Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grej til Det Gule Rev? (Stang/Hjul)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Grej til Det Gule Rev? (Stang/Hjul)
    Sendt: 05 Sep 2012 kl. 20:09
Hej med jer.

Jeg er ret ny indenfor havfiskeri. Har været på 5-6 kutterture i øresund. Er blevet ret bidt af det nu og kunne godt tænke mig at komme en tur på det gule rev, jeg har købt lidt nyt grej i stedet for begyndersættet jeg havde.

Men hvad grej er der brug for?

Jeg har dette:
2 kastestænger (WFT Nevercrack 8") samt 2 Penn Slammer 560
2 Fenwick Sea Hawk Pro 20 LBS Med Shimano TLD 15 og Penn International 12 VSX

Jeg kunne godt tænke mig en lidt kraftigere stang, nogen som kan foreslå en? Har selv kig på en WFT 68 North i 30 lbs, ville det være ok valg? Eller er der nogle andre gode stænger på bud?

På forhånd tak.


Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 20:25
Hej Kim
 
Det du har kan sagtens klare turen til det gule rev. Så det skal kun være fordi du har grejfeber at du skal købe ind :-)
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 20:28
Haha ja det må jeg jo nok indrømme jeg lider lidt af. Har lyst til at købe en lidt kraftigere stang så jeg har andet end de Fenwick Sea Hawk Pro 20 lbs.

Men hvad skal man købe?
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 20:29
Og hvad liner skal jeg vælge til de 4 forskellige hjul? De er alle nye og har endnu ikke fået påspolet eller købt line.

På forhånd tak.
Til top
Jacob thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Konstmann Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konstmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 20:44
Okuma cortez 20/30 lbs billig let god kvalitet , eller greys Siege 24 lbs de nye Edge stænger . Spiderwire den hvide er god . Ellers nogen af de nye multifarvede ned farveskift pr 5 eller 10 meter, så du bedre kan ramme lige over vrag .
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 20:48
Okay. Okuma Cortez har jeg lige kigget på, det er ikke mig. Den må gerne være lidt lækker at stå med også, altså pæn. Men sådan en greys siege 24 lbs kunne måske godt gå.

Hvor kan man få multifarvede line? Og hvem er producent? Det lyder ret smart :)

Mvh Kim
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 21:13
 dybt!!! havfiskeri  er ikke pænt   !!!! steen.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 21:18
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 21:23
Jeg har selv lige været igennem søgeprocessen efter det rigtige udstyr til mit fiskeri på havet, jeg blev anbefalede denne stang http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat43-Hav-Big-Game/side162-Greys-Siege-havstang-UDSALG!.html i 48lb og efter hvad jeg har læst om den så er det et godt køb og på tilbud..
Bare lige en ide..Wink
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 21:25
Edge dynamic stængerne er meget lækre... Måske en overvejelse værd... Selvom det lader til at du er temmelig godt med når det kommer til grejet...

Mik
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 21:57
Pas på med at grejet ikke bliver for kraftigt! En 20 lbs stang er i de fleste tilfælde rigeligt.
Hvis du ønsker en kraftig stang til vragfiskeri så er 30 lbs nok.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jacob thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Konstmann Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konstmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 04:45
Edge 3776 er den fedeste havstang pt . Linerne laver de fleste store jeg bruger sufix den kan du få i jof på m mål Berkeley laver også en god , de fleste velassorterede forhandlere har dem . Mon ikke jan og bo også har dem i Næstved .
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 07:13
Prøv at skæve til WFT Speedjig stængerne. Det er lette og meget stærke stænger. Per på MS Bodil bruger dem i 12-16 lbs.
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 08:47

Jeg hælder bestemt også til WFT speedjig som Willy nævner. De er tilmed rigtig korte. Pas på at dit grej ikke bliver for kraftigt. Det ender på hylden(jeg tør vædde) da det er forholdsvis kedeligt at stå og krane fisk op med grej der overmatcher opgaven. Travel lightSmile. På flynderturen med Bodil tog jeg sej på 10,9kg, 8,75kg og 8,5kg på en 12 punds greys edge. Det var sjovt

Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 08:53
Undskyld. Det var på Greys Siege 12 pund. IMAX stængerne er også lette og lækre men desværre lidt lange...
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 09:02
Glem for øvrigt alt om det famøse "gule rev" og tag med Ms Bodil på vragfiskeri. Det er "rigtig" Nordsø fiskeri.... Blot min ydmyge meningTongue
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 10:20
Den vil jeg da helt sikkert lige kigge på.. :)
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 10:21
Kim M Andersen og Mikkel  - Dem vil jeg lige gå ind og kigge på, det kunne godt være
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 10:22
Martin - Jamen har jo også de 2 kastestænger og 2 20 lbs det er vel ikke for kraftigt, jeg vil bare gerne have noget lidt kraftigere også hvis nu jeg skulle få brug for det. :)
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 10:24
Jacob - OKay så vil jeg lige gå derind og tjekke linerne. Jeg syntes ikke jeg har set dem i jan og bo, men skal jo have en del line når det er til alle 4 hjul så vil gerne lige se mig omkring :) 
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 10:26
Willy og Mads - Jeg vil prøve at se på dem. Som sagt vil jeg helst have nogle kraftigere end 20 lbs da jeg har de 2 andre Fenwick 20 lbs.

Mange tak for alle de gode bud, nu har jeg lidt at sidde og kigge på :)
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 11:03
Jeg kunne godt finde på at købe en af dem her næste gang..

http://www.effektlageret.dk/product/wft-speedjig-4374/

http://emmaline-grej.dk/produkter/5-staenger/480--wft-speed-jig-6-fod-12-16-lbs-/

Netop for at få fat i en kortere stang, som mindsker belastningen.
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 11:27
Jacob - Kan jeg få dig til at sende et link til de multifarvet liner ? Kan slet ikke finde dem.

Willy - Vil tage et kig på dem. :)
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 12:29
Farveskift - http://billigtfiskegrej.dk/fletline-multi

Men den virker lidt for "tyk" ift. brudstyrke...
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 12:44
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 12:54
Mange tak Nicolai, har du nogen ide om hvor man kan finde ud af hvad de forskellige tykkelser kan tage af kg? 
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 13:06
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 14:34
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 14:47
Jeg har en udelt 40lbs Penn "Tuna Standup" med rulletopøje, damn en lækker stang ;0) Jeg har købt den brugt, så aner ikke hvor den fåes, men jeg ved at vedkommende jeg købte den af havde den med hjem i en kuffert fra guds eget land (usa) og med det nymodens internet, så betyder det jo ikke noget at den skal bestilles på den anden side af søen ;0)
Ellers ville jeg også sige Greys Siege, den har fået så mange roser uanset hvor man læser.
- Frank
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 14:58
Hej Kim
Hvorfor vil du have det kraftigere?
Jeg fisker med en 12 lbs Escaliburg Røst og et okuma MagSystem ms-15cs til det meste af mit fiskeri på vesterhavet, og er vi over et rev kommer min 20 lbs Daiwa med et Shimano TLD 15 frem.
Ok, jeg har ikke fanget nogle målere, men jeg vl også gerne have lidt sjov med en torsk på 3 kilo da der er langt flere af dem.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 16:00
ethvert bilka sæt kan krane en torsk i land, det er først når der er sej og lubbe i farvandet at grejet bliver testet ;0) eller når der en sjælden gang kroges en helleflynder (det skete for min sidemand på min seneste tur med Bodil, så kom ikke og sig at det aldrig sker Wink)
 
MVH frank
Til top
Jacob thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Konstmann Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konstmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 16:11
efi-esbjerg har sufix 250m til 299kr ellers er det ikke at finde på nettet men ring ind i jagt og fiskerimagasinet de har bulk ,og ellers usa hvis du har de muligheder, jeg ville nok kun komme det på det ene hjul .berkeleys suger mere vand end sufix ,men det er jo en smagssag.angående stænger skal du passe på vægten , sættet bliver tungt med de hjul du har. savagear jig stick er også fede stænger, har selv brugt en sg woody 250g jerkbait kæp i norge og øresund og landet flynder og måler torsk på den uden problemer, og den vejer kun omkring 200 gram. har også en samaki jig stang 300g 5,3 fod den er også super fed helt op til 600 g pirke. der findes så mange spændende stænger. der har været en edge 3776 til salg her på siden til 1400 kr der får du den fedeste stang i min optik. Vh Jacob
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 16:39
Hej Kim.
Jeg bruger næsten udelukkende min Greyes Siege SX 24 lbs. på Nordsøen, den er rigtig behagelig at stå med, hertil bruger jeg et Torsa 20, lidt tungt hjul måske, men det opvejes af det gode moment og gearing i hjulet. Stangen klarer nok de fleste fisk, men hvis der kommer 500gr. eller mere på linen, så synes jeg at stangen bliver lidt for blød, da den i forvejen bøjer helt ned i håndtaget. Omvendt må stangen heller være for stiv, da den gerne skal optage de rusk og pludselige udløb fra større fisk som sej. Når man fisker med fletline, som er næsten uelastisk, så skal der være noget fjeder i stangen, og samtidig skal bremsen heller ikke stå for stramt, ellers kan fisken ruske sig af krogen. Til det helt tunge fiskeri, bruger jeg en Greyes Siege SX 48 lbs. Den kan faktisk også gå til lettere fiskeri, da den har en dyb progressiv aktion.
K&B  IJ
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 17:18
Tak for det Nicolai - Vil se på den. :)
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 17:19
Willy - Kender slet ikke mærket, eller det siger mig i hvertfald ikke noget. Er det et kendt mærke?
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 17:20
Lige et tillægs spørgsmål. Det lyder til mange af jer har styr på turene osv, er der nogen der ved om man kan låne/leje grej om bord, hvis man gerne vil prøve dette fiskeri for første gang Smile
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 17:21
Hej Martin.

Jamen det er jo nok mest af alt for at have den og hvis der nu skulle blive brug for den, ved godt den nok kommer til at ligge i skabet.

Jeg syntes bare at når jeg kommer op i vægt på min fenwick virker den meget blød.
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 17:24
Okay. Så tror jeg at jeg vil finde mig multi i sufix. Jeg vil prøve at kontakte JOF. Ja mine hjul er også lidt tunge. Er den edge 3776 stadig til salg? Har kigget lidt på den også. 
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 17:26
Hej Ivan.

Jamen jeg syntes netop også min fenwick er lidt for blød hvis jeg kommer op i vægt. Derfor kunne jeg godt tænke mig en lidt kraftigere. Men jeg syntes 48 lbs lyder af ret meget?
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 18:04
Jeg synes mest det er vægten på endegrejet, og dybden man fisker på der bestemmer hvor kraftig stangen skal være. En torsk på 10 kilo, vejer jo ikke 10 kg. nede i vandet, den er nærmest vægtløs, her det modstanden den gør, der belaster grejet. En pirk på 600gr. vejer 600gr. både over og under vand, plus vandmodstanden på større dybderWink 
 
IJ
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 18:31
Hej Ivan.

Det var også det jeg mente.. Altså med kommer op i vægt på pirken. Der syntes jeg nogen gange min fenwick er for blød.
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 18:44
Har selv haft din fenwick.. Syntes selv den var alt for blød og slatten. Knækkede også på en fem kilos torsk...
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 18:46
Hej Steffen.

Okay, har nu ikke oplevet de er knækket endnu og har haft torsk på over 5 kg på den. Men har godt hørt andre siger at de gerne vil knække.
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 18:58
Hej Kim

Mange af dem jeg fisker med fra min havfiskerklub, Måleren, bruger denne line. Det er især sønderjyderne, som bruger den, da de kan skaffe den syd for grænsen. 50 euro for 1000 meter er noget de kan lide!
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 19:14
@Steffan. Jeg har endnu ikke været på en båd hvor udlejningsgrejet var af en ordentlig kvalitet og i god stand. Hvis du vil ud at prøve tænker jeg at du ville være bedre stillet ved at tage afsted med en makker som har ekstra grej. Jeg har booket en 20 timers tur den 28/12 med Ms Bodil efter nytårs torsk. Der er stadig ledige pladser. Hvis du vil med må du hjertens gerne låne grej af rigtig god kvalitet.
@ Ivan. Din teori holder ikke vand, om man så må sige:-) En 600 grams pirk bliver ganske betragteligt lettere når den bliver nedsænket i vand. Dette gælder forøvrigt for alle materialer.
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 21:12
Edge 3776 stangen er stadig til salg (det er mig der har den). Det er en 20-30lb. 
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2012 kl. 01:03
Okay.. Er det i 7 fod? Hvorfor vil du af med den og hvad er prisen? Hvor i landet er du fra og fejler den noget samt alder?
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2012 kl. 06:20
Den er 7 fod ja. Helt ny fejler intet og kopi af kvittering medfølger, samt stangrør. Jeg sælger den fordi jeg fik den til en svært god pris og dermed kan få penge til noget andet grej. prisen er stadig 1400 og er ikke til forhandling, så bruger jeg den hellere selv. vil du have en rigtig krafig stang har jeg også en shimano beastmaster stc 6,6 fod 30-50lb, ligeledes ny. 4 -delt med rør og kvittering. den får du for 600. Jeg bor i aalborg.
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KimNielsen4700

Tilmeldt:: 05 Sep 2012
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KimNielsen4700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2012 kl. 13:12
Okay, jamen det lyder jo fint. Ved du hvad portoen er? Kommer fra Sydsjælland nemlig.
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2012 kl. 16:29
Jeg har sendt dig en personlig meddelse.
Mvh
Bjarke
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum