Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LOOP Evotec HD vs OPTI Megaloop

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: LOOP Evotec HD vs OPTI Megaloop
    Sendt: 23 Sep 2012 kl. 08:54
Hej allesammen,
 
Jeg skal have et nyt hjul til min 14'  stang, og jeg har kigget lidt på Loop hjulene. Jeg er dog lidt itvivl om fordele/ulemper ved Loops G4 Evotec contra Opti Megaloop hjulet. Vægt- og kapacitetsmæssigt ser de begge fornuftige ud ift mine ønsker, men hvori ligger den egentlige forskel i deres bremsesystemer ? Hvad får man for de 8-900 kr man betaler mere for et OPTI hjul ?
Jeg har ikke selv nogen erfaringer med Loop hjul, og jeg synes ikke at man får et fyldestgørende svar når man står med hjulene i hånden, så jeg søger folk der har praktiske erfaringer med de to hjul, både gode og dårlige og både mht bremser og andre ting.
Alle erfaringer modtages med tak.
Mvh Klaus
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 11:30
WinkUdover Megaloop bruger jeg gerne Runner og Speedrunner - for mig noget af det allerbedste der er nogensinde er lavet af fluehjul,fantastisk højspolehjul med en centeraksel der kraftig nok til de allerstørste fisk uden for landets grænser!  fordelen ved højspolehjul er bla at du hurtig har kørt linen ind,bremsen er fantastisk præsis og lækker - rart at kune stille den som man ønsker,uden den bliver for løs!! udover der for mig kun er fordele,syntes jeg hjulene er smukke, rare at arbejde med under fiskeri.Men generalt tror jeg du skal gøre op med dig selv om du er til traditionel el højspolehjul - begge hjul er meget stærke,nok mere hvad du er til,for at kunne blive tilfreds i almindelighed - Besøg din Loopforhandler og skru låget af til centeraksel,sæt dem på en stang og du fornemmer nok hvad du bedst kan med !
mvh Heine

     
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 12:37
Hej Heine,
 
Jeg er med på fordelene ved højspole, jeg har selv bla Sage 6080 og 3600D, det er lidt mere specifikt forskellene på de to omtalte hjul jeg søger, og meget gerne praktiske eraringer fremfor specifikationer (dem kan jeg jo selv læse på deres hjemmeside Wink).
Som jeg læser det, så er både Megalopp og Evotec jo ægte højspolehjul med hhv 68 og 70 mm spoler.
Min pointe er, at hos en forhandler kan det være svært at høre om små skavanker som feks en spole der løber så let at den ruller line ind under kast, et evt lille slip imellem spole og ramme, en bremse der afgiver line i ryk osv... Det er disse ting som oplevelser/erfaringer med hjulet fra medfiskere kan give mig Smile.
Jeg er dog glad for at høre at du synes om hjulet, hvor meget line vurderer du at Megaloop kan rumme, feks 150-175 meter 30 lbs bagline + 0,034 skydeline + #10 intermediate skydehoved ?
 
Mvh Klaus
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 12:24
Hey igen Klaus
Jeg forstår helt dine bekymringer,jeg har selv kørt i "Fiat" og dermed også oplevet de "småproblemer" du nævner som eksempler,men her snakker vi om "Audi"og jeg kan garenter jeg fisker en hel del og har kun oplevet glæden og et problemfrit hjul i de forskellige modeller - om det så er det mindste Loop Runner du vælger er laksefisk ingen problem,dem klare Loop som en leg,så gør det jo intet at hjulet er dejligt at se på,så jeg vil sige de "børnesygdomme"har jeg endnu IKKE oplevet hos Loophjul.
BREMSEN er helt den samme og jeg har aldrig prøvet en bedre - ALDRIG - den er unik i min verden.
og jeg mener det står ret tydeligt her hvad hjulene rummer,dog skal man altid trække lidt fra til skydehoved i forhold til WF , da det oftes fylder lidt mere.
og
så kan du Google yd til meter.
Spolen er formet som en stor Y-form på Megaloop,hvilket er genialt,men begge hjul er skønheder - superhjul der bare dur.
 
 
Mvh Heine Fausing
 
 
 
 

     
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres