Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fladfiske tur på Øresund

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Utrolig

Tilmeldt:: 22 Maj 2012
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Utrolig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fladfiske tur på Øresund
    Sendt: 18 Jun 2012 kl. 21:15
Hej har lige et par spørgsmål?

1. Kan jeg bruge min  hav stang (pirke stang)

2.hvad med forfang bruger man det .eller hvad?


PÅ FORHÅND TAK  NIELSWink
Til top
Jan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jan_Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan_Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2012 kl. 22:49
Hejsa Niels

Ville meget gerne hjælpe men er ikke den store båd fisker. Men vil tro at en alm. stang men en kastevægt omkring de 100g +/- ville være tilstrækkeligt. Mht. forfang... godt spørgsmål jeg ville nok bruge et normalt forfang med en vægt på et sted mellem 80-100g.
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2012 kl. 07:47
Det kommer jo an på om du fisker fra mole jolle eller kutter, om i driver ell ligger for anker. du kunne lægge ud med mere info om hvor og hvad du sejler med fisker fra ???? og evt hvilken havn og kutter 
Til top
Niels Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Utrolig

Tilmeldt:: 22 Maj 2012
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Utrolig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2012 kl. 20:14
Nå ja!
Embarrassed det er fra kalkbrænderrihavnen og fra kutter.en aften tur.

jeg har en 30lb pirkestang med tilhørende multi hjui.

en 9fod  7-21gr med hjul.

hvad er at foretrække?
Til top
Jacob thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Konstmann Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konstmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2012 kl. 20:40
Jeg ville nok bruge pirkestangen med et forfang med lyse perler og spinnerblade med en 150 g pirk som lod og en tjavs line på 15 cm ,også med perler og krog (efterløber). en bådkastestang vil være at foretrække men det andet fungerer fint.forfangene kan købes færdige ,i forskellige fabrikater og farver for ca en 20kr stykket,du skal ikke købe dem med et lod.
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2012 kl. 22:06
Ja en pirk som lod er fint for tiden, da der er masser af torsk. Husk agn til fladfiske krogene. Du kan købe børsteorm selv, eller "muligvis" hos skipper, men der skal de bestilles i god tid.

Husk også at stille dig i venstre (bagbord) side af båden.

Mvh.  Kim


Redigeret af kikophil - 19 Jun 2012 kl. 22:08
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 07:18
og så drop de børsteorm og gulp, Jeg har selv været skipper på sundet i en del år
du kan med fordel køre i LIDL og købe en pose skal rejer. for 40 kr
de er ti gange mere effektive end både alm orm og gulp
se evt min hjemmeside under nyheder

www.teammaalermysse.dk
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 08:22
Det er jeg så lodret uenig i :). Skalrejerne er fine og giver ofte et godt gennemsnit men ormene fanger klart flest flade!
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 16:27
Ja skalrejer kan da være udmærkede nogle steder i landet, men her i øresund er børsteormene de foretrukne og de bedst fangende efter de flade. Jeg har prøvet alt hvad der kan tænkes af madding herovre, og nogle gange er det gulp andre gange børsteorm - men rejerne ligger klart nummer 3.

Andre kan selvfølgelig have haft andre oplevelser, da fiskenes menukort ikke er det samme fra dag til dag.

De her bruger børsteorm og fanger altid godt med store flade. Jeg har også afprøvet de andre "retter for fladfisk" i samme område, men børsterne vinder også her. Kun sandorm slår dem alle. Dem har jeg brugt ofte tidligere, og de giver flere rødspætter end nogle af de andre. Men sådan er det jo også mellem mennesker. Nogle vil have flæskesteg, og andre vil have frikadeller LOL

Desværre er det svært at få fat i sandorm til rimelige penge, da mange af dem dør i postforsendelsen fra Esbjerg. Men man kan selv købe dem der, og få dem sendt expres - dyrt men er man nogle stykker om det, er det ikke så slemt Big smile

http://kortlink.dk/b383

Mvh. - Kim -
Til top
Niels Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Utrolig

Tilmeldt:: 22 Maj 2012
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Utrolig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 21:19
mange tak for de gode og oplysende råd .
jeg skal huske det  med pirken i stedet for lodet ,ja det ville være kedligt at gå glip af
en fin torskWink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres