Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken fluestang til goliath grouper

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken fluestang til goliath grouper
    Sendt: 05 Okt 2012 kl. 23:57
jeg har ingen erfaring med goliath grouper...! men jeg har set forskellige videoer af de der skrummel fisk... og må sige at jeg tror ikke at du har den MINDSTE  chance for at lande en fisk hvis du skulle kroge den...

hvad tænker du ift fluer? der skal vel en temmelig solid flue til før at en fisk i den str. vil værdige den et blik, eller satser du på at kroge en gt og bruge den som levende agn... jeg har bundet fluer til marlin og sailfish, men ingen af dem har været i nærheden af en gt mht str....  dog er det et interessant projekt at binde fluer til...   det skulle vel være noget i stil med en KÆMPE baitfish streamer bundet enten på rør eller på et tandem krogsæt med de største tmc sp600 eller lign forbundet med 200 lbs  rustfri wire....

ift grejvalget kunne du evt kontakte gordon henriksen fra fisk og fri han har fanget de der skrummelfisk...  og er temmelig nifty med en fluestang... (har bla. fanget marlin å flue).

mik
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2012 kl. 00:33
Citat: mikkell

jeg har ingen erfaring med goliath grouper...! men jeg har set forskellige videoer af de der skrummel fisk... og må sige at jeg tror ikke at du har den MINDSTE  chance for at lande en fisk hvis du skulle kroge den...

hvad tænker du ift fluer? der skal vel en temmelig solid flue til før at en fisk i den str. vil værdige den et blik, eller satser du på at kroge en gt og bruge den som levende agn... jeg har bundet fluer til marlin og sailfish, men ingen af dem har været i nærheden af en gt mht str....  dog er det et interessant projekt at binde fluer til...   det skulle vel være noget i stil med en KÆMPE baitfish streamer bundet enten på rør eller på et tandem krogsæt med de største tmc sp600 eller lign forbundet med 200 lbs  rustfri wire....

ift grejvalget kunne du evt kontakte gordon henriksen fra fisk og fri han har fanget de der skrummelfisk...  og er temmelig nifty med en fluestang... (har bla. fanget marlin å flue).

mik
¨
 
Har os fådet et par marlin, mange sailfish og nogle tun på flue, men her er jo en hel anden slags fisk som jo ikke må kommer mere end afstanden til revet fra båden da du jo vil miste den.... jeps er en super skummel fisk må siger første gang den nakket min gt var jeg total forvirret og vidste ikke hvad jeg skulle gøre (panik) men endte med at pege stangen mod fisken og så bare lade den springe mit forfang.....nej vil ikke bruge en levende fisk.....og så er den jo heller ikke fluefanget Wink men tror måske jeg vil købe dem her fra da de er IGFA rigget og har brugt dem før til marlin og tun ....så ved de virker.....men vil da prøve at sende en mail til gordon da han måske har en ide til en stang som kan holde
 
Og vil lige sige da dette skete vidste jeg ikke de var i indonesien så kom som et chock at se den kommer som en trailer mod min gt(havde kun set film om dem og hvor onde de var) men har set mere end 50 nu og må siger der er mange af dem dernede så vis det ikke lykkes første gang er der jo en dag mere imorgen (jeg vil have en på flue)
 
 
 
Tak for hjælpen Mvh.


Redigeret af nofishtobig - 06 Okt 2012 kl. 00:47
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2012 kl. 13:12


Hej Jan

Undskyld jeg først vender tilbage nu. Efter at have set den video du linker til, er jeg nødt til at revidere min opfattelse af det grej du skal bruge.

Hvis det er fisk i den størrelse kan du vist roligt se bort fra mine råd om stængerWink

Umiddelbart ville jeg sammenligne dit "projekt" med at jage spækhuggere med snorkel, maske og håndholdt harpun. Det kan sikkert godt lade sig gøre, men risikoen for at ende som overskrift i en avis (som en tragisk historie) er bestemt til stedeLOL

Spøg til side - at du vil forsøge tager jeg sgu hatten af for, men jeg har ingen anelse om hvad der skal til af stang. Måske 7 fod 15 millimeter stangjern Wink 

I øvrigt ville jeg nok anbefale et solidt stangbælte. Det undrer mig at den fyr fra klippet ikke taler med fistelstemme når han nu ikke ........ LOL

Held og lykke med dit projekt

Tight lines

Lars
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2012 kl. 13:44
Citat: Enken



Hej Jan

Undskyld jeg først vender tilbage nu. Efter at have set den video du linker til, er jeg nødt til at revidere min opfattelse af det grej du skal bruge.
 
Jeps er i den størrelse eller større Confused

Hvis det er fisk i den størrelse kan du vist roligt se bort fra mine råd om stængerWink
 
Har jeg allerede gjordt Tongue
Umiddelbart ville jeg sammenligne dit "projekt" med at jage spækhuggere med snorkel, maske og håndholdt harpun. Det kan sikkert godt lade sig gøre, men risikoen for at ende som overskrift i en avis (som en tragisk historie) er bestemt til stedeLOL
 
Håber jeg ikke skulle gerne på forside af fisk og fri hahahaha Dead er ikke et projekt mere en besætterse/fiske psycose hahaha for mange nu der har sagt jeg ikke kan(så er nødtil at vise dem noget andet Wink)  
Spøg til side - at du vil forsøge tager jeg sgu hatten af for, men jeg har ingen anelse om hvad der skal til af stang. Måske 7 fod 15 millimeter stangjern Wink 
 
Har tænkt det samme men tror ikke IGFA vil godkende det TongueTongueTongue

I øvrigt ville jeg nok anbefale et solidt stangbælte. Det undrer mig at den fyr fra klippet ikke taler med fistelstemme når han nu ikke ........ LOL
 
Niks stang bælte er ikke for rigtige mænd hahaha fisken skal os have en chance ShockedLOLTongue (skal jeg nok til at passe på hvad jeg sige kunne jo være efter alt hvad gjorde mig til mand var væk Dead)

Held og lykke med dit projekt
 
Tak lover at optage mine forsøg skal nok smide nogle link her på siden så i kan få en god griner Ouch

Tight lines

Lars
 
Mvh.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres