Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loop på nylonskydeline

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loop på nylonskydeline
    Sendt: 24 Maj 2012 kl. 19:07
Hejsa alle 

Er det muligt at lave et hjemmelavet loop via et stykke flueline også krympeflex på en nylon skydeline ? Eller er det for voldsomt ? Vil det hæfte overhovedet ?
Mvh
Henrik 
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 19:36
Tror at det vil blive lidt voldsomt - og tvivler på at det i det hele taget kan holde!
Jeg har selv benyttet denne løsning, som jeg er godt tilfreds med: http://www.fiskogfri.amazezig.dk/Soeg/Artikler/Strkt-elegant-og-fleksibelt---Nail-knot-loop.aspx
 
MVH Kasper


Redigeret af Kasper J - 24 Maj 2012 kl. 19:36
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 20:59
Hej Henrik
Du kan sagtens lave en loop på en nylonline/ skydeline af nylon.
Det kræver dog lidt (meget) øvelse med CLMF folien som du "coater" skydelinen med og bagefter lægger den dobbelt og smelter den sammen. Holder 100%!!
Du kan se en loop lavet på en ken sewada skydeline (den gule) (ses nederst på billed i midten).
Jeg ville ellers vælge at sætte en færdig loop på skydelinen, det er mindst lige så
godt og det er meget nemmer.
 
Mvh
Peter
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 22:32
jeg vil gerne prøve dit system peter. har du en mail?
Knæk og bræk
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 00:15
takker ;)
 
Jeg kigger lidt på det, evt. laver lidt forsøg !
 tak for tips/tricks
Til top
Jesper Havshøi Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jeshav

Tilmeldt:: 12 Sep 2003
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeshav Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 00:34
Hej Du kan nemt lave en løkke på en nylon skydeline. Du ligger den bare dobbelt så du har et loop hæfter med en dråbe sekundlim. Herefter bevikler du den med bindetråd en gang frem og en gang tilbage. Tilslut giver du beviklingen en gang notsense. Så har du et perfekt loop. Hilsen Jesper
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down