Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simms vadestøvle. Hvilken str.?

 Besvar Besvar
Forfatter
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Simms vadestøvle. Hvilken str.?
    Sendt: 07 Jul 2012 kl. 15:09
Har brug for lidt hjælp til valg af størrelsen af disse støvler: http://www.taimen.com/da/dk/product/simms-freestone-boots-felt_5356/92635
 
Jeg bruger normalt str. 43 i normale sko. Så er i tvivl om det skal være str. 9 eller 10 i disse simms støvler. Vil gerne være sikker, så jeg ikke skal sende det tilbage til Polen for at bytte dem. Håber der er en erfaren simms-mand her inde et sted LOL
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 15:13
Har du prøvet at spørge om du kan få en lokal grejhandler til at matche prisen fra Taimen?
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 15:32
Det har jeg dog ikke. Der er ingen i mit lokal-område der forhandler denne støvle. Så uanset hvad, skal støvlen handles på nettet. Så derfor vil jeg gerne være sikker på størrelsen. Smile
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 16:28
Jeg bruger str 43 til daglig i sko, jeg har str 11 vadestøvler fra Simms. 
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 16:58
Ja, jeg ville også sige / vælge en str. 11 !
Men det afhænger jo også lidt af hvor megen strømpe du bruge i opbunden på waderne ?
Jeg bruger 2 lag strømper indvendigt, og en nyopret Sock udenpå og bruger også str. 11 med samme sko nr. Som dig !!

Knæk og bræk derude !

Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 17:01
Åhhhh hvor er jeg træt af iPad, og dens ord erstatninger, men jeg burde måske læse indlægget inden jeg trykker svar !
Jeg mener selvfølgelig hvor megen strømpe i og uden på waderne er af betydning, oblat jeg bruger en vision neopren Sock uden på !
Beklager hvis indlægget er uforståeligt !!
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 18:04
Ok, så er det jo også bare med at finde bedste pris. Jeg bruger selv str. 46 i sko og størrelse 14 i wadestøvler fra Simms.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 20:03
Det er nok det største problem udover om waderne er tætte Big smile

Det nok mest brugte råd på nettet er, at man tager sin sko størrelse, og lægger mindst 1 eller 2 str. oven i.

Jeg har flere gange købt støvler i samme str. som jeg bruger i sko (45), og hver gang har støvlerne været så store, at de har krævet mindst et par tykke              tilklipningsbare såler samt flere par tykke sokker, for at kunne "føle" støvlerne!.

Med denne advarsel, skal jeg selvfølgelig med det samme oplyse om, at de ikke drejede sig om Simms - og om Simms" bruger anderledes måle metoder, vil kun en fysisk afprøvning kunne afgøre.

Så ring lidt rundt, og hør om der er nogle der har nogle liggende, eller skriv til dem (de taler engelsk) og spørg om støvlernes EURO størrelser!. - Det burde kunne gøre det.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 07 Jul 2012 kl. 20:04
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 14:37
De er bestilt i str. 11. Så takker for jeres info Smile

Redigeret af ATH. - 10 Jul 2012 kl. 14:37
Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2012 kl. 00:56
Hvordan passede de?

Bruger selv str. 45 normalt og overvejer en str. 13
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2012 kl. 01:32
Str 11 helt klart
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum