Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

St. Croix Imperial Switch # 7

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren Møller

Tilmeldt:: 27 Feb 2008
Geografisk: Syd for Køge
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: St. Croix Imperial Switch # 7
    Sendt: 03 Sep 2012 kl. 08:51
Er der nogen som har erfaringer med oven nævnte stang?
 
Søren
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 17:03
Jeg har én i klasse 6. Det er en fin stang til de mindre danske åer. Til prisen synes jeg alternativerne er få.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 20:40
Jeg har haft en i #5... Og den kunne hverken jeg, eller en langt mere rutineret 2hånds kaster end jeg, ikke få til at spille med noget lettere end en #7 Line ... Enda en temmelig tung en af slagsen

Mik
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 10:00
Citat: mikkell

Jeg har haft en i #5... Og den kunne hverken jeg, eller en langt mere rutineret 2hånds kaster end jeg, ikke få til at spille med noget lettere end en #7 Line ... Enda en temmelig tung en af slagsen

Mik
Hvilken type line (tapering) og længde/vægt var der tale om?
 
Man skal huske at stangens aktion er tilpasset et switchkast, eller single spey (uden forankring af forfang/flue) og derfor er aktionen hurtigere end man normalt forbinder med en 2-hånds stang (hvilket det teknisk set heller ikke er).
 
Hvis man fisker en mellemstår å, vil man have mest succes med vores skandinaviske tilgang til kasteriet ved at benytte korte og relativt tunge skydehoveder som ikke nødvendigvis passer til klassificeringen.
 
Alternativt kan man benytte stangen som den er designet og benytte enten en triangletaper eller alm WF line (1 hånds) i ca 2 klasser over stangens klassificering.
 
Når først det spiller, er det faktisk en ganske behagelig lille stang, omend det kræver noget tilvænning hvis man er vant til en længere og tungere stænger.
 
Til slut er stangen helt eminent til 1-håndskast med dobbelttræk, så spey og rullekastene virkelig kan kringles ind de helt fantastiske steder.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 11:02
Hvordan laver man et speykast uden anker ?
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 11:54
Citat: Jabber

Hvordan laver man et speykast uden anker ?

Det gør man heller ikke.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres