Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simms rivertek Boa Boot

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Simms rivertek Boa Boot
    Sendt: 01 Aug 2012 kl. 15:13
Hej alle,

Er der nogen som har erfaring med denne støvle i forhold til saltvand. Kan den holde til +100 dage på kysten?

Mvh

Søren
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Niklas_bike Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas_bike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2012 kl. 16:09
Hej Søren

Vi har endnu ikke set nogen reklamationer på disse støvler. Simms anbefaler dog at man skiller (skruen/ Låsen) og smører den ofte med olie hvis den skal benyttes i saltvand.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2012 kl. 18:34
jeg skal ha et par... det ligget helt fast!  mine choota er ved at falde helt fra hinanden... at være på i en uge i træk...(bortset fra de timer jeg sov)


 mik
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2012 kl. 23:03
Har for nylig købt et par Rivertek Boa støvler, som dog end nu ikke har været i det salte. Jeg har dog boet i dem 10 dage i streg i Alaska. Lækker, behagelig let støvle må man sige og wire lukkesystemet er hurtigt og nemt at bruge . Tråd skruelåsen sander dog til og skal skilles ad med jævne mellemrum. Saltkrystaller gør nok ikke dette problem mindre, men adskillelsen og skylning  er nem at udføre. Om man ligefrem skal bruge olie vil jeg dog sætte spørgsmålstegn ved da jeg tror det vil holde på sand. Jeg mener jeg fik oplyst der var evighedsgaranti på lukkesystemet. Men det ved Niklas nok mere om Wink
 
Peter
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Niklas_bike Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas_bike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 07:39
Hej Peter
Livsvarig garanti på lukkesystemet må stå for sælgerens egen regning tror jeg ;)
Vedrørende olie i låsen så kan jeg jo kun anbefale det som vi får at vide fra Simms .... Men jeg kan følge dig i din formodning om at sandet måske binder til olien. Tror dog ikke det skader, da du jo i forvejen har skilt systemet af flere gange på turen .....
Ps... Livsvarig garanti på "snørebånd " er vi ikke ved at være langt ude ? ;)

Jeg har ingen problemer med mine forøvrigt !!!
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Certificeret Fiskeguide
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 13:02
Livsvarigt garanti på snørebånd er måske lidt langt ude. MEN
Kunne simms da for H%€##&//( ikke bare sætte et par snørebånd i deres støvler som holder til mere end 2-3 mdr på kysten ?
Det er bare alle jeg kender der fisker i simms der har det problem.

/Allan
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 13:09
Besøg en veludstyret bådudstyrsbutik og kig på deres snore og liner til sejlbåde. Har selv købt "snørrebånd" i metermål og de holder bare bedre end noget andet. Kan sågar fåes med kevlarkerne og andet smart. Kan ikke huske hvad linerne hed, tror ekspedienten kaldte det en "lidseline" eller noget lignende, men spørg ad.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down