Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor kan jeg købe Mclean-net i DK?

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse Winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JungleRob Avatar

Tilmeldt:: 30 Sep 2007
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JungleRob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvor kan jeg købe Mclean-net i DK?
    Sendt: 26 Jun 2012 kl. 14:02
Hej

Jeg har set mig lidt varm på Mcleans fangstnet, da de dels virker til at være lavet yderst robuste, og derudover har vægtfunktion indbygget i nettet.
Min søgning efter forhandlere af Mclean-net har kun givet resultater på udenlandske hjemmesider, hvor fragtpriserne er relativt høje (og man ikke kan se/føle nettet med egne øjne).
Derfor vil jeg høre, om der er nogen, som kender nogle danske grejforhandlere, der sælger disse fangstnet?

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg synes at Mcleans net er temmelig dyre. Findes der producenter (og hvilke), der laver fangstnet af samme kvalitet som Mclean, men til en noget lavere pris?

Jeg har forelsket mig i følgende net: http://www.grahamsonline.co.uk/product/2914
, men er lidt usikker på, om det vil blive irriterende i længden at bære rundt på et net, der vejer 2,5 kg.
Mit fiskeri er meget varieret (kyst-, elv- og sjældne gange også åfiskeri), men jeg kan generelt godt lide at bevæge mig rundt, så jeg får affisket en lang række forskellige pladser.

Glæder mig til at høre fra Jer.

Vh. Lasse
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 14:27
Lasse
Kontakt Svendsen Sport - de havde McLean for 8-10 år siden, så mon ikke de kan hjælpe. Ellers forekommer det mig at Grejbiksen i Thrige også har/har haft disse.
mvh
H.
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 14:41
Ellers kan jeg tage et med hjem fra produktionslandet til februar ;)
Til top
Nicolai kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fish4ever

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fish4ever Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 14:53
Hej Lasse

Ifølge Mcleans hjemmeside skulle det være Zpey som har forhandlingen i Norge,Sverige,Danmark,Grønland og Island. 

Så det må være muligt og få dem hvor der også forhandles Zpey.

Se her http://www.mcleanangling.co.nz/where-to-buy-globally.html

Har selv et lækkert Mclean net som har rigtig mange ture og store fisk på samvittigheden, er ca 8-9 år gammelt og stadig i super stand. 
5 ud af 5 stjerner herfraThumbs Up

Mvh
Nicolai


Redigeret af fish4ever - 26 Jun 2012 kl. 15:27
Til top
Lasse Winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JungleRob Avatar

Tilmeldt:: 30 Sep 2007
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JungleRob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 14:10
Hej igen
Tak for alle svarene!
Nu har jeg kontaktet Svendsen sport og grejbiksen i Trige, og venter på svar fra dem.

Jeg har kigget rundt på hjemmesider, der forhandler Zpey, men har ikke kunnet finde nogen, der også forhandler Mcleans. Men jeg tror helt sikkert jeg vil prøve at kontakte Mceans hjemmeside og høre, om de kan informere om, hvem der forhandler fangstnettene i DK.

*Dennis Jensen - Tusind tak for tilbuddet, men tror ikke, at jeg kan vente til februar. Rigtig god tur heldige asen. Wink

Er der ellers nogen, der kan anbefale nogle gode producenter af fangstnet?

-Lasse
Til top
Lasse Winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JungleRob Avatar

Tilmeldt:: 30 Sep 2007
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JungleRob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 14:16
* Nicolai Kristensen - Kan du sige mig, hvordan Mcleans-nettene har det med saltvand?
Jeg har på et andet forum læst, at aluminiumsnet kan begynde at irre/vægten i nettets ende kan sætte sig fast pga. af det saltholdige vand. Har du også oplevet dette?


Redigeret af JungleRob - 27 Jun 2012 kl. 14:16
Til top
Nicolai kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fish4ever

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fish4ever Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 15:25
Hej Lasse

Jeg har været ude for at det har siddet lidt fast en enkelt gang, men det var så også lidt selvforskyldt da jeg altid bare stiller det i hjørnet af fiskeværelset efter hver tur. 

Men efterfølgende husker jeg og give det en skyller i ny og næ, og har ikke været ude for det siden. 
fisker kun på kysten så det har smagt rigtig meget salt igennem tidenPinch 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2012 kl. 19:08
hvis du stadig søger nettet og ikke har købt andet.
 
Så kom jeg lige i tanke om denne tråd da jeg så Korsholm har et enkelt mclean net på deres hjemmeside.
 
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2012 kl. 20:46
Macnab i Esbjerg har Macleans New Zealand net med vægt i Smile 
 
Jeg gav 600 kr for den "lille" til bækørred og stalling og vægten kan veje op til 6,5 kilo.
 
De har også et lidt større net til havørred eller laks, men begge net kan veje fisk op til 6,5kilo Smile 


Redigeret af Kratluskeren - 08 Jul 2012 kl. 20:51
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2012 kl. 21:59
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum