Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

drift med flydering på gudenå

 Besvar Besvar
Forfatter
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: drift med flydering på gudenå
    Sendt: 17 Jul 2012 kl. 15:55
hvor langt  et flyderings drift er realistisk hvis man ønsker at fiske gedder på det nederste stykke af åen? min umidelbare plan lyder på at søsatte ved fladbro også fiske til regnskoven er det passende til en dags fiskeri? 
det er første gang jeg fisker på det stykke så alt relevant information vil være velkommen.
god sommer
Til top
Rasmus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus - Baitogbid

Tilmeldt:: 30 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus - Baitogbid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 16:33
Jeg har ingen flydering, men jeg fisker tit strækket i båd og jeg tvivler på du kan få en hel dag til at gå med at drive de 8-9km der er fra fladbro ind til byen.
Men der er en masse gode steder at fiske gedde på strækningen.
Jeg ville starte helt oppe ved stevnstrup, tage nogle pauser og fiske lidt inde  i deltaet bagved åen, så burde du let kunne få en hel dag til at gå :)
Der er også et fint aborre fiskeri på åens nederste stykke for tiden.

Du kunne også planlægge turen i forhold til tidevandet, så du ender i fladbro igen.
http://www.randershavn.dk/index.php?afd=1&side=85

Mvh Rasmus



Redigeret af Rasmus - Baitogbid - 17 Jul 2012 kl. 16:34
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 17:38
vil det sige at hvis jeg starter med det faldende vand og fisker de næste 12 timer så er jeg drevet tilbage til udgangspunktet? det lyder lidt vildt
Til top
Rasmus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus - Baitogbid

Tilmeldt:: 30 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus - Baitogbid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 18:15
Jep :) Vandet vender ca hver 6 time. Så hvis du begynder dit fiskeri 3 timer før vandet vender, kan du fiske 3 timer til vandet vender og så fiske tilbage med det stigende vand.
Tidevandstabellen jeg linkede til er rigtig god, den bruger jeg selv meget.

Mvh Rasmus


Redigeret af Rasmus - Baitogbid - 17 Jul 2012 kl. 18:17
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 20:31
Brug det stigende vand og søsæt fra kajakklubben, og så fisk ellers op mod e45, og tilbage igen! det bedste vand af åen er i mine øjne fra broen og ned til kajakken! jeg har tit taget driftet fra Fladbro og ned til kajak klubben, og sys det første stykke før broen er røv sygt (bare min mening) håber du kan bruge det til noget

Vh Ras
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 20:31
Forresten er driftet sket i pontonbåd og ikke i baderingTongue
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 21:31
Og så det altså langt fra hver dag at det stigende vand kan bringe dig tilbage til udgangspunktet og slet slet ikke stykket fra udløbet af Nørreå og til Fladbro, dertil er afvandinge i Nørreå for stor -  bare til info Wink

Redigeret af fiskefreak - 17 Jul 2012 kl. 21:33
Venligst
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 22:16
Citat: fiskefreak

Og så det altså langt fra hver dag at det stigende vand kan bringe dig tilbage til udgangspunktet og slet slet ikke stykket fra udløbet af Nørreå og til Fladbro, dertil er afvandinge i Nørreå for stor -  bare til info Wink
tak det var lidt det der nagede mig.
jeg tror jeg ændre min oprindelige plan til at følge rasmus´s tip om ikke andet så kommer jeg da tilbage til min bilBig smile
hvordan er det med fiskere fra land er der mange på stykket som jeg vil komme til at pisse af på trods af alle forsøg på at undgå det.
hvor finder jeg gedderne på denne tid af året i renden eller i rørene.
jeg har hørt det nævnt at strømmen har stor indvirkning på gedderne hvad er jeres erfaring på denne tid.
alle tak for inputClap
 
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2012 kl. 09:38
Rasmus har ret

Det første stykke er kedelig. Ved motorvejen har du det bedste fiskeri

Go tur

Ellers kig på www.brakvand.dk
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2012 kl. 09:52
Citat: stingers?

Citat: fiskefreak

Og så det altså langt fra hver dag at det stigende vand kan bringe dig tilbage til udgangspunktet og slet slet ikke stykket fra udløbet af Nørreå og til Fladbro, dertil er afvandinge i Nørreå for stor -  bare til info Wink
tak det var lidt det der nagede mig.
jeg tror jeg ændre min oprindelige plan til at følge rasmus´s tip om ikke andet så kommer jeg da tilbage til min bilBig smile
hvordan er det med fiskere fra land er der mange på stykket som jeg vil komme til at pisse af på trods af alle forsøg på at undgå det.
hvor finder jeg gedderne på denne tid af året i renden eller i rørene.
jeg har hørt det nævnt at strømmen har stor indvirkning på gedderne hvad er jeres erfaring på denne tid.
alle tak for inputClap
 

Åen er så bred at du ikke vil generer nogen, med mindre du bevist generer dem. 
På det pågældende stræk fiskes der hovedsagelig på nordsiden af åen hvis der fiskes fra land.

Jeg ville mere være nervøs for bådene end lystfiskerne. Turisterne kan IKKE sejle på Gudenåen, men dem spotter du hurtig LOL

Geddene står på en lille meters vand, så find dem hvor der er lidt skygge om dagen.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2012 kl. 15:38
Men tror du skal have en le med.. Der er garanteretmmeget grøde på hele stykket
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum