Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bagsiden af konkurrencer i gyde tiden.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bagsiden af konkurrencer i gyde tiden.
    Sendt: 11 Okt 2012 kl. 21:48
Kære Jakob Larsen
Jeg tror at alle humanitære organisationer i Danmark vil tage imod dig med kyshånd......
Hvis de ikke har lyst til det, så syntes jeg du skulle starte din egen pilgrimsrejse....helt alene
 
Der er en ting du skal huske på nemlig det gamle ordsprog:
 
Krummer er også brød.....
 
Tænk lige over det, Jakob Larsen
 
Og så syntes jeg at man skal tage hatten af for ALLE dem der gør et
KÆMPE STORT FRIVILLIGT
arbejde for at, vi mange andre kanfå glæde af det, på vore kyster, åer etc.
 
Så come on folks..... Go Fishing går forest når det kommer dertil med deres rigtig mange og særdeles gode tiltag.....
 
Sleep well after a day with at GOFI rod in my hands.


Redigeret af Taonga - 12 Okt 2012 kl. 06:58
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 23:01
Hej Niels Åge
 
Synes du virkelig inderst inde at 20-25 kr pr. mand ud af et deltagergebyr på 400 kr er en betydelig donation? Det må jeg sige overrasker en lille smule.
 
Jeg kan se på mit skrivebord at der er nok at lave, randzoner, dambrug, vandindvinding, kommuneplan, vandplaner, projekter, "gratis fiskeri ordning", naturpolitik, Vandkraftsø, grødeslåning osv....så jeg tror ikke rigtigt at det faktum at HOF giver tilskud til et stort projekt årligt flytter noget i arbejdsbyrden..Wink
 
Et stort hurra for de ildsjæle som bidrager rundt omkring i foreningerneClap
Jeg synes stadig at det koncept jeg har beskrevet ovenfor holder vand fx. for DSF. Det har måske en anden målgruppe end Gofis koncept.
 
mvh Jakob
 
 
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 23:08
Hej Jacob,

Som jeg skrev tidliger, så var mit lille indlæg skrevet med glimt i øjet he he Wink

Er ikke et sekund i tvilvl om, at du har riiiiigeligt at se til med dit arbejde og du gør dit job særdeles godt. Det ved jeg at du gør og du har om nogen bidraget med stor iver og indsigt Tongue

Forsat god aften fra

Niels Åge


Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 23:09
Per
 
Helt enig i at gofishing har gjort det godt og er en flok fine fyre. Claus har gjort det fantastisk med også at få garnfiskeriet i Odense Fjord på dagsordenen og han fortsætter i DSF regi. Jeg synes dog godt man må prøve at få et bedre resultat for naturen, når lejligheden byder sig og det synes rimeligt. Man kan godt forene det kommercielle med en naturindsats der batter.
Selv er jeg dog at finde ved Langelandske ørreddage, når jeg kan finde tid til det.
 
mvh Jakob
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trolling21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 09:20
Hvis du viul give mere tilbage til naturen er jeg overbevist om at GOFI kan være behjælpelige med at oplyse et kontonr hvortil penge kan overføres.
 
 
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 10:24
Citat: Trolling21

Hvis du viul give mere tilbage til naturen er jeg overbevist om at GOFI kan være behjælpelige med at oplyse et kontonr hvortil penge kan overføres.
 
 
ClapClapClapClapClap
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 13:37
@Trolling 21 ??? og Henrik E

Bliv væk fra debatten såfremt I ikke har noget at byde ind med.Pig

Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trolling21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 15:06
Ok, for du bestemmer hvornår man "byder ind med noget" kan jeg forstå? Du mener det er specielt konstruktivt bare at sidde hjemme i divaneseren og kræve flere penge? Det finder jeg ikke særligt nytænkende og/eller berigende.
 
Hvis du ikke kan leve med at GOFI giver 20-25 kr/deltager så synes jeg du skal få fingeren ud og komme i gang med at arrangere dine egne kystkonkurrencer og derigennem berige de danske ørredfonde.
 
Nu er det jo et temmelig stort arbejde der ligger bag sådanne konkurrencer og ærlig talt så kan jeg ikke se noget galt i at GOFI selv beholder en del af overskuddet. Synes du der skal gå flere penge til ørredudsætningerne så synes jeg helt oprigtigt at du skal kontakte GOFI for at få det kontonummer.
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 15:10
Så snakker vi debattens emne = farvede fisk
Så snakker vi vinderne = tidligere fuskere
Nu snakker vi gydegrus = vi kan også blokkere alle vandløb med grus
 
Gad vide hvornår vi runder Patchwork i denne tråd.
 
Og så lidt i ånden, som skrevet, 40.000 til lidt premier er lavt sat set fra opstillingen.
Ok så tjener man dem altså 2 gange, ved at opkræve i deltagergebyr Big smile Sponsorater kan jo trækkes omgående i mindre betalt skat = penge direkte i kassen, dog gennem faktureringen man ikke kan undgå Clap
 
Og så noget helt andet, kan det ikke være pisseligegyldigt Ouch det er sku da ikke Go-fishings ansvar at udlægge gydegrus Big smileLOLConfused
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 15:24
Hallo hvad med at lære at læse folkens HVAD DREJER DENNE TRÅD SIG OM kan ikke se nogle steder i overskriften at der står gudegrus eller om det er for lidt for meget eller midt imellem til div. men derimod om det er ok at tage en farvet fisk så hold jer nu til emnet...og synes stadigt ikke er ok at skulle være et forbillede for de nye fiskere og lære dem at det er ok at tage en farvet fisk......OG STORT TILLYKE Thor og har intet imod at du vinder på en farvet fisk men derimod at de kan indvejes og at afholde af konkurrence ikke tænke på nye lystfiskere ser op til disse folk......så få nu lavet en tråd der for en gang skyld holder sig til emnet !!! og alt det snak med snyd høre ikke til nogen steder vis der ikke ligge nogle sikker beviser !!!
 
Mvh.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 16:01
Måske pengene skulle gå til læse briller og ikke gydegrus LOL
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 16:22
Citat: nofishtobig

...og synes stadigt ikke er ok at skulle være et forbillede for de nye fiskere og lære dem at det er ok at tage en farvet fisk......OG STORT TILLYKE Thor og har intet imod at du vinder på en farvet fisk men derimod at de kan indvejes og at afholde af konkurrence ikke tænke på nye lystfiskere ser op til disse folk...
...Det giver ingen mening, det som du skriver.
Det er et faktum, at farven på en ørred på denne årstid absolut ikke kan bruges som sorterings grundlag til at fastslå, om hvorvidt en ørred er tæt på at skulle gyde, således kan en helt blank ørred med løse skæl have mere udviklet rogn end en farvet ørred. Så man kan altså med din argumnetation lige så godt udelukke blanke fisk også, hvilket vil betyde, at du jo reelt må mene, at der ikke skal være konkurrencer på havørreder på denne årstid.
Herudover, så er det et uomtvisteligt faktum, at alle ørreder er på et livsstadie, som sigter mod den næste gydning og med din argumentation, så må du jo altså reelt mene, at der overhovedet ikke skal være konkurrencer med ørreder.
 

Redigeret af Steen Kehler - 12 Okt 2012 kl. 16:23
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 16:41
Hurra for GoFi Smile
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 17:02
Lystfiskere er hyklere, vi klapper i hænderne når de kulørte blade disker op med hundredvis af stangfangede Laks fra Østersøen samtidig med at vi hævder at vi personlig ingen trussel udgør.
Vi fisker gladeligt efter fredede Laks i vore åer, længe efter personlig og offentlig kvote er slut, endda med agn, der ikke regnes for specielt skånsomt.
Vi holder fladfiskekonkurrencer fra båd og strand, mens vi smælder på undervandsjagt. 
I odense fjord hvor vi med god grund vil have de stærkt uheldige faststående redskaber væk, hærger vi selv en af de allerstørste flaskehalse, på et tidspunkt hvor fiskene koncentreres lige præcis der.
Vi fisker alle blanke og "let" farvede ørreder, både ved å og strand med største fornøjelse, hvorimod man syntes det er træls når en "rigtigt" farvet fisk landes, forskellen her er jo ens.
Vi fisker stærkt truede Tun mv, i Kroatien................ja man kan blive ved, men at have ondt af at Gofi´s arrangementer tolder på fiskene, det er altså plat, specielt når man kender butikkens indstilling til at medvirke økonomisk og anden måde, som en gestus overfor det der toldes, dybest set kunne butikken som de fleste andre være ligeglade.

Redigeret af Keld P. - 12 Okt 2012 kl. 17:02
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jan123

Tilmeldt:: 12 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 17:10
Griner er i ikke kommet vidre, lad det nu ligge, og så os tænke fremadrettet hvordan tingene skal være, og alt det om snyd det bliver kun til mudderkastning, sket er sket. Jeg syntes det er flot alle de konkurrencer der afholdes rundt i vores lille land, stor kado til firmer alle de frihjælper, håber så man finder en løsning så alle bliver noget nær tilfredse Smile vi ses ved vandet.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 17:13
Citat: Steen Kehler

Citat: nofishtobig

...og synes stadigt ikke er ok at skulle være et forbillede for de nye fiskere og lære dem at det er ok at tage en farvet fisk......OG STORT TILLYKE Thor og har intet imod at du vinder på en farvet fisk men derimod at de kan indvejes og at afholde af konkurrence ikke tænke på nye lystfiskere ser op til disse folk...
...Det giver ingen mening, det som du skriver.
Det er et faktum, at farven på en ørred på denne årstid absolut ikke kan bruges som sorterings grundlag til at fastslå, om hvorvidt en ørred er tæt på at skulle gyde, således kan en helt blank ørred med løse skæl have mere udviklet rogn end en farvet ørred. Så man kan altså med din argumnetation lige så godt udelukke blanke fisk også, hvilket vil betyde, at du jo reelt må mene, at der ikke skal være konkurrencer på havørreder på denne årstid.
Herudover, så er det et uomtvisteligt faktum, at alle ørreder er på et livsstadie, som sigter mod den næste gydning og med din argumentation, så må du jo altså reelt mene, at der overhovedet ikke skal være konkurrencer med ørreder.
 
 
Er sku ved at være træt af at høre på kloge hovder......til at starte med hvorfor er der et godt HØ fiskeri idag......på grund af udsætning og hvad vil der ske når de engang stopper udsætninger og de kloge hovder vil stoppe med at lege gud.........og hvorfor er der udsætninger, dette sker nok fordi der er en flok fiskeliderlige folk der bare ikke kan nyde en dag i naturen uden at skulle have fisk på bordet....så hvad skete der med at passe på naturen....når nej vi er nådet dertil at vi bare kan sætter nogle flere fisk ud.....og i kalder jer lystfiiskere og natur folk haaaa kan ikke anden end grine.....gå dog i en put and take vis i vil have fisk på bordet og lad naturen passe sig selv.....lystfiskerer hygger sig i den kunstige natur med at fange en kunstig HØ fin overskrift til lystfisker magasin for sån er virkeligheden
 
Mvh.
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 17:15
Jeg tager sgu hatten af for GOFI at de donere 20-25 kr per deltager! Clap De kunne lige så godt have stukket pengene lige i lommen og tjent 20-25 kr mere per deltager!! 

Nogen mennesker kan desværre bare ikke få nok, det er direkte sørgeligt at man ikke bare kan glæde sig over en virksomhed som ser ud over sine egne behov og giver til et godt formål!
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jan123

Tilmeldt:: 12 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2012 kl. 10:23
Jeg giver Casper ret, og kom nu til vandet og få noget luftThumbs Up
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres