Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Agnhuse, hvor??

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FCThomas

Tilmeldt:: 23 Feb 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FCThomas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Agnhuse, hvor??
    Sendt: 01 Jul 2012 kl. 15:50
Er der en venlig sjæl der ved hvor disse agnhuse kan anskaffes?
 
Nu har jeg besøgt næsten alle sider på nettet, men ingen har dem når man søger på det på siderne.
 
Bare lige inden jeg skal til og skrive mail til alle om de har nogle liggende.
 
Mvh Thomas
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2012 kl. 19:31
Jagt & Fiskerimagasinet, Kbh.
 
Thomas
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 15:28
Hmm..

Jeg er i tvivl om hvad "agnhuse" er. Mener du agn dåse/beholdere?

Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 15:46
Hov - hvis det er steder du kan købe agn - kan du slå op under den agn du nu skal bruge. Der må være nogle steder derovre i øst jylland Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 17:24
@Kim



En slags mini ruse anordning som bruges til og fange agn til gedder, sættes oftest ud aften før om morgenen er der så ofte en del skaller i, og andet udsættes naturligvis igen.








Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 17:35
Morten Big smile
'Ahaaa.. så er jeg med. Og ja - desværre har jeg heller aldrig set den til salg nogen steder. Og øhmmm - skulle den så ikke hellere hedde agnRuse Big smile

Mvh. - Kim -
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 17:40
Tjo skulle den nok, men lyder bedre med agnhus :) 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 17:50
Morten haaaaaaaaa!.

Det må vist komme an på en prøve Big smile

At fange agnfisk i aktuelle vandføring med en anordning der efterligner en fiskeruse, vil ALTID være en RUSE.

Jeg ser virkelig ikke hvordan de fangne fisk skal finde sig til rette i, og kalde deres fængsel for et "AGNHUS"?

Mvh. - KIM -
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 17:56
Mente nu følgende.


I folkemunde er en ruse et " fy " ord, et redskab som bliver brugt af "madfiskere" "fritidsfiskere" det klinger bedre med agnhus :) 


jo jo :) 
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 18:05
Den danske betegnelse vil være en skalleruse eller lignende. Konstruktionen er svensk/finsk deraf navnet. Det er konstrueret såldes at det kan nedsnækes igennem et boret hul i isen. En ruse er det naturligvis ligesom krebseruser er det.
 
 
Mvh
Thomas
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 18:08
Hej Thomas - ja du ved hvad det er Big smile. Jeg havde så ikke hørt det før!

Mvh. - Kim -


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 18:16
Morten

Ja jeg hører nu til dem, der også siger "fyordene", for at få tingene bragt på plads!. Fyord er ALTID fremkommet via manglende kommunikation, så bare op på bordet med dem, således at alle de der har anderledes meninger kommer frem med dem, så tingene kan blive FORTOLKEDEDE+ DISKUTEREDE+SAMT forenes på lige vilkår. Dette er hvad ALTING drejer sig om, da vi jo alle er FORSKELLIGE

Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres