Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elven "Lilla Edet"

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Elven "Lilla Edet"
    Sendt: 11 Jun 2012 kl. 22:38
Hej forumbrugere
 
jeg har søgt lidt i systemet for at finde oplysninger om denne her elv, dog uden resultat.
 
er der nogen herinde som har kendskab til / erfaring med denne elv som ligger ved Göteborg.
 
jeg tænker hvordan er den at fiske i med fluestang.
hvornår på sæsonen er chancerne bedst.
hvilken fluer og liner skal der bruges.
 
evt gode oplysende links omkring mine spørgsmål til emnet,. 
 
håber at nogen kan hjælpe her
 
på forhånd tak
 
Thomas
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 22:41
Hej !

Lilla Edet er en by ved Göta Älv, öst for Göteborg, dertil kan laksen vandre, berömt laksefiskeri, bör kunne findes på nettet.
mvh.  Steen
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 22:44
Lilla Edet er område, en by ved Göta älv og der er i det område du fisker.
Fiskeriet er ganske populært og givtigt efter hvad jeg har set og hørt derovre fra.

Du kan google lidt på Lilla Edet eller Göta älv, så dukker meget op bla. turistinformation:

http://www.lillaedet.se/upplevagora/turistinformation.406.html
http://www.vastsverige.com/sv/lillaedet/

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 23:16
se i Postkassen Smile
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 23:23
http://www.sfklaxen.com/

Jeg har været deroppe 2 år i træk, du skal ikke tage derop hvis naturen, er en vigtig del af din fisketur, da du fisker midt i et industrikvarter, men fisk er der nok af, da laksen, og få havørreder, bliver bremset ved elværket, der er dog en en fisketrappe, men der virker ligeså godt, som den ved tangeværket.

De har aldrig haft så god en start på fiskeriet deroppe nogensinde!! det er elværkets skyld, da de er blevet pålagt at udsætte mange flere laks, og det startede de med, for 2-3 år siden, og resultatet viser sig allerede i år.

Fluestrækket er ikke ret stort deroppe, de har dog udvidet det sidste år, der kan ikke stå mere 3-4 stykker og fiske på samme tid, ring derop og bestil fiskekort, der er nødvendigt, hvis du vil fiske på gul zone, som er fluezonen.

Det er noget ret specielt fiskeri, da det kun er de sidste 3-400 meter af elven du fisker på, og der kan være massivt af laks, på denne korte strækning.

Vigtigst af alt, lad være med at fiske deroppe i weekenden, da de næsten altid lukker ned for elværket, og så bliver der næsten ikke fanget noget, da laksen stiller sig om i en lille kanal, hvor du ikke må fiske, og grunden til de stiller sig derom, er at der er en meget lille gennemstrøming hele tiden, uanset om elværket køre eller ej, og laksen kan slet ikke finde ud af, når der ingen strøm er, og grunden til de lukke elværket ned i weekenden, er at der ingen fabrikker der har brug for strøm i weekenden, de kan sagtens køre med elværket i weekenden, men det er som regel, hvis vandstanden er høj i väneren, at de bliver nød til at lukke noget vand ud af den.

Jeg kan godt lide at fiske deroppe, men det er i båd med orm, hytterne ligger 50 m fra elven og bådene, og det ligger kun en times kørsel fra göteborg, og så kan en tur på 3 dage, med fiskekort til 5 tidsperioder, hytter, færge, transport frem og tilbage laves til ca 15-1600 kr.

Mvh Danny.


Redigeret af danny rasmussen - 11 Jun 2012 kl. 23:25
Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 23:38
tak alle sammen for jeres fine svar. . jeg er allerede blevet klogere på emnet.
og super hurtig respons fra jer,  ,takker for det
 
bedste hilsner
Thomas 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum