Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kystfiskeri i Københavnsområdet

 Besvar Besvar
Forfatter
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kystfiskeri i Københavnsområdet
    Sendt: 13 Aug 2012 kl. 17:53
Hey :)

Jeg kunne godt tænke mig at komme noget oftere ud til kysten og fiske, men da jeg er studerende og derfor kun har min trofaste jernhest til at transportere mig, vil jeg høre jer om nogle gode fiskesteder i cykelafstand eller evt. med tog nord for København. Jeg har været i Helsingør og fiske men vil gerne have nogle steder der er tættere på.

Jeg kunne godt tænke mig at fiske efter makreller, hornfisk, fladfisk og andre spisefisk der er til at fange fra kysten. Jeg har makrelforfang hvor jeg så har sat et blink for enden som ballast. Dem jeg har ligger dog i 15 - 20g klassen, som jeg ikke helt ved om er tungt nok til at komme helt ud til der hvor fiskene er. Jeg er forholdsvis uerfaren til fiskeri, det er oftest blevet til en tur til Helsingør en gang om året og før det var det bare ned i den lokale sø og fange skaller, så jeg har ikke så meget forstand på hvilke ting man skal kigge efter for at se hvor der kunne være fisk når man er ude ved kysten.

Så jeg håber at der er nogle af jer erfarene fiskere der har nogle steder hvor der er godt at fiske og evt. hvornår på året der er gode muligheder for at fangst. Jeg tager imod alle råd og tips ! :)

Mvh.

Kasper
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2012 kl. 18:19
 hej.  tag ,jernhesten! og kør ud til charlottenlund..   fin vej. at køre på. og fint fiskeri, hop over muren! og fisk!  mvh.
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2012 kl. 18:33
Hej  Kasper
 
jamen der er da en del muligheder. Tag kysten mellem Charlottenlund og helt op til Mølleåen, hvor der dels er fiskepladser mellem Charlottenlund og Skovshoved Havn, men også op mod Bellevue Strand, f.eks. ved Knud Rasmussen Statuen (sidstnævnte sted suverænt, hvis du har waders og så kan der fanges havørred som "sidegevinst").
 
Ikke mere i denne omgang .. og husk så lige nordover ved Taarbæk Havn i respekt for diverse villahavers tilgang til vandet  Wink
 
  
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Strit Gudmandsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
strits Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér strits Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2012 kl. 18:38
Til top
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2012 kl. 18:45
Mange tak for de hurtige svar! :) Det kunne være jeg skulle prøve en af dagene. Skal det være tidligt morgen eller sen aften? Eller er der også mulighed for fangst midt på dagen?

Hvad bruger I ? Forfang eller bare blink? Sætter I kød på?
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2012 kl. 18:50
hej   når  lysende tændes, på   strandvejen, og det "tusser"   plejer der at komme, rigtigt, mange små" torsk, ind,,   "hellere 40,cm.torsk, end 40 cm, ørred!   Smile  mvh.
Til top
Sven-erik Gjerby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
seg

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Geografisk: Dragør
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér seg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2012 kl. 19:49
  Prøv at kig lidt på dette link, http://www.123hjemmeside.dk/KYSTFISKEREN_af_1984 det rummer helt sikkert nogle muligheder. 
      Knæk og bræk.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2012 kl. 20:30
casper!!!  selvfølgelig sætter man kød,på hvad troede, du ellers!!!  j.---
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2012 kl. 20:50
Citat: Kasper88

Mange tak for de hurtige svar! :) Det kunne være jeg skulle prøve en af dagene. Skal det være tidligt morgen eller sen aften? Eller er der også mulighed for fangst midt på dagen?

Hvad bruger I ? Forfang eller bare blink? Sætter I kød på?
 
Det kommer an på .. hvilke fisk du går efter. Nu om dage fisker jeg udelukkende med fluestage, men for år tilbage, så ville det være en sort/rød sølvpil, som skulle være våbnet over for torsk som havørred. Omkring Skovshoved havn ville det være sandorm, som jeg ville lure fladfisk og for den sags skyld ålekvabber med (ålekvabben er en overset spisefisk ...).
 
Som der skrives, så vil du om aftenen i skæret fra "Strandvejsbelysningen" flere steder kunne se "stimer" eller leben af torsk ... så prøv dem. Lige nu er det dog mest sent fisk og meget tidligt tidligt morgenfiske, der er i vælten. 
 
Thumbs Up 
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2012 kl. 16:42
Okay, hva er vægten på jeres blink? Jeg mener mine er på de 16g. Er det for let eller for tungt? Hvilket slags kød sætter I på? Sild?
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2012 kl. 17:29
Citat: Kasper88

Okay, hva er vægten på jeres blink? Jeg mener mine er på de 16g. Er det for let eller for tungt? Hvilket slags kød sætter I på? Sild?
Man bruger kun "kød" så som sildestykker og f.eks. sandorm i forbindelse med enten flådfiskeri eller bundsnøre -- når du bruger blink, så er det blinket, som er "kødet" og blinket spinnes ind med en hastighed af ca. 1-2 omdrejninger af håndtaget pr. sekund.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2012 kl. 18:03
 undskyld, casper!!  jeg troede at du så "løgnen"  nul ,kød på blinkene.  stram,line,  steen.
Til top
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2012 kl. 22:13
Ahh okay :D Kunne heller ikke helt forstå det. Kunne jo selvfølgelig være for at lokke fiskene med lugten af sildekød, som sagt så er jeg rimelig uerfaren, så I kan nærmest bilde mig hvad som helst ind ;)
På markelforfang, der bruger man så heller ikke kød, da der både er blink og de små "fisk" / "rejer" eller hvad det nu skal ligne ?
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 08:13
det er korrekt...
Til top
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2012 kl. 16:24
Lige for at bringe min efterhånden lidt gamle tråd op.

Jeg har planer om at tage ud til kysten og fiske lidt på søndag, men er lidt i tvivl om hvad der er at fiske efter. Jeg har grej til både makrel, sild og hornfisk (har blink som jeg bruger til hornfiskeri, ved ikke om de også kan bruges til f.eks. HØ og andre fisk).
Jeg havde tænkt mig at fiske om morgenen, og det skal helst være i cykelafstand fra Brønshøj, så hvis I også har et par steder der er gode her i efteråret ville det være super fedt. Jeg ved at der er nævnt flere steder længere oppe i tråden, men dur de også her på efteråret?
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2012 kl. 18:14
Hej vis du kan tag toget til klampenborg st, så nord for Taarbæk havn der ligger der en park ca 10-15 min på cykel fra st
Der ligger et hus med en mur med et rundt hul i vis du går ned af trappen bag huset så ligger der en lille forladt mole
der mulighed for hø mm. Har selv hivet et par stykker der fra
og man kan kaste et godt stykke ud så der er dybt vil skyde på et par meter eller tre
Er sikker på du også kan fange horn og makreller der
Det er et forsøg vær
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2012 kl. 20:43
@Kasper
Var dette noget


/J

Til top
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2012 kl. 11:05
Tak for svarene! :)
Så er der da lidt at gå efter. Jeg ved godt det er svært at svare på men er det bedst at tage ud om morgenen eller aftenen?  Jeg tænker nemlig at tage ud tidlig søndag morgen og fiske, men er lidt i tvivl om hvorvidt det er bedst morgen eller aften og hvor tidligt/sent skal det være?
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2012 kl. 11:12
Lige omkring Solopgang og ned gang men som du kan se er der masser af steder lynetten er et super sted og slusen er også ret godt vis du spørger mig ;-)
Til top
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2012 kl. 16:35
Jeg havde dog overvejet Tippen ved Nordhavn, mest af alt fordi jeg kan vejen derud, men de andre steder er der måske større chance for at fange noget? 
Til top
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 13:14
Endte med at tage ud til tippen ved Nordhavn fra kl. 7 - 11, dog uden held. Stod helt ude på hjørnet hvor der er meget strøm, da jeg tænkte at der måtte være en chance for fisk der. Skiftede lidt med at stå helt ude ved tippen og gå lidt til højre hvor der er mindre strøm, men som sagt fangede jeg ikke noget. Jeg ved ikke om jeg har stået det forkerte sted eller ej.

 Overvejer lidt at tage ud til Slusen i Sydhavnen. Det ser rigtig spændende ud, hvor der forhåbentlig er lidt mere bid.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 13:19
hm.casper!  husker du at lade blinket, falde lidt i vandet, så du ikke bare ræser rundt i overfladen????   mvh.  steen
Til top
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 14:02
Ja, det synes jeg. Holder også spidsen ned mod vandet, så jeg ikke trækker blinket op til overfladen, samtidig med at jeg køre forholdsvis langsomt ind.
Jeg prøvede både et par forskellige blink samt makrelforfang med et blink i enden.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 14:09
#Casper Big smile
 
Jeg tror ikke, at du har gjort noget forkert ude på tippen. Der er simpelthen ikke det store at fange der i øjeblikket. Et bundtackel med nogle solide børsteorm (findes det?), ville nok have givet mere pote. Fisket på bombarda havde du måske lugtet af fisk nu Big smile
Imidlertid er torskene i området begyndt, at gå ind på lavere vand igen, så blinket skal næsten ned til bunden, og så køre karrusseltur hele vejen ind.
 
Husk - at når fiskene næsten ikke vil hugge, er det den ihærdige der fanger flest!.
 
Mvh. - Kim -
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 20:05
Hvad med Amager Strandpark. Det er tilladt at fiske fra 1. oktober og vistnok til 1. maj og der skulle efter sigende være havørreder at fange. Det er dog ikke tilladt at fiske ud for dykkerområdet.

Bo
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 20:37
Hey Kasper

Stykket langs kalvebod fælled kan varmt anbefales, især i vintermånederne er der fin chance for fine havørreder. Tjek sundfisker.dk for detaljer, eller skriv gerne en personlig besked hvis du har spørgsmål :)

- Allan
<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 01:53
Citat: Allanlindsay

Hey Kasper

Stykket langs kalvebod fælled kan varmt anbefales, især i vintermånederne er der fin chance for fine havørreder. Tjek sundfisker.dk for detaljer, eller skriv gerne en personlig besked hvis du har spørgsmål :)

- Allan
 
Er det ikke kun på cykel man kan kommer på kalvebod fælled ?
mener da ikke man kan tag gryden der ud !!!
er det til vaders eller er det nok at stå på kanten
Har selv tit tænkt på at prøve kalvebod fælled nemlig
men har bare ikke løst vis man skal vader langt da jeg ikke har en cykel !!
 
 
Mvh
Mallow
Til top
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 20:27
Jeg havde også tænkt Kalveboderne som mit mål for min næste kysttur. Det er snart efterårsferie og der skulle nok være en mulighed for at komme ud og fiske lidt der :)

 
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 20:58
Du kan parkere ved Sluseholmen eller tage bus 4A til sluseholmen og derfra gå over jernbanebroen til Amagersiden hvor fiskeriet kan startes, og så er det ellers bare at fiske der ud af :)


<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
Kasper Didriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kasper88 Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper88 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 21:34
Det tror jeg jeg vil prøve :) Mange tak! Så har vejret lige at vise sig fra sin gode side i efterårsferien! :D og fiskene for den sags skyld.
Er det lige meget hvornår på dagen eller skal det helst være morgen / aften?


Redigeret af Kasper88 - 01 Okt 2012 kl. 21:45
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum