Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiskeri cape coral Florida

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper96

Tilmeldt:: 09 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper96 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fiskeri cape coral Florida
    Sendt: 16 Jul 2012 kl. 12:36
hej

her på onsdag tager vi til cape coral for at fiske, vi har lejet en båd alle dagene. så ville høre om nogle af jer kender gode pladser/steder at fiske og hva vi skal fiske efter og hvilke agn vi skal bruge.

jeg har planer om at prøve på flue så ville spørge efter hvilke fluer jeg skal bruge og hva størrelse.

//Jesper
//jesper
Til top
kristian ehlern Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ehlern

Tilmeldt:: 02 Feb 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ehlern Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 13:05
Uhh  jeg er misunder dig.....du kommer til et mekka.
 
Jeg har fisket en del gange i området og særligt Sannible Island som ligger lige ud for Fort Myers, cape coral området. Der er simpelthen så mange pladser og muligheder at du ikke kan nå det hele. Det nemmeste er at gå i Bass pro shop eller en anden fiskebutik og hører hvor det sker lige nu og bla. kan du købe laminerede søkort over området med alle hot spots. Tag endelig fluestænger med, det er det eneste rigtige.....Clap  Er familien med kan de fange rigeligt også på små pirke, jigs og agn. Det er nemmest at købe sagerne derovre.
 
Jeg nævner lige i flæng: Snook, Redfish, Jack´s, tarpon, mange hajarter, rokker, groupers, ladyfish, trout, pompano, spanish mackrel, king mackrel og mange flere.
 
Årstiden er normalt super til mange arter, og det hotteste på denne tid er nok beach snooks direkte fra stranden på sannible og captiva island hvor du kan fange snooken på 30 cm vand helt inde bag brænding på små hvide transparente clousers og en kl. 7 stang. Lige nord for captiva rammer du Caya Costa nationalparken - for ikke at tale om Boca Grande strædet som er en hæderkronet tarpon plads (nok lidt for sent på sæsonen). Syd for ligger Estero Bay parken - ja jeg kunne blive ved. Jeg fik slet ikke nævnt off shore fiskeriet.
 
Du kan fange 99% af alle arterne derover på en fluetype - clouser minnow, men der findes mange andre superfluer.
 
Mit bedste råd er, få styr på tidevandet og eller brug internettet og husk solcremen.
 
Sig til hvis der er noget specifikt du vil vide og nyd det......
 
 
 
 
 
Til top
Jesper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper96

Tilmeldt:: 09 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper96 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 13:23
uhh det var da et dejligt grundigt svar
vi var der ovre sidste år også der forsøgte vi meget efter snook vi fik af vide at vi IKKE måtte gå ud i vandet for så "gik" vi i fiskene men dum turist som jeg jo var gik jeg ud i vandet til anklerne (2m ude) og inde bag mig svømmer der en redfish rundt.

iår er det ren fiske tur vi er afsted med 2 venner så der skal nok blive fiske
hvor ville du foreslå at fiske jacks og hajer? måske tarpon
ved godt det ikke er tarpon sæson men vi så dem sidste år
//jesper
Til top
kristian ehlern Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ehlern

Tilmeldt:: 02 Feb 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ehlern Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 14:19
Det lyder genialt.
I forhold til snooken skal I være meget forsigtig - jeg har fået mange helt inde fra land bare et par meter ude. Som du har oplevet kan store snooks gå ind på uhyggeligt lavt vand. Jeg har haft mest held med små let dressede hvide clousers og så små gummy minnows som altid er effektive. Flydeline med intermediate spids og langt fluocarbon forfang - hust shock tippet men ikke for tykt. Bedst ved solopgang med også midt på dagen ved faldende vandstand. Husk polariserende briller.
 
Redfish er en fantastisk fisk og i mine øjne lige så sjove some bonefish. Jeg har fået nogle pæne Reds ovre i Tarpon Bay og Ding Darling parken på bla. honey shrimps, men jeg tror alle de større flats holder fisk også selve det store flodudløbet ved Punta Rassa og San Carlos . Hvis I har tid til at køre op til Sarasota Bay holder denne bugt hver sommer mængder af store redfish - har fået op til 6 - 7 kg. på kl. 7 udstyr og de kan kun nås med båd. Igen tidevandet er afgørende.
 
Jacks der der overalt, men de største jeg har set holder til i havneområder. Ellers sejl efter mågesjov - du er ikke i tvivl når de går amok i overfladen - og de tager de både en popper- og clouserfluer
 
Tarpon er slet ikke umuligt, jeg mistede 2 over 100 lbs på flue ud fra Caya Costa tidligt om morgenen i Juli 2010 - driv blot langs stranden nogle 100 meter ude. Boca Grande er jo et berømt tarpon spot og hele vejen langs captiva og sannible burde I kunne finde dem - se efter fugle eller rullende tarpons.
 
Der burde kunne fanges mange haj arter ud fra Caya Costa men det er mest natte/morgen roderi. Et ladyfish hoved er populært som agn. Ellers kan I under broen ud til Sannible være heldig at de gigantiske groupers står - det kræver dog special udstyr, så book en guide.
 
Sig til hvis du har brug for grej-tips.
 
Tight lines 
Til top
Jesper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper96

Tilmeldt:: 09 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper96 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 16:14
det er fandme hjælp der kan bruges til noget

du må meget gerne komme med grej hjælp også
//jesper
Til top
kristian ehlern Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ehlern

Tilmeldt:: 02 Feb 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ehlern Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 09:35
You´re more than welcome -
 
Nu ved jeg ikke helt om I er fluefreaks som jeg selv, men jeg ville tage optimalt tage 3 set-up´s med:
 
En let kl. 6/7 udrustning m. tropisk flydeline evt. m. klar intermediate spids. (beach snook, redfish, pompano, spanish mackrel, lady fish og trout.
 
En kraftig kl. 8 eller 9 til større jacks, større nattesnooks under broer (belysning), igen tropisk flydeline, intermediate og et synkehoved 400 grains e.lign gerne tungsten.  
 
En kl. 11/12 til tarpon og off shore king mackrel m.m. Både flyde og synke.
 
En god stak fluo carbon forfangsline fra 0,30 - 0,60. Shocktippet nødvendigt til snook, tarpon, jacks osv. Det er altid et kompromis - m. tykkelsen, men det finder I ud af efterhånden. Det er sjovest med 0,45.  Husk endelig de rigtige knuder, dem kan i finde på nettet.
 
Fluerne er der som sagt mange af, men man kommer rigtig langt med clousers i hvid og chartreuse, et par greaseflies, et par rejefluer og ny-klassikeren til tarpon the toad fly.
 
Flatboots nødvendige hvis I vil vade, de store østersbanker er ikke for børn. Desuden kan I støde ind i en del rokker.
 
Jeg har ikke brugt tid på spinfiskeri, men med en let kystudrustning og en kraftig jerkstang burde man komme langt. Små bucktail jigs er populære og små blink. Poppers også giftig. Der skal oftest en del fart og larm i agnen.  En del fisker med de små agnfisk Pilcards eller bay anchovies som kan fanges med kastenet. Helt enkelt set-up med enkelkrog og evt. et lille rullebly. Krabber til tarpon anvendes også - igen relativ simple set-ups.
 
I kan købe alle de lokale sager i de gode fiskebutikker derovre og uanset hvad tag altid en tur i Bass pro-shop/outdoorworld i Fort Myers  
 
et par råd mere: Morgenfiskeriet er som regel bedst, men der kan være gode perioder midt på dagen. Hver opmærksom på Thunderstorms på denne tid af året, de bygges op over land og det kan brage løs om eftermiddag/aften.  Kig hvor guidebådene ligger de er super proff. og ved hvad de laver. Hvis ikke I har booket guide så und jer selv dette en af de første dage, I får teknik og pladser til jeres egne dage så det er pengene værd.
 
Enjoy - jeg håber det lykkes, men det kræver også held og hård arbejde.
Til top
Gordon P. Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Gordon P. Henriksen Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2003
Geografisk: Midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gordon P. Henriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 10:26
Glæd dg Jesper - Det område er så fedt hvis det spiller. Jeg ville bruge min tid med fluestangen og sightfishe snook langs bredden på den åbne golfkyst hvis vejret er til det.

Her er en ældre artikel jeg skrev til Fisk & Fri om det emne.

http://fiskogfri.amazezig.dk/Soeg/Artikler/Snookfiskeri-i-Florida---Familieferien-der-gik-i-fisk.aspx

Gordon
Til top
kristian ehlern Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ehlern

Tilmeldt:: 02 Feb 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ehlern Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 13:02
Helt enig,
 
Der er ikke mange bonefish der kommer op på siden af en stor beachsnook fra Sannible/captiva stranden på let fluegrej man lige "håndlipper" foran de måbende badegæster, medens pelikaner slår ned og delfiner tumler rundt længere ude..Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum