Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Majs korns flue

 Besvar Besvar
Forfatter
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Majs korns flue
    Sendt: 15 Jun 2012 kl. 14:53
Er der nogen heride der har en ide til en flue så naturtro så overhovedet muligt til et majskorn,jeg har prøvet med div. skum osv men kan ikke få den til at få den rigtige synkehastighed og de bliver heller ikke særlige holdbare og pæne.
 
Den skal bruges til suder fiskeri til sommer da det er en af de få fredfisk jeg mangler at tage på en bundet flue og fluestang men også til karper og rimter og andre fredfisk.
 
Den skal helst være i den vægt at den synker som andre majskorn.
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 15:05
Måske et gult stykke plastik pircet på krogen?
Til top
Rikard Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rik_J

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rik_J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 15:06
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 15:16
Hej Kevin.
Min første indskydelse er en eggfly ting.
De efterligner lakseæg, se linket.
 
Vh.  IJ
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 15:39
har selv lavet en del efterligninger af foderpiller efter bomber princippet både flydende og synkende ved at belaste der da hjorte hårene får den til at flyde..

gule hjorte hår må kunne skaffes og klippes til med saks så det ligner et majs korn. 


ellers en belastet skum udgave her 

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 16:43
Hej Kevin.
 
Majs korn, som flue? ja der er flere løsninger.
 
Vis der stadig findes bast i knaldgul farve, så kan majsen efterlignes med det. Der bindes en aflang kugle på krogen, og hvert lag lakeres, men basten skal trækkes godt til.
 
En af de løsninger jeg brugte igennem flere år, var at montere en gul Pom kugle på krog, eller montere Pomkuglen akkurat ligesom medefiskerne gør, med en løst hængende krog, hvor forfanget er trukket igennem pomkuglen.
 
De Pomkugler, jeg synes ligner maj bedst er i 6mm.:
 
 
Et godt tricks er at dyppe Pomkuglen i det saft, der i i de rigtige dåsemajs, så er der også duftsport på pommen.
 
Husk, at har du haft bid på Pomkuglerne, at få dem tørret helt, ellers mugner de!
 
Mvh
P.K.
 


Redigeret af PK - 15 Jun 2012 kl. 18:29
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 17:36
Hej Kevin.
 
Jeg har fået et par sudere i år på "majs" flue.
 
Den ene var en krog omviklet af gul chenille.
 
Den anden flue havde jeg noget "silkekrogen" til hornfisk, i gult.
 
Det blev også bare viklet omkring. Der var lidt mere "glans" over den type tråd.
 
Og du kan jo vælge at belaste dem.
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 19:31
ellers prøv en rød myggelarve imitation det virker fint de behøver ikke ligne en million for at snyde en sude god fornøjelse og held og lykke med jagten det er god sommer sjov
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 19:35
prøv at binde din "majs flue" med twistet kanin der pakkes tæt  
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 20:43
Forsøg da at lime et plastic majs korn på krogen som Rikard forslår det...Bedre imitation fås ikke!
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2012 kl. 00:57
mit bud ville være http://www.profishingstore.dk/shop/prologic-falske-majs-4275p.html
den både ligner og lugter af majs :-D
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2012 kl. 10:38
Jeg har bestilt nogle falske majskorn og har tænkt mig at lave former af dem og så støbe dem i silikone med krogen bygget ind,nu skal jeg bare finde farven der passer dertil.
Til top
Rikard Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rik_J

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rik_J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2012 kl. 10:52
Jeg ville bare sætte dem direkte på krogen, og så give dem en klat sekund-lim. Så holder de nok til en dags fiskeri.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres