Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjul køre dårligt:(

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjul køre dårligt:(
    Sendt: 15 Aug 2012 kl. 15:41
Hej

da jeg skulle ud til giber å opdaget jeg at mit ca. 2 måneder gammelt penn fierce 3000 fastspole hjul var begyndt at køre dårligt:( er det ikke unormal? Jeg har brugt det meget nok 3 gang hver uge. Jeg har vasket det hver gang det har været i saltvand og næsten hver gang i ferskvand. Jeg ved ikke hvordan jeg skal lave det så det spørger jeg jer om.


Til top
Jesper Hammer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mr_Hammer Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr_Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2012 kl. 15:50
Måske du skulle prøve og rense det og give det lidt olie og smørrefedt?

Jeg skyller også mine hjul efter jeg har fisket med dem, specielt når de har været i saltvand, men mindst en gang om året bliver de altså renset og smurt..
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2012 kl. 16:51
Du skal tage kontakt til butikken hvor du købte hjulet og hører hvad de mener, inden du begynder at skrue noget fra hinanden.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2012 kl. 17:19
Citat: tolund

Du skal tage kontakt til butikken hvor du købte hjulet og hører hvad de mener, inden du begynder at skrue noget fra hinanden.
 
Ja det er nok lige det bedste du kan gøre her og nu, der er vel garanti på det.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2012 kl. 17:57
Det er alt for tidligt, at hjulet begynder at gøre knuder!. Det kunne godt lyde som et korrosion/smøre problem, så hvis du som ovenstående nævnt har kvittering/garanti på det, er det bare om at besøge forretningen.
 
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 15 Aug 2012 kl. 17:57
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 14:35
Tak for alle svarene

Jeg gav det lidt oile og nu køre det godt igen.:)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 14:52
Hurra - fint Anders - så er det bare ud, og hale nogle fisk i land Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 15:02
Ja!:)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 15:40
anders!  lad nu vær, med at skylle dit hjul efter hver tur  og slet ikke i varmt vand..mvh.steen.
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 18:44
Citat: kano3

anders!  lad nu vær, med at skylle dit hjul efter hver tur  og slet ikke i varmt vand..mvh.steen.

Hvorfor???
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 23:40
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 23:43
Fordi varmt vand opløser olie. Du har simpelthen vasket stegepanden for godt. Husk rigeligt smør(else). 
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 07:35
Okay det viste jeg ikke:) tak
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 10:50

ja hvis man vil ødelægge sit hjul, skal man rigtigt spule det med varmt vand efter hver tur ;o) Godt ind i alle små kringelkroge med det varme vand...

Skyller som regel aldrig mine hjul, men mindre de har været direkte under saltvand.
 
- Franke
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 11:11
Jeg skyller aldrig mine hjul, og de fungerer perfekt, men jeg har også kun omkring 10 fisketure om året. De eneste to gange, hvor hjulene lavede knas var, hvor jeg ved et uheld kom til at dyppe hjulet i saltvand. Det tåler hjulet ikke!

Bo
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 14:29
Så jeg skal kun vaske det vis det har været direkte i saltvand?
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 14:39
generalt , ja!  en fugtig klud, gør ingen skade,  og en dråbe olie, ved linerullen, og hvor man nu synes.Det er lige til, der må godt puslet lidt om grejet.!!  mvh.  
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 14:53
Okay. Tak:)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres