Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjul til Troutizimo

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjul til Troutizimo
    Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:07
Hej med jer.
Jeg har set mig lun på en Savage Gear Troutizimo og mangler et passende hjul. Nu har jeg altid været glad for Shimano, men er også åbne for andre muligheder sålænge prisen ikke rammer noget der minder om Stella.
 
Takker.
 
-Brian
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:09
ODL.dk minus 50 % på alle hjul.
Venligst
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:12
køb et twinpower ci4  i str 1500 på ODL.DK som claus siger.. 50% på alt!
Til top
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2012 kl. 22:53

Vil kvaliteten forringes mærkbart hvis jeg går en klasse ned ift. twinpower ci4? Jeg står også og skal punge ud til en grill, så budgettet er ikke det bedste lige nu.

Hvad med f.eks. twinpower xt eller super gt-rc? Jeg ved ikke lige hvad forskellen er på disse men er det en fornuftig mulighed? Jeg er også åben overfor andre mærker. Daiwa eller Mitchell f.eks.
Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2012 kl. 23:04
Har selv et Twinpower CI4 1500 som jeg bruger til UL. Godt hjul der er meget let. Vægten er noget lavere enf gt-rc eller xt, og når du nu vil fiske UL er valget ikke svært.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
René Jespersen

Tilmeldt:: 26 Maj 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2012 kl. 23:16
Jeg fisker også meget med min Troutizimo og har sat den op med et Shimano Technicum 1000. Det er et fantastisk sæt og det hjul fåes tit til omkring en tusse. Og det har en fantastisk frontbremse. Jeg har taget gedder på syv kilo på det sæt, uden problemer. Det hjul er bare lige i øjet til den stang! Kører, kaster og bremser formidabelt! Og så er det jo også lidt lækkert at se på....
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2012 kl. 23:24
Snup du bare et super gt-rc i str 1500 - det er afløseren til det gamle Aero, er det bare halvt så stækt så har du hjul i mange år.
Venligst
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 08:02
min troutizimo 7,1" bliver brugt med et penn sargus størrelse 2000..

det er et ganske harmonisk sæt, og med penns fletline kører det rigtig godt og kaster ganske langt på kysten med rette agn Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 07:13

Jeg har nu kigget lidt omkring efter et givent hjul og selvfølgelig er der dukket et nyt spørgsmål op og det vedrørende vægten/balancen.

I Shimanos serie findes der 500 og 1000 klasserne. Jeg overvejer kraftigt en 500 serie, men er noget i tvivl om hvorvidt det kan klare mosten i længden. Det er jo noget klein :) Samtidig vil jeg jo også have et godt afbalanceret sæt.
Tilsvarende har jeg også kigget nærmere på Pflueger i samme klasse. Men spørgsmålet er jo det samme som lige op over.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 07:39
Du for mere ud af et 1000 hjul det passer bedre til stangen end et 500
Det giver længer kast på grund af den brede spole i forhol til 500 og vægten passer fint hvis du tager et techium hjul vil du ikke blive skuffet
k&b
christian t.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 07:59
Citat: Moerch

Vil kvaliteten forringes mærkbart hvis jeg går en klasse ned ift. twinpower ci4? Jeg står også og skal punge ud til en grill, så budgettet er ikke det bedste lige nu.

Hvad med f.eks. twinpower xt eller super gt-rc? Jeg ved ikke lige hvad forskellen er på disse men er det en fornuftig mulighed? Jeg er også åben overfor andre mærker. Daiwa eller Mitchell f.eks.
 
Jeg ville kikke på et shimano super GT-RC i størrelse 1500 den fåes til 499:- på odl.dk alternativet er et hjul i Abu cardinal sdh serien de fåes flere steder på tilbud til omkring de 5-600 kr den er på højde med stradic serien og vejer omkring de 200 gr et hjul der har en rigtig god bremse og et super godt lineoplæg.
Til top
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 08:05

Shimano Technium er absolut en mulighed. Jeg kan se at 1000 vejer 210g. Det billigste jeg har set her hjemme er til 999,-. Jeg har også kigget på Exage, også i 1000, det koster blot 549,- og vejer 10g mere. Til sidst (hvis vi snakker Shimano) er der også Symetre. Vejer 200g og koster omkring 700,-

Hvori mon forskellen ligger på disse arbejdsheste? Og er den noget man kommer til at bemærke i hverdagen?
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 08:18
Forstår ikke hvorfor du ikke køber et shimano twinpower ci14 ra 1500 til 799,50 på ODL.DK det er hjul der normalt koster ml 1600-2000:- i butikerne nu når du alligevel er op i omkring de 700 kr og så stor forskel er der ikke på størrelse 1500 og 1000 i shimano serierne
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 08:46
et af billige hjul jeg har fisket med og ikke kunne sæt en finger på har været okuma hexana det køre fint og fåes til 300kr
 
techium  er et lidt overset hjul som holder  godt og  har et godt lineoplæg som bare køre  bliver man træt af det og vil sælge så holder det bedre  prisen end andre shimano hjul
 
 
k&b
christian t.
Til top
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 09:17
Citat: Kevin rostrup

Forstår ikke hvorfor du ikke køber et shimano twinpower ci14 ra 1500 til 799,50 på ODL.DK det er hjul der normalt koster ml 1600-2000:- i butikerne nu når du alligevel er op i omkring de 700 kr og så stor forskel er der ikke på størrelse 1500 og 1000 i shimano serierne
 
Hej Kevin.
Jeg forstår godt din undren, men i min verden er det ikke ensbetydende med at et hjul til 1500,- er bedre til mig end et hjul til 500,-.
Hvis alting var så nemt, havde jeg da bare nuppet toppen af cremen (hvis økonomien tillod det naturligvis:))
 
Til top
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 09:20
Citat: christian t.

et af billige hjul jeg har fisket med og ikke kunne sæt en finger på har været okuma hexana det køre fint og fåes til 300kr
 
Hej Christian.
Jeg må være farvet fra tidligere erfaringer. Okuma er bestemt ikke en mulighed i min verden. Men nu vil jeg ikke starte en religionskrig og det kan da være, at der er nogetsom er gået min næse forbi.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 10:50
@Brian
Det bedste hjul jeg hidtil har haft og stadigvæk har er et super aero gt 3000,købt i år 2000,dog er det nok på vej til at se sine sidste dage (vibrerer voldsomt) og det blev også valgt fremfor et par dyrere modeller af andre shimano hjul og 12 års hårdt fiskeri for knap 1000 kr må siges at være gode penge og levetid for et hjul der kun er renset og smurt en gang pr. år.
 
Jeg har altid brugt shimano hjul under min tid som lystfisker men har begyndt at samle på ældre hjul af abu som sjov og inspireret af Jens ploug hansens artikler og billeder af speciellt de sorte japan modeller af Cardinal C3 og C4 der har det pæneste design der findes syntes jeg.Hvis du ikke går efter at deltage i VM i langkast var Cardinal C3 eller Cardinal 52 måske en ide ?? det ville se flot ud og samtidigt er det et hjul der holder din levetid ifg alle jeg har snakket med om de her hjul.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 10:56
Her et par billeder af dem Big smile


Redigeret af Kevin rostrup - 31 Maj 2012 kl. 10:59
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum