,5. Men det er svært når man ikke kan se hvor bred den er.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 15:36
Med en længde på 43 cm vil jeg ud fra billederne gætte på 1050-1200 gram.
Til top
Morten Sommer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sommerfugl

Tilmeldt:: 13 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sommerfugl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 17:00
Takker for svar... 

Jeg tror selv den vejede ca. 1.4 - 1.5 kilo, men er lidt rusten. Den vejede ihvertfald en del mere en 1 liter mælk.. 
Morten Sommer
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 17:51
Er vægten ikke uden betydning, da det jo som foto'et viser, er en særdeles flot fisk?
Det vigtigste er at du får din søn "opdraget" til at være lystfiskerWink
Læs bogen. "Størrelse er ikke alt" skrevet af
Michael Beck-Hansen
Vh.  IJ
 
 

 

Til top
Morten Sommer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sommerfugl

Tilmeldt:: 13 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sommerfugl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 19:20
Hej Ivan... Du har selvfølgelig ret, men alligevel rart med et tal.

Det er faktisk rart, at de gider andet end computer/smartphones mv... 

Hvor er de unge fiskere henne ?? Da jeg var knægt var junior afdelingerne fyldt med medlemmer.. 
Morten Sommer
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 19:46
Der er også langt imellem gode ungdomsafdelinger rundt om i landet afterhånden. Det kræver jo også at nogle af os garvede gider tage dem med ud og fortælle lidt løgnehistorier...Wink Jeg vil også skyde den til 1100-1200 men som nicolai ulrik skriver er der stor forskel på fysikken/generne fra de forskellige vande.  Jeg syntes den ligner en "mosefisk" som tit kan være ret brede/høje.  Nogle af de flotteste "ferskvandsfisk"  JEG kender til er dem fra Sjælsø, de er med meget kraftige farver, er høje og brede. Til gengæld fighter de ikke helt så godt som de store fra esrum som ikke er helt så høje.
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 20:09
Ja, men computeren og smartphonen er da også vigtig, da det meste foregåer der nu om dage, indlæring, sociale netværk osv. Men det er også vigtigt at komme ud at få noget frisk luft, da det giver nyt liv til batterierne.
Lystfiskeri er nok en af de bedste måder at lade batterierne op på, det synes jeg ivt.
Så pyt med størrelsen, bare der er liv i den anden ende af linen, der er selvfølgelig også noget om mindstemål og fredningstider, du på et tidspunkt skal belære din søn om.
Jeg ønsker jer nogle gode ture sammen fremoverBig smile
 
Vh.  IJ
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 00:14
1100-1200 g. - den ser ikke så høj eller bred ud.
Til top
steen nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steen nielsen Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2005
Geografisk: midtsjælland/nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 03:39
1100-1200g. Er også mit bud.
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 14:54
Har for nyligt fanget en på 43 cm i Vallensbæk havn, og den vejede 1250 gram. Så det er nok ikke helt ved siden af.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 15:03
Ja jeg vil da også godt trække mit skud lidt tilbage efter at have set den på pc´en.
max 1300 gram.
"Note to self": Bedøm ikke fiskestørrelse på mobilen :)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Morten Sommer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sommerfugl

Tilmeldt:: 13 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sommerfugl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 15:17
Glemte at fortælle, at det er en brakvands aborre fra Guldborgsund.. 
Morten Sommer
Til top
Morten Sommer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sommerfugl

Tilmeldt:: 13 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sommerfugl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 15:17
Og tak for alle svarene.
Morten Sommer
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres