Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlandsdækkende 24 timers konkurrence i UV-jagt

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Direkte Link til dette Indlæg Emne: landsdækkende 24 timers konkurrence i UV-jagt
    Sendt: 20 Sep 2012 kl. 08:23
Citat: Niels Riis Ebbesen


Næh... fordi man ikke rigtig fanger noget når det er helt mørkt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
SERIØST!! LOL hvem er "man" ? Og hvor har du det fra ?

Redigeret af P.M. - 20 Sep 2012 kl. 08:24
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 08:25
Jeg takker også, for at havde fået lysten tilbage til UV-fiskeri.  Så, jeg kigger efter det anbefalet grej. Måske ses vi derude under vandet en dagBig smile
 
SmileN
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 08:33
Jeg tager også gerne folk med på en tur hvis man mangelr en makker Big smile
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
William Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ullaaahhh

Tilmeldt:: 06 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 28
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 10:05
http://www.liveleak.com/view?i=b02_1347949033

Det er sgu da sport på lige vilkår med fiskene!
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 10:33
Thumbs Up Thumbs UpDer var da en fisk der ikke sov i timen. 
Lidt af en skræmmende oplevelse som vel ikke kan ske her hjemmeConfused Eller....
Måske derfor tråden med invitation til NRE er forsvundet lige som lysten?
 
SmileN
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 10:38
Tog NRE imod buddet på en fisketur? Hvor blev den tråd af? Det er da en oplagt mulighed for meningsudveksling..
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 10:49
Tråden ligger under natur og miljø. 
Jeg tror NRE har undladt at svare, måske han selv lige kan fortælle om han valgte at tage imod tilbudet?
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 12:03

Lige som claus tager jeg også gerne folk med ud, gælder sådan set hele området øst for storebælt.

Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 12:22
jeg dækker hele fyn og langeland.
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 12:37
Kaspar & ClausThumbs UpThumbs Up

Det er morderligt pænt af jer at tilbyde hjælp til evt. interesserede lystfiskere!

Jeg har selv med stor glæde, for mange år siden i Danmark praktiseret UV-Jagt, det er utroligt fasinerende og spændende at færdes i en helt anden verden. Har dog aldrig formået at harpunere en havørred, men det blev til en del torsk og fladfiskBig smile

Jeg gør det stadig på mine ferier på CUBA, ville egentlig også gerne gøre det herhjemme, men med alderen er jeg blevet kuldeskær, så jeg foretrækker det varme vand rundt om CUBAWink

TIL ALLE der overvejer det, PRØV DET, især når de 2 ovenstående herrer stiller deres fritid og kunnen til rådighed, i vil helt sikkert blive glade for det, og så kan man jo også selv få bedre forståelse for denne sport.Big smile
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 12:48
Jeg bor i Vejle, tager også gerne en med hvis nogen har lyst. Har dog ikke en bilOuch
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 14:52
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Michael Ladefoged

Hvor får du det hele fra NRE, hvem har fortalt dig det om natfiskeri, er det fordi du selv sover når det er mørktOuch

Næh... fordi man ikke rigtig fanger noget når det er helt mørkt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Er det ment som sådan generelt, eller blot med harpun uden lys ?!
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 14:52
Claus måske vi kunne lave en bytter....vil gerne med en dag.....så er du altid velkommen til en fisketur i indonesia da jeg er bosat der nu og mit hjemme vand er palua, chrismas island, and cocos island og borneos vilde jungle her er altid lidt sjovt efter gt sejlfish og dogfin, bluefin yellowfin, Osv. og ca. 50 jungle arter jeg ikke kender navnet....her testfisker her nede 2 år nu og har mer end 100 hot spot som ikke er andre hvide der har fisket før og med garanti ikke har set andre fluestænger end min......da snart begynde at lave ture her til ville det være meget rart at høre en andens mening.....skulle der være andre der kunne have interesse i en test tur har nede må i gerne skrive Mvh.
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 15:37
Drt lyder da spændene Jan og jeg kunne sagtens lokkes, men jeg er ikke sikker på at jeg får grønt lys af fruen lige med det samme.
Men du siger bare til når du vil i vandet, så finder vi en dag med godt vejr.
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 20:15
Hej Jan
 
Det lyder jo næsten for godt til at være sandt.
 
Hvis du er seriøs med din udmelding tager jeg på ferie til de kanter til vinter. Syntes især junglefiskeriet lyder spændende. Jeg har tidligere fanget en enkelt Thai-Masheer på flue i noget af det smukkeste regnskov jeg nogensinde har været i - den vejede kun omkring halvandet kilo, men det var en superfed oplevelse, der hos mig rangerer mærkbart over fangsten af langt større og mere klassiske sportsfisk.
 
Send PM hvis du mener det og er interesseret - så kan vi se som det er noget der kan realiseres.
 
Ha' en rigtig dejlig dag
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 22:26
Citat: gumbas

Sikke da en gang vrøvl.  Har fanget mange havørreder - den største en pæn havbasse på 4,2kg blev taget kl 3 om natten på buleflue i buldermørke på kysten, og ofte kommer der også torsk der trækker ind mod det lave vand i mørket, så du ved da vist ikke helt hvad du snakker om. 

Selvfølgelig kan du være heldig at fange fisk når det er mørkt, men fiskeriet er stadig hundrede gange bedre i skumringen og om morgenen når det er ved at blive lyst, for der er havørrederne aktivt fødesøgende.

Og ja, jeg ved godt, at der fanges havørreder i åerne om natten, men det er jo ikke fisk der bidder fordi de er sultne, de hugger kun til fluen eller blinket fordi de er territoriehævdende.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 22:36
Citat: Kaspar Wendelin

Flasker er ikke meget hjælp, udåndings luften larmer rigtig meget. Med flasker er man begrænset i at der ikke er mere end end en time eller to så er luften brugt. Når man fridykker kan man nemt bruge 3-6 timer i vandet. Når man har flasker på så er man meget tung i vandet og det bliver meget hårdt at svømme. Man bliver meget klodset og det er bare ufedt. Ved fridykning er det "vægtløs" frihed i højeste klasse. Fladfisk bliver ikke så skræmt at luften fra flaskerne, men de ligger jo normalt så lavt at alle kan være med 2-6 meter. Stort set alle andre fisk kan man ikke snige sig inid på når man larmer med sine flasker, ja ud over torsk der hviler i deres huler i sten eller vrag. Torsk findes normalt fra 15 meter og ned efter, så her kræver det at man kan sin fridykning for at kunne være med. Vrag torsk er derfor også noget af det "fineste" og mest respekterede fiskeri med harpun. Her bruger man faktisk også lygter selv om dagen, for at kunne lyse ind i de små huler hvor torskene står, og der er da fair nok at man klan se fisken når man nu er svømmet 20-30 meter ned i havet for at lede efter et lille hul og se om der skulle være en fisk.
 
De folk der kan dette betragter natfiskeriet som noget hen af madfiskeri. Der er ikke den store prestige i at fiske om natten, men vil man gerne have noget på bordet, især ørred, så er det om natten man fanger sine fisk.
 
Når folk starter så kan man nemt bruge 3-5 år på at lære at finde fiskene om dagen. Om natten tager 1-2 år at lære at finde dem, at blive dygtig tager så lige et par år eller tre mere. Så de fleste begynder ret hurtig med natfiskeriet, da de fleste folk jo vil fiske med harun for at fange nogen fisk at spise. Så efter nogen år ser vi ofte at folk vil have lidt mere udfordring og så begynder de med dagsfiskeriet på lavere vand. Når det heller ikke længere er nok så kaster folk sig helhjertet over at skyde fisk i dybet.
 
Dette er en generalisering.
 
Der er også folk der aldrig ønsker at blive andet end madfiskere og de fortsætter så med natfiskeriet. Her er det så at man ser en forskel mellem folk der mener nat er for nemt, ja det er de garvede der kan fisk og fange om dagen også i dybet. Og så er der dem også gerne bare vil have noget at spise de synes dags fiskeriet er for svært til at det er sjovt.
 
Det er lige som med stangfiskeriet, C&R mod madfiskere. Er det noget man gør fordi det skal være en sport eller fordi man kan lide at fange en fisk og spise den. Sådan er det også med harpuner - nat og dag.
 
Så grænsen er svær at sætte, men der hvor den er til at sætte er på om man kan lave et "clean kill", at aflive sin fisk med skuddet er det flotte. Når fiske aldrig opdager en og ikke skal kæmpe for sit liv, når den ikke har mulighed for at rykke sig af og svømme væk.
 
De fisk jeg har fanget jeg er mest stolt af er dem hvor jeg har dræbt dem med skuddet, når jeg laver den slags skud føler jeg glæde ved at have kunne gøre det, som jeg ser det give mit bytte en hurtig og smerte fri død. Når jeg ikke rammer dræbende så er min eneste tanke at få fat i fiskene og aflive den så hurtigt som muligt, så den ikke skal stresse så længe.
 
Fiske der er bliver udsat for meget stres smager dårligere end fisk der aldrig opdagede hvad der skete, jeg sætter madværdien meget højt. Når jeg får fat i f. eks. en ørred bliver aflivet med det samme. Enten ved en "Ike Jime" slagtning, en lang syl banket op i hjernen og der efter snitter jeg struben op så blodet kan løbe ud. Enkelte gange ender det omvendt, især hvis man er filteret ind i harpun og bøje line og ikke kan nå sylen. Jeg sætte meget pris på at spise mine selv fangede fisk og har normalt også termokasse med is, med på tur så jeg kan få mine fisk på køl med det samme, så de ikke mister spiseværdi. Det er for mig at visr respekt over for sit bytte.
 
Jeg fisker ikke meget med stang i havet, for fisk fra havet er noget jeg spiser og efter end lang fight vil der være mere stress hormoner i kroppen, så fisk i havet bliver skudt og spist. I ferskvand hvor jeg ikke spiser fiskene der fisker jeg så C&R med stang(harpunen er jo også forbudt i ferskvand).

Det er jo dejligt og berigende for denne debat, med en UV-jæger, som ærligt og utvetydigt indrømmer, at UV-jagt med lys om natten er noget der dyrkes af de knap så dygtige UV-jægere, og dem der lægger vægt på, at skyde en hel masse fisk på en nem måde.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 22:55

Niels Riis Ebbesen

Tag dog imod tilbuddet om at komme med ud, så kan du få tingene bekræftet eller afkræftet, som det er nu virker det som om du tærsker langhalm på en sag du ikke har noget indblik i.
Det kunne virke, som om du blot vil der skal være ondt, imellem uv jægere og lystfiskere.
Syntes ellers det er et godt tilbud du har fået og der er jo ingen der siger du skal have harpun med, men så kan du jo ved selvsyn se hvordan tingene er.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 09:41
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: gumbas

Sikke da en gang vrøvl.  Har fanget mange havørreder - den største en pæn havbasse på 4,2kg blev taget kl 3 om natten på buleflue i buldermørke på kysten, og ofte kommer der også torsk der trækker ind mod det lave vand i mørket, så du ved da vist ikke helt hvad du snakker om. 

Selvfølgelig kan du være heldig at fange fisk når det er mørkt, men fiskeriet er stadig hundrede gange bedre i skumringen og om morgenen når det er ved at blive lyst, for der er havørrederne aktivt fødesøgende.

Og ja, jeg ved godt, at der fanges havørreder i åerne om natten, men det er jo ikke fisk der bidder fordi de er sultne, de hugger kun til fluen eller blinket fordi de er territoriehævdende.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Du er på dybt vand her .. og det er ikke helt korrekt det du skriver!!!


Redigeret af Ørde - 21 Sep 2012 kl. 09:43
Til top
Ivar Thordal Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ivars Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2006
Geografisk: Himmerland og ivars.dk
Status: Offline
Beskeder: 2
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 10:38
Jeg synes det er supert at der holdes Gudenåkonkurrence og tillykke med den flotte fangst. Jeg synes også det er super at der afholdes uv-jagt konkurrencer. Når der er fælles interesse for samme ressource skabes der ofte konflikter, der er mere tænkte end reelle. Det mener jeg er tilfældet i denne debat. Det vi sikkert kan være fælles om er at grådighed er ødelæggende for bevarelsen af vores fælles ressource til vores forskellige hobbyer. Skal siges at jeg dyrker både uv-jagt og flufiskeri på kysten. Knæk og bræk - jeg tager på kysten nu.
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 13:38
@ NRE
 
Du citere et langt indlæg af mig og konkludere at det er de knapt så dygtige harpun fiskere der bruger lys, ja vi kunne jo kalde dem nybegyndere. Vi starter alle et sted, nå nej ikke i stangfiskeriet der kan alle bare lige købe en stang og så flå alle de fisk op af vandet de gider...
 
Der efter så snakker du om at det ellers er folk der gerne vil have en masse mad der bruger lys, fordi man gerne vil fange nogen spise fisk, så betyder det altså ikke man tager en masse fisk hvergang, det hedder mådehold og harpunfiskere er generelt bedre til dette end stangfiskere, med 25-30 kg buletorsk i kurven, 10-15-20 hornfisk, 50-75 flade til en mand på en dag. Hvis vi følger din logik så er alle der ikke sætter ALT ud igen svin der driver rovdrift på naturen og stjæler fra C&R fiskerne. Bare fordi man ser 10 ørred på en tur behøver man jo ikke skyde dem alle sammen, sagt af manden der i nat lod følgende havørreder bliver i havet: 2 stk 6 kg, 1 stk 5 kg, 2 stk 4 kg, 4 stk 3 kg og et par små. Jeg var ude efter den helt store og skulle ikke bruge alle de andre fisks kød til mad så de svømmede videre efter jeg havde nyd SYNET af dem....
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 13:58
@Kaspar
 
NRE må være landmand, med så meget gylle han spreder om sig.
Egentlig bør man jo nok anmelde en sådan gyllespredning, så meget i så store mængder kan næppe være lovligtDead
 
NSmile
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 15:42

Gider ikke en gang skrive mere og vil opfordre andre til det samme og lade NRE. side og snakke med sig selv da det virker umuligt at få manden til at fornuft.....så istedet find stangen frem og ta en tur til vandet og gør det fiskeri drejer sig om slap af og nyd det og lad NRE side der hjemme og skrive med sig selv.....manden er jo ikke andet end tidspilde.....og vil lige komme med et forslag til alle lad os alle blive vegatar og knække vores stanger og stoppe med at fiske.....da der ikke er noget fiskeri der er godt for fiskene hahahah Omg syg tråd.....vil lige gå ud og brække mig hahaha alt dette mundlort

Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 20:48
Jeg tillader mig lige at citere Kasper Wendelin Smile
"Bare fordi man ser 10 ørred på en tur behøver man jo ikke skyde dem alle sammen, sagt af manden der i nat lod følgende havørreder bliver i havet: 2 stk 6 kg, 1 stk 5 kg, 2 stk 4 kg, 4 stk 3 kg og et par små. Jeg var ude efter den helt store og skulle ikke bruge alle de andre fisks kød til mad så de svømmede videre efter jeg havde nyd SYNET af dem...."
Hvis nu ikke Kasper havde en så høj etik og moral, kunne han åbenbart have høstet 9 store havørreder med en vægt på over 37 kg, plus et par små Ouch.
Alene denne historie, fra en erfaren UV-Jæger, viser et behov for lovgivning på området ang. UV-Jagt med lys om natten.
Lovgivning er jo ikke til for moralske og etiske mennesker, men for dem som ikke er det. Og dem er der desværre mange af.
I øvrigt synes jeg, det er meget trist, at alt for mange tråde i dette forum indeholder så meget personsforfølgelse, at det grænser til det perfide. Og dette på en måde, som placerer de forfølgende på et betydeligt lavere intelligensniveau, end det de mener NRE. befinder sig på.
Utroligt så mange gange det har været fremført, at NRE. har tilladt sig at perforere en geddes undermund, til trods for at det intet har med emnet at gøre.
Utroligt at der ikke er opstået et ramaskrig, når man ser hvordan man får store helleflyndere op i bådene under fiskeri i de norske fjorde Wink.
Det gør man med en fangstkrog, solidt plantet i flynderens undermund, hvorefter den måles, vejes og sættes ud igen. Og undermunden vokser virkelig sammen igen Smile.
Knæk og Bræk.


Redigeret af Per Bjerring - 21 Sep 2012 kl. 20:49
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 21:15
Citat: Per Bjerring

Jeg tillader mig lige at citere Kasper Wendelin Smile
"Bare fordi man ser 10 ørred på en tur behøver man jo ikke skyde dem alle sammen, sagt af manden der i nat lod følgende havørreder bliver i havet: 2 stk 6 kg, 1 stk 5 kg, 2 stk 4 kg, 4 stk 3 kg og et par små. Jeg var ude efter den helt store og skulle ikke bruge alle de andre fisks kød til mad så de svømmede videre efter jeg havde nyd SYNET af dem...."
Hvis nu ikke Kasper havde en så høj etik og moral, kunne han åbenbart have høstet 9 store havørreder med en vægt på over 37 kg, plus et par små Ouch.
Alene denne historie, fra en erfaren UV-Jæger, viser et behov for lovgivning på området ang. UV-Jagt med lys om natten.
Lovgivning er jo ikke til for moralske og etiske mennesker, men for dem som ikke er det. Og dem er der desværre mange af.
I øvrigt synes jeg, det er meget trist, at alt for mange tråde i dette forum indeholder så meget personsforfølgelse, at det grænser til det perfide. Og dette på en måde, som placerer de forfølgende på et betydeligt lavere intelligensniveau, end det de mener NRE. befinder sig på.
Utroligt så mange gange det har været fremført, at NRE. har tilladt sig at perforere en geddes undermund, til trods for at det intet har med emnet at gøre.
Utroligt at der ikke er opstået et ramaskrig, når man ser hvordan man får store helleflyndere op i bådene under fiskeri i de norske fjorde Wink.
Det gør man med en fangstkrog, solidt plantet i flynderens undermund, hvorefter den måles, vejes og sættes ud igen. Og undermunden vokser virkelig sammen igen Smile.
Knæk og Bræk.
 
Hvorfor holder du dig ikke til emnet, hvorfor skal du pludselig skrive om helleflyndere ?
Men kan du smutte uden for emnet kan jeg vel også, når nu lystfiskere og sportsfiskere har så travlt med uv jægere, kan det jo ikke undgåes man kikker dem lidt efter i sømmene, og se så om ikke der var en bette tråd her på forum hvor det handler om lodsejernes ret eller uret til at fiske md toggergarn i karup å. Se der skal man da ellers love for der bliver hysset på de formastlige, ohh for tænk hvis lodsejrne rev kontrakten med de respektive lystfiskerklubber i stykker, hvis det kom frem at lystfiskerne ville tage deres historiske ret fra dem.
Så skide da være med om man fisker med garn i åen, for det betyder jo faktisk ingen ting. Dobbeltmoral hæ hæ hæ
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 21:32
HÆ HÆ HÆ !
 
Godt forsøg Kent Clap.
 
Knæk og Bræk.
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 22:25
Det er egenlig lidt herligt med alle disse off-topic indlæg med perfide personangreb, for de viser helt klart og tydeligt, at UV-jægerne er meget utilpasse med den vedholdende kritik der er af deres metoder, og at de er desperate for at få lagt låg på denne tråd.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 22:55
NRE. må jo næsten være mig du snakker om......Til at starte med er jeg ikke uv fisker.......men der i mod flue fisker Clap jeg kommer ikke med personangreb, men er træt a at høre på dig og dit tågesnak, og her er hvorfor NRE, Jeg er dykker instruktør med mere end 3000 dyk i danmark (ca 600 natdyk) og ja der bruger man jo lygte og under mine natdyk har jeg set mange HØ og som det fremkommer på div. film her inde har jeg 2-3 gange set fisk opføre sig som på disse uv film men det er ud af mere and 1000 sette HØ og vil straks sige jeg har set det samme om dagen ?? Og at støde in i en fisk som opføre sig sån er chancen ca lige så som chancen for at fejlkroge en fisk som de fleste jo nok har prøvet.....og ja slethvar og pighvar rører sig ikke meget dag som nat har fange mange med mine bare hænder både dag som nat og etisk er det vel bedre at tage dem med sine hænder and sætte en krog i sækken (maven) på dem.......og flå i stangen til maven/div, indvolde er rykket i stykker......og ved ikke hvor folk har det fra at fritids fisker/hoppy fisker skulle være bedre kunne finde mange videoer hvor disse behandler fisken helt uacceptablet men det gør vel ikke at det skal gøre ulovligt ??? så NRE kom nu en tur med i vandet og se virkeligheder og ikke bare side og snakke med dine tomme ord for du ved ikke en pind om hvad der sker under vandet......eller har du travlt med at gaffe dine fisk som ikke tar skade Haaaa......men må da sige en ting brokke dig kan du da finde ud af......og at du skulle være lystfisker virker helt forkert fiskeri drejer sig jo om at hygge sig og nyde en dag i naturen og ikke side på nettet og smide med sten når du selv bor i et glashus
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 23:21
Citat: Niels Riis Ebbesen

Det er egenlig lidt herligt med alle disse off-topic indlæg med perfide personangreb, for de viser helt klart og tydeligt, at UV-jægerne er meget utilpasse med den vedholdende kritik der er af deres metoder, og at de er desperate for at få lagt låg på denne tråd.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Du ved endnu engang ikke hvad du snakker om. Jeg synes ærligt talt du kun lukker galde ud og er ret så beskæmmende at høre på for os lystfiskere. Jeg er ultra lystfisker, fisker med flue, havgrej, spin osv, men har ALDIRG prøvet UV fiskeri, så NEJ jeg er ikke en UV fisker der angriber dig, men derimod "en af dine egne" der synes du er en skændsel og latterlig at høre på.
 
Når det kommer til stykket, så er du åbenbart kun en brokrøv og provokatør, for havde du lidt rygrad, så tog du imod tilbudet om at komme med en UV fisker ud og se hvordan virkeligheden er, men det tør du jo ikke. Sjovt nok kommenterer du lystigt herinde, men at svare tilbage på tilbudet der er fremkommet om en gratis UV-tur....se det tør du ikke.  Gemme dig bag skærmen med fordomme og latterlige holdninger er du god til, men at se kendsgerningerne i øjnene det tør du ikke.
 
Kan kun sige en ting...føj og sikke en sølle person du er.


Redigeret af gumbas - 21 Sep 2012 kl. 23:21
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 23:22
Citat: Niels Riis Ebbesen

Det er egenlig lidt herligt med alle disse off-topic indlæg med perfide personangreb, for de viser helt klart og tydeligt, at UV-jægerne er meget utilpasse med den vedholdende kritik der er af deres metoder, og at de er desperate for at få lagt låg på denne tråd.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

NRE. Jeg tror ikke der er nogen der er utilpasse med DIN kritik, da det i høj grad er bavl fra ende til anden.
Der svares bare igen på din til tider egne opfundne kritiske indslag om både det ene og det andet, som du ofte har dine helt egne forskruede meninger om, og som jo ofte tydeligt viser at du ikke ved hvad du taler om.
Du svarer nærmest katagorisk ikke andre der kan afvise dine påstande.
Invitation til at komme en tur under vandet ligeså. Er du vandskrækket eller kan du ikke svømme, i så fald kan jeg da godt forstå du ikke svarer.

Syntes bare lige at jeg vil komme med et efter din mening "perfid" svar til dig, så du ikke tror at alle er bange for at lægge låg på din fine tråd, den kan skam godt holdes i live så længe du lyster!
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 23:41
NRE. hvornår kommer du med en tråd/topic om at polaroid briller skal gøres ulovligt da man kan se fisken og tit står de jo bare stille og venter på at man smider fluen ud i hovdet på dem......så er vel lidt det samme ? Tongue
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2012 kl. 23:44
Jo jo Det siger du nok Jan. Men de der kloge fisk har jo selv taget den beslutning at de vil bide på den krog, så må de også selv bære følgerne, hele vejen op i gaffen og blitz osv osv.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 00:07
Kent er mere sagt som en joke da alt hvad NRE. siger....er noget jeg ser som en joke.....da han aldrig har været under vandet selv....og aldrig har prøvet uv fiskeri selv.....men så kan vi vel os sige at fisken selv har valgt hvor den vil sove hahahaha vi kunne jo blive ved......alt jeg vil frem til er har folk glemt hvad fiskeriet går ud på ??? hvor er hyggen afslapningen og den gode stemning.....og mens vi sider har og snakker er der travler der er ved at udryde tun hajer og div. andre arter.....så hvor vigtige er de par tusinde fisk uv fiskene tar ??? kom til bide og ta fat der hvor det giver mening.....jeg bor i indonesien og idag har vi kun 23% tilbage af det naturlige rev ja nok mindre nu.....så kom ind i kampen og lad os ta fat der hvor det betyder noget og holde sammen og ikke bekrige hinanden om bagateller....om vi uv fisker eller stang fisker....er vi jo nok intersseret i at beskytte fiskene
 
Mvh.
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 00:15
Ja Jan du har helt ret, der er nok vigtigere ting at give sig i kast med, end det her mundhuggeri. Men det sætter sig jo spor når ens dejlige hobby bliver overfaldet af folk der ikké gider sætte sig ind i tingene
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 01:01
 Kære alle på tråden,

I bund og grund er debatten om UV jagt jo helt ok og aldeles interessant, men som med så mange andre tråde her på 123.nu, så kommer de til at handle om NRE.

På en aller anden måde drager han altid sig selv i centrum. Det har han gjort stort set ved alle de tråde han har blandet sig i. Både her på 123.nu men også på utallige tråde rundt om i DK. Bl.a Pressefotografforbundets side, hvor han røg uklar med alt og alle.

Begrebet heder vist "en internet trold", altså en person, der kan side bag skærmen og i ro og mag, og uden at blive konfronteret fysisk med dem han debatere med, kan sende den ene usandhed afsted efter den anden. Helt konsekvent har han næsten altid undladt at kommentere på direkte adspurgte ting. Bl.a denne her åbne invitation til at komme med ud at dykke. Han er snu Wink grænsende til det uforskammede vil mange mene, men han evner på dygtig vis "spilet". I den virkelig fysiske verden kan sådan en adfærd jo godt give et par øretæver Wink

Havde det været en debat hvor man havde sidet fysisk over for hinanden, havde han helt sikkert ikke postuleret og været så ukritisk med hvad der er sandt og hvad der er ren vrøvl Wink  Og havde det været en "generalforsamling" havde han sikkert fået at vide, at nu var hans taletid i den grad opbrugt, eller der ville været "buhet" voldsomt ad ham fra forsamlingen.

Men igen. Der i sikkerhed bag skærmen, føler han sig sikker og tryg og kan blive ved med at "hidse" ellers godmodige folk op.

Jeg bliver slelv irriteret over ham til tider, men så tænker jeg på, at det egentligt er lidt "sølle" sådan et side der bag skærmen og fornærme og ophidse den ene efter den anden. Sikke et liv Wink

Lars Aagaard er sikkert glad for NRE. Om nogen kan han lave lange tråde. Meget laaaaaange tråde. Indholdet kommer altid til at handle om NRE til sidst. Men det giver gode "hits" på hjemmesiden og det er det som Lars Aagaard vil have, det giver nemlig  annoncer og dermed penge i kassen Wink

At vi så ellers kan være lidt trist til mode over at en site, der ellers kunne være rigtig god og interessant at debatere på, ikke har en moderator, er så en anden sag Smile

Og til NRE, du vil sikkert gerne kommentere dette indlæg, og det er du meget velkommen til LOL

Forsat god aften

Niels Åge Skovbo
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 02:12
Citat: Per Bjerring

Jeg tillader mig lige at citere Kasper Wendelin Smile
"Bare fordi man ser 10 ørred på en tur behøver man jo ikke skyde dem alle sammen, sagt af manden der i nat lod følgende havørreder bliver i havet: 2 stk 6 kg, 1 stk 5 kg, 2 stk 4 kg, 4 stk 3 kg og et par små. Jeg var ude efter den helt store og skulle ikke bruge alle de andre fisks kød til mad så de svømmede videre efter jeg havde nyd SYNET af dem...."
Hvis nu ikke Kasper havde en så høj etik og moral, kunne han åbenbart have høstet 9 store havørreder med en vægt på over 37 kg, plus et par små Ouch.
Alene denne historie, fra en erfaren UV-Jæger, viser et behov for lovgivning på området ang. UV-Jagt med lys om natten.
Lovgivning er jo ikke til for moralske og etiske mennesker, men for dem som ikke er det. Og dem er der desværre mange af.
I øvrigt synes jeg, det er meget trist, at alt for mange tråde i dette forum indeholder så meget personsforfølgelse, at det grænser til det perfide. Og dette på en måde, som placerer de forfølgende på et betydeligt lavere intelligensniveau, end det de mener NRE. befinder sig på.
Utroligt så mange gange det har været fremført, at NRE. har tilladt sig at perforere en geddes undermund, til trods for at det intet har med emnet at gøre.
Utroligt at der ikke er opstået et ramaskrig, når man ser hvordan man får store helleflyndere op i bådene under fiskeri i de norske fjorde Wink.
Det gør man med en fangstkrog, solidt plantet i flynderens undermund, hvorefter den måles, vejes og sættes ud igen. Og undermunden vokser virkelig sammen igen Smile.
Knæk og Bræk.
 
Hvorfor skal fiskene vejes er det for en ejen ego eller for at kunne prale af hvor stor den var.......og for at veje den er det etisk korrekt at plante en kæmpe krog i munden....synes dette lyder hul i hovdet at lave et hul i fisken for at få en vægt om den bliver hel eller ej kan jeg ikke se har med noget at gøre....så vi er der henne et billede mener mere end selve det at fange fisken og fighten i sig selv.......????
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 03:32
Citat: niels åge skovbo

 Kære alle på tråden,

I bund og grund er debatten om UV jagt jo helt ok og aldeles interessant, men som med så mange andre tråde her på 123.nu, så kommer de til at handle om NRE.

På en aller anden måde drager han altid sig selv i centrum. Det har han gjort stort set ved alle de tråde han har blandet sig i. Både her på 123.nu men også på utallige tråde rundt om i DK. Bl.a Pressefotografforbundets side, hvor han røg uklar med alt og alle.

Begrebet heder vist "en internet trold", altså en person, der kan side bag skærmen og i ro og mag, og uden at blive konfronteret fysisk med dem han debatere med, kan sende den ene usandhed afsted efter den anden. Helt konsekvent har han næsten altid undladt at kommentere på direkte adspurgte ting. Bl.a denne her åbne invitation til at komme med ud at dykke. Han er snu Wink grænsende til det uforskammede vil mange mene, men han evner på dygtig vis "spilet". I den virkelig fysiske verden kan sådan en adfærd jo godt give et par øretæver Wink

Havde det været en debat hvor man havde sidet fysisk over for hinanden, havde han helt sikkert ikke postuleret og været så ukritisk med hvad der er sandt og hvad der er ren vrøvl Wink  Og havde det været en "generalforsamling" havde han sikkert fået at vide, at nu var hans taletid i den grad opbrugt, eller der ville været "buhet" voldsomt ad ham fra forsamlingen.

Men igen. Der i sikkerhed bag skærmen, føler han sig sikker og tryg og kan blive ved med at "hidse" ellers godmodige folk op.

Jeg bliver slelv irriteret over ham til tider, men så tænker jeg på, at det egentligt er lidt "sølle" sådan et side der bag skærmen og fornærme og ophidse den ene efter den anden. Sikke et liv Wink

Lars Aagaard er sikkert glad for NRE. Om nogen kan han lave lange tråde. Meget laaaaaange tråde. Indholdet kommer altid til at handle om NRE til sidst. Men det giver gode "hits" på hjemmesiden og det er det som Lars Aagaard vil have, det giver nemlig  annoncer og dermed penge i kassen Wink

At vi så ellers kan være lidt trist til mode over at en site, der ellers kunne være rigtig god og interessant at debatere på, ikke har en moderator, er så en anden sag Smile

Og til NRE, du vil sikkert gerne kommentere dette indlæg, og det er du meget velkommen til LOL

Forsat god aften

Niels Åge Skovbo
Det er vist en populistisk leflen for den laveste fællesnævne, at du pålægger en enkelt person at bære skylden for at blive gjort til det, som du kalder for centrum og ikke en objektiv analyse - det objektive faktum er vel; at det er de individer, som levere debatmæssigt reelt uvedkommende indlæg omhandlende den person, der bringer personen i det du kalder for centrum, for ellers ville det jo være "bolden", som var centrum ---> så de personer, som ikke ønsker, at en enkelt person skal blive bragt i centrum, de skulle måske begynder at overveje, om det ikke var på tide, at de lærte (debatkultur) at holde deres kæft, når det drejer sig om de debatmæssige uvedkommende kommentarer og da specielt hvis de omhandler en person, som de ikke ønsker som centrum.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 03:52
Citat: Steen Kehler

Citat: niels åge skovbo

 Kære alle på tråden,

I bund og grund er debatten om UV jagt jo helt ok og aldeles interessant, men som med så mange andre tråde her på 123.nu, så kommer de til at handle om NRE.

På en aller anden måde drager han altid sig selv i centrum. Det har han gjort stort set ved alle de tråde han har blandet sig i. Både her på 123.nu men også på utallige tråde rundt om i DK. Bl.a Pressefotografforbundets side, hvor han røg uklar med alt og alle.

Begrebet heder vist "en internet trold", altså en person, der kan side bag skærmen og i ro og mag, og uden at blive konfronteret fysisk med dem han debatere med, kan sende den ene usandhed afsted efter den anden. Helt konsekvent har han næsten altid undladt at kommentere på direkte adspurgte ting. Bl.a denne her åbne invitation til at komme med ud at dykke. Han er snu Wink grænsende til det uforskammede vil mange mene, men han evner på dygtig vis "spilet". I den virkelig fysiske verden kan sådan en adfærd jo godt give et par øretæver Wink

Havde det været en debat hvor man havde sidet fysisk over for hinanden, havde han helt sikkert ikke postuleret og været så ukritisk med hvad der er sandt og hvad der er ren vrøvl Wink  Og havde det været en "generalforsamling" havde han sikkert fået at vide, at nu var hans taletid i den grad opbrugt, eller der ville været "buhet" voldsomt ad ham fra forsamlingen.

Men igen. Der i sikkerhed bag skærmen, føler han sig sikker og tryg og kan blive ved med at "hidse" ellers godmodige folk op.

Jeg bliver slelv irriteret over ham til tider, men så tænker jeg på, at det egentligt er lidt "sølle" sådan et side der bag skærmen og fornærme og ophidse den ene efter den anden. Sikke et liv Wink

Lars Aagaard er sikkert glad for NRE. Om nogen kan han lave lange tråde. Meget laaaaaange tråde. Indholdet kommer altid til at handle om NRE til sidst. Men det giver gode "hits" på hjemmesiden og det er det som Lars Aagaard vil have, det giver nemlig  annoncer og dermed penge i kassen Wink

At vi så ellers kan være lidt trist til mode over at en site, der ellers kunne være rigtig god og interessant at debatere på, ikke har en moderator, er så en anden sag Smile

Og til NRE, du vil sikkert gerne kommentere dette indlæg, og det er du meget velkommen til LOL

Forsat god aften

Niels Åge Skovbo
Det er vist en populistisk leflen for den laveste fællesnævne, at du pålægger en enkelt person at bære skylden for at blive gjort til det, som du kalder for centrum og ikke en objektiv analyse - det objektive faktum er vel; at det er de individer, som levere debatmæssigt reelt uvedkommende indlæg omhandlende den person, der bringer personen i det du kalder for centrum, for ellers ville det jo være "bolden", som var centrum ---> så de personer, som ikke ønsker, at en enkelt person skal blive bragt i centrum, de skulle måske begynder at overveje, om det ikke var på tide, at de lærte (debatkultur) at holde deres kæft, når det drejer sig om de debatmæssige uvedkommende kommentarer og da specielt hvis de omhandler en person, som de ikke ønsker som centrum.
 
At have en debat kræver vel at man ved noget om det emne man snakker om.....og er jo ikke tilfældet i dette indlæg.....virker kun som om prøve ar snakke en sag for at have noget at gi sig til ???? og nej er ikke uv fisker....er flue fisker.....men at snakke noget på baggrund af 5-10 videoer er jo ikke noget problem hvor mange videoer vil du have jeg finde hvor lystfiskerer mishandler fisk eller andet sygt ? så når man starte en dabat pg begynder at snakke nedladene til folk er det vel meget normalt at have noget at have det i.......som jo ikke er tilfældet i denne sag ????
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 07:03
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: gumbas

Sikke da en gang vrøvl.  Har fanget mange havørreder - den største en pæn havbasse på 4,2kg blev taget kl 3 om natten på buleflue i buldermørke på kysten, og ofte kommer der også torsk der trækker ind mod det lave vand i mørket, så du ved da vist ikke helt hvad du snakker om. 

Selvfølgelig kan du være heldig at fange fisk når det er mørkt, men fiskeriet er stadig hundrede gange bedre i skumringen og om morgenen når det er ved at blive lyst, for der er havørrederne aktivt fødesøgende.

Og ja, jeg ved godt, at der fanges havørreder i åerne om natten, men det er jo ikke fisk der bidder fordi de er sultne, de hugger kun til fluen eller blinket fordi de er territoriehævdende.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Sorry men hvor er etikken så i at fange en fisk der ikke vil spise, men i teorien bare forsvare sin ret til at reproducere og sikre den næste bestand.
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 07:09
Citat: Niels Riis Ebbesen

Det er egenlig lidt herligt med alle disse off-topic indlæg med perfide personangreb, for de viser helt klart og tydeligt, at UV-jægerne er meget utilpasse med den vedholdende kritik der er af deres metoder, og at de er desperate for at få lagt låg på denne tråd.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Kære NRE

Der er ingen her i verden der bryder sig om at blive uskyldigt dømt
vi har et begreb der hedder justitsmord
du kan google det hvis du ikke kender begrebet
men du kan jo prøve at starte en tråd om lakse fiskerne i de jyske åer
og se hvor hurtig de reagerer
og hvis du foreslår en fredning grundet etik og moral som du jo mener
et eller andet sted at være repræsentant for så foreslå fiskeforbud i hele perioden fra opgang til gydningen er slut

jeg garanterer for at der kommer flere indlæg end du kan nå at læse

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 22:44
Citat: Kannegaard

Jo jo Det siger du nok Jan. Men de der kloge fisk har jo selv taget den beslutning at de vil bide på den krog, så må de også selv bære følgerne, hele vejen op i gaffen og blitz osv osv.

En lystfisker-fanget fisk kan altid genudsættes i levedygtig stand, det samme er ikke tilfældet med en harpuneret fisk.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 23:24

Citat: niels åge skovbo

 I bund og grund er debatten om UV jagt jo helt ok og aldeles interessant, men som med så mange andre tråde her på 123.nu, så kommer de til at handle om NRE.


Hmm… og jeg må så konstatere, at du niels åge skovbo heller holder dig for fin til at deltage i mudderkatningen, og forsøget på at dæmonisere mig som person, men det jo en metode som hyppigt anvendes i on-line debatter, hvor folk ikke føler at de kan klare sig i debatten, det kaldes også at gå efter manden i stedet for bolden. Og i denne debat kan du ikke finde et eneste eksempel på, at jeg selv har draget min egen person ind ind i debatten, det er noget en hel stribe andre debattører har forsøgt sig med.


Men prøv om du kan forholde dig til, at bolden i den tråd er, om det er rimeligt, at UV-jægerne anvender kunstigt lys i forbindelse med UV-jagt om natten, og om det er rimeligt og acceptabelt, at UV-jægerne harpunerer fisk som enten står og sover, eller er blændet af lyset. Og hvis du mener det er en rimelig jagt-form, fortæl os så, hvorfor du synes, det er både fair og sportsligt at jagte fisk på den måde.


Jeg synes også det kunne være spændende, at høre din holdning til, at UV-jægerne harpunerer fladfisk, som ligger nedgravet i sandet, og hvor de ikke på forhånd kan være helt sikker på, at den overholder mindstemålet.


Og ja, dette indlæg hidser dig sikkert voldsomt op, for du har jo stadig frygteligt ondt i din bagdel over, at jeg her i starten af året var en af drivkræfterne bag en meget lang debat, hvor det med al ønskelig tydelighed blev udstillet, at alle de mange lystfiskere, som bor på Sjælland og Københavnsområdet, at de stort set ikke får noget for alle de penge, som de hvert år indbetaler til fisketegnet, og at DSf har et meget stort ansvar for den meget skæve fordeling af fiskeplejemidlerne.


I den kuriøsen ende kan jeg sige, at jeg synes det kunne være meget interessant at opleve, hvordan du og DSf vil reagere, hvis der pludselig var en hel masse UV-jægere som fandt ud af, at de også kan jage de laks, som står ude ude i havet, og venter på at gå op i de jyske åer, og det nemt kan gøres med lys om natten.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 23:46
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Kannegaard

Jo jo Det siger du nok Jan. Men de der kloge fisk har jo selv taget den beslutning at de vil bide på den krog, så må de også selv bære følgerne, hele vejen op i gaffen og blitz osv osv.

En lystfisker-fanget fisk kan altid genudsættes i levedygtig stand, det samme er ikke tilfældet med en harpuneret fisk.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Du lever i en drømmeverden.....prøv at tage ud i virkeligheden, hvor fiskene fanges....så vil du opdage at der jævnligt, specielt når der fanges mindre fisk er fisk imellem som er så skadet, at de sandsynligvis ikke overlever genudsætningen.  Hvad med de mange småsild der smides over kajen igen, hvor mund og skæl er væk.....små hornfisk med ødelagt næb, små ørreder der har slugt ormekroge eller hvor krogen sidder i gællerne.....vær dog realist istedet for at fyre en illusion af om at alle fisk fanget af lystfiskere overlever.

Men vil give dig ret i at fiskene altid kan genudsættes/smides ud igen....det kan en UV fisker også med hans fisk, men om fiskene så overlever...se det er en anden snak.


Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2012 kl. 23:56
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Kannegaard

Jo jo Det siger du nok Jan. Men de der kloge fisk har jo selv taget den beslutning at de vil bide på den krog, så må de også selv bære følgerne, hele vejen op i gaffen og blitz osv osv.

En lystfisker-fanget fisk kan altid genudsættes i levedygtig stand, det samme er ikke tilfældet med en harpuneret fisk.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Endnu en gang "bavl" fra dig NRE, det er jo ikke ALTID en lystfisker-fanget kan genudsættes i levedygtig stand.
Som UV-Jæger, udvælger du selv dit bytte, og som en anden jæger på land, afgiver du ikke skuddet uden at du har taget beslutningen om at aflive, hjemtage og spise byttet!

Hvad er der så besynderligt ved det?

Som lystfisker ved du ofte af gode grunde ikke hvad der tager din flue/spinner/blink/wobler eller hvad du ellers fisker med. Det kan være en undermålsfisk, eller det kan være din drømmefisk?

Hvis det nu er en farvet og fredet havørred, og den har slugt dit ang på en sådan måde at den må aflives, eller ikke kan overleve krogløsningen!

Hvad vil du syntes er bedst? At UV jægeren når/hvis kan komme på skudhold, selv vælger en over mindstemålet blankfisk og harpunerer den.
Eller lystfiskeren der måske må aflive en farvet, eller undermålsfisk!

Jeg forstår ikke dine holdninger overhovedet, for mig er det grundliggende stadig det rene bavl du kommer med, men som lovet hjælper jeg gerne med at holde din tråd i live.
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 00:21
He he, NRE.

Jeg er slet ikke hidsig på dig, jeg har blot gennemgået essensen af de mange tråde, som du har "tæppebombet" Wink

Helt konkret, så vil jeg naturligvis gerne svare på dine spørgsmål. Jeg er selv dykker og har fanget nogle få fladfisk med en et lille hånd-spyd. Jeg har ikke drevet jagt med harpun, en form for fiskeri der ikke har haft min interesse, men som med så meget andet, så er det altid et spørgsmål om mådehold. 
Sådan er det også med fiskeri med stang og snøre. Har jeg fisk i fryseren, tager jeg ikke fisk med hjem. I ferskvand, hvor jeg fisker meget tørflue og nymfe, er det c&r. Sådan er det også med mit geddefiskeri, og nej jeg KUNNE ikke drømme om at bruge gaf, som du gør. Det mener jeg er noget forbandet svineri, men der mener du så noget andet Tongue

Jeg synes sikkert også, at det vil være trist at komme til sit rev en nat for at fiske nat-ørreder og der så lå nogle dykkere med lommelygte og trawlede det hele igennem. Men har jeg til gode at opleve. Men jeg har til gengæld mødt lystfiskere, som havde indtaget en fin fiskeplads og ikke veg stedet, så andre kunne få fornøjelse, det var trist.

Så igen, det handler om moral. Opfører man sig ok og tager hensyn til hinanden, bør der ikke være problemer, men er man egoistisk og "høster" for meget går det naturligvis galt. Sådan er det også med garnfiskerne. Holdt de sig til at fiske nænsom og lovligt, skal der naturligvis også være plads til dem. Vi lystfiskere kan ikke tage patent på at have al fiskeriet for os selv. Det må du også forstå NRE.

Men din vej frem, hvor du ikke lytter til vægtige argumenter, forklarringer og velmenende invitationer, så gør du denne debat til sort og hvid. Lige som du har gjort debatten med fisketegnsmidlerne og DSF og hvad du ellers har gang i.

NRE, tænker du ikke nogle gange på, hvorfor folk bliver så enormt trætte af dig, at de ofte mister besindelsen og kalder dig det ene og det andet ? Eller preller det helt og aldeles af dig som vand på en vis fugl ! Det gælder jo ikke blot på denne site, men også mange andre forums som du ivrigt debatere på ?

NRE, jeg synes bestemt du bør have din yttringsfrihed og jeg mener i princippet, at du må havde alle de skæve meninger som du har, men jeg synes det må være trist at du i den grad bliver så upopulær blandt stort set alle på denne site, på nær et par stykker vel sagtens Wink

Hvis jeg skulle komme en venlig anbefaling til dig, så skulle du skrue lidt ned på din retorik og ikke tage en hver debat som en "kamp" hvor hver og en som ikke er enige med dig, opfattes som en slags "modstander". Prøv at vænne dig til, at være mere pragmatisk og imødekommende. Lyt og forstå. En gang immelem må du da tage fejl og indse, at der er nogle som kan påvirke din holding. Sådan opfatter jeg ofte en debat og jeg bliver tit klogere og flytter mig. Det gør de fleste vel her på 123.nu Wink

Det jeg mener NRE er, at du er en ekstremt kompromisløs debatør, som HAR taget en indstilling til hvad DU mener. Mange andre mennesker deltager i en debat for at blive klogere og lytte. Den evne besidder du altså ikke, og det er jeg forholdsvis sikker på at flertallet på denne her site mener, ellers går jeg ud fra, at de vil kommentere mit indlæg her.

Ikke for at sammenlige NRE, men der findes et politisk parti i DK, som er helt ude til højre. De er også meget "sorte og hvide" i deres tilgang til en debat. I mine øjne er det ikke klogt, idet det graver grøfter. Demonisere nogle grupperinger og gør verden til "dem og os".

Jeg ved ikke hvor du er politisk, men din form for debat er snublende tæt på den retorik som bemeldte parti praktiserer. Og det synes jeg ikke er dig klædeligt NRE.

Måske skulle du tage en lille pause, tage ud at fiske, gerne uden en gaf Wink og blive lidt glad igen Wink

Forsat god aften fra

Niels Åge Skovbo

PS. Nej jeg er ikke sur på dig fordi du havde en meget og ekstrem negativ holdning til fisketegnsmidlerne og DSF i særdeleshed, men jeg skuffet over at din argumenter i den grad bar præg af fejl og usandheder !

Ps. for en god ordens skyld, skal du vide, at jeg PÅ INGEN måder er repræsentant for DSF. Jeg er blot engageret i lystfiskeri og især vandpleje og så er jeg formand for en forening. Vil du have DSF mening om denne sag, så ring til dem. 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 14:40
Hmmm... Thumbs Down
 
En ting der slår mig, efter at have læst lige så mange indlæg fra Niels som de fleste er, at næsten ingen tør tale "hans indlæg"!!!. Mange af Niels` indlæg vidner om hans lange livs fiskerierfaring!. Personligt er jeg langt fra enig med Niels`udlægninger af mange fysiske såvel som spekulative indstillinger/ændringer af organisatoriske ændringer set ud fra aktiv/passiv side!. Desuden er fiskeerfaringer jo ALTID forskellige mand til - kvinde - mand - Big smile
 
Jeg vil altid gå ud fra devisen. Alle mand skal og må høres - før en endelig "dom" kan afsiges. Niels deltager i mange tråde - og hvad så. Hvis i ikke kan klare jer intellektuelt? - skal i så absolut rotte jer sammen, og klare jer ved verbal tilsvining???. Hvordan skal VI så finde frem til det rigtige i noget som helst???.
 
At "næsten" ingen taler Nielses sag er jo netop frygten for offentlig nedgørelse af alle Nielses modstandere!. Dette sætter netop Nielses tarv langt over "jeres".
 
Og gu` tager Niels ofte fejl, men det gør samtlige her på 123.nu da også jævnligt, så hvad med at "trække" piben ind, og lade andres meninger komme til, uden at - blokere
for at kunne dominere???.
 
Krum hals & høj haleføring
 - Kim -
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 15:08


Hej Kim,

Ja, du har ret Wink

Jeg er nok lidt for hård ved Niels  (NRE) for selvfølgelig skal han komme til orde, men jeg har trods alt oplevet hans ekstremt mange indlæg , både her på 123.nu og hos Pressefotograf Forbundet, og ja, jeg er vel nok blevet lidt for "fyldt op" med hans lidt lempfældige tilgang til fakta Wink

Forsat god dag fra

Niels Åge Skovbo
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 17:21
Know - this is the wearths tyhing, I have ever think ever seen!!!. A thousand of this problems, will Nils AAge slippe mine angreb
 
Vi er hermed  - 0 - stillet - OK
 
Mvh. - Kim -
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 17:25
De der svampe man kan finde nede på bunden af havet, kender du dem Kim. Hvis du gør så lad være med at æde dem.
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2012 kl. 19:16
Citat: kikophil

Hmmm... Thumbs Down
 
En ting der slår mig, efter at have læst lige så mange indlæg fra Niels som de fleste er, at næsten ingen tør tale "hans indlæg"!!!. Mange af Niels` indlæg vidner om hans lange livs fiskerierfaring!. Personligt er jeg langt fra enig med Niels`udlægninger af mange fysiske såvel som spekulative indstillinger/ændringer af organisatoriske ændringer set ud fra aktiv/passiv side!. Desuden er fiskeerfaringer jo ALTID forskellige mand til - kvinde - mand - Big smile
 
Jeg vil altid gå ud fra devisen. Alle mand skal og må høres - før en endelig "dom" kan afsiges. Niels deltager i mange tråde - og hvad så. Hvis i ikke kan klare jer intellektuelt? - skal i så absolut rotte jer sammen, og klare jer ved verbal tilsvining???. Hvordan skal VI så finde frem til det rigtige i noget som helst???.
 
At "næsten" ingen taler Nielses sag er jo netop frygten for offentlig nedgørelse af alle Nielses modstandere!. Dette sætter netop Nielses tarv langt over "jeres".
 
Og gu` tager Niels ofte fejl, men det gør samtlige her på 123.nu da også jævnligt, så hvad med at "trække" piben ind, og lade andres meninger komme til, uden at - blokere
for at kunne dominere???.
 
Krum hals & høj haleføring
 - Kim -
 
Kim
Du taler på fleres vegne, end du selv tror !
Thumbs UpThumbs UpThumbs Up
 
Knæk og Bræk.
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 34567>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres