Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anodisering af fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Anodisering af fluehjul
    Sendt: 28 Aug 2012 kl. 21:54
Hej derude
 
Om det var herinde eller i en af de kulørte blade husker jeg ikke, men inden for de sidste par år har der været en artikel/et indlæg, hvor en virksomhed der kunne anodisere forskellige emner blev omtalt.
 
Hvis jeg ikke husker galt var det i forbindelse med der ønskede at eje et special farvet Danielsson fluehjul. Mener at virksomheden lå i Danmark/Sverige.
 
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette evt. et link til den pågældende virksomhed?
 
På forhånd tak
 
Knæk & bræk derude
 
Lars
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2012 kl. 22:05
Hvis du søger på nettet, så er der mange muligheder. De her er bare nogle af dem. Mon ikke de kan hjælpe dig, det er måske bare et spørgsmål om prisen.
http://www.alunord.dk/Indfarvning.15.aspx
 
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2012 kl. 22:17
Hej Tommy
 
Tak for links. Den virksomhed jeg tænker på havde billeder af fiskehjul, som de havde anodiseret i forskellige farver.
 
Jeg søger på vegne af en amerikansk bekendt, Tim, som laver nogle rigtigt fede oldschool spey hjul, og som jeg har diskuteret anodiserings muligheder med.
 
Kan bare huske at nogle af de ting de havde anodiseret var utroligt flotte og ville vise Tim, hvad der kunne laves, hvis der skulle lidt lir på drengen.
 
På den anden side ville det måske være en æstetisk fejl at farve disse type hjul. Der ville i givet fald ikke være så meget old scholl tilbage over dem.
 
Knæk & bræk
 
Lars
Til top
Poul Bjerregaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Poul Bjerregaard Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2003
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Poul Bjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2012 kl. 23:13
Hej Lars,

Taler vi om Tim fra The Speyco.? 

Hvis ja, så kunne jeg sagtens se visse fordele i det, uden jeg skal kunne udtale mig om kvaliteten på hans ellers meget flotte hjul til en fornuftig pris, som jeg har været fristet af længe.....

Venligst

Poul
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2012 kl. 00:18
Hej Poul
 
Ja det er Tim fra Speyco.
 
Tim's hjul er virkeligt lavet efter princippet "KISS" eller keep it simple, stupid!
 
Jeg faldt oprindeligt over dem på Speypages, og jeg kunne sagtens bruge en hel del penge i Tim's butik.
 
Der er ikke meget fancy nymodens dingel dangel over Tim's hjul, men de er bundsolide, og kan holde til en hel del tæv. Ydermere er de til at servicere vha. f.eks. et multitool, hvilket kan være praktisk når man sidder midt ude i ødemarken.
 
Jeg kan også godt lide hans ide om at en given hjulstørrelse kan varieres i vægt afhængig af hvilke komponenter man vælger til hjulet (vægten på de enkelte stumper). Herved er det meget nemmere for dem, der ønsker en bestemt balance/vægtfordeling i deres setup, at få det som de ønsker. 
 
Selvom der er mange rigtigt fine og dejlige hjul på markedet til brug på tohåndsstangen, og som har super bremser osv. osv., kan jeg godt lide hele ideen bag ved Tim's start som hjulproducent. Han kunne ikke finde et hjul der passede ham, så derfor måtte han jo lave det selv. Og så førte det ene åbenbart hurtigt til det næste. Faktisk har han vist fået så travlt at han klager over at han ikke har nok tid til at fiske.
 
I bund og grund er det bare så positivt og dejligt at der nogen der brænder så meget for deres hobby eller passion skulle man måske sige, at de vælger at satse på at starte en nicheproduktion af specielle fluehjul, især når man tager i betragtning at "small businesses" har haft det rigtigt svært i de seneste 4-5 år i USA. Virkeligt beundringsværdigt.
 
Du kan roligt købe hos ham, hvis han ellers ikke har udsolgt (det går vist hurtigt for nogen af modellernes vedkommende). Jeg tror ikke du kommer til at fortryde det.
 
Knæk & bræk
 
Lars
 
PS. For dem der nu er blevet nysgerrige se http://thespeycompany.blogspot.dk/


Redigeret af Enken - 29 Aug 2012 kl. 00:21
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2012 kl. 07:46
Der er et firma i Horsens der heder HAI Galvano de laver blandt andet Danielson hjul! Efter sigende fordi de er rigtig gode til at ramme de rigtige farver ver gang. 
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2012 kl. 09:36
Hej Thomas
 
Tak for link. Og tak for informationen vedr. Danielsson hjulene. Vil gemme og videresende.
 
Det var bare ikke dette link/virksomhed jeg leder efter.
 
Tight lines
 
Lars
Til top
Rene Rosendal Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
R. Rosendal

Tilmeldt:: 02 Maj 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér R. Rosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2012 kl. 14:19
Det kunne være hamaeloxering i Sverige - de har lavet ABU og Loop hjul blandt andet. Deres hjemmeside virker ikke efter hensigten men før hen kunne man se billeder af nogen af hjulene
 
Rene
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres