Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlandsdækkende 24 timers konkurrence i UV-jagt

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Emne: landsdækkende 24 timers konkurrence i UV-jagt
    Sendt: 18 Sep 2012 kl. 22:19
Citat: RLS

Haha elsker dig NRE :) det er okay for lystfiskere at bryde loven når man ikke ved bedre. Så hvis jeg som ny stod og fiskede i et fredningsbælte så var det ikke ulovligt?!

Og med mit indlæg om fiskeri med agn mente jeg ALT agn.. Alle orm småfisk og andet der bruges som agn har nerver og derved følelser. Så at agne med en orm, småfisk eller andet svare jo egentlig til at skyde en større fisk med harpun?!

Og mht fiskerikontrollen, hvis de kom når man kontaktede dem og fortalte at en given havn var fyldt af folk der tager undermålere osv så ville tallet med folk uden kort stige markant.

Selvfølgelig skal Fiskerikontrollen gi' bøder til folk som fisker i fredningsbælter, tager undermålsfisk, eller ikke har løst det lovpligtige fisketegn, det jeg opponerer i mod, det er at du/I kalder alle som har en fiskestang for lystfiskere, det ville jo svare til, at du/I kalder alle som har en cykel for cykelryttere.

Jeg skelner helt klart imellem lejligshedsfiskeren, som måske kun er ude på en enkelt fisketur, sammen med nogle venner eller kollegaer, og så de rigtige lystfiskere, der dyrker fiskeriet som en hobby.

Og jeg vil hævde, at blandt de rigtige lystfiskere, altså dem der fisker regelmæssigt og som er medlem af en lystfiskerforening, der får du med garanti svært ved at finde ret mange, som ikke har løst fisketegn, og som ikke overholder lovgivningen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2012 kl. 23:18
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: RLS

Haha elsker dig NRE :) det er okay for lystfiskere at bryde loven når man ikke ved bedre. Så hvis jeg som ny stod og fiskede i et fredningsbælte så var det ikke ulovligt?!

Og med mit indlæg om fiskeri med agn mente jeg ALT agn.. Alle orm småfisk og andet der bruges som agn har nerver og derved følelser. Så at agne med en orm, småfisk eller andet svare jo egentlig til at skyde en større fisk med harpun?!

Og mht fiskerikontrollen, hvis de kom når man kontaktede dem og fortalte at en given havn var fyldt af folk der tager undermålere osv så ville tallet med folk uden kort stige markant.

Selvfølgelig skal Fiskerikontrollen gi' bøder til folk som fisker i fredningsbælter, tager undermålsfisk, eller ikke har løst det lovpligtige fisketegn, det jeg opponerer i mod, det er at du/I kalder alle som har en fiskestang for lystfiskere, det ville jo svare til, at du/I kalder alle som har en cykel for cykelryttere.

Jeg skelner helt klart imellem lejligshedsfiskeren, som måske kun er ude på en enkelt fisketur, sammen med nogle venner eller kollegaer, og så de rigtige lystfiskere, der dyrker fiskeriet som en hobby.

Og jeg vil hævde, at blandt de rigtige lystfiskere, altså dem der fisker regelmæssigt og som er medlem af en lystfiskerforening, der får du med garanti svært ved at finde ret mange, som ikke har løst fisketegn, og som ikke overholder lovgivningen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Når du er så god til at skelne mellem "rigtige" lystfiskere og de såkaldte lejlighedsfiskere, så bør du måske også være bedre til at skelne mellem de UV fiskere der fisker som de efter din mening SKAL og mellem de der måske bruger lys og fisker om natten. Men men men, det er jo åbenbart svært for dig, for du er da svært hellig i forhold til lystfiskere.................men klogere er du nok ikke......så fortsæt du bare med at generalisere ..Dead


Redigeret af gumbas - 18 Sep 2012 kl. 23:20
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2012 kl. 23:54
Citat: gumbas

 Når du er så god til at skelne mellem "rigtige" lystfiskere og de såkaldte lejlighedsfiskere, så bør du måske også være bedre til at skelne mellem de UV fiskere der fisker som de efter din mening SKAL og mellem de der måske bruger lys og fisker om natten. Men men men, det er jo åbenbart svært for dig, for du er da svært hellig i forhold til lystfiskere.................men klogere er du nok ikke......så fortsæt du bare med at generalisere ..Dead

Jeg har ikke det fjerneste i mod de UV-jægere, som dyrker deres jagt uden brug af kunstigt lys, og de kan for min skyld jage og skyde alle de fisk som de orker, bare de respekterer fredninger, og fiskene overholder mindstemålet.

Og så vil jeg lige sige, at man næppe går hen og bliver lejligheds-UV-jæger, på grund af et impulskøb, udstyret er jo ret omfattende, og det kan næppe købes på tilbud for 148,- kroner i Netto eller Aldi.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 08:00
Citat: Nicolai Berthelsen

Citat: Michael Ladefoged

LOLLOLLOLClapClapClap.

Jeg syntes ellers, at det med at overleve et lille hul i mundskindet, kontra at få en pil igennem sig var storartet udlagt af "storfangeren"! Især når NRE skal beskytte/undskylde sin egen uheldige facon med at behandle sin "store" 4-5 kg. fangst humant.Dead

 
Rettelse... 4-5 pund "store" fangst
 
SmileN


Haha, Nicolai jeg syntes nu også den ligner noget på 4-5 pund, men han skriver jo 4-5 kg.
Som med så meget andet har han nok taget "lidt" fejl!Confused
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 08:44
Til NRE
Jeg takker for dine meget fine foto på http://fotonation.dk/ men kan altså ikke få nogle af disse fotos og det du selv skriver til at hænge sammen.
 
Citat:  Jeg dyrker konsekvent C&R, og afkroger så vidt er muligt fisken i vandet, og er meget opmærksom på, at den ikke lider unødig overlast.
 
 
Denne gedde ser aldelses ikke ud til at være afkroget i vandet, eller hvad mener du? Jeg har den holdning at fisk ikke har godt af at ligge på jorden/i græs mv. hvis de skal genudsættes, da fiskens beskyttende slimlag kan blive skadet og derved nemmer få div. sygdomme og dervel lider unødvendigt?
 
Er det bare dig der er utroværdig? Eller er du en varmlufballon der hurtig mister pusten?????
 
 
fordi disse fisk, ser heller ikke ud til at komme under begrebet
 
Citat:  Jeg dyrker konsekvent C&R, og afkroger så vidt er muligt fisken i vandet, og er meget opmærksom på, at den ikke lider unødig overlast.
 
for mig ser de fisk noget døde ud?
Svar ønskes
 
SmileN


Redigeret af Nicolai Berthelsen - 19 Sep 2012 kl. 11:16
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 12:37
Nicolai: Det sidste billede er uploaded i 2010. NRE skriver: "(...) i løbet at det sidste år, der har jeg hjemtaget 5 stk. mindre aborrer og 2 stk. hornfisk (...)". Det er vist samme indlæg du citerer fra.
Jeg vil ikke forsvare nogen, men mener der er indlæg og tråde nok i stil med det ovenfor.
Til top
Bo Mattsson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bo Mattsson

Tilmeldt:: 18 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 0
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 13:24
NRJ: " og de kan for min skyld jage og skyde alle de fisk som de orker, bare de respekterer fredninger, og fiskene overholder mindstemålet"

Hold kæft hvor modsiger du dig selv mange gang.

NRJ: "jeg har ikke det fjerneste i mod de UV-jægere, som dyrker deres jagt uden brug af kunstigt lys"

Hvad vil du have de skal bruge om natten? Der ingen og lov og forhåbentlig aldrig vil der komme en lov om forbyde folk at fisk om natten også for harpunfisker og det er total ud i hampen at man skal begynde at tage et jagt tegn for at være harpunfisker! Du tror simpelthen det er så let at pløkke en fisk om natten!
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 14:12
Hvis vi nu skal tærske lidt langhalm på det med etikken, så må det være vigtig at når man fisker med harpun at kunne afgive sine skud sådan at man bedst muligt undgår anskydninger. Hvis man vil dette så er det bedst at skyde på fisk der er så rolige som muligt. Det er svært at ramme godt og sikkert på en fisk der svømmer hurtigt og prøver at flygte, sandsynligheden for en anskudning er stor. At kunne snige sig ind på en fisk uden den opdager at man er farlig og skyde den mens den står helt roligt, giver en mere mindre sandsynlighed for en grim anskydning.
 
Hvis det er mulig bør fisk skydes gennem kraniet og hjernen, så dør de uden at opdage hvad der skete, det er den optimale humane løsning.
 
Når man ser en video af en mand der lyser en ørred op uden at den bliver skræmt, hvad beviser det? Det beviser vel mest af alt at manden kan finde ud af det. At han er en dygtig fisker der har lært at bruge sit lys og sin krop på en måde så det ikke skræmmer ørreden. Det viser meget lidt om ørredens reaktion på lys, den video som bliver hevet frem i den her tråd, er taget af en ret dygtig mand der kender sit ørredfiskeri i bund. Jeg har prøvet at være ude sammen med nye folk der ikke kunne finde en eneste stille stående fisk, jeg fandt da et par stykker(som fik lov at stå i fred så makkeren havde en chance for at opleve det). Så som jeg ser det afhænger det mest af om man kan være stille i vandet. Jeg har brugt en del år på at lære det...
 
Så uden lys vil det være mere uforsvarligt at fiske ørreder, når det er muligt at fange dem om natten, så vælger man da at ligger sit ørred fiskeri der. Hvis man ikke kunne fiske om natten så ville alle jo tage chancen hver eneste gang de bare så skyggen af en ørred om dagen, som det er nu så gør det ikke så meget om man ikke får de hypersky dagsørred for man kan drive et sikkert og godt fiskeri uden den store grimme anskydnings risiko om natten.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 14:21
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om UV jagt etik og hvor grænsen går. Når I nu syntes at det er ok at bruge lys under jagten om natten, bla. fordi de store fisk er mindre sky og jagten dermed nemmere end om dagen, hvorfor så ikke øge chancerne og bruge luftudstyr også ? Eller er det at overskride uv etikkens grænser - og hvorfor ?
(som jeg forstår uv jagtens uskrevne regler så betragtes brugen af luftudstyr som usportsligt)
Til top
Ivar Thordal Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ivars Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2006
Geografisk: Himmerland og ivars.dk
Status: Offline
Beskeder: 2
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 14:24
Gad vide hvordan lystfiskere der er imod uvjagt havde reageret hvis fiskene fra nedenstående artikel var fanget ved uv-jagt ?
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 14:26
Dead massemord, intet andet
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 14:46
Jeg vil da sige det er et beskedet udbytte, Ivar, i forhold til antallet af lystfiskere. Og desuden er det  jo put&take fisk det hele i Gudenåen......
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 15:29
Citat: Nicolai Berthelsen

Til NRE
Jeg takker for dine meget fine foto på http://fotonation.dk/ men kan altså ikke få nogle af disse fotos og det du selv skriver til at hænge sammen.
 
Citat:  Jeg dyrker konsekvent C&R, og afkroger så vidt er muligt fisken i vandet, og er meget opmærksom på, at den ikke lider unødig overlast.
 
 
Denne gedde ser aldelses ikke ud til at være afkroget i vandet, eller hvad mener du? Jeg har den holdning at fisk ikke har godt af at ligge på jorden/i græs mv. hvis de skal genudsættes, da fiskens beskyttende slimlag kan blive skadet og derved nemmer få div. sygdomme og dervel lider unødvendigt?
 
Er det bare dig der er utroværdig? Eller er du en varmlufballon der hurtig mister pusten?????
 
 
fordi disse fisk, ser heller ikke ud til at komme under begrebet
 
Citat:  Jeg dyrker konsekvent C&R, og afkroger så vidt er muligt fisken i vandet, og er meget opmærksom på, at den ikke lider unødig overlast.
 
for mig ser de fisk noget døde ud?
Svar ønskes 

Den pågældende gedde er en af de få gedder, som jeg simpelthen har været nødt til at slå ihjel, den var nemlig kroget på en måde, så den forreste trekrog havde beskadiget det øje, som vender væk.

Og da jeg spiser hornfisk, så kan jeg altså ikke ikke se, at det er et problem, at jeg hvert forår hjemtage nogle få eksemplarer.

Jeg gokker også torsk, havørreder, sild og andre fisk fanget i saltvand, og det har jeg ikke nogen problemer med, da jeg kun hjemtager de fisk som jeg kan spise.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 15:34
Citat: Bo Mattsson

Hvad vil du have de skal bruge om natten? Der ingen og lov og forhåbentlig aldrig vil der komme en lov om forbyde folk at fisk om natten også for harpunfisker og det er total ud i hampen at man skal begynde at tage et jagt tegn for at være harpunfisker! Du tror simpelthen det er så let at pløkke en fisk om natten!

Hvis det er for mørkt til, at UV-jægerne kan dyrke UV-jagt uden brug af kunstigt lys om natten, så må de bare undlade at jage om natten, så simpelt er det.

Jægerne oppe på landjorden må heller ikke anvende kunstigt lys, og jage om natten.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 15:37
Kære Niels
 
Her tager du også fejl...
jagt med lys udøves mange steder
 
SmileN
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 16:07
Flasker er ikke meget hjælp, udåndings luften larmer rigtig meget. Med flasker er man begrænset i at der ikke er mere end end en time eller to så er luften brugt. Når man fridykker kan man nemt bruge 3-6 timer i vandet. Når man har flasker på så er man meget tung i vandet og det bliver meget hårdt at svømme. Man bliver meget klodset og det er bare ufedt. Ved fridykning er det "vægtløs" frihed i højeste klasse. Fladfisk bliver ikke så skræmt at luften fra flaskerne, men de ligger jo normalt så lavt at alle kan være med 2-6 meter. Stort set alle andre fisk kan man ikke snige sig inid på når man larmer med sine flasker, ja ud over torsk der hviler i deres huler i sten eller vrag. Torsk findes normalt fra 15 meter og ned efter, så her kræver det at man kan sin fridykning for at kunne være med. Vrag torsk er derfor også noget af det "fineste" og mest respekterede fiskeri med harpun. Her bruger man faktisk også lygter selv om dagen, for at kunne lyse ind i de små huler hvor torskene står, og der er da fair nok at man klan se fisken når man nu er svømmet 20-30 meter ned i havet for at lede efter et lille hul og se om der skulle være en fisk.
 
De folk der kan dette betragter natfiskeriet som noget hen af madfiskeri. Der er ikke den store prestige i at fiske om natten, men vil man gerne have noget på bordet, især ørred, så er det om natten man fanger sine fisk.
 
Når folk starter så kan man nemt bruge 3-5 år på at lære at finde fiskene om dagen. Om natten tager 1-2 år at lære at finde dem, at blive dygtig tager så lige et par år eller tre mere. Så de fleste begynder ret hurtig med natfiskeriet, da de fleste folk jo vil fiske med harun for at fange nogen fisk at spise. Så efter nogen år ser vi ofte at folk vil have lidt mere udfordring og så begynder de med dagsfiskeriet på lavere vand. Når det heller ikke længere er nok så kaster folk sig helhjertet over at skyde fisk i dybet.
 
Dette er en generalisering.
 
Der er også folk der aldrig ønsker at blive andet end madfiskere og de fortsætter så med natfiskeriet. Her er det så at man ser en forskel mellem folk der mener nat er for nemt, ja det er de garvede der kan fisk og fange om dagen også i dybet. Og så er der dem også gerne bare vil have noget at spise de synes dags fiskeriet er for svært til at det er sjovt.
 
Det er lige som med stangfiskeriet, C&R mod madfiskere. Er det noget man gør fordi det skal være en sport eller fordi man kan lide at fange en fisk og spise den. Sådan er det også med harpuner - nat og dag.
 
Så grænsen er svær at sætte, men der hvor den er til at sætte er på om man kan lave et "clean kill", at aflive sin fisk med skuddet er det flotte. Når fiske aldrig opdager en og ikke skal kæmpe for sit liv, når den ikke har mulighed for at rykke sig af og svømme væk.
 
De fisk jeg har fanget jeg er mest stolt af er dem hvor jeg har dræbt dem med skuddet, når jeg laver den slags skud føler jeg glæde ved at have kunne gøre det, som jeg ser det give mit bytte en hurtig og smerte fri død. Når jeg ikke rammer dræbende så er min eneste tanke at få fat i fiskene og aflive den så hurtigt som muligt, så den ikke skal stresse så længe.
 
Fiske der er bliver udsat for meget stres smager dårligere end fisk der aldrig opdagede hvad der skete, jeg sætter madværdien meget højt. Når jeg får fat i f. eks. en ørred bliver aflivet med det samme. Enten ved en "Ike Jime" slagtning, en lang syl banket op i hjernen og der efter snitter jeg struben op så blodet kan løbe ud. Enkelte gange ender det omvendt, især hvis man er filteret ind i harpun og bøje line og ikke kan nå sylen. Jeg sætte meget pris på at spise mine selv fangede fisk og har normalt også termokasse med is, med på tur så jeg kan få mine fisk på køl med det samme, så de ikke mister spiseværdi. Det er for mig at visr respekt over for sit bytte.
 
Jeg fisker ikke meget med stang i havet, for fisk fra havet er noget jeg spiser og efter end lang fight vil der være mere stress hormoner i kroppen, så fisk i havet bliver skudt og spist. I ferskvand hvor jeg ikke spiser fiskene der fisker jeg så C&R med stang(harpunen er jo også forbudt i ferskvand).
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 16:45
Citat: Nicolai Berthelsen

Kære Niels
 
Her tager du også fejl...
jagt med lys udøves mange steder
 
SmileN
Så Niels tager fejl fordi han ikke har begrænset sit indlæg geografisk til Danmark?
 
Desuden er der ikke bare blandt jægere, men også udtrykt i lovgivning, forskel på jagt og regulering.

Jeg kommer ofte i USA (Staten NY), og der er kunstigt lys til jagt også forbudt, på nær til regulering eller pelsjagt af ræv, vaskebjørn og et par andre arter. Du må ikke skyde hjorte og bjørne ved brug af lys. Enhver brug af lys ses dog som dårlig moral blandt de jægere jeg har kender derovre, og det er - efter mit indtryk - ikke videre udbredt.

Som jæger (Uden riffeltegn) er jeg forbløffet over den "artikel" du har gravet frem, der står ligefrem noget om at skyde dyr på foderpladsen, om natten, ved lys og ved brug af en bevægelsescensor... Jeg synes du skal dobbelttjekke din kilde samt læse gældende jagtlovgivning.
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 16:48
Hvorfor fisker lystfiskere og (sportsfiskere) om natten efter Havørred, det er vel fordi det er om natten de er inde på kysten, og det er vel også derfor Uv jægere også fisker der. om dagen hvor ørreden jager rundt omkring i diverse strømskel osv er den jo ikke nem at finde.
Men det drejer sig vel også om bæredygtigt fiskeri og der tror jeg ikke Uvjægerne gør meget skade i forhold til fek.s bulefiskeriet på øresund hvor man lystigt fisker gydetorsk i rå mængder.
Nu ved jeg godt i siger det er en anden sag, men dertil vil jeg sige ryd op i det inden i kaster jer over dem der tager en enkelt håndfuld fisk om året
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 17:31
@Kannegaard: Det link du inddrager er jo netop til en tråd, hvor emnet kritisk debatteres, og det er taget op af en lystfisker.
Det er ikke nogen ny debat og der bliver netop ryddet op i det, man er i fuld gang. DSF har gjort et aktivt stykke arbejde for at undgå fejlkrogninger:
http://www.sportsfiskeren.dk/saadan-fanger-du-nytaarstorsken-forsvarligt
Innovative løsninger er et andet aspekt, i en nyhed fra i går nævnes et aggregat der forbedrer muligheden for genudsætning:
http://www.sportsfiskeren.dk/fisk-smartere

Når vi taler om UV jagt med lys, så drejer det sig netop om mere end bæredygtighed, debatten her handler som jeg læser det om det uetiske i at skyde en sovende og/eller blændet fisk ved brug af lys - Hvis da ikke der hele tiden var nogen der prøvede at dreje emnet over på noget andet ;o)
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 17:47
Citat: allanm

@Kannegaard: Det link du inddrager er jo netop til en tråd, hvor emnet kritisk debatteres, og det er taget op af en lystfisker.
Det er ikke nogen ny debat og der bliver netop ryddet op i det, man er i fuld gang. DSF har gjort et aktivt stykke arbejde for at undgå fejlkrogninger:
http://www.sportsfiskeren.dk/saadan-fanger-du-nytaarstorsken-forsvarligt
Innovative løsninger er et andet aspekt, i en nyhed fra i går nævnes et aggregat der forbedrer muligheden for genudsætning:
http://www.sportsfiskeren.dk/fisk-smartere

Når vi taler om UV jagt med lys, så drejer det sig netop om mere end bæredygtighed, debatten her handler som jeg læser det om det uetiske i at skyde en sovende og/eller blændet fisk ved brug af lys - Hvis da ikke der hele tiden var nogen der prøvede at dreje emnet over på noget andet ;o)
 
Jeg forstår ikke det med at undgå fejlkrogninger, er det ikke netop torsk der står der med rognsækkene fulde klar til at gyde, som man fisker op. Var der ikke lidt etik i at lade dem gyde, nu vi snakker etik, flere af de film på youtube viser ikke lystfiskere der afliver deres fangst efter landing, ser ud som om de ryger lige ned i plastkurvene, er det etik hmm.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 18:01
Det er dog utrolig som nogen ikke kan finde ud af at holde sig til emnet og bliver personlige og bruger billeder til det ene og det andet. Er i 12 år gamle? det er fint hvis i ikke kan lide NRE, men stop dog alt det person fnidder.Thumbs Down
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 18:21
Hvorfor er det utroligt, når man råber op om hvor dygtig man er til noget og ens liv viser noget andet, er det vel okay det kommer frem, ellers kan man jo ikke bedømme tingene. Men kan da godt se det er uheldigt når sportsfiskere måske ikke alle er så fine i betrækket som de udgiver sig for at være.
Hvor kommer egentlig udtrykket sportsfisker fra det lyder da uetisk at man kalder det en sport at fange levene væsner.
 
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 18:21
Jeg skulle aldrig have bidt på krogen, men OK....

@Kannegaard: Det er dårlig stil at lade en fisk ligge at dø i kurven. Jeg har aldrig sagt andet, så hvorfor du citeret mit indlæg forstår jeg ikke. Hvis du spørger mig, så er det forbudt ifølge dyreværnslovens §1. Men det med vinterens torskefiskeri er altså en anden debat, som du vel bør fortsætte i en af de mange tråde der allerede findes om emnet.

@Steffan: Thumbs Up
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 18:30
Citat: allanm

Jeg skulle aldrig have bidt på krogen, men OK....

@Kannegaard: Det er dårlig stil at lade en fisk ligge at dø i kurven. Jeg har aldrig sagt andet, så hvorfor du citeret mit indlæg forstår jeg ikke. Hvis du spørger mig, så er det forbudt ifølge dyreværnslovens §1. Men det med vinterens torskefiskeri er altså en anden debat, som du vel bør fortsætte i en af de mange tråde der allerede findes om emnet.

@Steffan: Thumbs Up
 
Okay så må du undskylde, det vil sige denne tråd er kun beregnet til at svine uv jægerene til. Der bliver talt om at uv jægere er nogle griske rovmordere, der ikke kender mindstemål og sikkerhed osv osv.
Lige så snart man kikker på lystfiskerne/ sportsfiskerne er det en anden sag.
Men du har da ret bulefiskeriet hører ikke hjemme her.
Sorry
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 20:56
Citat: Steffan

Fisken bliver jo hurtigt halet ind og "gogget" og slut med den. 
 
Mvh. - Kim -

Det er dog en gang fis, alle de gange jeg har set UV Jægere komme op af vandet, har fisken/fiskene hængt i galger og andre redskaber fra ryg/hofte, ALLE disse fisk har været i live, indtil "jægeren" kommer på land, FØRST der er de blevet slået ihjel. Her er tale om ca. 15-20 episoder med stort set forskellige UV Jægere hver gang! Sidste gang gik jeg hen til "jægeren" for at se den HØ han havde skudt og ikke slået ihjel, jeg sagde den var for lille og han målte den til 35 cm. HAN var sikker på at mindstemål var 35 cm. Sulten har vist forpuret hans hukommelse omkring mindstemål. Herefter forsøgte han gud hjælpe mig at genudsætte fisken, da jeg fik ham overbevist om mindstemål, DET ER SØRGELIG. og noget tyder på at det langt fra er enkelte uv jægere der agere sådan.  JEG har endnu til gode at se en jæger komme op af vandet men fisken aflivet. Angry

DET ER EN GANG F*****G SVINERI. 
 
[/QUOTE]
 
1 ting er vi enige om Steffan, nemlig at det er noget svineri, at trække tiden ud fra fangst til aflivning. Imidlertid står din udtalelse om, at du endnu ikke har set en UV jæger komme op af vandet med aflivede fisk helt for egen regning!. Senere i denne tråd har vi f.eks en UV jæger der melder om høj moral og hensynstagen til sine fangster. Jeg har også selv mødt en hel del UV jægere, der ALLE havde døde fisk i galgen eller nettet.
 
Det ser mest ud til, at din ene dårlige oplevelse skal gå ud over resten af UV jægerne - men er det ikke sådan som oftest Thumbs Down
 
Måske har det været mørkt da du mødte dine nævnte UV jægere, så du ikke kunne se, om fiskene var levende eller døde. Mørket får jo ofte fantasien til at løbe løbsk Confused
 
Mvh. - Kim -
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 21:19
Citat: Nicolai Berthelsen

Kære Niels
 
Her tager du også fejl...
jagt med lys udøves mange steder

Sikkert, men ikke i Danmark...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 21:38
Citat: allanm

Som jæger (Uden riffeltegn) er jeg forbløffet over den "artikel" du har gravet frem, der står ligefrem noget om at skyde dyr på foderpladsen, om natten, ved lys og ved brug af en bevægelsescensor... Jeg synes du skal dobbelttjekke din kilde samt læse gældende jagtlovgivning. 

Ude i den store verden, der har man andre normer for jagt end vi har her i Danmark, men det skyldes i høj grad, at der er mange lande, hvor de har 100 eller 1000 gange så meget natur pr. indbygger, end vi har her i lille Danmark, og den rigelighed gør, at de naturligvis ikke nødt til at drage den samme omsorg for, at bevare og passe på bestandene af vilde dyr.

I den forbindelse kan jeg nævne, at i Sverige må jægerne gerne skyde vildsvin på fodderpladser, og de indretter dem med en foderautomat og et skydeskjul, men de må ikke anvende lys.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:03
NEIIIII !!! LOLLOLLOLLOLHvor var det en dejlig oplysning NRE, vildsvin i Sverige, det havde jeg selv ikke tænkt en tanke om, men nu har jeg det da meget meget bedreBig smileBig smileBig smileBig smile

Jeg må medgive at du er underholdingens mand her på 123nu. Som ingen anden forstår du at udspyde dine "egne" reflektioner/omskrivninger/misforståelser/påståelser/osv...., på artikler (går jeg ud fra) fra alle mere eller mindre kulørte tidsskrifter, dagblade, fotomagasiner.... eller hvor du ellers får dine fantastiske "skarpe" og verdensanskuende ideer fra.DeadDeadDead

Og det der med at, DET og DET SKAL stoppes og at i/VI  (i/VI???, er det dine personlige rygklappere du hentyder til, så kan i jo klappe med en hånd) er mange der mener det, stop dog med alt dit vrøvl, og gå til din lokale "idiotiske" politiker, som du stemte på sidste gang "ligesom du siger vi har gjort".... Og klag din nød til ham, han vil helt sikkert gerne høre på alle dine fine ideer og ændringer indenfor lystfiskeri, både oven og under vandetEvil Smile


Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:06
Citat: Kannegaard

Hvorfor fisker lystfiskere og (sportsfiskere) om natten efter Havørred, det er vel fordi det er om natten de er inde på kysten, og det er vel også derfor Uv jægere også fisker der.

På kysten fisker man ikke efter havørred om natten, man fisker kun til det bliver mørkt, og tidligt om morgenen, der starter man ført når det begynder at lysne.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:09
En gang DeadDeadDeadDeadDeadDeadDeadDeadDeadDeadDead
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
claus klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marinus

Tilmeldt:: 19 Okt 2010
Geografisk: esbjerg ø
Status: Offline
Beskeder: 51
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:13
Virklig seriøst Michael Ladefoged !  NRE bør gå til sin lokale "idiotiske" politiker........ er du så Loops lokale "idiotiske" representant ? Claus
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:15
Hvor får du det hele fra NRE, hvem har fortalt dig det om natfiskeri, er det fordi du selv sover når det er mørktOuch
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:15
For satan det her er god underholdning, overvejer stærkt at kyle fjernsynet ud. Niels for satan da, du kan underholde... Jeg griner stadig.. Husker tydeligt et stolt billede du uploadede hvor du sad med en pindgedde... Og ja Niels, jeg griner sgu endnu....
Men dejligt med mennesker som dig, det giver anledning til debat og giver lidt fut i det her forum..
tak for fornøjelig læsning, som lader dit bavl fare lige igennem.
Mv h Lars Thomsen, som iøvrigt også kan finde på at skyde en fisk med harpun :-)
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:17
Citat: Kannegaard

Men du har da ret bulefiskeriet hører ikke hjemme her.
Sorry

Du er meget velkommen til at debattere bulefiskeriet, men start en ny selvstændig tråd om det emne, denne tråd handler om brugen af kunstigt i forbindelse med UV-jagt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:22
NEJ Claus, hvad jeg skriver her er helt min egen personlig mening/holdning!
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:24
Citat: Michael Ladefoged

Hvor får du det hele fra NRE, hvem har fortalt dig det om natfiskeri, er det fordi du selv sover når det er mørktOuch

Næh... fordi man ikke rigtig fanger noget når det er helt mørkt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:29
Big smile OK. Medens du så sover, er det vel ok at nogle andre tager sig af natfiskeriet, over eller under vandet, med eller uden lampeWink
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:45
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Kannegaard

Hvorfor fisker lystfiskere og (sportsfiskere) om natten efter Havørred, det er vel fordi det er om natten de er inde på kysten, og det er vel også derfor Uv jægere også fisker der.

På kysten fisker man ikke efter havørred om natten, man fisker kun til det bliver mørkt, og tidligt om morgenen, der starter man ført når det begynder at lysne.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Sikke da en gang vrøvl.  Har fanget mange havørreder - den største en pæn havbasse på 4,2kg blev taget kl 3 om natten på buleflue i buldermørke på kysten, og ofte kommer der også torsk der trækker ind mod det lave vand i mørket, så du ved da vist ikke helt hvad du snakker om.  At du måske ikke kan fange fiskene skyldes nok din fiskemetode.....det duer ikke med bundforfang om natten til havørreder, der skal du nok prøve noget andet. Wink

Mener du dermed også at man ikke kan fange havørreder i åerne om natten....fordi der er mørkt og fiskene sover.....det må jo så også gælde der efter din mening?? LOLLOLLOLLOLLOLClap

Det er da egentlig utrolig så klog du er...er du blevet det af læse om fiskeri på diverse fora eller hvor får du det fra....måske du burde bevæge dig ud i virkeligheden, for du ved tilsyneladende ikke hvad der sker ved vandene.


Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 22:54
Citat: Larstthomsen

For satan det her er god underholdning, overvejer stærkt at kyle fjernsynet ud. Niels for satan da, du kan underholde... Jeg griner stadig.. Husker tydeligt et stolt billede du uploadede hvor du sad med en pindgedde... Og ja Niels, jeg griner sgu endnu....
Men dejligt med mennesker som dig, det giver anledning til debat og giver lidt fut i det her forum..
tak for fornøjelig læsning, som lader dit bavl fare lige igennem.
Mv h Lars Thomsen, som iøvrigt også kan finde på at skyde en fisk med harpun :-)


Hej Lars! DET ER SGU god underholdning, problemet er bare at MIN telefon giver besked hver gang der er et nyt indlæg, når du først selv har lagt et ind, og selv om jeg fravælger besked får jeg den alligevel,,, hvad gør man så, ja så læser man jo naturligvis hvad der skrives, og når det bliver rigtigt underholdende kan man jo lige så godt medvirke lidt til morskabenWink.

Iøvrigt dit fjernsyn, hvad er det for et og er det noget værd? og vil du sælge det billigtLOL.
Jeg mangler et der kan modtage undervandsoptagelser, så håber det kan tåle saltvand!!Hug
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 23:02

Hej Michael

Ja sådan er det sgu i den her moderne verden. Tænker også nogle gange 15 år tilbage, for satan der var fred og ro til at fiske... ikke en forpulet telefon der ringede konstant og man kunne endda gå ud og finde et brev i sin postkasse... De dage er ovre... Jamen har du plads til 55" sony i stuen, så kan du da godt købe mit, så lader jeg Niels underholde mig for resten... han kommer jo vidt omkring og berører mange emner. Meget interessant for mig som er uddannet dyrepasser med fisk som speciale og Fiskeriteknolog og arbejder som prof dykker, med en fortid i Danmarks Fiskeriundersøgelser. Troede jeg vidste en del, men nej... Der  blev jeg sgu overhalet indenom af Niels... Og nu kan jeg jo godt lide at lære, så du kan tro jeg suger til mig...
Mvh Lars
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 23:08
 ClapClapClap
Citat: Larstthomsen

Hej Michael

Ja sådan er det sgu i den her moderne verden. Tænker også nogle gange 15 år tilbage, for satan der var fred og ro til at fiske... ikke en forpulet telefon der ringede konstant og man kunne endda gå ud og finde et brev i sin postkasse... De dage er ovre... Jamen har du plads til 55" sony i stuen, så kan du da godt købe mit, så lader jeg Niels underholde mig for resten... han kommer jo vidt omkring og berører mange emner. Meget interessant for mig som er uddannet dyrepasser med fisk som speciale og Fiskeriteknolog og arbejder som prof dykker, med en fortid i Danmarks Fiskeriundersøgelser. Troede jeg vidste en del, men nej... Der  blev jeg sgu overhalet indenom af Niels... Og nu kan jeg jo godt lide at lære, så du kan tro jeg suger til mig...
Mvh Lars

MORSOMT! Clap Clap Thumbs Up
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 23:49
Citat: Larstthomsen

Hej Michael

Ja sådan er det sgu i den her moderne verden. Tænker også nogle gange 15 år tilbage, for satan der var fred og ro til at fiske... ikke en forpulet telefon der ringede konstant og man kunne endda gå ud og finde et brev i sin postkasse... De dage er ovre... Jamen har du plads til 55" sony i stuen, så kan du da godt købe mit, så lader jeg Niels underholde mig for resten... han kommer jo vidt omkring og berører mange emner. Meget interessant for mig som er uddannet dyrepasser med fisk som speciale og Fiskeriteknolog og arbejder som prof dykker, med en fortid i Danmarks Fiskeriundersøgelser. Troede jeg vidste en del, men nej... Der  blev jeg sgu overhalet indenom af Niels... Og nu kan jeg jo godt lide at lære, så du kan tro jeg suger til mig...
Mvh Lars


Det er godt Lars, hæng ved, for f.....det er sgu meget sjovt.
Han er fantastisk underholdende
Er der ikke et ordsprog der siger, først holdt jeg af, så holdt jeg, og så holdt jeg ved!!!ConfusedConfused
Pas du bare på at du ikke ender sådan, selv om det er sjovtWink

Dit fjernsyn er alt for STORT, jeg skulle kun bruge det når jeg var i karbadLOL


Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 23:51
Citat: Michael Ladefoged

Citat: Larstthomsen

Hej Michael

Ja sådan er det sgu i den her moderne verden. Tænker også nogle gange 15 år tilbage, for satan der var fred og ro til at fiske... ikke en forpulet telefon der ringede konstant og man kunne endda gå ud og finde et brev i sin postkasse... De dage er ovre... Jamen har du plads til 55" sony i stuen, så kan du da godt købe mit, så lader jeg Niels underholde mig for resten... han kommer jo vidt omkring og berører mange emner. Meget interessant for mig som er uddannet dyrepasser med fisk som speciale og Fiskeriteknolog og arbejder som prof dykker, med en fortid i Danmarks Fiskeriundersøgelser. Troede jeg vidste en del, men nej... Der  blev jeg sgu overhalet indenom af Niels... Og nu kan jeg jo godt lide at lære, så du kan tro jeg suger til mig...
Mvh Lars


Det er godt Lars, hæng ved, for f.....det er sgu meget sjovt.
Han er fantastisk underholdende
Er der ikke et ordsprog der siger, først holdt jeg af, så holdt jeg, og så holdt jeg ved!!!ConfusedConfused
Pas du bare på at du ikke ender sådan, selv om det er sjovtWink

Dit fjernsyn er alt for STORT, jeg skulle kun bruge det når jeg var i karbadLOL



Nå ja,: Først holdt jeg af, så holdt jeg ud, og så holdt jeg ved!!!!!!
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 23:57
Michael for fanden.. Det er sgu da dit badeværelse der er for lille :-)
Har stadig min sunde fornuft i behold og min lærdom gennem mine studier og mit virke in real life. Det betyder ikke at jeg ikke kan lære noget, for det kan jeg. Så det er kun skønt at nogen kan bidrage. (kvaliteten skal jeg undlade at lommentere på). Men som sagt jeg suger SLUUURRRRPPP..
 
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 00:02
Ja man bliver aldrig gammel nok til at lære nyt, så hæng bare på LarsWink
De sidste vise ord, er garanteret ikke skrevet herinde endnuLOL
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 00:21
Hold da helt ferie en flok sippede folk her inde.....til at starte med vil jeg gerne vider siden hvornår en fisk har syntes det var sjovt at få en krog i munden.....og på mange måder er det da mere etisk at skyde den med harpon da den ligger død 20 sekunder efter......og ikke skal have en gang tov trækkeri i 10-20 minuter ja nogle gange mere.....og det vigtige er vel at man ikke tar flere fisk end man kan spise ??? og nej jeg er ikke harpon fisker jeg fisker kun flue så ikke derfor jeg skrive dette Smile så skal man osse til at stoppe med at fiske sild på grund af de mange fejlkrogninger eller markral/tork for den sags skyld......noger der ved hvor jeg kan købe en harpon og lygte ser sku sjovt ud hahahahah så niels noget har du da fådet ud af denne tråd en ny uv fisker hahahah Tongue
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 06:12
Jan Poulsen, du siger bare til så skal jeg nok guide dig gennem udstyrs indkøbet, men pas nu på for man bliver sq bidt af det og det er ikke helt billigt at starte op. (min. 3500-4000 kr.)
Wink 
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 06:37
hey har dragt og bly og så viderer da jeg er padi instruktør men vil gerne have lidt hjælp med lygte og harpon.....så vis du har lidt idear vil jeg gerne vide det
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 07:02
Jan Poulsen. 

Fyns dykkercenter har i øjeblikket en fornuftig lygte der hedder Hunter 1500 til 1250 kr. Den yder 1500 lumen på 3 AA batterier hvilket må siges at være gangske fornuftigt.
Harpun. Køb en Omer Cayman 2000. Model 090 (90 cm) På www.sportsbutikken.dk kan du få den til 855 kr. plus forsendelse.

Når du har udstyret klar så kig ind på www.naknemo.dk og læs vores håndbog hvor der er lidt tips og lidt om sikkerhed, etik og lovgivning ved uv jagt. Opret dig også som bruger på forummet så kan du jo bare spørge løs der inde hvis der er noget du vil vide mere om.
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2012 kl. 07:17
Tak for hælpen claus.......og tak til dig niels for at åpne mine øjne for uv fiskeriet Tongue
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres