Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flue-fiskeri Nybegynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flue-fiskeri Nybegynder
    Sendt: 12 Jul 2012 kl. 13:29
Hej 123.Nu Lystfisker forum

Jeg er helt ny til Flue fiskeri...
Jeg vil derfor gerne vide om der findes nogle Film/Bøger om fluefiskeri, For vil jo gerne lære den rette teknik... Bor ikke langt fra Skive. Jeg er ved at købe Fluestang og det ved jeg dog lidt om... Men det der med at Kaste/Bruge en fluestang er jeg helt ny indenfor. Wink Men håber i vil hjælpe. Og gerne sige hvordan i lærte at bruge Fluestang. Kender ik rigtigt nogle som kan lære mig det Sleepy Så jeg starter helt fra bunden med det. Shocked
Grunden til at jeg gerne vil lære at fiske med fluer er at jeg har brugt "spinne" hjul i et par år, og vil derfor gerne lære den fantastiske flue teknik.

M.v.h Anders på 13 år. Tak på forhånd Big smile
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 13:51
Hej Anders.

Hvis du kan binde an med afstanden, kan du lære det hos mig.
Jeg har det rigtige grej, som du skal øve med, siden kan du selv bedømme hvad "rigtigt" grej er. Og så købe derefter, så du med det samme kommer rigtigt igangWink
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 14:09
Citat: Anders1

Hej 123.Nu Lystfisker forum

Jeg er helt ny til Flue fiskeri...
Jeg vil derfor gerne vide om der findes nogle Film/Bøger om fluefiskeri, For vil jo gerne lære den rette teknik... Bor ikke langt fra Skive. Jeg er ved at købe Fluestang og det ved jeg dog lidt om... Men det der med at Kaste/Bruge en fluestang er jeg helt ny indenfor. Wink Men håber i vil hjælpe. Og gerne sige hvordan i lærte at bruge Fluestang. Kender ik rigtigt nogle som kan lære mig det Sleepy Så jeg starter helt fra bunden med det. Shocked
Grunden til at jeg gerne vil lære at fiske med fluer er at jeg har brugt "spinne" hjul i et par år, og vil derfor gerne lære den fantastiske flue teknik.

M.v.h Anders på 13 år. Tak på forhånd Big smile

Mel Krieger har skrevet en bog som Ove Nielsen har oversat til dansk.
Bogen hedder Fluekast. Du finder den helt sikkert på biblioteket. Der findes også to film som jeg dog ikke ved er oversat til dansk endnu som hedder The Esssence of Fly Cast I & II og er dem bogen bygger på. Da Jens Ploug Hansen levede havde han planer om at få rettigheder til en dansk oversættelse af filmene, men det nåede vist ikke at blive til noget.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Georg Siefkes Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
goeddoek Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér goeddoek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 14:35
Hej Anders,

helt og lykke med det. Fluefiskeri er bare fantastisk ! Kan anbefale Mel Krieger's bog som vejledning, men lad det være med at øve dig selv uden hjælp. Mest "trainere" man sig selv forkerte bevægelse osv. som er meget svært at aflære igen. En gode kastekursus er de bedste investition du kan gør. Du lærer hvilken slags stang ( tipflex eller må det være mere følsom) passer bedst til dig osv. osv. osv.
Jeg har meget hørt og læst om en rigtig dygtig fly casting instructor med navn Michael Ladefoged  Så laver en kursus hos ham Smile Tight lines ;-)

Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 14:56
Tag et kursus hos Ladefoged, og til teori køb dvd The art of modern Scandinavian fly casting, med Mattias Drugge. Jeg har endnu ikke set en så forenklet og overskuelig film omkring fysikken i kastet.
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 14:59
Svaret er et medlemskab af FFFD eller en lokal fiskeklub.
 
Se evt. mere på www.fffd.dk
 
Du kan også finde mange fiduser her:
Den mand er fantastisk
 
Fed måde at fiske på, så stram line til dig.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 18:07
Hej Tak for sit svar

Hvad vil det komme til at koste? Og hvor bor du? 

M.V.H Anders
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 18:09
Mange tak :D Kan snakke flydene Engelsk så det bliver ik et problem :D

M.v.h Anders
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 18:09
Okay :D Mange tak for dit svar det kan jeg helt sikker bruge ;-)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 18:11
Mange Tak for svar ;) Skal kigge efter det Smile
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 18:14
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 18:15
Hej Anders
 
Du kunne også kontakte en af forbundets dygtige instruktører, der er bla. Jakob her i Viborg ikke så langt fra dig Smile
 
 
Mvh
Lasse
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 18:21
Okay ;) Tak Men vil helst ik op at give de ca. 1.500 kr. 
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 19:44
Hej Anders.

Nej, jeg forstår også godt at det kan være mange penge for en dreng på 13 år.
Der findes mange andre der tilbyder fluefisker kurser til 2-300 kr.

Prøv at kig på Danmarks Sportsfiskerforbunds hjemmeside, her kan du finde kursusudbydere til billigere priser, og sikkert også meget tættere på din bopæl.

Men det er dejligt at høre du vil i gang med fluefiskeriet, kommer du rigtigt i gang, er det en sport for livet.

God fornøjelse!
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 19:47
Citat: Anders1

Hej 123.Nu Lystfisker forum

Jeg er helt ny til Flue fiskeri...
Jeg vil derfor gerne vide om der findes nogle Film/Bøger om fluefiskeri, For vil jo gerne lære den rette teknik... Bor ikke langt fra Skive. Jeg er ved at købe Fluestang og det ved jeg dog lidt om... Men det der med at Kaste/Bruge en fluestang er jeg helt ny indenfor. Wink Men håber i vil hjælpe. Og gerne sige hvordan i lærte at bruge Fluestang. Kender ik rigtigt nogle som kan lære mig det Sleepy Så jeg starter helt fra bunden med det. Shocked
Grunden til at jeg gerne vil lære at fiske med fluer er at jeg har brugt "spinne" hjul i et par år, og vil derfor gerne lære den fantastiske flue teknik.

M.v.h Anders på 13 år. Tak på forhånd Big smile

Jeg skal til Viborg i løbet af nogle dage og kan tage et par fluestænger med,  så find en græsplæne, så skal jeg lære dig det grundlæggende.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 19:53
Tak ;) For en stor hjælp..! 
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 19:58
hvis du er fra Viborg kan du prøve at tage ind til Jafi og forhør Per om hvornår han har kursus igen. Super flink fyr og dygtig sælger. Han kan med garanti give dig en god pris på grejet når du kommer dertil.
 
Køber ikke andre steder selv da han næsten altid kan matche netbutikkernes priser :)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 20:39
Det var pænt gjord... Smile Jeg skal lige snakke med min far om det. Så vender jeg tilbage Wink Hvornår er det du skal til Viborg?
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 20:44
Citat: Anders1

Det var pænt gjord... Smile Jeg skal lige snakke med min far om det. Så vender jeg tilbage Wink Hvornår er det du skal til Viborg?

Tag din far med... kan være han også begynder at fiske med flue :)

Jeg afventer lige datoen nøjagtig men det bliver enten i løbet af i morgen ved aften tid, lørdagen eller tirsdag.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 20:49
Hvor er du fra ? Jeg kommer selv lidt fra skive af, så kunne du evt, kommer forbi mig, da jeg har en stor mark omme bag min have vi kan øve på :)
 
Mvh René
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 21:28
Det vil jeg lige tænke over Rene. Jeg har desuden ikke en stang endnu.
Mvh
Anders
 
 
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2012 kl. 23:45
Jeg er fra Rødding, og jeg har en del fluestænger, så det er ingen problem :) Hvis du skulle få lyst, så har jeg tid hverdag indtil på Fredag d.20 da jeg rejser til Alaska d.21.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2012 kl. 23:26
Det lyder godt kan det evt. være at mig og min far kommer fredag d. 20 kl. 16.00? Smile


Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2012 kl. 23:46
jamen det skal i være meget velkommen til :
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders1

Tilmeldt:: 11 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 11:22
Hvilken adr. bor du på? :D
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres