Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gratisstykket ved Skjern/Udløb til Hestholm Sø

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gratisstykket ved Skjern/Udløb til Hestholm Sø
    Sendt: 17 Aug 2012 kl. 21:23
Jeg var ude for at kikke lidt på dette gratis fiskevand i går men jeg havde lidt svært ved lige at lokalisere præcis hvor dette udløb var så derfor forsøger jeg mig lige her i håbet om, at en lokalkendt kan bekræfte at jeg var det rigtige sted. 

Jeg kørte til Lønborg og drejede til højre ad Skjernåvej. Derefter forsatte jeg ud til bro nummer 2 og parkerede på P-pladsen på venstre side af vejen. Min teori er så, at det er udløbet der går til venstre for broen og ud til Skjern Å ( set fra Lønborg siden ). Er dette korrekt antaget? Jeg kunne ikke lige se noget specifikt "Fri fiskeri tilladt" skilt fra Skov og Naturstyrelsen men der var dog et informationsskilt hvor der stod en del vedrørende fiskeri men uden at jeg helt tydeligt kunne drage en konklusion ud fra det.

Jeg holdte i første omgang ind ved den første bro og der var det er skilt hvor der stod Skjernådalens Lystfiskerforening så jeg er rimlig sikker på at det ihvertilfald ikke var der.

På forhånd tak
Klaus
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 21:38
Å-strækningen fra udløbet af Hestholm Sø (vest for vejen) til udløbet i Skjern Å er af Skov- og Naturstyrelsen udlagt som frit fiskeri d.v.s. at der ikke kræves lokalt lodsejerfiskekort.
https://maps.google.dk/maps?q=L%C3%B8nborg&hl=da&ie=UTF8&ll=55.914196,8.437464&spn=0.001043,0.002505&sll=55.95845,8.707695&sspn=0.016552,0.040083&oq=l%C3%B8nborg&t=h&hnear=L%C3%B8nborg&layer=c&cbll=55.914196,8.437464&panoid=D25Z7KRcJ1OK33V9mTQVUQ&cbp=12,311.89000000000004,,0,2.39&z=19
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 21:52
det var lige præcis der jeg holdte ind... tusinde tak for Google Maps linket Steen. Der vil jeg forsøge mig efter mandagens regn. Egentlig er det også for at "snuse" lidt til Skjern Å omgivelserne idet jeg står og skal vælge mellem et årskort til Varde Å/Skjern Å når den tid kommer og mangler i den forbindelse nogle indtryk :)
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 22:36
Fiskeri i afløbet fra hestholm sø og skjern å kan ikke rigtig
sammenlignes , men det ved du vel godt
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 22:55
ja det ved jeg godt Tommy :)
Til top
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2012 kl. 08:56
Hej. Jeg har fisket et par gange i kanalen  og kun fanget nogle små aborre men der skal nok være gedder der..
 
Hvis du vil have årskort til skjern å,  så kan jeg klart anbefale at se ind på lf26.dk
 
de har et helt fantastisk stykke ved skarrild også har medfiske ret i vorgod å og skjern å fra koldbøl og ud til hængebroen.
samt omme å.
bare for at nævne lidt af dammarks bedste fiskevand / Forening.
 
Knæk og Bræk
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2012 kl. 09:30
ja Karup Å er bestemt også tillokkende men jeg syntes bare der er så langt i forhold til Skjern Å/Varde Å når man selv kommer fra Varde-egnen. Men ja, fulgte lidt med i weekends konkurrence deroppe og ja, der blev godt nok taget nogle fine fisk på flue :)
Til top
Strit Gudmandsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
strits Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér strits Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2012 kl. 10:10
Hej Der  er også et andet stykke, som er til fri afbenyttelse.
Sydlige Parallelkanal på N55.92263 E8.49908.

Jeg har et spørgsmål, om der er andre å-løb i Danmark, som er til fri benyttelse? f.eks. på Sjælland? 
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2012 kl. 10:53
Et rigtig godt frit fiskeri og stort:

http://www.dagkort.dk/?p=assoc&assoc=56
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2012 kl. 20:02
man kan jo bare melde sig ind i begge to. NÅr man som jæger er vant til skyhøje jagtlejer er det jo nærmest billigt at melde sig ind i skive og skjern...
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2012 kl. 20:43
Mikael, det har du ret i :) opgaven ligger så bare i, at overtale konen til at måtte fordoble fiskekort-budgetet med 100% :P
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2012 kl. 21:56
Jeg tilføjer lige til tråden - fisker man i Skjernåen og tilløb, skal man udover fiskekort, statstegn også have et "laksetegn".
En super ide at gennemgå regler ved skjernaasam.dk
og sidst men ikke mindst gennemgå hjemmesiden for det ønskede fiskevand, der er nok at vælge imellem og fine foreninger at besøge.

     
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2012 kl. 22:13
må indrømme, at jeg ikke var klar over det med laksetegnet. Ja det er tydeligt, at der lige skal terpes nogle regler/informationer igennem inden valg af forening/fiskevand. Tak Heine 
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2012 kl. 23:15
kender godt den med at overtale osv... ;)
Til top
Bo Christian Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianH

Tilmeldt:: 25 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 14:01
 Strit..  Der er ikke meget gratis på Sjælland..  Men Køge å er ganske gratis at fiske i. Dvs fra jernbanebroen, til posthusbroen..  Opgangen er igang :-))
 Obligatorisk fisketegn og god etik, er meget velset !!
 
 
 
K&B Streamwalker
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres