Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vaderstav

 Besvar Besvar
Forfatter
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vaderstav
    Sendt: 24 Aug 2012 kl. 15:55
Hey Lystfisker som i kan se leder jeg efter en Vaderstav/stock
 
Den må gerne være en fold ud type men ikke over 1000kr og gerne under 500kr hehe
 
Har set på :
 
Simms
JF
Ole Jørgensen / kun fordi den ser lækker ud
Scierra
Bowland
Pool12
Guideline synes den mener meget om Pool12 !!
 
Hvad ville i anbefale af disse ?
 
På for hånd tak Wink
 
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 16:03
Helt sikket Guideline´s vadestav! Jeg har før har 2 Simms vadestave, som skulle være noget af det bedste på markedet. Det er det bestemt ikke! Vejeren i den ruster og knækker indenfor 6 mdr uanset om den skylles efter hver tur eller ej. Guideline´s vadestav holder bare! Jeg har haft min i 2½ år og den er stadig som ny. Ingen tvivl her om hvilken stav jeg ville vælge. Jeg har også prøvet andre, men jeg syntes at denne tæver alt andet jeg har prøvet af foldbare stave.
 
Mvh Cato
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 17:02
Til C. Clausen: Simms vadestav kan jeg ikke anbefale. Jeg købte for nogle år siden en Simms vadestav, som jeg brugte i Mørrumsåen. Jeg syntes, ikke den virkede særlig stabil, da den stod i en bue og rystede kraftigt på grund af strømpresset. Desuden blev den på "jomfruturen" ødelagt fuldstændig, da jeg gled på en sten og faldt hen over vadestaven. Den bøjede fuldstændig og kunne herefter ikke samles igen, så jeg måtte smide den ud! Nu er jeg godt nok en sværvægter, men alligevel!

Til Cato: Den Guideline stav, du nævner, er det den 5-delte med korkhåndtag, eller er det den med neoprenhåndtag? Har du oplevet, at delene bliver hevet fra hinanden, hvis den sætter sig fast mellem nogle sten? Hvad med saltvand?

Bo


Redigeret af Bo Schødt Kluxen - 24 Aug 2012 kl. 17:06
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 23:51
Hej Bo
 
Det er den med neoprenhåndtag. I stedet for Simms staven som en med en skod vejer, er den med en form for tyk elastik snor til at holde sammen på delene. Den har ingen problemer med saltvand overhoved. Jeg har både skyllet den efter ture og undladt det, for at se hvad der ville ske ved det. Min er på ingen måder smadret af salvandet efter 2½ år. Nu fisker jeg ikke i strømvand, men kunne forestille mig at den har de samme ulemper der, som Simms staven har. Den er jo ikke tung i enden som en mssiv vadestav plejer at være. Den kan godt trækkes ud at en samling hvis den sætter sig fast i en sten, men samler sig selv, så snart at den slipper igen.
 
Mvh Cato


Redigeret af Cato - 24 Aug 2012 kl. 23:53
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 00:32
Vision i 7 dele har holdt i 6½år  med ca 100 ture pr år.
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 10:44
Hvad med at skære dig en kæp?
Det er selvfølgelig smart med en eller anden folde-ud/folde-sammen stav, i smarte materialer, men opsøg en lokalit med f.eks hasselkæp. Hvis du leder han du sikkert finde en, der har været delvis snoet af almindelig Gedeblad (Kaprifolium), og så har du en personlig vadestav, som holder dit liv ud. Det var bare et forslag.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 16:15
Citat: Nlsn

Hvad med at skære dig en kæp?
Det er selvfølgelig smart med en eller anden folde-ud/folde-sammen stav, i smarte materialer, men opsøg en lokalit med f.eks hasselkæp. Hvis du leder han du sikkert finde en, der har været delvis snoet af almindelig Gedeblad (Kaprifolium), og så har du en personlig vadestav, som holder dit liv ud. Det var bare et forslag.
 
Det lyder faktisk meget cool med en personlig stav Wink
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 17:03
Ja det lyder fint med sin helt egen pers.. vadestav i træ Big smile Barelige det lille problem hvis du skal bruge den i strømvand, skal der helst være noget vægt i nederste del af staven..Ellers svupper Wink den op i overfladen heletiden...Sagt på en anden måde, du får et fandens bøvl med at holde den nede ved bunden...Så har du altså, ikke meget glæde af den...Plus det er svært at fler-dele en hjemmelavet stok  af træ..
Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 17:18
Hej Ove.
Din pointe med vægten er vigtig, hvis man monterer noget metal for at gøre den tung forneden, skal det overtrækkes med noget gummi eller lign. så den ikke skramler mod stenene. Lyden fra metal mod sten, er nok ikke så heldig, da lyden forplantes meget kraftigt gennem vandet.
 
Vh.  IJ
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 17:29
[QUOTE=IvanJeppesen] Hej Ove.
Din pointe med vægten er vigtig, hvis man monterer noget metal for at gøre den tung forneden, skal det overtrækkes med noget gummi eller lign. så den ikke skramler mod stenene. Lyden fra metal mod sten, er nok ikke så heldig, da lyden forplantes meget kraftigt gennem vandet.
 
Vh.  IJ
[/HQUOTE] Hej Ivan
Du har helt ret, der skal en lyddæmper på Smile 
Tror faktisk at alle de færdig købte, er monteret med gummisok!
 
Leif P 
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 17:31
Dykker også så lyden gå 4 gange så hurtigt i gennem vand som i luft.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres