Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Native watercraft vs. Hobie

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Stürup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.S

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Native watercraft vs. Hobie
    Sendt: 02 Sep 2012 kl. 15:03
Jeg har besluttet mig for at kaste mig ud i kajak fiskeriet....
Næste sæsson skal altså starte med købet af ny kajak, men hvilken??
 
Jeg ved at det skal være en Hobie eller en Native Watercraft fordi de fås med luffer(Hobie)/propel (Native Watercraft).
 
Har folk herinde nogle meninger om disse kajaker? 
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2012 kl. 15:31
Native- kan bakke det kan hobien ikke.
Når jeg har siddet og set priser på Native, så koster den mere end hobien. ( Alt efter model selvfælgelig. )

Det ser også ud som om der er flere monteringsmuligheder på hobierne, fremfor Native.
Jeg ved ikke hvor stabile de er i forhold til hobie, men jeg ved at folk der har hobie outback modellerne er meget glade for dem.

Desuden er der / har været en Hobie pro tilsalg brugt for 19.000 kr. Det kan vist ikke gøres billigere !
Til top
Morten Stürup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.S

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2012 kl. 17:37
Jeg har også kigget rundt omkring på nettet..
 
Enten skulle det være Native Watercraft Mariner 12.5 propel Angler til ca 17,500 kr
Eller Hobie Outback til ca 19,700 kr 
eller Hobie Adventure til ca 20,500 kr
 
Det er nogenlunde i det område jeg har set dem til...
Men nu er det heller ik prisen der er alt afgørende....
 
Jeg læser også kun at folk er glade for deres Hobier, og det er vel også værd at vide.
 
Så tak for din mening :-)                       Hobie 1    NW 0
Til top
Gunnar Stie Erichsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gunnar-s-e

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Geografisk: broager
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gunnar-s-e Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2012 kl. 19:51
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2012 kl. 20:12
Nu kender jeg ikke vægten på de forskellige modeller af Native Watercraft, men vægten er afgørende, når man skal flytte rundt på kajakken, herunder placering på tagbøjler osv. Så du bør også sammeligne vægten på de kajakken, som du har i kikkerten. Jeg fisker selv fra en Hobie Revolution, som jeg er meget glad for. De fleste Hobie-fiskere i DK benytter Outback eller Revolution. 
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2012 kl. 20:14
En sammenligning af fordele og ulemper i forbindelse med Outback og Revolution->

Fordele: 


Outback (vs Revolution)
- Lettere at rigge
- Man kan have lidt mere ekstra bagage med på langtur
- Nemmere at lægge småting fra sig under fiskeri (og finde dem frem igen)
- Mere stabil 
- Man bliver mindre våd

Revolution (vs Outback)
- Lidt hurtigere
- Skærer lidt bedre gennem bølger
- Lidt nemmere at sejle direkte op mod vinden, da den ligger lavere i vandet 
- Mere "kajakagtig" at sejle - og derfor sjovere, hvis man kan lide traditionelle havkajakker og bruger disse som reference

Redigeret af DanWulff - 02 Sep 2012 kl. 20:16
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 17:28
I sidste ende er det en smags sag, vilken kajak man vælger! Det bedste er at prøve begge typer, det kan feks. lade sig gøre hos KanoKim på nordfyn, han har både hobie og native!
Jeg har prøvet begge modeller, og endte med at købe en Native Mariner 12.5 pga.
Den er mere stabil, har ingen problemer med at stå op i den, og svinge fluekæppen ;-) i en hobie vil jeg ikke turde stå op (måske i en Pro angler!?)
Drevet med propel, gør at man kan bagge og bremse. Og det er faktisk en rigtig god ting, jeg bruger det rigtig meget under praktisk fiskeri, jeg bruger stort set aldrig pagajen!
Udformningen af bagenden på NW mariner, gør at det er utrolig let at komme op i den igen, hvis man skulle have lyst til at bade, UV jagt, dykke eller lignende! Desuden har jeg et ekstra sæde som jeg kan montere på bagenden, og der kan et barn side uden problemer. Og det er jo rimeligt praktisk hvis man gerne vil have knægten med på tur:)
Med Hensyn til ekstraudstyr og tilbehør, tror jeg ikke der er den store forskel på de to mærker. Og da begge stammer fra USA er det hunde dyrt for tilbehør til begge! Men jeg synes nu også det er sjovere selv at finde på at pimpe den;)
Og når vi nu er ved prisen, så er NW bare lige nogle tusinde kroner billiger end den billigste hobie! Og hvis man selv henter hos grosisten, sparer man yderliger en tusse eller mere, alt efter forhandler!
De ulemper jeg har oplevet med native, er at den er relativ tung, men har ingen problemer med at transportere den! Man bliver bare lidt lang i armen hvis man skal trække den over længere stræk, med fuld oppakning. Men det gælder sikkert også for hobie!? En anden ting, er at skidt nogle gange kan sætte sig fast på skruen, men oftest er det afhjulpet ved et par omgange baglens. Ellers er den let lige at vippe op, da den har et hængselpunkt.
Jeg er super glad for min Mariner og har aldrig fortrudt købet :-)
 
Håber det var svar på nogle af dine spørgsmål fra Native siden :-D
Til top
finn sloth hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
finn-hansen

Tilmeldt:: 18 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 17:36
http://shop.janogbo.dk/548-kajakker
lidt billigere end den outback pris du allerede selv har fundet.
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 19:31
Her er en sammenligning mellen Hobie Outback og en NW. Bemærk at en Hobie Revolution er en tand hurtigere end en Outback. 

Hobie Mirage Drive vs Native Watercraft Propeller Drive

Let me preface this by saying that I own a Hobie Outback with Mirage Drive and have fished from it for about 4 years now. I personally know and admire Andy Zimmerman at Native Watercraft. I pedaled his new boat and drive for about 30 minutes this morning.


EASE OF SET UP: A wash. Both units have to be dropped into place inside their respective hulls. There is virtually no time nor difficulty difference. If you can do one, you can do the other, in about the same time and with about the same effort.

SPEED AND ACCELERATION: A Wash. The comparison here is between the Hobie Outback (not Hobie’s fastest hull) and the single Native model. Surprisingly, the foot powered, propeller driven Native would seem to be the equal of the standard Hobie Outback and Mirage Drive with standard fins, in both speed and acceleration. I would not have thought this to be the case, but I found the Native was quick to get up to speed and could maintain a pace at least equal to the Hobie. In other words, the Native will “move” and move quite well. However...

EFFORT: This is where the two craft and drive systems part company. No contest - knot for knot, the Native requires much more effort than does the Hobie for the same speed and distance. The Native feels like you’re pedaling a bicycle in a high gear up a hill, while the Hobie gives you the same speed with a feel comparable to pedaling that same bicycle on level ground, if not slightly downhill. In a race, the two boats might match each other for a while, but eventually the pilot of the Native is going to give out while the Hobie pilot remains fresh for a long, long time. It is my opinion that the fin system on the Mirage Drive Unit is much more efficient than the propeller system on the Native.

REVERSE: The Hobie will not motivate in reverse unless you want to remove the drive unit and turn it around. Otherwise, you must put the rudder hard over and spin the boat in its length to go the other direction. The Native can be “back pedaled” and it will motivate in reverse as far as you care to go or can keep it straight.

SHALLOW WATER PERFORMANCE: The Hobie wins, hand down. You can feather the fins on the Mirage Drive unit up against the hull and float in very shallow water or... use partial strokes to continue to motivate. Once the Native reaches water that is less deep than the length of the drive unit, you will need to pull/lift the unit up and out of the way. You cannot operate the propeller in anything less than full extension or the prop will hit the hull of the boat. If you run either both completely aground, both will have to backed slightly to allow the drive units to free themselves from soft bottoms.

UNDERWATER OBSTRUCTIONS: Neither likes them. The Native will "dig in" on soft bottoms and it's tough to get it free. The drive unit does not "kick up" when it hits something - the angle of the attachment doesn't allow it to do that very easily and this is something I did not expect. Thankfully the drive unit is very solid and should take quite a beating before you'd be out of action. If you hit something with the Mirage Drive, you'll most likely bend a mast. If you're carrying a spare, you can fix it in minutes. I'd at odds as to which wins this category. The sudden stop and high impact jolt of the Native, or the bent but easily fixed mast of the Hobie. I'll let you decide.

STEERING: A wash. Both boats react quickly and surely to all rudder commands. Maintaining course in a headwind is no harder in one than the other. Both boats will come around quickly and surely when the rudder is put hard over at speed.

COMFORT: This a very subjective category. I find both boats to be very comfortable. My Hobie has never bothered my back even after long hours in it. The Native has a truly exceptional seat that is adjustable in a variety of directions. It’s almost like sitting in a lawn chair.
Due to the rotational needs of the Native propeller drive pedal system, the seat must be adjusted to sit you back at more of an angle than is required in the Hobie. Some may find that fishing and casting in this more laid back angle will be more difficult than the slightly more upright position allowed by the Hobie’s straight back and forth motion pedal system.

THE BETTER BOAT? For what I do, the Hobie is more suitable. But the Native is a great boat with more speed and capabilities than I would have thought. Depending on what your needs are, it could, in fact, be the better boat for you. My recommendation would be to try both, on the water, for at least 30 minutes to an hour each. Put them through your fishing routine as much as possible and determine which will serve you better.

Two great boats, the choice is yours. My feeling is that the future of kayak fishing, lies in foot powered, rather than paddled, craft.


Redigeret af DanWulff - 03 Sep 2012 kl. 19:32
Til top
Morten Stürup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.S

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 19:46
Thomas og Dan.
Tak fordi i giver jer tid til at sende mig sådan nogle uddybende svar... Og godt spottet Finn & Gunnar.
Knapt 14000kr for en hobie er ikke dårligt, selvom det er en 2010 model.
Så skal den bare "lige" hentes eller sendes. Det koster ca 1500 bananer.
Så hellere putte pengene i et dansk firma, som kan gøre det for 18000 kr - rabatten, og så er det den nye model ;-)
 
Jeg har snakket med Bo fra Jan & Bo idag, og han fortæller at der er yderligere penge at spare hvis jeg er medlem af "kajakforum", og at du Dan lige er manden der kan fortælle hvordan jeg klarer den?? ;-)
Jeg kan endda "få mit navn skrevet" på en Outback eller Revolution, og betale hen af vejen, når der lige er lidt til overs.... Så er der også en fin gullerød for enden :-)
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 19:51
Bemærk også at i ovennævnte sammenligning af Hobie og NW nævnes der ikke, at NW er mere stabil, og man derfor kan stå op i den ved fx flue- eller jerkbaitfiskeri. Der er nu flere ejere af fx Hobie Revolution og Outback, som sætter pontoner på deres kajak, og som derfor opnår samme mulighed - men mod en merpris. 

Personligt sejler jeg lange ture - også med overnatning - og prioriterer derfor hurtighed og evne til at sejle i god vind. Og her har fx en Hobie Revolution en fordel. Så det handler - som Thomas siger - om smag, men også hvad man regner med at bruge sin kajak til.
Til top
Morten Stürup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.S

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 20:12
Det er en god vs. battle du har fundet.
Det lyder som om jeg vil foretrække Hobien.
Selvom det også er et stort plus at kunne stå op uden pontoner..
 
Dan har du set min besked ovenfor?
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 20:38
Hej Morten,

Med alt respekt for Jan & Bo er jeg nu ikke ansvarlig for optagelse af nye medlemmer på kajakfiskerforum.dk, men hvis du sender en mail via startsiden, går den til admin Dennis, som du så kan forklare sagen.

De bedste hilsner,
Dan
Til top
Morten Stürup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.S

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 20:46
Den er mægtig tak.
Det vil jeg prøve.
 
De bedste hilsner tilbage,
Morten
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 20:56
Bare lige lidt suplerende oplysning i forhold til den engelske sammenligning.
Han skriver at de er lige hurtige, men hobien er lettest at holde farten i. Dette var/er også rigtig med de gamle drev. Men med 2012 modellen er det ingen problem at holde farten! Jeg har en elendig kondi, men har ingen problemer med at holde en høj fart over lange distancer :-) Hvis man køber en ældre model, vil jeg klart anbefale at købe et konverterings kit til drevet, da der er en verden til forskel :-)
Og hvis man er vest for storebælt, så er de 1500,- i fragt let sparet ved en selvhenter.
 
Til top
Bjarne Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bjarne_Poulsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjarne_Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 22:26

Hej Morten!

 
Kajakfiskeri ER sjovt og spændende. Du kunne eventuelt kigge forbi Frederiksværk på søndag, den 9. september : http://www.fabelfisken.dk/new/calendar.php?view=event&calEid=238&sid=a3c0ac897c84676e7e47f847aa78a3bc. Jeg stiller nok op med et par kajakker eller tre, og med forskellige THULE transportløsninger. Så kan vi tage snakken derfra.
Bjarne Poulsen
kajakfisker.dk
kajakfiskerdk.blogspot.com
Til top
Morten Stürup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.S

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 22:31
Det vil jeg meget gerne...
Ved du noget om hvornår på dagen?
Til top
Morten Stürup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.S

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2012 kl. 22:55
Hvis man så lige klikker på linket kan man jo se hvornår :-)
Jeg kigger forbi...
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 21:11
Frisk film fra Dennis, hvor han ca 3 min inde i filmen viser, at man også kan fiske stående fra en Hobie Outback (uden pontoner):




Redigeret af DanWulff - 04 Sep 2012 kl. 21:15
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 09:01
En anden ting man måske også lige kunne tænke over, er at undersøge hvordan ejerne af kajakkerne bruger dem. Hvis du kigger på youtube, er det meget få NW du finder klip med hvor de er på havet. Men der er masser hvor den bliver brugt i søer, og mere stillestående områder.

Tager du og søger på hobie, så er sagen en helt anden. Her er der masser af klip hvor de bliver brugt på havet, og samtidige ser meget stabile ud.

Hvis man nu vil have pontoner på siden af sin kajak, så var det nok noget man selv kunne finde ud af at lave.
Men kunne jo blandt andet kigge i en marine butik, og lave noget ud af disse
fender

Redigeret af Hoffen - 05 Sep 2012 kl. 09:02
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 10:03
DET ER INGEN PROBLEMER I AT BRUGE MARINER PÅ ÅBEN HAV, OG DER ER MASSER AF EKSEMPLER PÅ NETTET! MEST FRA AUSTRALIEN, MEN DER ER OGSÅ NOGLE TYSKE FRA ØSTERSØEN. HAR SELV VÆRET UDE I 10M/S UDEN AT DET GAV ANLEDNING TIL BEKYMRING, DEN ER MEGET STABIL.
PS. KAN IKKE SLÅ CAP.LOCK FRA PÅ MOBILEN, SÅ DET IKKE MED STORT FOR AT VIRKE RÅBENDEWink
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 11:23
#Thomas - Jeg sad lige og tænkte det samme, om det var et negativt indlæg.
Jeg har siddet og kigget lidt igen på nettet, og der er særligt en tysker der er glad for den.

Nu du alligevel kigger med her Thomas, hvad synes du så om vægten på kajakken ?
Den virker noget voldsom i forhold til hobien ?
Og hvad med fangede fisk, hvor har du dem. Hobie har et rum bag personen hvor der er plads til fisk.
Når jeg sidder og ser billeder af NW, så minder det der er bag fiskeren mere om en sliske ned til vandet. Dvs. i min verden kan fisken glide af kajakken igen ? Hvordan går du selv her ?
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 14:19
NW har jo flere modeller der kan udstyres med proper. Se f.eks. specifikationer og modeller på  http://nativewatercraft.dk/?page_id=100
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 14:55
Der er også denne mulighed. Jeg har ikke prøvet dem - men manden bag plejer at være seriøs i sin tilgang til tingene, ved jeg: 
http://www.rkajak.dk/Fiskekajak

Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 15:20
@Thomas G. Jeg tror grunden til der er lettere at finde oplysninger om hobie, er nok at de har været længere på markedet, og reklamerer en del mere end nw. i vert fald i europa. Og jeg må sige at det var også rent tilfælde at jeg faldt over Mariner til en messe, havde aldrig hørt om dem før og var selv intereseret i en hobie og havde også været på prøvetur i en revolution. Men prisforskellen gjorde at jeg arangerede en prøvetur i en mariner, og var solgt med det samme:-)
Du har fuldstændig ret i at den er noget voldsom i vertfald 12.5' modelen. Men det er jo prisen for at få en bredere og mere stabil båd. Jeg kan ikke lige huske hvad en revolution vejer med drev!? Men der er ingen tvivl om at 38kg inkl. drev er en tung sag at slæbe afsted med! Men uden drev er det ikke mere end jeg godt kan smide den op på taget af bilen. Men vil dog fortrække at have en til at hjælpe når den skal op på bilen. Har man en trailer, er det nok den bedste transport løsning hvis man er ene mand.
Med hensyn til opbevaring af fisk, så bruger jeg selv en galg på siden for at holde fisken frisk. Men ellers kan man ligge fisken  bag sædet, der er der rigeligt med plads. Du har ret i at "ladet" har en svag hældning mod vandet, men det er også meningen at det skal bruges til at transportere oppakning, og til at komme op i båden igen, hvis man bader, dykker osv. Jeg har selv en kasse spændt på ladet til diverse grej osv. eller et sæde til knægten. Opbevaring af fisk kan også lade sig gøre i lastrummet i næsen, det er ingen problem at komme op til næsen i en Mariner.
Håber ikke det var for lang en smøre ;-)
Til top
Morten Stürup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.S

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 16:30
Det ser ikke ud som om det er så svære at fiske stående fra Hobie outback som jeg havde forventet. Ellers er det bare dennis som er god til at holde ballancen... Det skal i hvert fald prøves..
Jeg hælder nok mest til en outback, selvom du Thomas F også har nogle gode argumenter... Det er jo praktisk med det "lad".
Jeg må ud og prøve dem begge 2. Jeg håber at der er mulighed for det på kræmmermarkedet i frederiksværk på søndag :-)
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 20:41
Dennis/Outback - nu med pontoner:

Til top
Morten Stürup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.S

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2012 kl. 09:04
Hvad vil det sige Dan?
Har Dennis måtte kapitulere, og montere pontoner på hans outback?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres