Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loops med Krympeflex

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loops med Krympeflex
    Sendt: 29 Maj 2012 kl. 18:56

Her fået købt noget krympeflex, også læst vejledningen og set filmen på Go-fishing hjemmeside. Men af en eller anden grund vil mine loops ikke smelte sammen, har prøvet med 180-220 grader, men det hjalp ikke. Så skruede jeg gradvist op for varmen, men så begyndte linernes kerne at smelte over før coatingen gjorde. Har prøvet på Vision, Rio og SA liner.

Hvad har jeg gjort forkert eller er der måske en anden grund til det ikke fungere?

På forhånd tak for hjælpen.

 

Christian M. larsen
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2012 kl. 19:15
Har du prøvet at gøre det på den måde de gør det på 3BEE ?? det med varmepistolen kunne jeg ikke få til at virke her som vist på Go fishing
 
Til top
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2012 kl. 19:17
brug en lighter, men varm lidt af gangen.
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2012 kl. 19:48
Tror desværre også at der er forskel på krympeflexen, jeg fik engang noget med til en line jeg købte. Det virkede bare perfekt til forskellige liner. Men da jeg ikke havde mere af dette, købte jeg noget andet i en grejbutik. Det er betydeligt sværere at styre mht. varme.
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2012 kl. 19:56
Brugte go-fishing youtube klip. Jeg har fuld det til punkt og prikke. Jeg tror Jan har ret, at krypeflex er forskellige fra forhandler til forhandler.
http://shop.go-fishing.dk/product/gofi-krympflex-klarnu-med-2-farver-runningline-726/
Christian M. larsen
Til top
søren jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
søren jacobsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Mar 2012
Geografisk: Sønderjylland o
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér søren jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2012 kl. 21:07
...Drop krympe flex, lav løkker og giv den en omgang tynd coating, af lick eller andet, noget herdder i lys, har fisket en god del liner opm med lykker af flex/lykker, sluppet eller sprunget.
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2012 kl. 21:52
Jeg har købt min krympeflex hos 3BEE og fulgt deres anvisning, som Kevin henviser til.
Med et fyrfadslys et spækbrædt og en skalpel har jeg lavet perfekte loops på både alm. flueliner, skydehoveder og skydeliner.
Det handler alt sammen om øvelse og passe på ikke at overophede linen. Hellere for lidt varme i første omgang. Du kan altid prøve med et nyt stykke flex over loopet, hvis den ikke smeltede godt nok i første forsøg.
Jeg har gode erfaringer med at rulle det smeltede loop på spækbrædtet med pegefingeren inden jeg fjerner flexen. Hvis du brænder fingeren en smule, passer temperaturen Wink
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2012 kl. 22:58
Kan det have noget at gøre med om det er en feltet kerne eller en monofil kerne?
Christian M. larsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down