Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

flyderings sæt

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: flyderings sæt
    Sendt: 04 Sep 2012 kl. 22:34
Hej
Jeg skal have købt mig en flydering og vil helst ikke ofre for meget på den da jeg jo ikke ved i nu om dette fiskeri er lige mig, men i hvert fald. jeg ønsker at købe et sæt både med fødder og pumpe og en flydering frem for alt. har kigget lidt rundt på nettet og er lidt faldet for dette sæt?
http://www.pro-outdoor.dk/shop/flyderings-saet-komplet-8418p.html#

Er der nogle der har erfaring med dette sæt?

og tænkte på passer de svømmefødder osse på vadestøvler hvis man evt bruger åndbar waders?

håber på lidt hjælp og gerne andre tips og råd.
da jeg er helt grøn på dette fiskeri

mvh Peter Eriksen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nen

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 22:53
Finnerne burde passe på langt de fleste støvler. Om ikke andet har jeg hørt, at de finner der følger med de fleste flyderinge er noget jammerligt skrammel hvorfor de fleste investerer i et par bedre, mere solide og ikke mindst større finner. Men jeg kan naturligvis tage fejl.

Og her er en lille video med en test af den så du kan se hvorledes den tager sig ud i vandet:

Derudover er jeg også interesseret i at høre hvad andre siger, da jeg ligeledes går og overvejer en flydering.
Til top
Martin Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin113

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin113 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 23:00
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 23:37
tak for det hurtige svar.
Tror jeg vælger at satse på den RT flydering.

Og til martin.
Jeg kunne aldrig finde på at købe en brugt flydering. pga garanti osv.
men tak for tilbudet
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 23:46
Du kan med det køb danne dig et indtryk og ikke mere. Der er meget forskel på oplevelsen og holbarheden på de foskellige modeller. Desuden er der nogen man sidder meget godt i og andre, som man tror klapper omkring ørerne på een.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 23:50

Jesper mener du ikke denne model er værd at bruge penge på da?
eller hvordan skal det fortolkes ?
"Du kan med det køb danne dig et indtryk og ikke mere"

Mvh Peter Eriksen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 23:53
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 23:55
Den flydering du henviser til ligger bare over det budget jeg har tænkt mig at bruge. jeg vil hellere se om det evt er noget for mig og så købe en god flydering der efter
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 00:04
Det kan jeg godt forstå. Det er bare 999 ud af vinduet. Du kan sagtens sælge den til rimelige penge, hvis den ikke bliver brugt. Tabet vil aldrig blive større end hvis du hænger på den anden. Blot at komme i ringen ved kysten er en dårlig oplevelse for mange( allerede en dårlig oplevelse fra start). Det er det ikke i en Fishcat. Efter få gange i den RT på kysten, vil jeg vædde med, at lynlåsene ikke virker mere.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 00:15
hm. det jo nok sandt nok.
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 08:00
Har en u model liggende - fuld funktionsdygtig  - har aldrig fået den brugt! pumpe fødder osv. hvis der er nogen der skal igang koster den 250 afhentet i aabenraa! 51314406
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 15:23
Fish Cat er absolut hver en krone værd! Har ikke fortrudt købet på nogen måde. Den er helt perfekt!
Til top
Ronnie Bull Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ronnie Bull Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Midt-Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronnie Bull Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 21:15
Hej Peter...

Jeg har netop sat min flydering til salg på: http://forum.esoxhunt.dk/viewtopic.php?f=39&t=610

Kig lige, om det ikke skulle have interesse ;)
Mvh. Bull
www.ondfisk.dk
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 22:45
Husk endelig at købe nye og bedre fødder med det samme, ellers bliver oplevelsen ikke god. Min første flyderingstur var et helvede - nye fødder til tur nr. 2 og oplevelsen var helt anderledes.
Mvh claus
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 09:13
min belly boat er solgt...
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 15:14
Hej Peter

Jeg købte en fish cat og det er bare sagen.
Den er meget stabil og nem at styre.
Man sidder rigeligt højt i den og jeg har ingen problemer med at kaste, hverken under fluefiskeri eller med spin.
Jeg er i den store ende og den klare min vægt uden problemer.
Den er let at puste op og transportere.
Jeg har skiftet sted. Fødderne ud med et par Pool 12 føder, de er meget bedre end dem der fulgte med, men man kan altså godt sejle med dem der følger med, det giver bare en del motion!

Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 15:15
Ps! Husk en redningsvest, det er den du bør købe først!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2012 kl. 10:15
Hej
Fish cat er absolut noget af det bedste der er på markedet og du kan få et hav af ekstraudstyr til den, hvilket er rart men det er ikke alle der har brug for eks en stangholder mm
Hvis bugettet ikke er til den kan man købe en pool 12 flydering. jeg har benyttet mig af den i snart mange år og kan godt anbefale den. på udsalg fås den til ca 999 med div ekstra udstyr. kan dog kun finde sæt til ca 1399 på min lille søgning, men det ser også ud til at der er kommet en ny model.
 
 
en af de gode ting ved pool 12 er at der er 6 balloner 1 i sæde 1 ryglæn og to i hver side (en inden i den anden). dette giver en høj grad af sikkerhed, da det er meget utænkeligt at alle punkterer på en gang. og hvis de gør det er der nok ikke så meget at redde
 
Jeg vil dog også som andre andefale andre svømmefødder end dem dere følger med div sæt, de er ikke noget værd. gå ned i en butik der sælger dykkerudstyr og køb et sæt der
 
Husk sikkerhedden redningsvest, anker mobilen evt nødraketter mm

MVH
Topper
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2012 kl. 10:53
De svømmefødder der følger med sættet fra lystfisk.dk er for øvrigt rigtig fine og behøves ikke udskiftet! Jeg har dem og er fint tilfreds.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2012 kl. 12:14
Hej Martin
jeg har ikke brugt de medfølgene fødder mere end en gang og det var ikke nogen god oplevelse i forhold til mine dykker finner. har også fået et par luksus fødder og de er lidt bedre end standart fødderne men stadig ikke noget at skrive om, når man har prøvet noget bedre Smile. ved dog ikke om disse er de samme som der er med sættene i dag, men tror ikke de er skiftet.  De sidste jeg så hos en af forhandlerene var i hver til fælde de samme som jeg har liggende. specielt når vi fisker i strømvand rømrender, norske elve mm) har det stor betydning hvor meget vand fødderne flytter, men i sidste ende er det pengene der bestemmer og hvor meget man kommer til at bruge den. ;Min erfaring er at jo bedre udstyr jo større chance for at man kommer til at bruge det
Hvis der er nogen der er intereseret, tager jeg gerne med på en tur hvor vi kan afprøve div udstyr og hvor nybegyndere/intereserede kan se om det er noget for dem inden de investerer penge i udstyr der ender ubrugte på hylden.
 
jeg plejer at sammen ligne det at fiske fra flydering som at sidde i en fed sofastol og se fiskevidoer, dog uden fjernbetjening. så man kan ikke spole frem til næste fisk Wink
 
MVH
Topper
Til top
Mikkel Munksgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Munksgaard Avatar

Tilmeldt:: 27 Maj 2012
Geografisk: Helsingør
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Munksgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 00:27
Hey.

Det er en god ide ikke at være alt for fedtet når du køber, men samtidig forstår jeg godt der noget økonomi med i spillet.

Outcast'en der bliver linket til herinde, er blandt de rigtig gode flyderinge, mens Pool12 anses som værende et seriøst bud på en billig ring i god kvalitet. Den Ron Thomson du linker til er ikke et sæt der kan anbefales da kvaliteten meget enkelt ikke er god nok.

Pool12-sættet indeholder det samme som Ron-tilbuddet, og ligger som oftest blot 300 kr over. Du bør ofre de sidste basøre på den ekstra sikkerhed og kvalitet. Den øgede sikkerhed skyldes bl.a. opbygning af Pool12-båden med 6 luftkamre og stærk kanvas til at beskytte pontonerne.

Pool12 sættet kan bl.a. købes her:
http://webshop.predatorsportfishing.dk/shop/flydering-super-tilbud-466p.html

De har tilmed opgradet svømmefødderne i ovennævnte pakke.

Du kan læse en længere og temmelig grundig gennemgang af Pool12 skibet her:
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 12:29
Sjovt nok, så er der flyderinge på tilbud i Grej-Onlines friske tilbudsmail.

http://grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=&l1=&l2=&l3=&v_id=14108&pg=1&search=flydering&search_attr=enkelt

http://grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=&l1=&l2=&l3=&v_id=14109&pg=1&search=flydering&search_attr=enkelt

Man kunne jo næsten tro de læste med ;)

Når dét så er sagt, så vil jeg også synge med i koret "pris kontra kvalitet".
Husk på at flyderingen er det eneste der holder dig oppe derude - og hvis den ikke holder luft, så kan du meget hurtigt få et problem med at logge på 123nu.dk igen...nogensinde! Nok er vores sport spændende - men det skal satme være en stor fisk, hvis livet skal sættes på spil for samme!
At spare (forholdsvis) få kroner, bare for at kunne komme ud i noget tvivlsom kvalitet, er ikke specielt klogt. Så hellere skippe et par bøffer eller byture, og købe en ring/boat der er til at stole på.

Just my 25c Hug
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres