Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Videoer, fisk og lys

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Videoer, fisk og lys
    Sendt: 22 Sep 2012 kl. 17:37
For det første kan han jo bare skyde ! Hvis han tør...... Jeg ligger af og til også derude med en 12/76 så kan vi jo starte en krig, og se om han kan nå at lade så hurtigt som jeg :-)>

For det andet, han skal være markeret, og han skal orientere sig, det er ikke andre der skal vige når han kommer strygende langs strande :-)>

Og jo det er vores fisk, alle borgere i samfundet ejer vandet, dermed også indholdet.

Det er meget bedre, dykkerne holder sig til skibsklokker, kompas, kanoner og hvad havene omkring os gemmer på, så fanger du fisken på flue og andre ting, som vi andre.
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 17:40
Jan Paulsen
 
 
Saxet fra indlæg længere oppe i tråden;
 
"Bare fordi man ser 10 ørred på en tur behøver man jo ikke skyde dem alle sammen, sagt af manden der i nat lod følgende havørreder bliver i havet: 2 stk 6 kg, 1 stk 5 kg, 2 stk 4 kg, 4 stk 3 kg og et par små. Jeg var ude efter den helt store og skulle ikke bruge alle de andre fisks kød til mad så de svømmede videre efter jeg havde nyd SYNET af dem...."
Når du så har læst ovenstående så tag lige og gennemse de videoer, der er linket til længere oppe i tråden....
 
Hvis det virkeligt var rigtigt, at 1000 timers natfiskeri kun gav mulighed for kontakt med ganske få havørreder - så havde denne tråd nok ikke udviklet sig så meget vel?
 
Jeg har aldrig selv dykket, men jeg vil alligevel vove pelsen med at postulere, at UV natfiskeriet med lys afhænger rigtigt meget af hvilken plads man vælger.
 
 
/Jan
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 17:49
Jan Poulsen vi genopfrisker også lige med denne fantastiske reklame video.

http://www.youtube.com/watch?v=1D3El0mutoE&feature=youtube_gdata_player
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 17:50
Citat: Steen Kehler

Citat: nofishtobig

...jeg er dykker instrutør og har været det i 17 år nu....og nej har ikke uv fisket før men har brugt mere end 4000 timer under vandet Hvor af de ca. 1000 er under natdyk og er flue fisker så kommer ikke med dette er her indlæg er for at beskytte min ejen interesse......men er mere en opvågning til disse folk der kan side og snakke om noget de ikke ved en skid om.......HØ er ydest sky fisk nat som dag......og sovende fisk hvor har i det fra ??? har under mine mange natdyk som jeg har sagt før (men ingen der høre efter) set 3 HØ som opfører sig som på videoen og det er ud af mere end 1000 HØ som er set.....og de sidste har altid stukket halen mellem benene og været yderst sky ? så håber alle de folk der sider her inde og er pisse kloge ville hoppe en tur i en våddragt og en tur i vandet.....og gerne tage et video camera med og vise med alle de HØ de kan fange så nemt.....så kan vi snakke bagefter......må sku sige nogle gange virker det ikke som et fiske forum dette her, men mere en hønsegård Ouch
 
Mvh.
Tja!, jeg havde min første uv-jagt for mere end 30 år siden og min erfaring siger, at hvis man dykker de rigtige steder xxxx og på den rigtige årstid (august -september), så vil man nu ofte kunne observere mere end 3 "sovende" havørreder på een times natdyk.
 
- Efter min overbevisning så burde rekreativ uv-jagt efter fladfisk kun være tilladt med hænderne og rundfiskejagt med harpun burde kun være tilladt på ikke "sovende" fisk ---> det hedder jo netop uv-jagt fordi, at der kræves et vist niveau af færdigheder og at der er et vist niveau af udfordring ved fiskeriet... og ikke uv-madindsamling.
 
Det er muligt men er vel det samme som vores å fiskeri når fiskene trække op for at gyde.......er det jo os lidt nemmere at få dem.......så hvad med at alle å fiskere kun fisker uden for gyder perioden ????? men sån vil det jo aldrig blive efter din menig er hvad du gør jo perfect.....eller hvad med at vi lod krogen/stangen blive hjemme og bare sad og kikkerde på vandet......der vil jo altid være en periode hvor nådet fiskeri er nemmere og sån er det jo med bulefiskeri, fiskeri efter sild makral osv. er jo ikke meget sport i at smide krogen ud i en stime og så bare rykke til....ja vi kunne jo blive ved.......for mig virker det bare som om i har ondt i røven over der er andre der for fisk og i skal dele "jeres" pladser ??? og ja ville jo være fint med stop på sovene fisk......men er jo nok ikke nemt at skyde en fisk der fare igennem vandet så meget ved uv fiskeri drejer sig jo om hvor dygtig du er til at liste dig ind på fisken....og hvor komme dette udtryk fra sovende fisk ????
 
Mvh.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 18:19
[QUOTE=jhh]Jan Poulsen vi genopfrisker også lige med denne fantastiske reklame video.

http://www.youtube.com/watch?v=1D3El0mutoE&feature=youtube_gdata_player[/QUOTE]
 
Hvor mange video vil du have jeg skal finde med normale lystfiskerer der bare smide deres fisk på kajen og div. andet svineri......så skal det os forbydes at fiske med stang fordi der er nogle der ikke kan finde ud af det......har os set en del ta nedfald og div. undermåler......så kom med et bud på hvad der skal gøre ved det skal alt fiskeri med stang så forbydes ? sorry men virker som en storm i et glas vand
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 18:24
Citat: nofishtobig

 
Det er muligt men er vel det samme som vores å fiskeri når fiskene trække op for at gyde.......er det jo os lidt nemmere at få dem.......så hvad med at alle å fiskere kun fisker uden for gyder perioden ????? men sån vil det jo aldrig blive efter din menig er hvad du gør jo perfect.....eller hvad med at vi lod krogen/stangen blive hjemme og bare sad og kikkerde på vandet... for mig virker det bare som om i har ondt i røven over der er andre der for fisk og i skal dele "jeres" pladser ??? og ja ville jo være fint med stop på sovene fisk......men er jo nok ikke nemt at skyde en fisk der fare igennem vandet så meget ved uv fiskeri drejer sig jo om hvor dygtig du er til at liste dig ind på fisken....og hvor komme dette udtryk fra sovende fisk ????
 
Mvh.
Med hensyn til å-fiskeri, så er det nu betydeligt sværrere at fange en havørred i åen end det er på kysten eller fra båd,,, men der er jo netop også fredning i åerne i gydeperioden, så hvis du dermed mener, at der fint kunne indføres en tilsvarende fredning af havørreder ved uv-jagt om natten i den periode af året, hvor de er nemme at fange da de ofte "sover" eksempelvis perioden 16/7 - 15/9, så lyder det da som en rigtig go ide. 
- Jeg har på ingen måde ondt i røven over, at der er andre, som får fisk (jeg fanger rigeligt som lystfisker), der hvor jeg vil hen, det er, at uv-jægere bør have en højere standard vedr. deres fiskeri og slet ikke hører hjemme sammen med de tyndarmedes madindsamlende garn.
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 18:29
Det er ikke lystfiskere Jan, det er den som skider fiskeben, fordi de tager dem så små man er nødt til at æde hele dyret.
Du kan sikkert heller ikke finde en af dem med statstegnet i orden osv.
 
Nu handler tråden her jo om PARALYS, sendt af en person med en armbryst som anvendes til ar harpunere mine havørreder med Tongue
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 18:35
Citat: Steen Kehler

Citat: nofishtobig

 
Det er muligt men er vel det samme som vores å fiskeri når fiskene trække op for at gyde.......er det jo os lidt nemmere at få dem.......så hvad med at alle å fiskere kun fisker uden for gyder perioden ????? men sån vil det jo aldrig blive efter din menig er hvad du gør jo perfect.....eller hvad med at vi lod krogen/stangen blive hjemme og bare sad og kikkerde på vandet... for mig virker det bare som om i har ondt i røven over der er andre der for fisk og i skal dele "jeres" pladser ??? og ja ville jo være fint med stop på sovene fisk......men er jo nok ikke nemt at skyde en fisk der fare igennem vandet så meget ved uv fiskeri drejer sig jo om hvor dygtig du er til at liste dig ind på fisken....og hvor komme dette udtryk fra sovende fisk ????
 
Mvh.
Med hensyn til å-fiskeri, så er det nu betydeligt sværrere at fange en havørred i åen end det er på kysten eller fra båd,,, men der er jo netop også fredning i åerne i gydeperioden, så hvis du dermed mener, at der fint kunne indføres en tilsvarende fredning af havørreder ved uv-jagt om natten i den periode af året, hvor de er nemme at fange da de ofte "sover" eksempelvis perioden 16/7 - 15/9, så lyder det da som en rigtig go ide. 
- Jeg har på ingen måde ondt i røven over, at der er andre, som får fisk (jeg fanger rigeligt som lystfisker), der hvor jeg vil hen, det er, at uv-jægere bør have en højere standard vedr. deres fiskeri og slet ikke hører hjemme sammen med de tyndarmedes madindsamlende garn.


Nu er havørrederne altså også fredet på kysten i gydeperioden. Det er kun blankfisk, der må hjemtages. At man ikke fisker på dem i åerne i den periode er i princippet ligegyldigt, men en farvet fisk må ikke hjemtages fra saltvand i fredningsperioden.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 18:38
Citat: Steen Kehler

Citat: nofishtobig

 
Det er muligt men er vel det samme som vores å fiskeri når fiskene trække op for at gyde.......er det jo os lidt nemmere at få dem.......så hvad med at alle å fiskere kun fisker uden for gyder perioden ????? men sån vil det jo aldrig blive efter din menig er hvad du gør jo perfect.....eller hvad med at vi lod krogen/stangen blive hjemme og bare sad og kikkerde på vandet... for mig virker det bare som om i har ondt i røven over der er andre der for fisk og i skal dele "jeres" pladser ??? og ja ville jo være fint med stop på sovene fisk......men er jo nok ikke nemt at skyde en fisk der fare igennem vandet så meget ved uv fiskeri drejer sig jo om hvor dygtig du er til at liste dig ind på fisken....og hvor komme dette udtryk fra sovende fisk ????
 
Mvh.
Med hensyn til å-fiskeri, så er det nu betydeligt sværrere at fange en havørred i åen end det er på kysten eller fra båd,,, men der er jo netop også fredning i åerne i gydeperioden, så hvis du dermed mener, at der fint kunne indføres en tilsvarende fredning af havørreder ved uv-jagt om natten i den periode af året, hvor de er nemme at fange da de ofte "sover" eksempelvis perioden 16/7 - 15/9, så lyder det da som en rigtig go ide. 
- Jeg har på ingen måde ondt i røven over, at der er andre, som får fisk (jeg fanger rigeligt som lystfisker), der hvor jeg vil hen, det er, at uv-jægere bør have en højere standard vedr. deres fiskeri og slet ikke hører hjemme sammen med de tyndarmedes madindsamlende garn.
 
Så det er ikke uetisk at fange en fisk der er på vej op for at gyde ??? men en ting må jeg gi dig.....lad os ta fat hvor det betyder noget garn fiskeri travler langline dynamit gift fiskeri osv.og så kan vi jo sider og diskutere disse "små" problemer bagefter som aldrig ville kunne gøre et indryg i bestanden Clap
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 18:38
Citat: jhh

Det er ikke lystfiskere Jan, det er den som skider fiskeben, fordi de tager dem så små man er nødt til at æde hele dyret.
Du kan sikkert heller ikke finde en af dem med statstegnet i orden osv.
 
Nu handler tråden her jo om PARALYS, sendt af en person med en armbryst som anvendes til ar harpunere mine havørreder med Tongue


Endnu et intetsigende og hjernedødt TROLL indlæg fra dig.

Måske du skal hoppe en tur ned på kajkanten i havnene i sildesæsonen eller når der er hornfisk og se når fiskerikontrollen kommer....uha hvor der sommetider ligger mange ejerløse stænger langs kajen, så mon ikke du finder en del lystfiskere uden fisketegnet....... Forstår ikke man snyder med dette, men hvert eneste år kan der tages mange fiskere som ikke har tegnet når sildene mm dukker op.
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 19:00
Jan det er jo det emnet her drejer sig om, PARALYS og net der er så fyldte at mændene i spandex dragterne dårligt kan slæbe sig på land, som igen ender i fyldte frysere, som tøes op, behandles måske, ædes af mændene i spandex udstyret.
Og så ender det jo unægteligt ud i at de skal på toilet en gang imellem, her skider de så hele fiskeben. Cool
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 20:46
Citat: nofishtobig

 
Så det er ikke uetisk at fange en fisk der er på vej op for at gyde ??? men en ting må jeg gi dig.....lad os ta fat hvor det betyder noget garn fiskeri travler langline dynamit gift fiskeri osv.og så kan vi jo sider og diskutere disse "små" problemer bagefter som aldrig ville kunne gøre et indryg i bestanden Clap
Det er absolut ikke uetisk at fange en fisk på gydevandring - altså livet for en fisk handler nu engang om at føre arten videre, så på den måde er en fisk altid på et stadie, hvor den sigter mod den næste gydning, medmindre den er under gydning.
 
Der hvor lystfiskeri og uv-jagt burde adskille sig fra de tyndarmede og erhvervsbanditternes fiskeri, det er jo netop det rekreative element, hvor udøveren netop opnår mere end bare mad ved fiskeriet.
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 20:50
Citat: Steen Kehler

Citat: nofishtobig

 
Så det er ikke uetisk at fange en fisk der er på vej op for at gyde ??? men en ting må jeg gi dig.....lad os ta fat hvor det betyder noget garn fiskeri travler langline dynamit gift fiskeri osv.og så kan vi jo sider og diskutere disse "små" problemer bagefter som aldrig ville kunne gøre et indryg i bestanden Clap
Det er absolut ikke uetisk at fange en fisk på gydevandring - altså livet for en fisk handler nu engang om at føre arten videre, så på den måde er en fisk altid på et stadie, hvor den sigter mod den næste gydning, medmindre den er under gydning.
 
Der hvor lystfiskeri og uv-jagt burde adskille sig fra de tyndarmede og erhvervsbanditternes fiskeri, det er jo netop det rekreative element, hvor udøveren netop opnår mere end bare mad ved fiskeriet.


Enig, og mon ikke også at UV fiskerne gør det af andre årsager end alene for madens skyld. hvis det kun var for at fange en masse fisk,  så ville det være langt nemmere for dem at blive fritidsfiskere med garn, så de gør det nok også fordi det er spændende og en hobby på samme måde som de fleste af os lystfiskere har det med lystfiskeriet.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 23:48
Citat: Skall

Hej Michael
Ualmindeligt uintelligent reklamefremstød for Loop.......ClapDead

Jeg tror ikke at michael helt overskuer, at det langt fra er sikkert, at LOOP ønsker at blive kædet sammen med en person, som støtter UV-jagt med kunstigt lys om natten. Jeg kan i for mit eget vedkommende sige, at jeg ikke vil købe flere af LOOP's produkter, hvis det er LOOP's politik, at de bakker om michaels synspunkter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 23 Sep 2012 kl. 00:29
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 23:51
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Skall

Hej Michael
Ualmindeligt uintelligent reklamefremstød for Loop.......ClapDead

Jeg tror ikke at michael helt verskuer, at det langt fra er sikkert, at LOOP ønsker at blive kædet sammen med en person, som støtter UV-jagt med kunstigt lys om natten. Jeg kan i for mit eget vedkommende sige, at jeg ikke vil købe flere af LOOP's produkter, hvis det er LOOP's politik, at de bakker om michaels synspunkter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Hvor er du langt ude......man får helt ondt af dig. Sølle sølle mand........og i øvrigt en ægte selvtægtsmand.........lovbryder kan vi også kalde dig uanset intentionerne. Hvad jeg hentyder til må du jo spekulere på, men det har garanteret noget med fisk at gøre.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 00:00
Citat: tackler

Citat: Niels Riis Ebbesen

skrev bl.a.:
Det er i øvrigt ikke spor anderledes end jægerne oppe på landjorden, de må også kun jage fra solopgang til solnedgang.
Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Jagtloven siger nu:
"Jagt må kun finde sted i tiden mellem solopgang og solnedgang. Ænder og gæs må dog jages i tiden fra 1 1/2 time før solopgang til 1 1/2 time efter solnedgang." Ouch

Ja, der er en undtagelse for to arter, som må skydes i skumringen og morgengryet, for alle andre arter gælder reglen fra solopgang til solnedgang, og du kan ikke finde nogen steder i jagtloven, hvor det er tilladt at anvende kunstigt lys, til at blænde byttet med.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 00:12
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: tackler

[QUOTE=Niels Riis Ebbesen] skrev bl.a.:
Det er i øvrigt ikke spor anderledes end jægerne oppe på landjorden, de må også kun jage fra solopgang til solnedgang.
Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Jagtloven siger nu:
"Jagt må kun finde sted i tiden mellem solopgang og solnedgang. Ænder og gæs må dog jages i tiden fra 1 1/2 time før solopgang til 1 1/2 time efter solnedgang." Ouch

Ja, der er en undtagelse for to arter, som må skydes i skumringen og morgengryet, for alle andre arter gælder reglen fra solopgang til solnedgang, og du kan ikke finde nogen steder i jagtloven, hvor det er tilladt at anvende kunstigt lys, til at blænde byttet med.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Hvis du er så go går du vel rund med en magafon og advarer dyret før du skyder så det ikke bare står stille og fuldstændig uvidenene om at det skal dø er det ikke for nemt.....hvad med en lov der gjorde alle på jagt skulle have en kobjælde på så det stakkels dyr hade en chance for at løbe ??? men nej lad os sende nogle hunde ind og jage dyrene ud til os så vi kan stå stille og vente mens vi drikker vores snaps haha NRE. skulle der være sport i det ?????
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 00:24
Citat: gumbas

Endnu et intetsigende og hjernedødt TROLL indlæg fra dig.

Måske du skal hoppe en tur ned på kajkanten i havnene i sildesæsonen eller når der er hornfisk og se når fiskerikontrollen kommer....uha hvor der sommetider ligger mange ejerløse stænger langs kajen, så mon ikke du finder en del lystfiskere uden fisketegnet....... Forstår ikke man snyder med dette, men hvert eneste år kan der tages mange fiskere som ikke har tegnet når sildene mm dukker op.

Hej gumbas, du kan jo også godt finde ud af at troll'e med dumme argumenter.

Du mener forhåbentlig ikke, at alle der ejer en cykel er cykelryttere, på samme måde så er alle dem der ejer en fiskestang heller ikke lystfiskere. 

Nu om stunder er det desværre sådan, at discount supermarkederne tit sælger fiskegrej, og  ved sådanne lejligheder kan folk ofte købe et helt fiskesæt til 148,- kr. og der står ikke et ord på pakken om, at de skal huske at købe et fisketegn, der er dyrere end fiskesættet.

Derfor vil jeg tillade mig at mene, at er det helt rimeligt, at vi kun rubrikserer virkelig aktive stangfiskere, der er medlem af en lystfiskerklub, som rigtige lystfiskere, alle de andre er blot stangfiskere. Og blandt de rigtige lystfiskere får du meget svært ved at finde folk, som ikke har løst fisketegn, og som ikke overholder de love og regler som gælder for lystfiskeri.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 23 Sep 2012 kl. 00:26
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 00:31
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Skall

Hej Michael
Ualmindeligt uintelligent reklamefremstød for Loop.......ClapDead

Jeg tror ikke at michael helt verskuer, at det langt fra er sikkert, at LOOP ønsker at blive kædet sammen med en person, som støtter UV-jagt med kunstigt lys om natten. Jeg kan i for mit eget vedkommende sige, at jeg ikke vil købe flere af LOOP's produkter, hvis det er LOOP's politik, at de bakker om michaels synspunkter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


NRE, jeg ser ingen steder at du anvender LOOP grej, vi fremstiller ikke spinnegrej, eller gaf.
Jeg skal gøre opmærksom på at jeg er selvstændig AGENT for LOOP her i landet, og tiltaler dig som privatperson her på dette fora, hverken jeg eller LOOP har nogen specielt forhold til om du ønsker at købe vore produkter i fremtiden, set på baggrund af din fremturen herinde.
Ligesom jeg heller ikke regner med at det firma du evt. arbejder for, interesserer sig for hvad kan finde på at ytre dig om her i dette foraDead
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 00:45
Citat: Michael Ladefoged

Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Skall

Hej Michael
Ualmindeligt uintelligent reklamefremstød for Loop.......ClapDead

Jeg tror ikke at michael helt verskuer, at det langt fra er sikkert, at LOOP ønsker at blive kædet sammen med en person, som støtter UV-jagt med kunstigt lys om natten. Jeg kan i for mit eget vedkommende sige, at jeg ikke vil købe flere af LOOP's produkter, hvis det er LOOP's politik, at de bakker om michaels synspunkter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


NRE, jeg ser ingen steder at du anvender LOOP grej, vi fremstiller ikke spinnegrej, eller gaf.
Jeg skal gøre opmærksom på at jeg er selvstændig AGENT for LOOP her i landet, og tiltaler dig som privatperson her på dette fora, hverken jeg eller LOOP har nogen specielt forhold til om du ønsker at købe vore produkter i fremtiden, set på baggrund af din fremturen herinde.
Ligesom jeg heller ikke regner med at det firma du evt. arbejder for, interesserer sig for hvad kan finde på at ytre dig om her i dette foraDead
 
Hvad sker der for børnehaven......og gå hen og snakke om mandens job/virsomhed på grund af delte meninger i et fiske forum som manden tar som privat person.....har jo intet med LOOP at gøre og LOOP fisker jo ligeså så godt som altid ligemeget hans holdning......så er lidt lamt hvad du sige....og håber en dag folk vil prøve at opføre sig som voksne og ikke små pattebørn her inde.....men måske deres måde at regere når de ikke har flere svar muligheder og ikke kan agumenterer for deres påstande Confused 
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 00:55
NRE, Du er webmaster for Steen Ulnits og hans hjemmeside, at du har dine holdninger, hvor vandvittige de end kan være,  kan man vel ikke tillægge Steen Ulnits ellers hans virke ?

Synes ikke det er rimligt, at du sådan prøver at stoppe en debatør ved at angribe hans levebrød. Det er altså ikke i orden og det maner bestemt ikke til respekt !

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 05:57
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: gumbas

Endnu et intetsigende og hjernedødt TROLL indlæg fra dig.

Måske du skal hoppe en tur ned på kajkanten i havnene i sildesæsonen eller når der er hornfisk og se når fiskerikontrollen kommer....uha hvor der sommetider ligger mange ejerløse stænger langs kajen, så mon ikke du finder en del lystfiskere uden fisketegnet....... Forstår ikke man snyder med dette, men hvert eneste år kan der tages mange fiskere som ikke har tegnet når sildene mm dukker op.

Hej gumbas, du kan jo også godt finde ud af at troll'e med dumme argumenter.

Du mener forhåbentlig ikke, at alle der ejer en cykel er cykelryttere, på samme måde så er alle dem der ejer en fiskestang heller ikke lystfiskere. 

Nu om stunder er det desværre sådan, at discount supermarkederne tit sælger fiskegrej, og  ved sådanne lejligheder kan folk ofte købe et helt fiskesæt til 148,- kr. og der står ikke et ord på pakken om, at de skal huske at købe et fisketegn, der er dyrere end fiskesættet.

Derfor vil jeg tillade mig at mene, at er det helt rimeligt, at vi kun rubrikserer virkelig aktive stangfiskere, der er medlem af en lystfiskerklub, som rigtige lystfiskere, alle de andre er blot stangfiskere. Og blandt de rigtige lystfiskere får du meget svært ved at finde folk, som ikke har løst fisketegn, og som ikke overholder de love og regler som gælder for lystfiskeri.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Du må mene hvad du vil, men din sammenligning er elendig. Har du en cykel du bruger så er du sørme cyklist, man kan så bruge cyklen i højere eller lavere grad. Det samme gælder fiskeriet. nogle fisker kun i specielle sæsoner efter bla sild/hornfisk, men de er da dælme stadig lystfiskere. At vi så er nogle mere ivrige lystfiskere, det ændrer da ikke ved, at en lystfisker er en, der står og fisker efter fisk med stang og snøre.  Så kan du lave alle de grupperinger du vil, men den overordnede betegnelse er stadig den samme.

Lystfiskeri
Lystfiskeri (eller sportsfiskeri) er ikke-erhvervsmæssigt fiskeri, typisk med stang, hjul og line, dykkere dog med spydharpun eller net, med rekreative formål. I nogle tilfælde genudsættes fangne fisk straks, efter fotografering, vejning eller generel beundring. Lokale lystfiskerforeninger og klubber kan være medlem af Danmarks Sportsfiskerforbund. På Skov og Naturstyrelsens hjemmeside findes der lister over frit tilgængelige fiskevande i lokalområdet. Udover evt. lokalt fisketegn kræves der et statsligt fisketegn ved lystfiskeri, som kan købes på bla. posthuse. Læs flere Regler på http://www.skovognatur.dk/Ud/Aktivitet/Lystfiskeri/


Mht min hentydning, så har jeg et spørgsmål, da du jo er utrolig hellig i forhold til alle andre....er du officiel statsfiskerikontrol....her mener jeg ansat af fiskerikontrollen til at udøve kontrol ved vandene? Hvis ikke, så er du stadig uanset intentionerne en selvtægtsmand og en lovbryder.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 00:41
Citat: niels åge skovbo

NRE, Du er webmaster for Steen Ulnits og hans hjemmeside, at du har dine holdninger, hvor vandvittige de end kan være,  kan man vel ikke tillægge Steen Ulnits ellers hans virke ?

Synes ikke det er rimligt, at du sådan prøver at stoppe en debatør ved at angribe hans levebrød. Det er altså ikke i orden og det maner bestemt ikke til respekt !

Jeg forsøger ikke at stoppe Michael eller andre debattører, men Michael reklamerer for en hjemmeside i alle hans indlæg, og på den kan man læse, at han har et nært samarbejde med LOOP, og derfor er mit udspil ikke spor urimeligt, det er i øvrigt helt analogt med, at der er rigtig mange danskere, som har tilkendegivet, at de vil boykotte TIVOLI, efter at det er kommet frem, at de har indledt et reklame-samarbejde med Copenhagen Fur.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 01:04
Citat: gumbas

Mht min hentydning, så har jeg et spørgsmål, da du jo er utrolig hellig i forhold til alle andre....er du officiel statsfiskerikontrol....her mener jeg ansat af fiskerikontrollen til at udøve kontrol ved vandene? Hvis ikke, så er du stadig uanset intentionerne en selvtægtsmand og en lovbryder. 

Jeg ved godt, at du hentyder til de billeder, hvor vi optager et ulovligt garn i Bastrup sø.

Nu forholder det sig sådan, at fiskeretten i Bastrup Sø er lejet af Fiskeringen, Fiskeringen har så viderudlejet en bådplads med fiskeret til SU, så ud over Fiskeringens medlemmer, så er det kun medlemmer af SU som må fiske i søen, og i begge foreningers vilkår for fiskeri i søen, der står der klart og tydeligt, at der ikke må anvendes selvfiskende redskaber.

Historien er den er den enkle, at vi fangede det skjulte bundgarn da vi dørgede efter gedder, og garnet fulgte selv med op, da vi halede vores woblere ind, og vi ville jo også ha' begået en ulovlighed, hvis vi havde sat garnet tilbage i søen.

Over mobiltelefonen kontaktede vi det bestyrelsesmedlem fra Fiskeringen, som var ansvarlig for Bastrup Sø, og sammen med ham besluttede vi, at vi ikke skulle smide garnet tilbage i søen, og at vi i stedet skulle indlevere det hos Frederikssund Politi.

Som sagt gjort, på hjemturen kørte vi forbi Frederikssund Politi og meldte os selv, og ville overdrage dem beviset for, at vi havde optaget et ulovligt garn i Bastrup Sø, men politiet ville hverken modtage garnet eller vores anmeldelse, så vi måtte selv kylle det i skraldesækken.

Jeg kan i øvrigt oplyse, at der sad 4 meget store aborrer i garnet, de blev alle befriet og genudsat, og at jeg ikke skammer mig over at ha' begået selvtægt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 01:21
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: gumbas

Mht min hentydning, så har jeg et spørgsmål, da du jo er utrolig hellig i forhold til alle andre....er du officiel statsfiskerikontrol....her mener jeg ansat af fiskerikontrollen til at udøve kontrol ved vandene? Hvis ikke, så er du stadig uanset intentionerne en selvtægtsmand og en lovbryder. 

Jeg ved godt, at du hentyder til de billeder, hvor vi optager et ulovligt garn i Bastrup sø.

Nu forholder det sig sådan, at fiskeretten i Bastrup Sø er lejet af Fiskeringen, Fiskeringen har så viderudlejet en bådplads med fiskeret til SU, så ud over Fiskeringens medlemmer, så er det kun medlemmer af SU som må fiske i søen, og i begge foreningers vilkår for fiskeri i søen, der står der klart og tydeligt, at der ikke må anvendes selvfiskende redskaber.

Historien er den er den enkle, at vi fangede det skjulte bundgarn da vi dørgede efter gedder, og garnet fulgte selv med op, da vi halede vores woblere ind, og vi ville jo også ha' begået en ulovlighed, hvis vi havde sat garnet tilbage i søen.

Over mobiltelefonen kontaktede vi det bestyrelsesmedlem fra Fiskeringen, som var ansvarlig for Bastrup Sø, og sammen med ham besluttede vi, at vi ikke skulle smide garnet tilbage i søen, og at vi i stedet skulle indlevere det hos Frederikssund Politi.

Som sagt gjort, på hjemturen kørte vi forbi Frederikssund Politi og meldte os selv, og ville overdrage dem beviset for, at vi havde optaget et ulovligt garn i Bastrup Sø, men politiet ville hverken modtage garnet eller vores anmeldelse, så vi måtte selv kylle det i skraldesækken.

Jeg kan i øvrigt oplyse, at der sad 4 meget store aborrer i garnet, de blev alle befriet og genudsat, og at jeg ikke skammer mig over at ha' begået selvtægt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Dette synes jeg så er orden og er helt fint med mig træk lorte op og smid det ud og dette er jo privat sø så kan ikke se hvad problemet er.......er vi så os kommer der til at jeg er selvtægts mand da jeg flere gange ved gudenåen gådet over til en flok polakker og bedt dem smide deres undermåler ud igen...da de havde aborre på sølle 10-15 som de ville ta med hjem ? og har da os flere gange gjordt det hvor de har været ved at ta HØ under målet ?
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 07:33
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: niels åge skovbo

NRE, Du er webmaster for Steen Ulnits og hans hjemmeside, at du har dine holdninger, hvor vandvittige de end kan være,  kan man vel ikke tillægge Steen Ulnits ellers hans virke ?

Synes ikke det er rimligt, at du sådan prøver at stoppe en debatør ved at angribe hans levebrød. Det er altså ikke i orden og det maner bestemt ikke til respekt !

Jeg forsøger ikke at stoppe Michael eller andre debattører, men Michael reklamerer for en hjemmeside i alle hans indlæg, og på den kan man læse, at han har et nært samarbejde med LOOP, og derfor er mit udspil ikke spor urimeligt, det er i øvrigt helt analogt med, at der er rigtig mange danskere, som har tilkendegivet, at de vil boykotte TIVOLI, efter at det er kommet frem, at de har indledt et reklame-samarbejde med Copenhagen Fur.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


NRE din skævbenede karusselhest, det går stadig rundt i ring for dig, kan jeg læseLOLClap. Sådan lige med en lille afstikker til USA med et ikke underbygget postulat fra din side (som sædvanlig).
Og så får TIVOLI minsanten også en på "pelsfrakken".

Skal du så have hjælp til ikke at gå med pels mereDead

Men tusinde tusinde tak, for at du reklamerer for mit eget private site, DET er noget der hjælper på besøgsantallet på min hjemmeside kan jeg seBig smile Det er jeg meget glad forBig smileBig smile så endnu engang tusinde takTongue

Mit/Loop´s forhold til dig som kunde har jeg tidligere besvaret!!
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 07:54
Michael Ladefoged, Niels Åge
 
 
 
Min Poiente var ligesom, at når man repræsenterer en virksomhed der sælger deres produkter til en bestemt kundegruppe, så er det da en god idé at få lidt ilt til øverste etage INDEN man kaster sig ud i diverse usagelige personangreb mod andre på en webside der besøges af mange potientielle kunder.....
 
Det kan da godt være at jeg er unormal, men Michael Ladefogeds indlæg længere oppe i tråden havde ihvertfald den effekt på mig, at jeg IKKE anskaffer mere fiskegrej fra det pågældende fiskegrejsfirma til mit grejskab!!!!! 
 
Det er Michael selv der saver i den pind han sidder på - da ikke Niels eller andre..
 
Fuldstændigt samme princip, som når nogle Tivolikunder fravælger Tivoli pga. et samarbejde de ikke bryder sig om.... er det virkeligt så svært at forstå?
 
 
 
/Jan
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 11:37
Citat: lerby

Citat: fætter ål

ja man kan jo altid hugge på dem der ikke fisker på jeres måde.
jeg dyrker ikke selv uv jagt
men syntes det er en ok metode som så meget andet
så læg jeres piveri på hylden, eller stop med at fiske laks i åer og elve
her fisker de fleste af jer jo gladeligt efter gyde fisk der er kommet forbi alle forhindringer og er nået op for at kunne gyde.
forbyd bule fiskeri
forbyd uv jagt
i kender ingen grænser så længe det ikke falder i jeres smag.
i er en flok dobbeltmoralske røvhuller mange af jer
og i lever kun for at brokke jer.

Hvad med at forbyde al fiskeri i å og elv efter havørred og laks fra 1 april til og med februar, så er vi sikre på fiskene har fået fred til at gyde
hvad med alle jer der lige skal fange en rogntung høstsild

eller en dejlig forårs hornfisk som kommer for at gyde

eller alle tumperne der står i et hyttefad i st vejle å og tæsker på de samme gydemodne aborrer hver vinter

der skal være plads til os alleog jagt med spyd og harpun kom nu engang til verden længe før fiskestangen


 
man bliver altid i så godt humør, når Brian deltager i debatten...specielt når man ikke deler Brians mening. Rart at Brian melder klart ud, han er klar i spyttet og ligefrem i sine holdninger...men kunne du ikke stille dig op nede på havnen i Esbjerg og galpe løs...der falder du nogenlunde ind...og dog...måske jager de dig også væk
 
helt ærligt per - sikken en gang racistisk gylle - hvad har esbjergensere lige gjort dig, siden du mener der skal drages generaliserende paraleller mellem esbjergensere og fætter ål - jeg vil ihvertfald nødigt sættes i bås med ham
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 11:45
Citat: Nicolai Berthelsen

Lidt tyndbenet videosamling, af fiskefangst med lys. For hvem lægge film på nettet af fisk der flygter når man lyser på dem? Det er der vel ingen der gør?

Ser div. indlæg som meget følelsesladet, uden at havde prøvet det selv.
SmileN
 
men tilgengæld er det lidt sigende - at den fisk vi ser svømme væk - er betegnet som en snu havørred.
dferimod er der ikke nogle af overskrifterne til de fisk der bliver skudt, at de er atypisk nemme at få på spydet.
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 14:19
Et meget passende udtryk hedder "survival of the fittest". Er sikker på at det passer når flere uv fiskere siger, at langt de fleste ørreder flygter når de ser en dykker. At nogle bliver stående er jo bare synd, hvis de så ender på middagsbordet. Sådan er naturen...den kloge narrer den mindre kloge og den svage ender som regel med at blive spist. Sådan er naturen nu engang indrettet.
 
Man kan jo også sommetider have det indtryk at enkelte store fisk virker mere snu end de små...og det er nok som naturen er indrettet.....den stærkeste og klogeste overlever.
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 16:50
Citat: Skall

Hej Claus
 
 
 
Claus, du ved jo udemærket godt at inden denne tråd startede lå der masser af UV-fangstrapporter eksempelvis på nak nemo siden. Jeg har selv siddet og kigget dem igennem og undret mig over de vilde fangster. Efter denne tråd startede - vupti alt var væk og gemt og vi UV-fiskere vi har overhovedet ikke noget at skjule.... og det skydes HELT ANDRE årsager......
 
Fangstrapporterne på naknemo.dk har været lukket for ikke betalende medlemmer i de sidste 3 år (minimum) og jeg er stadig ikke med på hvilke rapporter du tænker på. Jeg har ikke set nogen forsvinde, måske fordi jeg ikke har kigget efter dem.
 
Dejligt at få konstateret at vi har ret - UV jagt med lys handler om at nakke fisk der sover og helst uden at vække dem ved at lyse dem i hovedet DeadDeadDeadDeadDead
- så er vi da enige så langt!
 
Nej vi er ikke enige om dit udlæg her.
 
Resten af din besvarelse synes jeg lidt ligner endnu en gang snik-snak afsporingsteknik - gider jeg ikke kommentere mere på.....
 
Kald det hvad du vil. Jeg er i det mindste åben og ærlig omkring det jeg laver ude i vandet om natten, men det er i jo ligeglade med for det passer ikke ind i jeres opfattelse af uv jagt.
 
 
/Jan
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 19:15
Citat: ChristianH

 For helved hvor er det snot dumt det her..    Vi alle elsker at være ude ved vandet, og har en fælles lidenskab for fisk..
 
 Så kommer der som altid en masse anekdoter, om hvad der er korrekt og hvad der ikke er..  Etik osv...    Bwadr !!!!     Alle har deres egne kærkomne ønsker om hvordan fiskeri burde dyrkes og udføres...  Det er til at brække sig over !!
 
 Når det kommer til at "blænde" fisk der "sover" syntes jeg det er helt sindsygt dumt..   For det første slapper fisk af, og kan ikke sove.. For det andet tror jeg næppe de bliver blændet, da de jo de fleste fisk har to øjne, et på hver side..  Smart !  - de flade stivner jo iforvejen..    Hvis UV-jægeren er i så god stand til at snige sig ind på en ørred, uden den reagere, så skal han da nyde at nakke den..   Det er da godt klaret..
 
 Jeg syntes alle skal dyrke deres sport, uden alt muligt pis fra andre..  Jeg ku sikkert osse sætte mig og finde på alt muligt lort, der genere mig ( not ) LOL   men istedet koncentrerer jeg mig om min sport..   - Tænk hvis sku være efter alle der "lige" gør noget ulovligt..  NRE, prøv at stille dig ud ved en motorvej, så får du masser af brokke dig over..   eller når folk går med løse hunde !!   - Har du osse travlt der ??? 
 
 Jeg er fra Køge, hvor der tit bliver dykket langs den mole jeg står og fisker på..  - heldigvis med bøjer, men de svømmer helt tæt...    - Det jeg gør, er bare at gå lidt op af molen, og kaste..   når de så når derop, trækker jeg ind, og går ned af molen igen..   Ganske simpelt...
 
 DOG forstår jeg godt at man bliver sur på en som ham, der svarer frækt igen..
 lige meget om det er dykker eller fisker..     Jeg er fuldblodsfisker, men respekterer da alle andre, også længe loven ikke bliver overtrådt...   - ja så GØR HVAD I VIL  !!!!!     uv osv..    det skader ikke mig eller vores bestand af fisk..  vi lystfiskere tager jo langt mere...    - Nogen der har set en UV-Jæger i Varde Å ?????    Der er sgu nok til alle..
 
 Lad os nu være lidt glade, og prise os lykkelige for det vi har, også være venner.. - undtagen ham dykkeren der, også en spasserfisker fra molen... Clap  
 
 Alt godt fra mig, kære medmennesker og naturnydere..  - er det ikke vigtigst ??
  
 
  


Hørt....kunne ikke være mere enig. Clap
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kannegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 19:19
Hørt....kunne ikke være mere enig. Clap
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 17:14
Citat: ChristianH

Når det kommer til at "blænde" fisk der "sover" syntes jeg det er helt sindsygt dumt..   For det første slapper fisk af, og kan ikke sove.. For det andet tror jeg næppe de bliver blændet, da de jo de fleste fisk har to øjne, et på hver side..  Smart !  - de flade stivner jo iforvejen..    Hvis UV-jægeren er i så god stand til at snige sig ind på en ørred, uden den reagere, så skal han da nyde at nakke den..   Det er da godt klaret..

Der findes ikke noget videnskabeligt bevis for, at fisk ikke har en form for søvn, og jeg har i mange år haft et stort akvarium med chiklider, og mine iagttagelser siger mig, at når lyset dæmpes, så opsøger de straks deres faste standpladser, hvor de står og hviler/sover til det igen bliver lyst.

Jeg skal gerne gentage det som jeg efterhånden har sagt mange gange, jeg har ikke noget mod UV-jagt, og UV-jægerne må skyde alle de fisk som orker at æde, de skal bare undlade at anvende kunstigt lys, da det er et teknisk hjælpemiddel, som fiskene er totalt forsvarsløse over for. 

Og fiskenes manglende forsvar overfor kunstigt lys, det giver UV-jægeren nogle helt urimelige fordele i forbindelse med jagten, og det er jo nok også årsagen til, at UV-jægerne i flere tråde her på Lystfiskerforum kæmper så indædt i mod, at vi er mange, som har den holdning, at det er en uetisk og usportslig metode.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kannegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 17:26
Der findes ikke noget videnskabeligt bevis for, at fisk ikke har en form for søvn, og jeg har i mange år haft et stort akvarium med chiklider, og mine iagttagelser siger mig, at når lyset dæmpes, så opsøger de straks deres faste standpladser, hvor de står og hviler/sover til det igen bliver lyst.
Jeg har også haft Ciklider i nogle år Niels, du har vel ikke tænkt over at det er sådan at små fisk går i skjul når det bliver mørkt, da det er der de store fisk jager.
Engang læste jeg faktisk at om dagen går ørreden og andre fisk dybt fordi det var et gen de havde fra dengang der var tæt på himlen med havørne og andre fugle der ville æde dem og derfor de kommer ind på det lave vand hvor der er meget liv om natten, så de kan æde i fred for rovfugle, jeg ved ikke om det passer men der er nok lidt om det.
Til top
Bo Christian Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianH

Tilmeldt:: 25 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 20:34
 NRE, jeg syntes virkelig du modsiger dig selv virkelig meget..  Fisk sover og nu ligger de bare og slapper af..  bestem dig !! 
 
 Det er ikke for at være Magnus Modsat, men jeg tror du glemmer alle dine tråde også blander dem sammen..  Du har så meget at sige, så jeg syntes virkelig at du sku træde i kraft..  Ikke at jeg tror du får ret, men det er osse okay..
 Træd i kraft som lokalpolitiker !!
 
 Din dobbelmoral kan ikke ligge på et frimærke, og alt hvad du siger om c&r kan du godt droppe..    Det er skam, ikke fordi, vi ikke kan lide dig, men du modsiger dig selv virkelig meget, i form af mange ting...  - kan dårligt huske alle sammen..
 
 Som sagt, du må være klogere og komme med noget konstruktivt, som ikke pisser både dem du støder, plus lystfiskere, af !!   Du generer os alle, med så tomme dumme ting at smide ud af munden..    Hvorfor har du så travlt med alt, som overhovedet ikke berører dig.. ??   jo du møder måske en UV fisker en aften (da du ikke fisker om natten, og derfor intet ved om ørreds natlige getmytligheder)   men er det så frygteligt ???   
 
 som jeg skrev tidligere, syntes jeg at du skulle bruge dine kræfter og al din snak, på at nedbringe farten på motorveje..  - Det må folk jo ikke !!!  Shocked 
 
 Der er ingen der dør af en ørred mindre, fanget på hvad som helst..
 
 Men Niels..  Folk bliver angrebet af løse hunde nu om dage - Du må skride ind, og skrive et indlæg på  stopløsehunde.dk     for du er jo dobbelmoralens vogter, og kan kun tro du er èn af dem..    - ironisk ment
 
 Næste gang du absolut skal smide oplæg, syntes jeg du virkelig du skal tænke dig om..  hvis ikke du skal på halen igen, og føle dig dum !!  -for det må du !!
 
 Niels, en anden ting jeg tænker er  - Tyv tror hver mand stjæler !!!     - måske er du slet ikke så "ren" som du selv mener, og har ondt over folk har fundet noget andet.. 
 
 Jeg har fisket i 27 år, og kan aldrig få ondt over hvad andre gør..
 Hvorfor kan du ????
 
 SIG MIG NIELS..   HVORFOR HAR DU SÅ ONDT I RØVEN ???? 
 
 Du syntes du ting rigtigt, men er du sikker på det ???  
 
 Nu vil jeg ikke komme ind på dine billeder igen, som andre, men det har du da slet ikke styr på..  
 
 SÅ NIELS...   -   Du er så stinkende dobbelmoralsk og modsigende i alle dine udtalelser..  Det er for åndsvagt..   du siger dig selv imod på flere indlæg.. 
 Er du stiv, hver aften eller hvad ????
 
Igen - skrid ud på motorvejen og råb og skrig af dem der kører for hurtigt..  din tosse !!!!    hahahahaha   - du er da godt nok en gammel joke, der ikke virker mere !!!
 
 
 
K&B Streamwalker
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 21:02
Undskyld mig, men hvordan fanden er det i tillader jer at skrive til en anden person her inde.

Det er meget muligt at jeg er dybt uening med NRE i stort set alt hvad han skriver, men jeg har da trods alt så meget pli og respekt for andre, at jeg ikke bare sidder mig til at svine ham til, som jeg syntes at mange her inde gør. Og det er ikke kun i den her tråd, det er også alle de andre tråde der omhandler uv jagt.

Tag jer dog lige lidt sammen og tiltal manden og ander som i er uenige med ordenligt, vi er sq voksne mennesker.


Redigeret af CS78 - 25 Sep 2012 kl. 21:04
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 21:07
Citat: CS78

Undskyld mig, men hvordan fanden er det i tillader jer at skrive til en anden person her inde.

Det er meget muligt at jeg er dybt uening med NRE i stort set alt hvad han skriver, men jeg har da trods alt så meget pli og respekt for andre, at jeg ikke bare sidder mig til at svine ham til, som jeg syntes at mange her inde gør. Og det er ikke kun i den her tråd, det er også alle de andre tråde der omhandler uv jagt.

Tag jer dog lige lidt sammen og tiltal manden og ander som i er uenige med ordenligt, vi er sq voksne mennesker.

ClapClapClapClap

FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 21:34
Hej Bo Christian
 
 
 
Hvad er det lige for nogle indlæg at komme med?? Hvorfor er det lige, at du synes at du kan sidde hjemme bag dit tastatur og svine andre sådan til?
 
Prøv lige engang at læse dine indlæg igen.....
 
 
 
/Jan
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 21:54
Hej Claus
 
 
 
Måske er det mig der husker forkert, men jeg mener bestemt at kunne huske at jeres fangstrapporter på nak-nemo tidligere var åbne mht. detaljer om fangster/fangsteder mv. Det er det ihverfald ikke nu og det undrer mig blot i forhold til, at i tit bliver skudt i skoene at UV-nat-fiskeriet er det rene "mad-indsamplings-fiskeri".
 
Hvorfor er jeres fangsrapportering så "lukket" land for os lystfiskere??  - det kunne jo nemt afkræfte påstandede hvis de nu ikke var rigtige???
 
Hvis vi nu tager udgangspunkt i den video længere oppe i tråden (eller en af de andre tråde) hvor UV-jægeren berører ørreden med harpunen, så har du nu afvist at denne fisk er paralyseret - ovenfor afviser du så at den sover...
 
Forklar mig så lige hvilken tilstand den så befinder sig i, siden at den først reagerer når den berøres med harpunen?????????????????????????????
 
For mig at se så er alle denne ørreds normale sanser på stand-by, om den så sover, bliver parallyseret, eller hvad den nu bliver synes jeg er uendeligt ligegyldigt. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan i selv kan synes, at dette "fiskeri" kan kaldes "sport" eller "fiskeri" ...
 
Jeg har også oplevet rigtigt mange havørreder, men alle set fra den anden side af vandspejlet og jeg har endnu tilgode at møde en, der først flytter sig når jeg skubber til den med fiskestangen!
 
Jeg kan iøvrigt kun opfordre de lystfiskere der er tilbage i denne tråd til at kigge den tidligere tråd herinde (ca. 2 år gammel) samt også en tilsvarende tråd på en tilsvarende lystfiskerforumside igennem. Der er mange gode informationer om UV-natfiskeriet i disse tråde også, som ihvertfald bestyrkede mig i min opfattelse af dette "fiskeri".
 
 
 
/Jan
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 22:07
Hej Kent
 
 
Mange cihlider er faktisk et godt stykke oppe i fødekæden, rovcihliderne eksempelvis så den synes jeg ikke holder.. Ivørigt har jeg selv fornøjet mig med akvariefisk og kan garantere jer alle, at såfremt i står op og tænder lyset midt om natten - så står alle akvariets indbyggere rundt omkring i akvariet og "sover"/hviler (eller hvad det nu, ret mig gerne Claus).
Der går lang tid inden de er vågne og friske igen. Ofte taber de endda farverne helt om natten og det tage noget tid inden der er farvestrålende igen hvis man vækker dem ved nattetide...
 
Den med at ørrederne trækker ind på det lave for at jage i ly for fjender køber jeg fuldt ind på. Det lyder sandsynligt at det ligger kodet i generne og det passer jo også fint med de erfaringer vi lystfiskere har gjort os.
 
Blot køber jeg ikke, at fiskene jager rundt på det lave vand hele natten. Hvorfor skulle de ikke hvile sig...
 
Jeg vil ihvertfald påstå, at de fisk der er filmet i de videoklip ikke kan siges på nogen måde at være jagende og aktive fisk
 
 
/Jan
 
 
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 22:23
Citat: Skall

Hej Kent
 
 
Mange cihlider er faktisk et godt stykke oppe i fødekæden, rovcihliderne eksempelvis så den synes jeg ikke holder.. Ivørigt har jeg selv fornøjet mig med akvariefisk og kan garantere jer alle, at såfremt i står op og tænder lyset midt om natten - så står alle akvariets indbyggere rundt omkring i akvariet og "sover"/hviler (eller hvad det nu, ret mig gerne Claus).
Der går lang tid inden de er vågne og friske igen. Ofte taber de endda farverne helt om natten og det tage noget tid inden der er farvestrålende igen hvis man vækker dem ved nattetide...
 
Den med at ørrederne trækker ind på det lave for at jage i ly for fjender køber jeg fuldt ind på. Det lyder sandsynligt at det ligger kodet i generne og det passer jo også fint med de erfaringer vi lystfiskere har gjort os.
 
Blot køber jeg ikke, at fiskene jager rundt på det lave vand hele natten. Hvorfor skulle de ikke hvile sig...
 
Jeg vil ihvertfald påstå, at de fisk der er filmet i de videoklip ikke kan siges på nogen måde at være jagende og aktive fisk
 
 
/Jan
 
 
 
Nu er det sådan at jeg holde green terrow eller på latin Aequidens rivulatus som er den mest agresive cihlide art og de sove på ingen måde dette er jo ikke en vild fisk og vender sig jo til hvornår du giver dem foder og ja om natten står de på deres pladser og bestøtter deres stand plads.......men har flere gange give dem foder om natten og ja de spiser fint.....men måske de har lært at spise i søvne hahahaha i nu en gang snik snak for folk der ikke ved bedre.....og kan ikke se hvad en akvarium fisk har med vilde HØ at gøre Confused og har der ud over haft div. andre malawi og syd americanske arter og har aldrig før hørt sådan en gang bavl
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 22:30
Citat: Skall

Hej Claus
 
Hvorfor er jeres fangsrapportering så "lukket" land for os lystfiskere??  - det kunne jo nemt afkræfte påstandede hvis de nu ikke var rigtige???
 
Tro måske det bla skyldes diskussioner som denne. Når nogle lystfiskere ser at andre som ikke dyrker samme hobby fanger fisk, så er der altid nogle der får ekstremt ondt i røven. Fritidsfiskerne offentligører jo heller ikke deres fangster.
 
Hvis vi nu tager udgangspunkt i den video længere oppe i tråden (eller en af de andre tråde) hvor UV-jægeren berører ørreden med harpunen, så har du nu afvist at denne fisk er paralyseret - ovenfor afviser du så at den sover...
 
Forklar mig så lige hvilken tilstand den så befinder sig i, siden at den først reagerer når den berøres med harpunen?????????????????????????????
 
For mig at se så er alle denne ørreds normale sanser på stand-by, om den så sover, bliver parallyseret, eller hvad den nu bliver synes jeg er uendeligt ligegyldigt. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan i selv kan synes, at dette "fiskeri" kan kaldes "sport" eller "fiskeri" ...
 
Uanset hvad man vil kalde det, så drejer det sig vel om, at nogle finder det spændende og har en glæde ved at fange fisk og fiske, hvadenten det sker med stang eller harpun. Det er jo udøveren selv, og kun ham, der kan bedømme hvad glæde han får ud af det, og ikke alle andre, der måske har andre interesser, såsom eks at gå med en fluestang ved åen.
 
Jeg har også oplevet rigtigt mange havørreder, men alle set fra den anden side af vandspejlet og jeg har endnu tilgode at møde en, der først flytter sig når jeg skubber til den med fiskestangen!
 
Jan> Da jeg var dreng der tog vi havørrederne med hænderne i fuld dagslys oppe ved Skørpingholme og op til Buderupholm(i Lindenborg å). Sommetider kunne fisken stå med en stor del af kroppen synlig i vandet og nærmest bare gemme sit hoved i grøden. Lidt a la en struds, der gemmer sig, og disse fisk kunne man med hænderne stryge på bugen og også skubbe til uden at de flyttede sig. Havde man så en kraftig kinsertråd, så kunne man vha en løkke få den om halen på fisken og fange den på den måde. Har også sommetider set havørreder stå på denne måde i nyere tid, hvor jeg har dagsfisket med flue, hvor de tror de er i skjul, men hvor man faktisk godt kan prikke til dem før de flytter sig. Det er derfor heller ikke unormalt at se i en å. Min far fangede i øvrigt i hans tid en hel del havørreder i Simested å med med flettet hestehår, som blev tvundet omkring halen på fiskene, så ved man hvor man skal kigge, så kan man finde ikke så sky havørreder også i åerne.
 
Jeg kan iøvrigt kun opfordre de lystfiskere der er tilbage i denne tråd til at kigge den tidligere tråd herinde (ca. 2 år gammel) samt også en tilsvarende tråd på en tilsvarende lystfiskerforumside igennem. Der er mange gode informationer om UV-natfiskeriet i disse tråde også, som ihvertfald bestyrkede mig i min opfattelse af dette "fiskeri".
 
 
 
/Jan
 
Som en sidebemærkning, så går rigtig mange lystfiskere også ved vandene udelukkende fordi de vil have fisk med hjem. Kig på kvoteåerne hvor der gik rigtig mange fiskere mens kvoten på laks ikke var brugt. Da kvoten var opbrugt, så var der pludselig meget få fiskere ved åerne, og det er da påfaldende, hvis det kun er det at være ude ved vandet og hygge sig, som er drivkraften. 


Redigeret af gumbas - 25 Sep 2012 kl. 22:40
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 22:41
Hej Claus,

Jeg er ikke medlem i NakNemo, men kan nu godt forstå at de har lukket fangstrapporterne af for offentlig adgang. 

For det første tror jeg ikke at der er ret mange, uanset om man er stangfisker eller UV-jæger som har lyst til at dele deres nøjagtige fangstpladser med en og alle. Hvis man gerne vil have sin favoritpladser for sig selv, gælder det om at holde kæft, i stedet for at læge det hele på nettet. 

Derudover - men det er kun en formodning jeg har - kunne det jo godt være at de har lært at gå stille med dørene....

UV-jægere er nok ikke så forskellige fra stangfiskere, og vi vil alle gerne dele vores oplevelser med andre. Vi vil allesammen gerne fortælle om den dag vi fangede 10, 20 eller flere havørreder på en helt ny flue, men vi hører sjældent en god historie om en nul-tur. 
Derfor er fangstrapporterne næsten altid rapporter om de gode tur med mange og/eller store fisk, uanset om det er på et lystfikerforum eller et UV forum. En side med fangstrapporterne giver derfor heller ikke er objektiv billede af hvor mange fisk der bliver fanget eller skudt. 
Det er oftest kun de mest aktive - og derfor også de mest habile - UV jægere som læger deres fangster ind på NakNemo. At der er rigtig mange som har haft mange ture og svømmet mange kilometer uden at skyde en eneste multe læser du ingenting om...

Problemet er bare at hvis en af moralridderne her på 123 læser en fangstrapport om en UV- jæger so har skudt 8 multer eller 6 store havørreder, og får ondt i r.... over det, så oprettes der straks en tråd med 300 indlæg. Jeg har dog aldrig set en tråd om en UV jæger som kom på land ude at have skudt en fisk....



Knæk og bræk

Ed
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 23:19
Hej Jan Holland
 
 
 
Det sker såmænd også, at man ser en fisk parkeret i grøden nede hos "os" længere nede af åen - selv om det er meget sjældent jeg ser det....
 
Jeg ved bare ikke rigtigt om jeg synes det er en fair sammenligning. De fisk der står i åerne har jo vel kun en ting i hovedet, hvorfor de ikke er specielt aktive ihvertfald i dagtimerne....  Den chance å-fiskeren har, kommer jo ikke før når (eller hvis...) fisken ændrer adfærdsmønster (terroritorihævende/sulten)
 
Hvis det endelig skulle sammenlignes, vil jeg mene at nat-uv-fiskeriet svarer til at vi å-fiskere gik og spiddede disse inaktive fisk...
 
 
 
/Jan
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 23:33
Hej Jan Paulsen
 
 
 
Nu har jeg selv haft akvariefisk i godt 35 år, det være sig alt fra selskabsfisk til Malawichihilder og de har nu alle sovet/hvilet om natten...
 
Hvis du nu lige prøver at smide "sovende fisk" i Google-maskinen så vil du også finde en masse artikler og billeder deraf;
 
 
Om det så er muligt at lave sammenligninger imellem tamfisk i et akvarie og vilde havørreder - det er naturligvis lidt mere diffust....
 
 
 
/Jan
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 23:42
Hej Ed
 
 
Modsiger du ikke dig selv lidt??
"Derudover - men det er kun en formodning jeg har - kunne det jo godt være at de har lært at gå stille med dørene...."
 
Jeg bryder mig personligt ikke om UV jagt med en harpun, men jeg kan sagtens acceptere at andre har den interesse. Jeg kan også sagtens se det sportslige i UV-jagt efter aktive fisk i dagtimerne og har ikke noget problem med at UV-fiskere gør gode fangster under sådanne forhold.
 
Der hvor jeg står helt af, er når der fiskes efter inaktive fisk, som hviler/sover på bunden om natten vha lys.
 
Det synes jeg ikke gør mig til nogen moralridder.
 
 
 
/Jan
 
 
 
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 00:06
Hej Jan,

Det var nu heller ikke møntet på dig personligt.

har blot konstateret at der er flere som har nævnt fangstrapporterne på NakNemo som ikke længere er tilgængelig for en og alle. 
Tror også at der er flere som har nævnt tidligere fangstrapporter med fangster af blandt andet havørreder som blev betragtet som svineri og grådighed. Jeg kender ikke detaljerne, men kan fint forestille mig at det har været episoder hvor folk måske burde have udvist lidt mere mådehold.  Det er dog desværre er fænomen som ikke kun eksisterer i UV kredse men i lige høj grad blandt lystfiskere, jægere m.m. 

Hvis jeg skriver moralriddere er det fordi jeg føler at der er mange som lukker øjnene for at det ikke er fangstmetoden som er noget galt med. Det er som regel de enkelte udøvere som har et problem, og den slags kan lige så godt gå i waders som i dykkerdragt. 
Syntes vi alle skal lade være med at tro at vores måde at fange fisk på er den eneste rigtige, og give lidt plads til dem som tænker anderledes.
Knæk og bræk

Ed
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres