Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fælles Jolle i Randers Fjord

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Schytte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hschytte

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hschytte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fælles Jolle i Randers Fjord
    Sendt: 20 Aug 2012 kl. 13:52
Jeg kunne godt tænke mig et billigt alternativ til at have en jolle liggende i Randers Fjord, med henblik på at benytte den til at fiske eller sejle en tur med familien.

Jeg har derfor tænkt på at melde mig ind i en forening som giver mulighed for at låne en jolle - men de foreninger jeg har fundet, har alle indregnet fiskeret i forskellige åløb m.m. hvor jeg ikke er interesseret i at fiske.
Så derfor spørger jeg, er der nogen der har kendskab til er forening eller lign, som giver mulighed for dette?

Alternativt har jeg tænkt på at gå sammen med en 4-5 personer, og så købe en jolle til formålet, og dele anskaffelsen og løbende udgifter. Er der nogen som har input til sådan et initiativ? (er det en rentable ide?)

(Ønskejollen er min 14-15 fod, min 10-15 HK)


Redigeret af Hschytte - 20 Aug 2012 kl. 14:04
Til top
Rasmus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus - Baitogbid

Tilmeldt:: 30 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus - Baitogbid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 14:07
Hej igen Henrik.
Jeg kender ikke til nogen joller man kan låne i Randers fjord.
Hvordan fik jeres tur på fjorden ? Har du fået blod på tanden ?
 
Du kan komme ret billigt igang hvis du køber brugt.
3-5000 kr for en jolle og 5-8.000 for en fin brugt 8-10hk motor.
Havneplads koster mellem 1200-3000 kr for et år, alt efter hvilken havn du vil ligge i. Og hvis du ingen trailer har, kan du få en landplads for vinteren, det koster mellem 500-1500 kr.

Jeg ligger selv i mellerup. Men der er masser af lystbådehavne i fjorden.
Send mig eventuelt en mail hvis du vil have lidt mere hjælp.
 
Mvh Rasmus
 
 
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 14:40
Hvad med at leje ?

http://www.visitranders.com/danmark/da-dk/menu/turist/oplevelser/aktiviteter/fiskevande/fiskevande.htm
Til top
Henrik Schytte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hschytte

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hschytte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 15:09
Citat: Rasmus - Baitogbid

Hej igen Henrik.
Jeg kender ikke til nogen joller man kan låne i Randers fjord.
Hvordan fik jeres tur på fjorden ? Har du fået blod på tanden ?
 
Du kan komme ret billigt igang hvis du køber brugt.
3-5000 kr for en jolle og 5-8.000 for en fin brugt 8-10hk motor.
Havneplads koster mellem 1200-3000 kr for et år, alt efter hvilken havn du vil ligge i. Og hvis du ingen trailer har, kan du få en landplads for vinteren, det koster mellem 500-1500 kr.

Jeg ligger selv i mellerup. Men der er masser af lystbådehavne i fjorden.
Send mig eventuelt en mail hvis du vil have lidt mere hjælp.
 
Mvh Rasmus
 


Hej Rasmus,
Vi skal afsted lørdag - og vi glæder os begge en del til at få det prøvet af.
Men det irriterer mig lidt at 'låne perioden' kun er 6 timer (hos Fjordcentret), jeg ville jo gerne afsted fra morgenstunden.
Men nu får vi at se, jeg er sikker på det bliver spændende.

Jeg har kigget brugt, men har lidt svært ved at findes en jolle jeg synes passer, men uden erfaring er det selvfølgelig lidt svært at sige hvad det ender med. (derfor lufter jeg lige tankerne, ingen grund til at opfinde den dybe tallerken, hvis andre allerede har gjort det) Smile
Synes priserne på joller er ret høje, når man kigget brugt, kontra nyt - men det kan jo være manglende kendskab til mærker/kvalitet mm.

Men vi starter jo ud fra Fjordcentret, hvilket jo næsten er Mellerup. Så måske du kan se to tosser fumle rundt på fjorden, lørdag Wink

Hvis det er en kæmpe success, så kan det være det ender med at jeg må finde nogle ligesindede (med investorer) ...
Til top
Henrik Schytte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hschytte

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hschytte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 15:10
Citat: kludder

Hvad med at leje ?

http://www.visitranders.com/danmark/da-dk/menu/turist/oplevelser/aktiviteter/fiskevande/fiskevande.htm


Det starter vi også med - ulempen er bare at man ikke er helt fri til at vælge tidspunktet man være 'ud' på.
- Men nu må vi se hvad det bringer Smile
Til top
Thor Ankerstjerne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
simris Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2006
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 16:46
Hej Henrik, prøv SMI  Støvring Mellerup Idrætsforenings lystfiskerafdeling, de har en jolle. Vh Thor
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 20:04
Jeg har en, du kan låne et par dage eller tre. Men den skal hentes på bådtrailer (den kan du også låne). Den skal hentes lige syd for Silkeborg. Hvis Interesseret mail:
Laust@nlsns.dk
Til top
Henrik Schytte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hschytte

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hschytte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 10:58
Citat: simris

Hej Henrik, prøv SMI  Støvring Mellerup Idrætsforenings lystfiskerafdeling, de har en jolle. Vh Thor


Tak for tippet, jeg finder deres web og snuser lidt rundt.
Til top
Henrik Schytte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hschytte

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hschytte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 10:59
Citat: Nlsn

Jeg har en, du kan låne et par dage eller tre. Men den skal hentes på bådtrailer (den kan du også låne). Den skal hentes lige syd for Silkeborg. Hvis Interesseret mail:
Laust@nlsns.dk


Mange tak for tilbuddet, det er pænt af dig ! Smile

Er dog nok en tand for langt ..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down