Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Randers havn

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Randers havn
    Sendt: 29 Sep 2012 kl. 13:40
Hej

Nu har der været mange emner om Randers havn vil jeg også prøve at fange en aborre der nede, men jeg har ingen ide om hvor man kan fiske. Jeg har aldrig været nede på havnen så det vil være en stor hjælp vis der er en der vil tegne de gode fiskesteder på et kort(google maps) eller sådan noget. Skal man have dagkort der er 13 år?
Hvad er godt at fiske med? Fisker både spin og flue.

Mvh anders
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2012 kl. 14:49
Du skal ikk have nogen dagkort, kun det lovpligtige fisketegn. Men ved ikke helt pga. din alder. Det kan du læse på www.fisketegn.dk 
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2012 kl. 15:47
Citat: ak.gade

Hej

Nu har der været mange emner om Randers havn vil jeg også prøve at fange en aborre der nede, men jeg har ingen ide om hvor man kan fiske. Jeg har aldrig været nede på havnen så det vil være en stor hjælp vis der er en der vil tegne de gode fiskesteder på et kort(google maps) eller sådan noget. Skal man have dagkort der er 13 år?
Hvad er godt at fiske med? Fisker både spin og flue.

Mvh anders


Hej Anders,

Du skal ikke have fiskekort for at fiske der (og heller ikke stats fiskekortet da du er under 18 år).

Visit Randers har udgivet en ganske udmærket brochure for fiskeriet i Gudenåen og Randers Fjord. http://www.visitranders.com/danmark/da-dk/menu/turist/oplevelser/aktiviteter/fiskevande/randersfjord.htm
Du kan også downloade et fint kort fra siden http://www.visitranders.com/NR/rdonlyres/6D5A9DEE-DE6F-4938-9A47-D22A0A126953/0/LystfiskeriGuden%C3%A5enlow.pdf

Der er fint fiskeri overalt i området og der findes mange fine små både- og gangbroer du kan fiske fra. Populære steder er Nordhavnen og Tronholmen.

Knæk & Bræk



Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 05:48
Fiskeriet er rigtig godt dernede lige pt.

MEN
hvis der er meget vind dernede er aborrene umulige at få på krogen. Hvertfald efter alle de gange hvor jeg har stået dernede.
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 14:56
Okay lyder godt men er der ikke nogle der kan vis "præcis" hvor der er godt

Hvad er godt at fiske med der??
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 15:19
Fra DLG bygningen og ned i enden af havnebassinet er det rigtig fint lige pt. Jigs og spinnere. Har selv haft rigtig godt fiskeri med en lilla jig. Ved egentlig ikke hvorfor Smile
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 15:30
Citat: ak.gade

Okay lyder godt men er der ikke nogle der kan vis "præcis" hvor der er godt

Hvad er godt at fiske med der??


Sådan set over det hele men vigtigst er nok vandstanden.
Fisk en time før, under og efter vandet stiger. Det vil sige når det begynder at blive højvandet.

Find korten via linket nedenunder og fisk når stregen går over den røde vandrette streg indtil den topper.

Du kan følge vandstand og tider på Randers Havns side:
http://www.randershavn.dk/index.php?afd=1&side=85


Redigeret af finnjensen - 01 Okt 2012 kl. 15:32
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum