Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Gratis" GPS til båden

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Gratis" GPS til båden
    Sendt: 08 Okt 2012 kl. 10:43
Faldt lige over denne app:
Som gør det muligt at bruge sine egne kort til at navigere efter.
Har man f.eks. et kort over en sø, hvor "de gode" pladser er tegnet
ind, og i jpg-format, kan man overføre filen til Android telefonen/tabletten,
tilpasse kortet i Googlemaps og derefter bruge kortet sammen med GPS funktionen i telefonen.
Har konstateret at det fungerer forbavsende godt, selvom præcisionen naturligvis afhænger af den omhu man lægger i "parringen" med Googlemaps.
Hvor stor filen må være afhænger af telefonen. Min Galaxy siger at de max
må være 5MB, men billedstørrelsen har også en vis indflydelse. Da jeg havde skaleret mine filer med til 3000 x XX pixels, virkede det perfekt.
Parringen med Googlemaps kræver datastrøm, mens selve programmet kun bruger GPS funktionen.
Den, GPS funktionen, suger lidt strøm, skulle jeg huske at sige. Det fik jeg løst med en ekstern strømforsyning fra 12V batteriet til el-motoren. 
 
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 13:33
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 13:34
Prøver igen. Virker den også til ipone?
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 13:48
Nej desværre ikke, men er i fuld gang med at finde evt. lign. app til IOS.
Giver et shout hvis jeg kan finde noget.


Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2012 kl. 09:48
Glemte lige at fortælle at app'en ikke roterer i forhold til ens orientering på vandet. Den viser altid billedet nord-syd. Man skal altså selv have styr på, hvor nord er i forhold til ens placering.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum